Luleå HF

SHL · 117714 inlägg · 890 ämnen

En otråd på Hockeysnackiska

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Bo_Beast:

Skulle väl vara rätt coolt att komma i matchtröja OCH hjälm till match.
Men någon hjälm ska jag inte ha, känns som att den bara skulle få ligga i någon garderob.

Portello: Ja, om du spelar hockey eller hockey-bocky är det väl ok. Ska du ha nåt att bära på matcherna så känns ju tröjorna mer rätt. :-)

Albert Hall:

Nu finns hjälmar att bjuda på.Tufft!

Paddan:

Ja så är det faktiskt, de byter om tillsammans i samma omklädningsrum! Det är nog bara lite missriktad välvilja från Lulehockeys sida.

Jag är övertygad om att både backar och forwards skulle må bäst om man skiljde dom åt lite mer. Det är ju faktiskt så att dom kommer från olika kulturer vad gäller hockeyutbildning och så vidare. En backs främsta uppgift är ju att förstöra så mycket som möjligt för en forward och förhindra denne från att fullgöra sitt arbete. Därmed uppstår det lätt konflikter i omklädningsrum och så vidare.

Att ha back i bilen låter väldigt förnuftigt. Jag ska genast vidarebefodra detta till de berörda inom LHF.

Albert Hall: VA, får backarna byta om i omklädningsrum hos er. Trodde att ni också använde er av devisen, "Vi har det bra, vi har back i bilen..."

Paddan:

Absolut. Vårt rykte har blivit lite befläckat av våra motståndare. Backar är ofta bra att ha, även om det nog finns lite väl många av dom. Dessutom kan jag inte se nödvändigheten i att dom vilar på samma bänk som forwardsen samt, framförallt, att dom ska byta om i samma omkädningsrum. Var sak på sin plats.

Poffa: Så med andra ord är det en Back Hatar/Hyllar Klubb

Albert Hall:

Underbart roligt att se att vår nordligaste medlem av BHK har stenkoll på våra stadgar. En riktig hedersmedlem, förmodligen kommer han utses till månadens medlem om han fortsätter så här.

Frisco: Hade väl inte tänkt att köpa så här många tröjor.Men när jag hade en röd och en vit så tyckte jag att det var lika bra att göra "samlingen" komplett med den svart.

Nu blir det inga fler.Tror jag.

Portello:

En allmänt felaktig uppfattning är att BHK är emot samtliga i världen existerande backar. Så är det inte. Absolut inte. I stadgarna för klubben så står det att klubben ska verka för att "dissa dåliga backar och hylla bra backar". Klubben erkänner alltså att det FINNS bra backar.

Därmed har jag inte betygsatt kvaliteten på dom backstackare vars tröjor du inhandlat. Jag resonerade bara lite allmänt om felaktigheter rörande en av dom viktigaste opinionsbildarna just nu i hockeyvärlden, BHK.

Portello: Vad ska du med så många tröjor till. Att samla tröjor är ett intresse jag aldrig förstått mig på.

Portello: Äh, du får givetvis plats i avknoppningen BKfBK (Blandade Känslor för Backar Klubben). Själv är jag hedersmedlem i OBK (Obekväma Backars Klubb).

Paddan: Tack för det.Nu har tre tröjor, en vit #11, en röd #7 samt en svart #32.Noterbart är att alla är tröjor aär burna av backar, så jag lär inte få vara med i den berömda BHK.

Portello: Åfan, ännu en matchtröja. Jag får gratulera till "nyförvärvet".Själv har jag funderat på att lägga ett bud på Muirs tröja, fast kommit fram till att jag då får cykla fram och tillbaka mellan Bjästa och Umeå. Att Chief helt brutit ihop efter Kapanens utträde ur TIKs trupp blir väldigt tydligt när det till och med funderades på bud på LHF-tröjor.

Portello:

... och 32:an gick till Portello till det otroligt låga priset 1800 kronor. Grattis!

Högst just nu ligger #96 Holmström med priset 5500 kr. Där är budgivningen avslutad. Fast det kan fortfarande slås av bland annat Åkerströms sista elitserietröja där utgången fortfarande är oviss, 4900 kronor är priset just nu.

Roligaste nick på tröjvinnare: manny fernandez fan with no limit!!

Denne tog naturligtvis hem 35:an. Undrar om det är något tok från andra sidan pölen?

Portello: Bah, vilket påhopp! Nu blir jag om möjligt ännu mer sugen att lägga ett bud. Det är bara CSN som räddar "din" tröja från att tjänstgöra som skurtrasa...;)

Bo_Beast: Japp, visst står det så.Men det skulle vara häftigt att få hela namnet.Fast det är klart, lite problematiskt att få det att rymmas utan att förminska bokstäverna.

Portello: Eftersom det bara står Savilathi på auktionssidan så antar jag att det är det namnet på tröjan oxå. Vackert så. :-)

knaskamilla: #32 Per Savilathi-Nagander.

Funderar på att ge mig attan på att få hela efternamnet.Skulle vara rätt ballt.

Portello:

Vems, vems, vems?

Chief: Haha.Lägg du ett bud bara.Jag vet att du innerst inne vill ha en vacker lulingtröja att ha på dig.

Portello: Skulle nästan vara värt pengarna bara för att se din reaktion...;)

Så har man lagt ett but på en svart matchtröja. Har ingen lagt ett nytt bud på den före 06:20:01 så är den min.

Nu är det "bara" 165 dagar kvar tills Elitserien drar igång på nytt. Det tar sig :)

Jag som alltid trott att Luleå har en säl som klubbmärke. Nu måste jag kanske tänka om?

Gå in på:
www.aftonbladet.se/sport

Sen klickar ni på följande text en bit ner på högerkanten:
Flashgrafik
De vann tatuerings- tävlingen
Tatueraren Roger Hansson kommenterar vinnarnas tatueringar

Albert Hall:

Nej, nej, nej. Är det någon tröja som kan bli aktuell igen så är det MIKA!:s tröja. Han vill vi har tillbaka, Wilde kan ni få.

Poffa:

Äh, Portellos Skrbektröja är ju snart aktuell igen. Vi får hoppas att det blir likadant med Paddans Wildetröja också.

Portello:

Det är väl likt dig att köpa tröjor som inte är aktuella längre. Ungefär som Paddan...:-)

Albert Hall: ´

Man kanske skulle försöka att fixa Fagemo:s tröja.
Skulle vara rätt fränt att ha den nere i E.ON-Arena :)

Portello:

Nån av lock-out lirarnas tröjor vore väl tufft?

1. Williams, bäste luling i vinter
2. Fernandez, mest för kultstatusen
3. Staios, tröjan nästan ny
4. Radivojevic, coolt namn

Den 17/4 klockan 23.59.59 så är det stoppdatum för de svarta tröjorna .

Just nu är det högsta budet 4000:- för Obsut:s tröja, tätt bakom kommer Ledins på 3900:-.

Själv hade jag tänkt lägga bud på någon, men vilken vet jag inte.
Har ju som sagt både en vit samt en röd, så det vore kul att äga en svart också.

Portello: Tycker det är ett tragiskt forum, om det kommer nån ny signatur så ska denne läxas upp omg, och dom som gör det skriver endast om allt annat än hockey..den ende som är rolig att läsa om när han skriver måste vara West, det han skriver är mer än ofta helvetes rätt..omän han kan vara ganska provocerande...oj jag glömde den allra bästa av alla Sven Savage..

Portello: Ja, det är mycket som spårar ur på Forum. Det dyker upp mycket intressant men sen går det oftast åt skogen.

Osten-trådarna är bara för mycket. Det blir ingen Osten oavsett vad vi tycker.

Simply_Red:s Osten-kampanj på forum börjar bli aningens jobbig nu. I nästintill varje tråd så skriver han om Osten. Att han bara orkar.

Poffa: låter rimligt

Portello:

Eftersom han inte fått något kontraktsförslag så borde han ju inte vara klar för Mora, eller är man klar redan då man varit i kontakt med någon? ;-)

Portello:

Micke Andersson är en kanonkille som gör ett bra jobb i vilket lag som helst. Bara att gratulera de som lyckas få honom. Om han nu beslutar sig för att fortsätta tränarkarriären, vilket inte jag tror är helt klart.

Albert Hall: Såg att i dagens Moratidning att Micke Andersson var aktuell som tränare för Mora.

Verkar inte ha fått något kontraktsförslag men tydligen har han varit i kontakt med Simons.

För hela artikeln, se länk.

Portello: Han är väl lite märkvärdig och ville byta till ngt originellare namn..
:-)

Huge: Nä, från Skellefte kan han inte vara.Där heter ju alla Marklund eller Lundmark.Det vet ju alla :)

Portello: "Värt att noteras är att Skellefteås 2-3 mål kom i 3-5.Det händer sannerligen inte varje match."

Inte varje match som domaren dömer bort 3 regelrätta mål heller.
Lahti?
Måste vara en stor släkt från Skelleftetrakten... :-)

Portello:

Det var ett jävligt snyggt mål av Skellefte. Synd bara att de inte kom så långt som till en kvittering (och sedan vinst, så klart). Jävla domare...

Portello:

Jag tror jag aldrig sett ett lag göra mål i spel 3 mot 5. Åtminstone inte på den här nivån. Nu vann ju Brynäs i alla fall, kvalserien tätas därmed ihop... Spännande!

Portello: Jag skippar gärna Skellefteå i elitserien..även Leksand..Med våra fantastiskt bra värvingsansvariga så lär vi bli överkörda av SKaik på värvningsfronten så jag ser hellre att dom lirar allsvenskt!

nappen: Jag ser hellre Nyköping än Leksand. Leksand får gärna fortsätta att harva på i Allsvenskan.

Men nuser det lite bättre ut.
Efter två perioder så leder Brynäs med 3-2.Värt att noteras är att Skellefteås 2-3 mål kom i 3-5.Det händer sannerligen inte varje match.
Hoppas att det ger Västerbottenkillarna energi att kunna få fram en kvittering samt ett ledningsmål i den tredje.Dock så börjar den i 3-5 i 44 sekunder.
Kan dom göra ett mål till i den spelformen? :)

Portello: 3-2 nu efter andra. Chad Hinz igen!

Hoppas verkligen på att Skellefteå + Leksand/Nyköping går upp.

Ser inte så bra ut för Skellefteå borta mot Brynäs.
I slutet av andra perioden så ligger dom under med 3-1.

De andra resultaten:

Malmö-Oskarshamn 3-1

Nyköping-Leksand 2-1

Sannes:

Killen i London hade ng inte så stor kunskap om Sveriges geografi. Det är här uppe vi har isbjörn m.m. Tretti grader kallt i princip året om är det dessutom om man undantar ett par veckor runt midsommar när vi ibland kan närma oss nollstrecket.

Om man inte kan godta en kvalitetsrestaurang som McDonalds för sin välkomstmiddag är man bortskämd. Punkt.

Albert Hall:

Han trissar inte alls upp priset, sådeså!

Och förresten jag är inte alls bortskämd diva......, jag må vara diva men inte bortskämd... :))

« · 539059 · »