Luleå HF

SHL · 117723 inlägg · 890 ämnen

En otråd på Hockeysnackiska

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Dysso:

Hm, svårt var ju verkligen inte att ta i. Jag kan inte hjälpa dig ett dugg, men jag har iofs ett erkänt dåligt bildminne. En massa av bilderna kan ju tillhöra hur många filmer som helst, känns det som. Bild 24, tex. Det enda man kan säga om den filmen är väl att den är från före 11 september 2001...

Femman är Driven, så den kan strykas från listan över hjälpbehov .. Svåååårt!

Ni verkar behöva något annat att tänka på, och jag behöver lite assistans. Det handlar om att lista ut vilka filmer ett gäng bilder hör till. Länken finns på länktipset. Har problem med 1, 2, 3, 5, 9, 11, 14, 19, 22, 26, 30, 32, 33, 34

Räknar med att ha svaren inom en 5-10 minuter.. ;)

Portello: Det är ju inte helt säkert att någon inom LHF vet ens. Någon som jobbat med ombyggnationen eller någon förbipasserande kan ju lika gärna ha plockat med sig den eftersom den stod utanför hallen rätt länge.

Du får vända dig till kommunen om du vill ha parkeringen asfalterad. LHF lär ha rätt litet inflytande på pajasen Karl Petersen som enbart är intresserad av att bygga 200-miljonersmonument (konserthus) över sig själv. Att det sedan bara intresserar max 70 pers, av vilka 95% nått den ålder att de är nära döden, skiter han i.

Portello: Äh, hade du velat ha parkeringen asfalterad hade ni fått döpa hallen till LLA, eller liknande, för då är det bara att ta "asfalten" direkt från kaffeautomaterna...

Kickan: Du får väl kolla upp det. Dessutom kan du ju be dom att asfaltera parkeringen. Skulle bli så mycket bättre då.

Portello: Den heter alltid Delfinen, egentligen. Undrans vad som hände med den gamla Delfinenskylten. Jag skulle kunna tänka mig att ha den på vardagsrumsväggen.

Kickan: Men varför skriver dom något liknande med: "ett slagskott från Delfinen"
Heter inte hallen Coop Arena nu mera? :)

Dysso: För att inte tala om alla Löfbergs Lila- och Gevaliamuggar som sprids över många av arenorna. Tvi. Hellre dricker jag vatten än Löfbergs eller Gevalia.

Portello: Det är väl inget konstigt med det. Man får vad man betalar för. Bygger vi läktare och loger även på den andra kortsidan tycker jag att iCA Kvantum kan finansiera det. Då får arenan heta Coop-ICA Arena. Coop skulle nog gilla det.

Konkurrerande reklam är inget konstigt. Studera sargreklamen så får du se. I fjol tror jag vissa skyltar omplacerades för att inte två konkurrererande företag skall ha sina respektive skyltar bredvid varandra.

Portello:

Tja, dom gör ju reklam för KA i massa andra arenor. Eller om det är reklam för något annat med samma namn, jag vet inte... ;)

Dysso: En annan sak som är rätt komiskt är reklamen på mediakuben i Coop Arena. Reklam för Ica Kvantum. Är ungefär som dom skulle göra reklam för Gevalia i LLA eller för Marabou i Cloetta Center.

Paddan:

Tycker det är humor att det är Pepsireklam på en bunt av automaterna som bara säljer Coca Cola här. Känns en aning felplacerad..

Portello: Nej, tvi Pepsi Twist är vidrig, liksom den där Lemonvarianten av Coca-Cola. Det smakar tvål.

Dysso: Vi hade en amerikansk doktorand som undervisade i något delmoment på C-kursen i Political Science. Hon drack bara Pepsi, men ingenstans på campus sålde de Pepsi, det fanns bara Coca Cola i cafeteriorna och varumaskinerna.

...pluggade.

Någon har kastat om tangenterna på mitt tangentbord. Eller så är ö för nära l.

Dysso: Pepsi Twist är faktiskt god. Synd att Coca Cola inte har en sådan.Eller dom har det fast det är en light, och det går ju inte att dricka.

Portello: Jag började dricka kaffe när jag pöuggade på universitetet. Jag har fortfarande en relativt begränsad konsumtion men de senaste åren har jag alltid druckit kaffe på morgonen iaf. Undantaget om jag är bakis för då tycker jag att kaffet smakar sprit. Iofs tycker jag att allt smakar sprit då så det kanske inte är just kaffet det är fel på.

Kickan: Kaffe är något som jag aldrig börjat att dricka, och aldrig kommer att göra heller. The är en annan sak jag heller inte kan med. Därimot kan Choklad vara gott då och då.Men den ska vara varm.Kall kan jag inte med.

Portello: Jag såg också en DIF-match på storbildare på ett hotell i fjol eftersom jag hade ett mordbrandsmål ca 25 mil från matchen och inte hann hem. Som tur var så fick jag sällskap av häktespersonalen som inte heller kunde åka hem med buset eftersom de inte får jobba mer än ett visst antal timmar per dag. Annars hade jag fått jubla alldeles ensam där långbortistan.

Nix, exakt vet jag inte. Jag vet bara att det inte var så allvarligt.

Portello: Kaffe behövs för att vakna på morgonen. Coca-Cola behövs för... Det vet jag inte. Jag dricker Pepsi om jag dricker Cola, och det inträffar främst när jag sitter i bil på väg någonstans långbortistan i jobbet. Kanske behövs koffeinet för att man inte skall somna bakom ratten.

Kickan: Hoppas verkligen att vi vinner. Själv så missar man matchen, men tack och lov så får man se den på storbilds-tv. Förra säsongen såg jag också just DIF-matchen på storbild, och då gick det bra.Bara hoppas på samma resultat i år.
Har du hört hur det är med Gustens skada?

Portello: Förutom att det är rätt kul att ha något slags liv emellanåt så... Det är ju inte matchdag. Dessutom är väl många av oss rätt knäckta efter de senaste förlusterna. Men mot Styvben, då jävlar. Jag hoppas och tror att matchen blir lika bra och underhållande som matcher mot Styvben brukar vara, samt att den slutar med seger för oss.

1917827872-0 till oss. Appselut!

Portello:

Fel, fel, fel. Cola är lika äckligt som kaffe. Uäck.

Dysso:

Jag har faktiskt ätit mat med en luling en gång. Usch, så lurad jag blev då.

Paddan:

Damn straight! Cola kan användas som rengöringsmedel, så att dricka det måste göra att man får en ren och fin insida på kroppen. ;)

Paddan: Coca Cola kanske inte är nyttigare, men så mycket godare. Inhandlade idag en karta med burkcola. Är inte alls lika gott i 1,5 l eller 2 l flaskor.

Dysso: ...och det är ju så oerhört mycket sundare att dricka Coca Cola...

Portello:

Men den personen är inte, har aldrig varit och kommer aldrig bli Modoit heller. =)

knaskamilla:

Phew, trodde världens undergång var nära förestående. Vad gäller kaffe så ser jag det som ett sundhetstecken att du inte dricker den smörjan!

Dysso: Vissa personer käkar tom på MAX med lulingar.Men det är klart, personen i fråga är ju halvluling.

Dysso:

Det var en fråga, inte ett påstående! Dessutom skulle jag aldrig få för mig att dricka kaffe. Punkt.

Portello: Själv har jag fullt upp med att försöka låta som att jag faktiskt studerar när jag egentligen inte orkar öppna böckerna. Oops, det där kanske jag inte skulle ha skrivit för vem vet vem som skvallrar till mina lärare...

knaskamilla:

En modoit som kallar en luling för folk? Vart är världen på väg? Snart sitter ni väl och dricker kaffe ihop... ;)

Knas: Vad jag vet så är väl även Kickan det.

Portello:

Folk = Kickan?

Hmmm, man kan nästan tro att det är mitt i sommaren om man kollar in aktiviteten i den här gästboken .Vad är problemet? Kan det vara så illa att folk har skaffat sig ett liv ?

Eländes elände.På torsdag missar man säsongens första hemmamatch.Får hoppas att Sportbaren i Piteå visar den så man åtminstone får se den på tv.
Två rätt formsvaga lag som möts, vågar man tro på att hemmaplan avgör?

Albert Hall:
Det är dom vanliga små hustomtarna som pyssla med sånna saker när man inte är vaksam

Vem fan är det som ksatat om lite tagneter på mitt tagnetbord?

Albert Hall: "antla" och "smatliga". Vad säger du, karl ?

Portello:

Glöm inte: mest effektivt i PP och mest effektivt i antla mål i förhållande till antal skott också. Kan vi bara hålla i lite till i smatliga dom tabellerna så ska vi väl kunna ha tillräckligt med medgång för att slippa kvalserien.

LL: Man måste säga att tabellen är en trevlig läsning.Synd bara att det inte är 50 spelade omgångar.
Glädjande är också målproduktionen, på tre hemma matcher har vi raden 5,4,4.Helt klart godkänt.På bortaplan är det inte riktigt lika roligt.Visdserligen var vi nära mot Gläfsers, men det blev tyvärr inga poäng.
Modo på torsdag, och biljetterna på ticknet tog slut på nolltid.Härliga pengar rasslar in i Luleås kassakista.

Dessutom låter det ju bra att Holmström bestämt sig för att stanna hela säsongen (om nu inte lockouten tar slut).

Frölunda pissar friskt på MooDoo för närvarande. 21-11 i skott och 4-1 i mål till Frölunda precis i början av den tredje perioden. Tyvärr lär väl det drabba LHF eftersom MooDoo kommer att vara rejält taggade på torsdag efter den torsk de lär åka på i dag. Fast Frölunda imponerar enormt, måste jag säga, och visar (precis som Brynäs gjorde i premiären, förresten) att MooDoo är väldigt sårbara om man lyckas komma upp och sätta press på dem i deras försvarszon. Jahapp, där kom 1-5 också genom Pebben Axelsson också. Då lär matchen definitivt vara död nu då.

robhed: Mina föräldrar var inte gifta när jag föddes, så jag fick dras med två efternamn tills jag var 7 år. Tyckte inte det var så jobbigt. Jag tror att - om jag skulle drabbas av total sinnesförvirring och gifta mig någon gång - jag ändå skulle behålla mitt efternamn som mellannamn. Det är ju jag.

Annars kan alla "fördelar" gifta har uppnås på annat sätt också. Det blir bara lite fler papper att skriva. Åsså slipper man ju nackdelarna som onekligen följer med på köpet när man gifter sig.

Kickan: Helt rätt. Enda problemet med att inte gifta sig är efternamnen. Dubbelefternamn är det värsta som finns. Men låter man bli kids så spelar det iofs ingen roll.

Kickan: Varför gifta sig???Det är så dyrt att skilja sig(Jag vet)

Kickan:

Ett sanningens ord. Giftermål känns bara uppstyltat, och det verkar inte direkt ge förhållande någon extra stabilitet om man ska döma av hur många som skiljer sig.

Man ska väl klara av att vara trogen utan att stå framför en präst och hyckla?

Robban: Jag tänker inte gifta mig öht. Varför ska man göra det om man inte tror på en massa religiöst dravel? Man kan väl leva tillsammans ändå.

« · 445419 · »