Luleå HF

SHL · 117714 inlägg · 890 ämnen

En otråd på Hockeysnackiska

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Bo_Beast:

Skulle väl vara rätt coolt att komma i matchtröja OCH hjälm till match.
Men någon hjälm ska jag inte ha, känns som att den bara skulle få ligga i någon garderob.

Portello: Säg till när du kommer i hjälm så ska jag garanterat vara där oxå :-)

Portello: Äh, det är klart du ska lägga bud på en hjälm.
Hmm...tro var brorsan har lagt sina trumpinnar...

Paddan: Idag fick man reda några saker som man inte visste.

Tydligen har dom flyttat Umeå till Norrbotten.

"Det blir inte Björklövens Erik Andersson som ersätter Jonas Liwing. Han skrev i dagarna på för en fortsättning i Norrbottenklubben."

Man lär så länge man lever...

Portello: Åfan, där ser man. Tja, det känns iofs väldigt långt när man busspendlar  till Umeå så det kanske skett någon sådan flytt utan att det väckt några större rubriker i riksmedia.

Han som idag bedömde min lektion i engelska skulle imorgon bege sig till Jokkmokk, en riktig Romresa tydligen, en halv dag på tåg och buss bara för att ta sig från Umeå till Jokkmokk.

Paddan: Chief letar fortfarande fotfäste i tillvaron efter Kapanens utträde. Men att använda en LHF-tröja som snuttefilt är inte ett alternativ.

Grattis förresten, sade ju att du skulle klara bedömningen galant. :)

Fy tusan vilket ruttet väder det är i dag.Snöar och har sig.Och lagt om till sommardäck har man också gjort, så idag blir det att låta bilen stå på sin plats.

Hade tänk åka upp till Luleå och hämta min tröja, men jag tar nog istället och ringer till kansliet och ber dom skicka det mot postförskott.Enklast så.

Portello:

Ja, fy fan. Jag ångrar att jag klev upp i morse. Annars är vägarna inte hala, snön orkar inte lägga sig utan det blir bara blött. Förbannat blött.

Portello:

Hur kan man byta till sommardäck när det är flera dagar kvar av april och man bor i Norrland?

knaskamilla:

Äh, låtsas nu vara kloka damen bara för att inte din pappa hade tid att hjälpa dig helgen som gick...

Albert Hall:

Nog för att jag inte riktigt vet hur deklarationen och däckbyte helt plötsligt blev synonymt, men jag vill ändå tala om att jag faktiskt kan byta däck själv.

knaskamilla:

Att kunna och idas är inte synonymt. Sedan tycker jag att man ska lära sig att ta ansvar för sin egen deklaration också.

Albert Hall:

Ja, men när man inte förstår saker själv kan man behöva lite hjälp. Bara för att du har deklarerat i typ sexti år...

knaskamilla:

Hmpf. Jag tänker inte debattera med sådana som ägnar sig åt lögner och personliga påhopp.

Albert Hall: Oj, nu skiner solen och det har slutat att snöa.

Tala om att april är en konstig månad.

Portello: Helt normalt för att vara just april.
Mao: ingen konstig månad... ;-)

Någon som har 5000:- över och inte vet vad ni ska göra för pengarna.
Då ska ni kolla in länken och lägga ett bud.

Portello:

Ibland fattar man inte hur dom kan tro att folk kan vara så tokiga att man lägger ut 5000 spänn på vad som helst.

Om det varit Myllys grejer från 1996 eller hans sista i LHF så hade man ju åtminstone kunnat förstå.

Albert Hall: Jadu, dom hoppas väl att någon rik människa ska få för sig att inhandla en målvaktsmask.
Ska bli intressant och se om någon lägger ett bud...

Portello:

Hans mamma, kanske? Här såg vi ju bevis på vad konstiga saker folk gör ibland när Wildes mamma köpte alla idolbilder med honom på...

knaskamilla:

Hans mamma? jag trodde det var Paddan som köpte dom...

Portello:

Nej. Det var tröjan.

knaskamilla:

Det påminner mig om ett original jag kände en gång. Eller kände och kände, jag känner sällan original, men jag visste vem det var.

En gång så blev han fälld i tingsrätten för någonting varpå rättegången blev omskriven i lokaltidningarna dagen efter. Originalet fick veta detta och tog mopeden in till samhället och åkte runt och köpte samtliga lokalblaskor på samtliga inköpsställen. När folk frågade honom varför han gjorde detta när ändå alla prenumeranter av tidningarna kunde läsa i alla fall så svarade han bara mumlande: "räddas det som räddas kan..."

Det var nog ungefär samma sak för Wildes stackars mamma.

Albert Hall:

Hmm. Hon ville inte att folk skulle se hur hennes son ser ut utan hjälm?

Albert Hall: Men när skall Luleå inse att ni blev totalt KROSSADE i 2 serier av GBG????????

rullis:

Oj. Du borde nog införa alkolås på ditt tangentbord.

rullis: Göterborg -96.Det var grejjer det!

knaskamilla: Men jag har det. Vad menar du???

rullis:

Jaha. Då funkar det nog inte så bra, verkar det som.

Portello: Jag var knappt född då. Vad hände?

knaskamilla: Det gör det visst!! Jag har 0 promille. Du ???

rullis: En liten fråga vad menar du med det här:

Men när skall Luleå inse att ni blev totalt KROSSADE i 2 serier av GBG????????

Två serier, något jag missat?

rullis:

Visst inser jag att Frölunda krossade oss i slutspelet. Vem har lurat i dig något annat? Fast jag undrar lite vad du menar med "2 serier"?

Portello: Det finns även Junior Hockey i sverige. Där lyckades Frölunda slå ut Luleå.

rullis:

Hey, blanda inte in mig i ditt sammelsurium.

rullis: Jaja, den ja.

Men en annan fråga.Har vi inte insett att ni krossade oss eller?
Lät så på ditt inlägg.

rullis:

Jaha, du menar det. Ja det har du helt rätt i. Frölunda vann även där. Frölunda är bäst i Sverige. Fast du är inte särskilt bra.

knaskamilla: Vi glömmer allt sammelsurium och förväntar oss att vi "hockey-freaks" får en grymt skön spännande säsong, nästa år. Vad skall man göra under sommaren? Land-hockey?, Fotboll?.........Brännboll......

rullis: Konstigt att du spelat hockey i 20 år men knappt var född 1996.
Hur går det ihop?

rullis:

Dåliga förlorare är aldrig roliga att läsa, dåliga vinnare är hemska att behöva läsa. De är värsta sorten.

Albert Hall: Nä. Jag är kass. Fast igentligen är jag inte det. Jag har ett stort problem. Jag är ruskigt idrottsintresserad och uppskattar bra spel. Jag verkligen tycker att Luleå är grymma. För i J-20 spelet var det TUFFT!!!!!

Portello: Jag glömde det året, tyvärr!!!!

rullis:

Jag håller med dig även om detta. Du är kass.

Poffa: Jag ber om ursäkt om du har uppfattat mig som en dålig vinnare. Jag har tidigare skrivit i Luleås gästbok och verkligen hyllat Luleå till en fruktansvärt bra insats och spel i ES. Jag skall dämpa mig, Sorry!!

Albert Hall: Vad bra. Nu ser jag fram mot nästa säsong.

rullis:

Äh, du var roligare när du var en kaxig dålig vinnare. Nu går jag och lägger mig.

Gonatt lulingar och olulingar!

Albert Hall: Gonatt

rullis: Och jag hade förträngt årets slutspel.till du påminde mig.Elaking där!

Albert Hall: aaame Albert, allvarligt - sova före 03. De e ju freeeda!

Shit, jag provade just den nyinhandlade tröjan.Jag fullkomligt drunknade i den.Men vad annat att vänta? Savilathi är ju en rejäl bit (197 cm, 97 kg enligt luleahockey.se)

Jaja, ge mig bara sommaren så ska den nog passa mig perfekt när säsongen drar igång.Eller så får jag ta på mig ett ordentligt lager med tröjor under...

« · 539059 · »