Kickan: Visst spelade resultatet en viss roll. Men faktum är att jag (nästan) alltid är råärlig. Och jag tycker fatiskt INTE det svarta tröjorna är snygga. Sen får du säga va-du-vill-liksom för jag ändrar inte uppfattning där och viker inte en tum. De andra tröjorna är mkt finare.
Äsch kaffebönorna från Värmland tycker jag är extremt modiga som vågar ta ut svängarna så enormt och hänga ut sig så där, på det mest fasansfulla sätt ;)
Aldrig att Luggen skall pissa på oss igen. Men varför jag kallar dem sadomaschisterna från Moooraaa är enkelt.
Jag får otäcka vibbar av bygghallar i jätteformat innehållandes klaustrofobiska läktare. Det är inte hälsosamt.
Sen finns det en viss nisse i det där laget med tröja nr.78 som ger mig andnöd.
Huga vilken ryslig hockeyspelare. Först sänka oss skoningslöst i Play Off våren -99 och sedan spela obra i Gläfsers. Det är mer än vad jag klarar av.
ernie eagle: Oj oj vad vi ær peppade på att ta emot dessa Lulingar. Nu skall de minsann få sig en lektion i ishockey. TIK går alltid på toaletten innan match. Det enda stællet det kommer att pissas på inne i Sydkraft arena ær i Luleås byxor. Respekt !
65selander: Nejdå, Gällivare har en stor del av Sveriges bäst betalda läkare, så de lär stanna. Månadslöner på 180 papp lär de inte få någon annanstans. *äckligt*
ernie eagle: Det är bra för att vi pissade på er du inte gillar svartingtröjorna : P
Har du insett att även Luggen kommer att pissa på er (förutom MooDoo och Älsklingarna)? Jag menar, varför skulle du annars hata deras tröjor? Ska man hata några tröjor är det Warulfvens osmakliga, extremt fulfärgade, tröjor. Det är fan perverst att välja en sån färgkombination.
Våra röda finns ju kvar och kommer att användas mer än de svarta. Jag skulle helst slippa de vita eftersom det är alldeles för mesigt och oskuldsfullt.
65selander: Du kommer förmodligen att få det svaret att det är för dyrt.
Kiruna BB finns inte ju. Alltså finns inte lockoutslutet heller. Helt logisk slutsats. Tyvärr får ni fortsätta äta korv lika usel som erat kaffe framöver också (en lika logisk slutsats).
Kickan: Jao visserligen bor jag i en Sveriges mest vänstervridna kommuner med socialdemokratiskt styre och ibland undrar man inte om allting bara är JÄTTEFEL ändå?
Men i håkkysammanhang är det enbart det enda rätta.
Och förresten tycker jag att era tröjor i hemmapremiären var GRÄSLIGA precis som HELA MooDoo och sadomaschisterna från Mooooraaaa.
Skall ta och skriva till dom och fråga varför dom inte visar alla matcher eftersom det var för hockeyn och viss del MFF man skaffade detta paket!
Spådde förövrigt i mina Kebabrester att Lockouten tar slut 17/11 02:53 samtidigt som Elsa Nilsson föder en dotter på Kiruna BB
Detta tas som ett omen och en okänd miljadär skänker Brynäs 600 miljoner som är öronmärkta till att förbättra den kokta grillkorven som serveras i Gavlerinken!
Kickan: Vi har nu 4st Säsóngskortsmatcher kvar tills slutet utav november!
Men om det vore som Fotbollen så skulle man kunna se alla matcher, får se vad som händer efter när MFF har tagit guldet om dom utökar matcherna. Annars så är det skandal tycker jag!
65selander: Canal+ är bäst. Tre. TRE LHF-matcher på C+ i november. Puss på dem. I vanliga fall, när ÄnnHåÄllproffsen inte är här, är det tre per säsong, typ.
Kickan: Måndagarna har garanterat kommit till för att sprida ut matcherna så att dom skall kunna Tv sända så många som det går senare via Canal+ samt Säsongskortet!
Annars hatar jag att det är en massa matcher på måndagar. Eftersom man aldrig funkar på måndagar kommer man inte igång på jobbet förrän efter lunch, och då skulle man behöva slippa stressa iväg till match på eftermiddagen. Jag vill ha sketamånga helgmatcher istället. Gärna både lördag och söndag.
Paddan: Äh, ska det funka måste du investera i mer avancerade grejer än ett matchprogram. Halsduken kan du ju använda till att knyta ihop mer än - vilket du förmodligen gör nu - strupen (så du inte skriker MooDooistramsor) *fniss*
Kickan: Gusten höll ju nollan i ca 110 minuter i Copp arena. Inte så illa. Tycker vi ska spela alla matcher hemma på måndagar i det svarta matchstället. Det har varit en lyckad kombination.
Kickan: Tja, jag vet inte riktigt. Kanske det. Själv föredrar jag lite enklare boningar där jag kan prygla bänkgrannen med aftonens matchprogram...eller om det var tvärtom.
Portello: Vet inte om han fortfarande är skadad/halvskadad, egentligen. Fast det är bättre att ta det lugnt än att chansa när nu Gusten ändå har skött det hela bra. Gusten är kung!
Kickan: Så han har fortfarande känningar? Trodde han var återställd eftersom han vaktade båsdörren.Men det är klart, det klarar nog även en halvskadad målis. Usch, fyra hela dagar utan match för oss, sånt borde vara förbjudet.
Kickan: Tja, det är klart matsb...eeh, jag menar Kalle K...verkade skruva på sig väldigt i andra periodpausen i matchen mot TIK. Fast det kanske hade andra någorlunda rigida orsaker.
Jag tror du skulle passa in ganska obra bland de religiösa fanatikerna. Fast MooDooism har ju iofs rätt stora likheter med terrorism - det är en plåga för omgivningen.
Portello: Hörruduru. Du får nog tåla lite eftersom du själv plockade fram fel tråd för ett tag sedan (sportsnackiskaotråden istället för hockeysnackiskaotråden). Annars slutar vi posta. Sådeså : P
Förrexten är tomtenissaklänningsdiskussionen helt matchrelaterad.
Nu är det nästan så att man har lust att radera lite i guldtråden.Usch, vad ni smutsar ner.
Kollade lite på MIF-Mora på C+ idag. Var ingen vidare match men bra målvaktsspel var det. Speciellt Moras målvakt blev jag förtjust i.Ytterligare en bra finsk målvakt i ES. Nu är ju frågan, när ska våran finne få chansen? Nu på lördag?
Jag ser att jag skrivit 3360 inlägg på HS/SpS. Eftersom jag oftast inte skriver oneliners, snarare ofta ganska långa inlägg så räknar jag med att varje inlägg tagit två minuter att skriva. Det ger följaktligen att jag skrivit inlägg under 6720 minuter, vilket i sin tur blir 112 timmar! Drygt 4,5 dygn. I sträck!
Ojoj. Då har jag nog dessutom räknat lågt, tyvärr. Sen har man ju skickat iväg en och annan bubbla också...
Nattinatti Albert och Paddeländet. Vi få väl fortsätta de intressanta diskussionerna en annan gång. Det lär väl bli fler tillfällen till stickspår i diskussionerna om jag känner mig själv och er rätt. Vips så är man plötsligt inne på något helt annat än man egentligen pratade om. Hlinkas piruetter blev Magnus Nilssons piruett, som blev en hel allstarpiruettföreställning, som blev Brasse utklädd till hormonbehandlad isprinsessa, som blev vårdnadstvistande kvinna på väg att bli man, som blev tillvägagångssättet och funktionsdugligheten osv.
Idag vinner vi!!!!!!! (tränar på lunarutropstecknande) Lulekickan 2002-10-29 01:04
Paddan: Jösses, nu börjar det bli komplicerat, skall bli intressant att läsa Alberts redogörelse, för han har skrivit den eller skall han skriva den.....
Nåja hur som helst, så får jag fortsätta med detta ämne i morgon, är sovdags nu, man skall visst jobba imorgon det säger iallafall läkaren, trots att jag inte är bra.
Sannes: Jag tror att det började som något om Hlinkas piruetter över Brasse Brännströms som skridskoprinsessa under hormonbehandling och vidare till någon fundilering om hur könsbyten faktiskt går till och det var där som jag tror att Albert hade någon form av redogörelse som han skulle bidra med.
Frisco: Oj, såg inte. Vet inte när nappen skrev inlägget eftersom jag bara kollade igenom inläggen och såg att han undrade.
Lite nostalgi över det är det allt. Jag har startat flera otrådar efter att originalet skapades, men det här är The Real Thing. Världens bästigaste och första otråd. Originalet.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Äsch kaffebönorna från Värmland tycker jag är extremt modiga som vågar ta ut svängarna så enormt och hänga ut sig så där, på det mest fasansfulla sätt ;)
Aldrig att Luggen skall pissa på oss igen. Men varför jag kallar dem sadomaschisterna från Moooraaa är enkelt.
Jag får otäcka vibbar av bygghallar i jätteformat innehållandes klaustrofobiska läktare. Det är inte hälsosamt.
Sen finns det en viss nisse i det där laget med tröja nr.78 som ger mig andnöd.
Huga vilken ryslig hockeyspelare. Först sänka oss skoningslöst i Play Off våren -99 och sedan spela obra i Gläfsers. Det är mer än vad jag klarar av.
Han borde skämmes tamefan!
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)