Portello: Jag höll på att garva ihjäl mig när Frida berättade det, fast tydligen var det inte totalrubbat. Hon pratade med en massa kollegor under graviditeten som sa att det - om än det kan verka aningens stört - inte är totalt rubbat att göra så under en graviditet. De hade något namn för det också. Tror inte det var "cementpsykos" även om jag tycker att det verkar som en lämplig benämning.
Jag fattar inte hur man öht kan tänka tanken att smaka på vare sig cement eller småstenar i vuxen ålder.
Kickan: Haha, det lät ju normalt, not.Nog har man hört talas om att gravida kvinnor kan få begär av vissa saker, men cement? Det har jag aldrig hört talas om.Men gamla senila gubbar som snusar blomjord har jag hört talas om.
Portello: Vet inte, men det är väl samma sak med ostar. De som luktar vidrigast är alltid godast.
Var glad att de inte luktar svettig hockeyutrustning bara, för det luktar inte gott. Tror inte det skulle vara så smarrigt heller.
Att ostbågar är gott och man äter det trots att det luktar fotsvett är inget konstigt egentligen. Gravida kvinnor (jag menar inte att du är det) kan få sketakonstiga matvanor. Systern till en av mina kompisar, som dessutom är barnläkare, käkade cement och småstenar när hon var gravid. Är inte det konstigt så finns det inget som är konstigt. Tydligen hade hon kalkbrist, vilket fick henne att längta efter cement. Hon kunde stå och slicka väggar när hon trodde att ingen såg det.
Paddan: Det beror på. Barn som blir skraja för jultomten tycker nog inte att det är så kul. Å andra sidan kanske barnen bör avhålla sig från att dricka sprit på julafton åtminstone.
Portello: Äh, är du tokig eller? Det är ju därför man har bandyportfölj, efter ett antal tittar i portföljen borde halva planen vara full av bandybollar
Som jag har för mig att W C Fields sa i ett närbesläktat ämne: "Jul hemma hos mig är alltid minst sex eller sju gånger trevligare än någon annanstans. Vi börjar dricka tidigt på dagen. Och medan andra bara ser en enda jultomte så får vi se sex eller sju."
Portello: Det beror på hur bra syn du har eller om du har rätt styrka på linser/glasögon. Jag ser bollen.
Nej, det är knappast mer deprimerande. Egentligen har jag inga direkta känslor för Kalix. Det är bara kul att kolla någon match emellanåt, och därför påverkar deras förluster inte mig på samma sätt som LHF:s förluster gör.
Kickan: Kolla på Bandy i Kalix måste ju nästan vara mer deprimerande än att se Luleå spela? Jag, menar det har ju inte gått så där jättelysande för dom hittills. Dessutom har jag en liten fråga? Ser man bollen? ;)
Portello: Jag är till Kalix lite då och då. I vart fall ca tre gånger i månaden. Jag ska jobba där imorgon och tar med en dator till våra lokaler som jag ska se till funkar innan jag åker därifrån. Fast det borde inte bli något problem eftersom jag fixade allt som behövde fixas på jobbet för att vara säker på att allt funkar när jag kommer till Kalix med den. Det vore ju lite trist om jag släpat dit datorhelvetet och det inte funkar alls. Sedan stannar jag resten av dagen i Kalix och kollar bandy på kvällen.
Kickan: Bäst att byta tråd då. Kul att åka till Kalix? Tja, inte vet jag, vet inte ens om jag har varit dit någon gång. Själv ska jag vara hos tandläkaren imorrn klockan 7,30.Mindre kul.Men man får vara glad att man inte har tandläkarskräck.Det kan inte vara så himla kul.
Albert Hall: Kollade på den vid det bortdömda målet.Men jag kunde ändå inte urskilja om det var spark eller inte.Måste väl vara så att jag är blind. Vid 1-0 var jag väl för glad för att kolla på mediakuben :)
Du såg inte det heller? Dags för glasögon, kanske? ;-)
Det var Justin som fick in pucken. Jag tyckte att det var tveksamt att döma bort målet. Pucken kom in framför mål och Justin bromsade in pucken så där med bredsidan om du fattar. Han kom med fart och var ju tvungen att bromsa för att inte braka in i målburen. Svårt att bedöma om det var avsiktligt eller inte. En 50-50 situation.
Ett tips: den där stora saken som hänger i taket på rinken kallas mediakub. Där kan man ofta se repriser. Som på Tv liksom. Det var där jag såg Ledins 1-0 mål samt Justins "spark".
Albert Hall: Enligt Aftonbladet ska Raoutio stå... om den uppgiften stämmer blir jag väldigt förvånad. Men det skulle vara kul. Tror dock inte att det stämmer
Vivix: i så fall tycker jag att det kan vara läge att testa David Rautio. Med det självförtroende Gusten verkar ha (eller snarare INTE ha...) just nu kan det väl knappast gå sämre i alla fall.
Saxat från Svenskafans: - Än en gång gjorde vi faktiskt en strålande bortamatch och spelade precis som vi hade kommit överens om. Med bra balans mellan försvars- och anfallsspel. Det var bara den rätta turen som saknades, menar tränarduon.
Vad ska man säga? Om det bara är den rätta turen som saknas så har vi haft otur i nästan alla matcher på sistone.Nu får dom väl ändå ta och ge sig....
Lider med er i Luleå nu, efter att ha sett matchen ikväll. Ni var det klart bättre laget ett tag i matchen, och Brynäs kom inte ens i närheten av det spel dom visade mot Timrå och Djurgården hemma. Men trots ett dåligt spel vänder Brynäs 0-2 till 3-2, vilket tyder på att ni är väldigt svaga nu, för svaga enligt mig. Tyckte mig se lite frustration hos vissa av era lirare när Brynäs reducerade, kvitterade och avgjorde. Verkar som den mentala biten är oerhört svag nu hos er, vilket nog tyvärr är naturligt när man har förlorar 13 av dom 15 senaste. Det enda hoppet hos er är att HV71 fortsätter sin kräftgång, det kan vara er räddning. För just nu är ni definitivt inte ett slutspelslag, ni får rikta in er på att undvika kvalserien. Se det som jag gör det - DET ÄR DOM ÅTTA BÄSTA LAGEN SOM GÅR TILL SLUTSPEL, INTE DOM FYRA SÄMTA SOM MISSAR!
Portello: Jag har slutat att ens känna mig besviken. Jag känner mig bara ledsen. Tomhetskänslan är helt i klass med den man känner efter den sista matchen när man slagits ut ur slutspelet, men den här tomhetskänslan känns mer plågsam ändå.
Jag lider med killarna. De flesta försöker ju verkligen, men det kollektivt taskiga självförtroendet har den sista tiden ställt till det gång på gång. De är minst lika skraja som vi är, och det märks på spelet.
Det är klart att de behöver och skall få vårat stöd nu. De är ju de våra, och familjen sviker man aldrig.
nappen: fakta talar tydligen för sig självt idagsläget finns inget lag vi borde slå, vi rullade tummarna senaste transferfönsteret när dom övriga bottenlagen förstärkte.
Salcin: Alltså, något är fel i Luleå. Att vinna 2 av 15 matcher är ingen vanlig formsvacka.Tar vi ledningen så tappar vi och kommer vi i underläge kan man inte komma igen. Vad krävs för att det ska vända? Sparka tränarna? Värva nya spelare? Kalla in Psykolog? Ja, jag vet inte .
Har ingen som helst lust att gå och se matchen på torsdag. Betalar man för något vill man ju också ha valuta för pengarna, vilket man inte får nu.Men det slutar nog lika fullt med att man står i Coop Arena på torsdag.
Kickan: minst 3 måls ledning behövs inför en sista period för att chans till poäng skall finns, vid ett eller 2 måls-ledning och det rasar ihop vid första baklängesmål, så fruktansvärt frusterande.
Salcin: Jag är nästan livrädd att överhuvudtaget se/lyssna på/på något sätt följa en LHF-match numera. Skräcken för... detdärhemskadunämnde vill jag helst låtsas inte finns, men nog finns den.
Salcin: Jag har alltid varit optimist, trodde jag, fast de senaste veckorna har jag insett att gränsen för hur långt min optimism sträcker sig är passerad. Hoppet har jag kvar, men inte fan känner jag mig särskilt optimistisk längre. Aldrig tidigare har vi varit i en så djup svacka som nu.
Kickan: jag känner faktiskt också en viss försiktig optimism inför kvällens match. Det kan nog mycket väl bli både en och två poäng i kväll. Hoppas att vi har rätt :-) Hur som helst känns det i alla fall för tillfället lite mindre oroligt nu när LHF äntligen har börjat agera i värvningsfrågan. Bara man nu värvar rätt spelare så kan det här ordna upp sig till sist, för som jag och många med mig har varit inne på så krävs det ändå inte så förbenat mycket för att det ska vända uppåt och att vi åtminstone ska klara oss ovanför kvalstrecket (det är fortfarande det enda jag ser till just nu). En stabil back och en hyfsat kreativ center är vad jag vill ha - målvakt känns faktiskt inte som det allra viktigaste. I så fall ska det vara en riktigt, riktigt bra sådan för annars kan det nog kvitta. Bättre då att se till att motståndarna inte får så mycket öppna lägen för ingen målvakt kan rädda alla frilägen i alla matcher.
Aftonbladet har i dag en kampanj om att elitserien ska utökas. Jag har skrivit på - om inte annat bara för att jag tycker att det är inihelvete fel att Frölunda och FBK ska sitta och bestämma precis allt inom svensk hockey. Dock anser jag inte att man ska låta alla lag i årets serie klara sig kvar med automatik utan att det ska vara fyra lag som går upp från kvalserien.
En fundering: Mora har nu tre raka nollpoängare, där man i de två sista matcherna dessutom har förlorat tämligen klart även om man fick hyfsa till siffrorna i gårdagens match. Lückner pratar om att de "har det tungt just nu". Har verkligheten till sist ändå börjat hinna ifatt Mora trots alla NHL-spelare?
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Jag fattar inte hur man öht kan tänka tanken att smaka på vare sig cement eller småstenar i vuxen ålder.