Luleå HF

SHL · 117723 inlägg · 890 ämnen

En otråd på Hockeysnackiska

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Dysso:

Hm, svårt var ju verkligen inte att ta i. Jag kan inte hjälpa dig ett dugg, men jag har iofs ett erkänt dåligt bildminne. En massa av bilderna kan ju tillhöra hur många filmer som helst, känns det som. Bild 24, tex. Det enda man kan säga om den filmen är väl att den är från före 11 september 2001...

Albert Hall:
Renberg har ett mindre lyckat facit denna säsong.Spelat fyra hela matcher samt en period.Resultatet i dom matcherna: Modo-Luleå 1-3, VF-LHF 4-2, MIF-LHF 5-2, LHF-BIF 3-4 samt SSK-LHF 4-2. Dvs 0 pinnar på de matcherna Renberg medverkat i. Dessutom är det även en nolla i både Mål och assist för honom själv.
Hoppas verkligen det blir ändring på det imorrn...

Albert Hall: Tydligen får Rautio spela för Piteå ikväll när dom möter Bofors.PHC:s förstemålvakt Lombard är skadad. Nu måste man ju nästan åka till kvarnvallen och se Rautio spela.

Man kanske ska läsa hela artikeln. Verkar också som att Wallgren och Harju också ska spela.
Se länk.

Portello:

Det tycker jag. Rautio borde snart få prova på A-laget, han skulle inte göra bort sg.

Angående Renberg så är nog resultaten mest missflyt. Jag tycker att han varit bra dom fyra perioder jag sett honom. Det lossnar säkert.

Albert Hall:

Jag antar att du menar 23? Ser du skuggan på bilden? Den känns igen från Independence day ... :)

Dysso: Det var väl den enda jag kunde ta sådär på direkten, även om det finns en del som ser jäkligt bekanta ut men inget filmnamn poppar upp i skallen.
Varför måste du komma med såna där svåra tävlingar för? Tyckte tvävlingen var mycket trevligare...

Linkan: "så det blir resa från stockholm i helgen? kanon isånna fall! kanske det blir lite tryck i coop nån enda gång i höst! fast du kanske är en sittplatsare? :-)"

Jepp. Åker klockan åtta ikväll. Blir nog bra tryck, LuleåFans firar 10 år och allt och klart man står på hockey, vad skulle man annars göra?

Paddan:

Nu saknas bara nr 32. Gör en insats... :)

Dysso: Ok, jag går nog all-in på den här given.
Hmm, en bild av en väg genom en öken och en solnedgång...känns som en roadmovieversion av Lucky Luke.

Dysso:

Kalifornia (på svenska alltså) med Juliette Lewis och... nån från the brat pack?

Eller Thelma och Louise?

Albert Hall:

Jag tror du litat för mycket på vad Paddan säger. Det finns ingen väg på bilden... Däremot ser det ut att vara ett hav i bakgrunden.

Vi leder:

Top 5 Scores:
Dysso 33
trafik 33
Undernetelectronicmusic 33
zum_li 33
herkel 32

33 av 34 är ju rätt ok. Fast mest är det ju tack vare mina goda råd förståss.
Och, framförallt, vilken hade vi fel?

Albert Hall:

Det är bild nummer 32 som inte vill sig..

Portello:

Om du varit och glott på Pite-Bofors vill jag ha en en matchrapport. Speciellt om lulingarna. Då speciellt såklart om Rautio och Harju. Savilahti-Nagander har jag rätt bra koll på sen tidigare.

Rautio har 91,3% efter två perrar. 2 av 23 är ok.

(Suck, nu är jag ju själv som dom där satsestetiknissarna som jag hatar!)

Dysso: Äh, märker ju nu att det var mina ögon som spelade mig ett spratt, som vanligt, vad gäller den där bilden. Det var ju bara en massa ökenvandring så långt som man kan se, lite grann som Brynäs alltså...

Men som med den stora majoriteten av bilderna så har jag ingen aning om vilken film som bilden ska höra till.
Film- och låttävlingar är tydligen inte min "melodi"...

Albert Hall:

Rautio var bra idag. Spelar väldigt lungt och tryggt. Känms väldigt stabil.
Hade inte så mycket att göra på Bofors mål.
Vill fortfarande att Micke och Jesse ska ge honom chansen i A-laget.
Harju och Wallgren ficj inte spela allt för mycket tack vare att det var hemskt mycket utvisningar, men Harju var nära att göra ett mål.
Nagander gjorde ett mål och spelade väldigt bra i övrigt. Hade även assist på Piteås andra mål.Fick fö priset som Piteås bäste spelare.
Linberg var riktigt bra i 3-5 . Stod framför eget mål och plockade bort Boforsspelare.Vid ett tillfälle höll han bort en Boforsare med ena armen för att med den andra vispa iväg pucken.

Portello:

Rautio har den där förmågan att få se allt att se så enkelt ut när han står i mål. Mycket sällan han behöver göra dom där spektakulära jätteräddningarna. Han behöver inte, han har redan fixat det ändå. Sånt gillar jag.

Harju har det mesta för att åtminstone bli en stabil elitseriespelare, han är ju bara nyss fyllda 18 än och ändå ganska mogen i sitt spel. Bättre blick och passningsspelare än man först tror.

Nagander är bra, men jag tycker faktiskt att Pitesonen Erik Lindberg är ett snäpp bättre, hittills.

Wallgren lever mycket på inställningen.

Albert Hall:
Och nu börjar det droppa in spelare till Es-lag igen. Hv värvar McCabe och A.Eriksson och BIF värvar Arnason.
När ska vi göra detsamma? För pengar borde ju finnas då inte Öhlund anländer.
Personligen vill jag helst se en center.Rönnqvist är ju alltid bra men sedan är det tunnare. Tellström är väll ok, men Bulan är allt annat än bra. När det gäller koch så verkar han inte ha Jesses och Mickes fulla förtroende. Enligt mig en av de piggare spelarna mot Brynäs, ändå blev han bänkad i tredje perioden. Så, in med en bra center.

Portello: BIF värvar en Amason? Har deras spelarbuss gått sönder?

Paddan: Hihi, haha, hoho.Du är rolig du.

Paddan:

Amazon stavas det.

Portello:

Om det ska värvas nått mer så ska det var en med absolut spetskompetens. (Oj, vad jag hatar det modeordet, likförbannat använder jag det själv.) En spelare av världsklass alltså. Tillräcklig bredd finns redan. Är Satan ledig forfarande?

Albert Hall:
Vad jag vet så är väl han det. Men rykten säger att Luleå har tackat nej åt hans tjänster.Men hur mycket sanning det är i det vet jag inte.

Klart det ska värvas en klasspelare om vi ska värva.Varför nöja sig med en rostig Amazon när man kan få en Rolls-Royce?

Någon sittplatsare som kan kommentera hur koreografin igår såg ut?

"Det har gjorts en ändring i Tre Kronors trupp till Karjala Tournament.
Luleå HF:s forward Jonas Rönnqvist är uttagen till Tre Kronor i Karjala Tournament.
Färjestads BK:s forward Jörgen Jönsson kan på grund av knäskada inte delta i Karjala Tournament."

nappen:

Vafan, varför ska Rönken vara tvungen att åka till den där kalkonturneringen. Nej, inga lulingar på något landslagsuppdrag alls, undantaget möjligen VM. Nu blir ju både Mäntylä och Rönken borta från laget de närmaste veckorna. Bättre att vara hemma och träna istället.

Albert Hall: Obsut ska väl också spela kalkonturneringen?

Lite synd är det ju att de spelare som tvingats spela varannat byte pga alla BP och PP inte får lite välbehövlig vila. Fast å andra sidan kanske de tycker att landslagsuppdrag är kul?

Kickan: Nej vad jag vet så deltar inte Slovakien i Euro Hockey Tour, Så Obsulut mål får träna att bli indianfri:)

NallePhu:

En indian kan man väl stå ut med om han gör 4 poäng/match. Alla kan väl tabba sig någon gång.

Kickan: Jag vet inte varför, men plötsligt fick jag en obeskrivlig lust att skicka ett länktips.

Paddan: Helt onödigt. du vet ju att jag aldrig orkar kolla dina länktips ; ) Fast jag kan ju berömma dig lite för att du lugnat dig lite med länktipsen iaf.

Kickan: Tja, det var ju alltid något.
På tal om indian hockey, spelar de ishockey i Indien?

Paddan: Vet inte, men du brukar ju kunna leta rätt på de mest obskyra klubbar, så vassego - uppdraget att leta rätt på en indisk hockeyklubb är ditt.

Paddan: Hej med er för en stund. Nu ska vi åka till Alko.

NallePhu: Slovakien spelar väl den däringa andra turneringen med USA, Kanada och ett land till. Pavlikovsky och Hossa ska i alla fall spela där.

Stigsson: Jag visste väl att jag hade rätt. Isf ska han visst på landslagsuppdrag. Annars var jag rädd att jag började bli alldeles förvirrad.

Suck. Ingen i klassen verkar ha c+. Får väll bli HockeyLive dårå... Zzzzzz...

nappen: Men för satan köp en dekoder och säsongskortet så får du se hockey du med.

ernie eagle: Anser du det vara värt det med tanke på hur få LHF-matcher som visas/säsong?

Kickan: Jag älskar hockey och de visas en aningen mer Gläfsers-matcher men inte tillnärmelsvis lika mycket som Styvben, Warulfarna och Blixtlåset.

Men det kan vara intressant att se andra matcher oxå.

ernie eagle: Visst kan det vara det, men är det värt priset? Är det inte bättre att som norrlandslagsupporter säsongskortsstrejka tills de visar fler intressanta matcher? Det finns ju alltid kompisar som har säsongskortet för att de dessutom gillar sparkboll, vilket inte jag gör, och man kan ju alltid bjuda kompisarna på mat/hembakat/sprit/vin/öl eller vad de nu vill ha som tack för att man får kolla matchen där. Om vi skaffar säsongskortet kan de ju lätt inbilla sig att vi är nöjda med hur det nu ser ut, och det är vi väl inte?

Förrexten undrar jag om Paddeländet börjar vara utbränd eftersom han inte är inloggad, eller är det jag som varit för lite inloggad den senaste dryga veckan för att se honom här?

Kickan: Klart att vi inte är nöjda med hur utbudet serut för tillfället när det är sparkboll som dominerar utbudet under våren-sommaren-hösten-senhösten.

Men att "säsongskortsstrejka" genom att inte inneha en dekoder eller kort anser inte jag löser problemet. Då blir vi ju helt utan hockey.

Jag skulle gladeligen se mer Lulää i rutan. Gläfsers med för den delen.

För övrigt anser jag att man borde visa 4 matcher på torsdagarna.

En huvudmatch i Canal+ samt 3st PPV-matcher. Som det är nu förekommer huvudtaget ingen sändning på den tredje PPV-kanalen.

Vilket bara är för dåligt.

Jag tror istället på en protestlista. Starta ett kedjebrev och ett antal kopior via mejl som fylls upp med ett visst antal hundra namn som sedan skrivs ut och som sprider längs den södra Norrlandskusten och dess inland.

Och den som skriver ut varje enskilt dokument kontaktar skaparen av kedjebrevet.

När vi sådant fått tillräckligt och majoriten av befolkning i Norrland är enat gör vi en enad offensiv och uppvaktar Canal+

Då kan de knappast sitta på sina bara arslen längre och rycka på axlarna åt efterfrågan.

Kan de tillfredställa "Kung Fotboll"-entusiasterna så kan de förbanne mig oxå tillgodose behovet hos ett hungrigt och törstigt hockeyfolk.

På dem spårhundarna vetja!

ernie eagle: "När vi sedan fått tillräckligt med namnunderskrifter och majoriteten av befolkningen i Norrland är enat gör vi en enad offensiv och uppvaktar Canal+".

Så skall det naturligtvis stå och absolut ingenting annat.

ernie eagle: Vilken låg frekvens det verkar vara på Gläfsers plank och härinne?

Gravöl och knäckebröd i afton efter förlusten mot Linköpings fina grabbar?

Upp med hakan nu - vinden vänder snart i norr!

ernie eagle: Det krävs i regel att man är såväl inloggad som sitter vid datorn för att posta inlägg. Jag har iofs varit inloggad en stor del av kvällen, men då främst pga att jag först nu - när jag skulle släcka i det rum där datorn står - upptäckte att jag inte hade slagit av datorn.

De flesta lulingar har nog sett matchen på TV och nöjt sig med det. Finns som ingen anledning att älta förlusten ytterligare här. Det överlåter vi åt skribenterna på forum.

Kickan: Okej då förstår jag hur det ligger till. Men verkar som nån form av tyst protest från lulingarnas sida när det går laget emot.

Det blir liksom totalt jävla dött härinne, motsatt effekt andra ord mot för vad det är på Gläfsers plank. De må ju finnas nåt konstruktivt att plocka med sig från matcherna. Okej inte alltid kanske.

Men jag har aldrig trott på tystnaden som någon lyckad kombination. Möjligtvis någon timme eller två då men på sikt är de förödande. Det finns ju de som stänger in sig i en mörk källare oxå och gråter hysteriskt i veckor och månader när någon anhörig eller vän gått ur tiden. Inget fel att sörja men ibland tar de sig orimliga propotioner.

Jag tror på vardagen. Att inte rubba alltför mkt på de normer och rutiner som man har.

Gå tillbaks till jobbet så fort som är möjligt. Gråt en skvätt då och då men stäng inte ute omvärlden för det.

Jag skulle få storhetsvansinne att bara gå omkring 24-7 och tänka på döden och på människor som inte längre finns.

Jag tror helt enkelt inte på det.

ernie eagle: Nu kan det ju iofs också vara så att vissa av oss har ett liv även utanför hockeyn, och att vi gärna ägnar oss åt det emellanåt också.

Om en förlust ändå får en på dåligt humör - varför skall man då fortsätta älta det som gjorde en på dåligt humör bara för att du tycker det är trist att det inte postas mer, och då det ältandet på planket dessutom medför att omvärlden försummas?

Tycker man att det känns piss när favvolaget förlorat mår man väl dessutom bättre om man umgås med den man älskar istället för att parkera här.

Kickan: Det har du förvisso en poäng i. Men jag klättrar snart på väggarna av tristess.

Ingen ES-hockey med Gläfsers sen 6/11, ingen flickvän, inga pengar, bara pissprogram på teven och inget folk som vill tjöta med en i cyberspace.

Det är jag som är rastlös och uttråkad. Vet inte snart vart jag skall ta vägen.

Det är hemskt. Tur att partyt börjar om på nytt igen imorrn och fortsätter med seriefinal på lördag :)

SKÅL!

Kickan: Aropå någonting helt annat. Skrev din kära sambo på manifestet och uppropet mot kvinnovåldet som NSD arrangerade?

Över 10.000 namnunderskrifter tydligen (och jag var en av dem)...*STOLT*

Det smög sig alltså in en medelpadda bland norrbottningarna.

Ikväll var det för övrigt en dokumentär i TV4 med Liza Marklund, "Lite stryk får dom allt tåla".

Rätt intressant debatt faktiskt med Jan Guillou, Thomas Bodström, Fredrik Reinfeldt, Gudryn Schyman, Amelia Adamo, Dominika Peczynski m fl.

Bara under programmets gång misshandlades uppskattningsvis 22 kvinnor runt om i Sverige.

En skrämmamde siffra!

Nu måste vi sätta ned foten och sätta STOPP!

Nånting snett, NÅNTING SNETT!!!

SÄG JA TILL KÄRLEKEN, SÄG NEJ TILL VÅLDET!!!

« · 445419 · »