Portello: Jag höll på att garva ihjäl mig när Frida berättade det, fast tydligen var det inte totalrubbat. Hon pratade med en massa kollegor under graviditeten som sa att det - om än det kan verka aningens stört - inte är totalt rubbat att göra så under en graviditet. De hade något namn för det också. Tror inte det var "cementpsykos" även om jag tycker att det verkar som en lämplig benämning.
Jag fattar inte hur man öht kan tänka tanken att smaka på vare sig cement eller småstenar i vuxen ålder.
Vad håller på att hända med Porsön egentligen? Upprepade gånger har folk blviit misshandlade med tillhyggen, ett våldtäktsförsök, och polisens kommentar vid frågan om man gripit någon är:
"– Nej, det är ju så polisarbetet bedrivs i dag. Vi åker ju bara och tar upp anmälningar, det bedrivs ju inte någon spaning längre, säger inspektör Håkan Innala. "
Citatet kommer från artikeln på länktipset, som berör den senaste misshandeln. I listan över saker som har hänt så har dom dock missat överfallet där två studenter blev misshandlade av 3 stycken, varav en var beväpnad med en stekpanna(!). Tjejen som blev överfallen beskrivs även på de flesta andra ställen som våldtäktsförsök.
Vad tycker ni "äkta" lulingar? Själv tycker jag det är sjukt att man inte lyckas gripa några snorungar som springer runt och slår på folk med påkar!
Varför skall man misshandla / råna studenter, de har mest troligt mindre kosing på sig än medelbefolkningen och borde rimligen vara i bättre form för att försvara sig. Men det kanske är grejen, att den som vevar på någon bakifrån med en pinne tycker det är ok mot en som är lite yngre eftersom den personen borde kunna skydda sig själv - till skillnad mot om man gav sig på en pensionär. Eller så är det så enkelt att det bara är studenter som är ute och går ensamma så pass sent. Jag vet att det snackas om medborgargarden o patrulleringar och det har även genomförts enkäter kring hur trygga studenterna känner sig på Porsön. Sen vad gäller det polisiära så är det nog inte så jäkla lätt, är det mörkt ute och det går fort så är det svårt att komma ihåg hur den såg ut som gav sig på en. Sen om man har rätt person så skall man ju även försöka få till nån form av bevisning oxå, vilket nog inte är så lätt om vederbörande inte har några fysiska men, t.ex. från att ha slagit sönder en knoge mot sitt offers tänder - vilket det inte kommer bli någe av om man vevar med ett tillhygge. Polisen borde dock kunna vara synliga betydligt med på Porsön med sina bilar, vilket kanske skulle kunna fungera avskräckande.
Mycket bra att någon åker dit för något. Får väl hoppas att det kan göra att övriga som roat sig med att slå på studenter kan få sig en tankeställare...
robhed:
Jovisst är det korkat att ge sig på studenter. Inte direkt den mest penningstarka gruppen man kan htita. Nu är det väl dock så att dom tidigare tillfällena bara varit misshandel och inte rån. Har faktiskt lättare att förstå att man försöker stjäla pengar, än att man bara tar med sig baseballträ'et ut och slår ner lite folk som en kul grej. Det är dom som gör sånt som verkligen behöver undersökas.
Jag vet minst en luling som bor där. Min bror har nog bott där förut också, och han låtsas ju som att han är luling. Eller, det kanske inte var där han hade bott? Äh, förvirrande.
phillsky: Jag har iofs makten att "låsa in" dem, men med tanke på att de är så unga lär i vart fall den yngsta undgå att bli inlåst, medan den äldre av den kan tänkas bli det - och troligen blir det - beroende på hur pass belastad han är sedan tidigare och om man kan binda honom till fler än bara det senaste rånet.
Huge: Albert och Herbert vet jag har varit julkalender. Tror inte jag kollade något avsnitt men vet att min lillasyster gjorde det. Den senaste julkalendern jag minns att jag såg var någon där själva pappersjulkalendern såg ut som en stjärnkarta. Jag kan inte ha varit så gammal då. 5-6 år kanske, möjligen 7. Jag minns iaf att jag och mina kompisar brukade ligga i snön och försöka hitta stjärnbilderna på himlen. Orion var lätt att känna igen minns jag, och Karlavagnen.
Portello: Nu började jag fundera över mina TV-vanor när jag var liten. De flesta brukade ju kolla julkalendern iaf, men jag tror att jag redan som ganska liten hade fullt upp ändå eftersom jag började träna längdskidåkning när jag var 6 år, friidrott och bågskytte när jag var 7 och basket när jag var 9, för att sedan lägga av med bågskyttet ganska snart därefter då det inte fanns tid för fyra olika sporter, och sedan med längdskidåkningen eftersom jag hade börjat även med fotboll och handboll emellanåt samt hästarna kom in i bilden någon gång då också. Hur fan hann man med så mycket?
Kickan: Är väl inte heller själv ngn fan av julkalendrar direkt, men råkade se dagens avsnitt hemma hos min syster och tillsammans med hennes 7-årige son. Det var iaf kappkörning och vann gjorde till sist "Luleå". Tänkte pigga upp er lite så här inför juluppehållet. För övrigt tycker jag att Micke Andersson gör rätt som sticker till Ryssland. Kan vara skönt att komma ifrån ett tag plus att killarna kan behöva slippa se samma fejs hela tiden... Min favoritkalender är för övrigt "Teskedsgumman" Nu snackar vi mitten av 60-talet.... :-))
Huge: Den senaste tiden har jag litegrann själv känt att det skulle vara skönt att sticka till Ryssland eller var som helst för att slippa höra om fler LHF-förluster.
Har inte Teskedsgumman gått i repris senare? Antingen alldeles i slutet på 70-talet eller någon gång på 80-talet?
Det är ju kul att höra att Luleå fortfarande kan vinna, om än Luleå i det här fallet bara var en karaktär i julkalendern. Fast nog kan LHF fortfarande vinna. Det är bra lite svårare än vanligt att vinna just nu.
Kickan: Uppriktigt sagt tror jag inte att det är så nattsvart som det verkar. Moralen har ni i laget och det betyder oerhört mkt. Det kan lossna i ett nafs och ett julbrejk kan göra susen. Vi brynäsor har ju en viss vana av situationen så det kommer direkt ur hästens mun... :-)
Kickan: Lika vanligt det är som vi förlorar, lika vanligt är det att Boden går mållösa från isen.Idag vann Palters med 3-0.Kul för PHC som har haft en rätt tung säsong.
Huge: Som jag ser det är det svåraste hindret att ta sig över för LHF:s del det kollektivt urusla självförtroendet, som blir ännu mer uruselt för varje förlust. Det räcker med att motståndarna gör ett mål för att allt ska rasa som det är just nu. Inget nyförvärv i världen kan råda bot på det problemet, utan det måste den nuvarande truppen försöka hjälpa sig själva till, gärna med hjälp utifrån om det är möjligt. Dessutom kan de ju låta bli att läsa forum eftersom det knappast gör dem gladare.
Skulle vi bara lyckas vinna mer än en match i rad kunde vi vara en bra bit på vägen.
Kickan: Hoppas verkligen att du har rätt. Nu är det dags att den onda trenden bryts.TIK har så många poäng så dom kan låta oss vinna imorgon. För min del blir det att besöka sportbaren här i Piteå efter jobbet för att kolla in matchen på PPW.
Inte vet jag. Vad är reglerna för den här tråden? Reglerna för zzz-tråden verkar iaf vara att man inte får bifoga bilder på söta pojkar i sina zätainlägg.
Portello: Sluta nu. Man kan ju börja undra om den plötsliga modereringsivern överallt kommer sig av att många killar får en massa komplex när de ser bilden. Du skulle bara våga peta i våran nya godnattbild. Dåru...
Kickan: Du tippar [k]"10183743489506-0 till Älsklingarna mot Gläfsers"[/k]
Om du får rätt får ni tre poäng. Grattis! Men som bieffekt får ni problem av annan art. Eftersom varje match spelas i effektiva 60 minuter, betyder det att ni gör 2828817636 mål per effektiv matchsekund. Men eftersom det är effektiv tid, måste sekretariatet stoppa klockan, domaren förflytta pucken till mittcirkeln, samt sätta igång spelet samtidigt som sekretariatet startar klockan igen.
Era vesslesnabba forwards grejar säkert den här pucktransporten från mittcirkel till målskott på utsatt tid, men vi kan ju inte ställa samma krav på domarskrået. Jag gissar att de behöver MINST tre sekunder per mål för att klara sin uppgift, och då tror jag ändå att jag räknar snålt. Bara en genomsnittlig målvissling av domherren har ju passerat de trakterna...
Detta betyder att 1) Matchen kommer pågå i lite mer än 968773 år. 2) Vilket betyder att Timrå och Luleå kommer vara upptagen med denna match ett bra tag. 3) Ni tvingas därför lämna walk over för resten av säsongen, och även i kommande kvalserie. 4) Båda lagen hamnar i allsvenskan, där walk overiet fortsätter. 5) Efter några år har ni nått botten i seriesystemet - samtidigt som ni spottar in mål på stackars Timrå. Vilken paradox!
Är det inte enklare att tvångskonka med en gång för att uppnå samma resultat? Ni spar ju både tid och pengar.
Jag börjar fundera på att ta någon form av STIM-avgift varje gång du lägger ut bilder som du knäppt med min kamera. Hade jag tänkt på det redan vid utlåningen hade jag varit rik och bott i en lyxvilla i Spanien vid det här laget.
Ja då är det väl bara att hoppas på hårda nypor från föräldrarna i 15 åringens fall. Man börjar bli rätt less på allt elände nu, både våldet i samhället och hockey resultaten. För att inte tala om att man inte får se nå NHL
Metal Guru: du missar en central poäng i Kickans resonemang. Matchen kommer att sluta med ett fullt normalt 5-2 till Timrå, men därefter kommer Niclas Wikegård, Bengt Hedin och Jim Brithén att gemensamt skicka in en video till förbundet, inte för att protestera mot något utan bara för att fråga Lars G Karlsson om de bör skicka in den video som de har skickat in, och därefter kommer det att visa sig att Lars G Karlsson blir mäkta upprörd över att TIK-klacken hävdar att Mats Hansson är en bättre spelare än vad Foppa är (inte för att det syns på den inskickade videon, men Karlsson såg det ju själv på tv förra veckan). Detta leder honom till att ringa till Mats Wennerholm på Aftonbladet, och eftersom Wennerholm är kär i Fopp... jag menar, tycker att Foppa är en så bra spelare så bestämmer Wennerholm att TIK ska straffas. Karlsson och Wennerholm är nu så upprörda att de straffar TIK med förluster i säsongens alla matcher där Mats Hanssons namn har stått med i matchprogrammet, och man dömer därför i ilskan TIK till att förlora med 10183743489506-0 i dessa matcher. Ingen förstår riktigt varför Wenneholm plötsligt får vara med och bestämma straffet, men förbundets ordförande, en person som ingen någonsin har sett eller ens vet vad han heter, har inte gått att nå för en kommentar i ärendet.
Huge: Teskedsgumman gick 1967 och även i repris 1976. Tänkte väl att jag kom ihåg den och 67 var jag inte född.
Stjärnbilderna 1981 och Albert och Herbert 1982.
Min personliga favorit är nog Staffan och Bengt från 1984 och Håkan Bråkan från förra året då man äntligen började titta igen när man har fått egna barn.
Billig lyxvilla i sådana fall! Alternativt dyr STIM-avgift, förstås. Hittills har jag bara lagt ut bilder jag knäppt med din kamera fyra gånger på HS, nämligen. Varav bilden minst en gång inte fick ligga kvar, förmodligen p.g.a. att en viss moderator fick någon sorts komplex när han såg den.
Kickan: Man blir glad över att se den sanna optimisten Kickan tippa vinst ikväll, Hoppas att du får rätt nu för engång skull:) Hur var det att se jakten på det rödalacknystanet på Kalix IP?? Jobbigt att hänga med eller???
Kickan: Man blir glad över att se den sanna optimisten Kickan tippa vinst ikväll, Hoppas att du får rätt nu för engång skull:) Hur var det att se jakten på det rödalacknystanet på Kalix IP?? Jobbigt att hänga med eller???
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Jag fattar inte hur man öht kan tänka tanken att smaka på vare sig cement eller småstenar i vuxen ålder.