Luleå HF

SHL · 117713 inlägg · 890 ämnen

En otråd på Hockeysnackiska

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Portello:

Man upphör aldrig att förvånas över hur barnsliga någorlunda vuxna människor kan vara.

Portello: pinsamt. Varken mer eller mindre.

Portello: *skratt* Jag läste lite i tråden och någon trodde tydligen att det skulle generera i några miljoner extra. Fråga mig inte hur.

Haha, vissa är ju roliga. På Luleås Svenska Fans-forum så sitter det folk och uppmanar att folk ska rösta på Luleå som Sveriges populäraste lag.

Så vissa har visst suttit och tokröstat bara för att vi ska ligga i topp.Jag säger då det.
Vad ger det? Har jag missat att man får extrapoäng i es om man vinner den omröstningen?

Stigsson: När det gäller artistare är det säkert så. I övrigt brukar det väl vara svårt att hitta uppgifter om människor förrän det gått ett år. Folkbokföringen/deklarationen brukar ju visa var man var bosatt 1 november året innan.

För Luleås del är nog de flesta boende i Luleå även om det finns undantag, t.ex. Renberg som bor i Piteå.

Hursomhelst tror åtminstone jag att LHF bidrar med mer pengar till kommunen än vad man kostar. Trist när en politiker vill skaffa billiga poäng genom att helt ha huvudet i sanden. :-)

Bolivar: Var inte så säker på att alla spelare betalar skatt i staden dom bor (tillfälligt). I alla fall artisterna (enligt skatteverket) brukar sällan vara folkbokförda under sitt besök. Vid en snabbkoll i befolkningsregistret förra säsongen i Mora så hittade jag ingen av NHL lirarna folkbokförda på orten. Så dom skattepengarna som kommer in till kommunen är nog bara från de lågavlönade spelarna i laget.

Metal Guru: det där är en fråga som många har ställt sig.

Bolivar:
Var har Gruppledaren Ylva Strutz huvudet nånstans?

Portello: Ja, håller med. Lite svagt att inte journalisten redovisar hur mycket LHF betalar in till kommunen. Dessutom är ju de flesta ansällda av LHF bosatta i Luleå och betalar kommunalskatt...

Jaha, då var det dags igen...

Portello:

Ja, det är trevligt att skicka snabbisar till den andre Albert. Man får vettiga svar för en gångs skull.

Nu verkar Albert känna sig ensam, så därför har han skapat två extra Albert Hall.

Bolivar: Hm, hoppas du menar drycken nu...;)

Portello: Ja, håller med. Portello går väl an men annars är det Cola, riktigt Cola som gäller när det ska vara alkoholfritt.

Albert Hall: Dr Pepper.Usch och fy vilken vidrig dryck.

Albert Hall: Den måste finnas kvar, en av mina ungar kom hem dragandes med en sån för nån dag sen.

Portello:

Själv så undrar jag var min gamla favorit Dr Pepper tagit vägen...

Bafucin: Köpte själv två flaskor för ett par dagar sedan.Gott är det!

Så Portello finns i Karlskoga? Eller har du specialbeställt? ;)

Portello: Sarovo är bästa värvningen hittills.

Karoliina: Det är ju sagt att ett tröjnummer numera inte pensioneras förrän spelaren lagt av. Kanske är det dags nu, då kungen blir målvaktstränare.

Portello:

Du kunde ha tältat, annars.

Så har man varit iväg på en totalt meningslös biltur.
Skulle i väg till min hemby för att se en fotbollsmatch i div 5.
När jag kommer dit så är inte en enda person där, och då går det upp ett litet ljus.Jag är där 24 timmar för tidigt.
Var bara att vända och åka hem igen.

Paddan: Verkar ju så. Så har i efterhand är man väldigt tacksam över att King inte skrev på.

Portello: Det blev alltså till slut för svårt för King att värja sig mot de ryska jättelönerna.

LL: Vi kan nog tacka vår lyckliga stjärna att Dave King aldrig skrev på för oss. Han har nämligen brutit sitt kontrakt med IFK Helsingfors.

Tänk om han hade skrivit på för oss.Då hade vi nu varit utan tränare mest troligt.

*Ryyyser*

Karoliina: jag tycker att det är ett otyg att man inte ska få använda vissa nummer. När jag växte upp var min stora idol Johan Strömwall, men jag skulle inte ha några som helst problem med att någon annan spelare fick lira med nummer 12 på ryggen hur bra eller dålig den spelaren än är. Ska man hålla på och pensionera tröjnummer hela tiden så har man ju snart inga spelare med tröjnummer under 40. Vi har ju en hel del trotjänare i LHF som skulle kunna få sina nummer pensionerade, tex #4, #18 och #28 (vilka alla har betydligt fler säsonger i LHF än vad Myllys har och alla har noterat olika former av elitserierekord som representanter för LHF). Jag tycker att man kan hänga upp banér till spelarnas ära, men att ingen ska få använda deras nummer - nej, det tycker jag är att ta det för långt.

Portello: om trettifemman; så tror jag att Leinonen själv har varit taktfull och avböjt använda kollegan Myllys legendomsusade tröjnummer. Samma nummer som LHF genast och senast bjöd ut till diverse mannysar o nannysar...

Avdelning: aldrig har jag väl varit så förbannad än då jag hörde nyheten om Frenandes tröjnummer i LHF!

Bolivar: Nu har våra nyförvärv fått sina tröjnummer.
De har # har vi än så länge att memorera:

#93 - Tero Leinonen. hade #35 i Mora, betyder detta att Myllys tröja åker uppi taket denna säsong? Hoppas det.

#- 10 Pekka Saravo. Få se hur länge man tror det är fagemo som är på isen ;)

# 11 - Pavel Skrbek. Samma # som senast i Luleå.

# 20 - Ragnar Karlsson. Samma # som i Hammarby om jag inte kommer ihåg helt fel.

Vladimir Machulda har ännu inte tilldelats något #

Albert Hall:

Typ det jag menade =)

mattias - 74:

Året om. Fast minus.

Portello:

Det är det väl i Lule sommartid :P

Bolivar: Tack för det.Visst var det bra i Portugal.Man kan ju inte klaga när det är ca 20-25 grader och sol .

Välkommen hem, Portello. Var det bra i Portugal?

Portello: Ojdå, ni bor ju riktigt centralt då. Själv bodde jag på detta hotell i Estoril. Väldigt nära järnvägen, men som tur var så bodde vi ett antal trappor upp.

Portello: Äh... det är ju bättre än kåkstaden i Soweto iaf ;-)
Tänk så här desto mer stjärnor desto dyrare öl

Äh, man kanske skulle ta med länken.Skyller på att telefonen ringde och störde mig.

En länk till hotellet jag kommer att bo på.Verkar ju helt ok.
Men lite besviken är jag allt över att det inte är fem stjärnor.

65selander: Hurling!! Har du snackat med Knaskamilla om det? Annars, gör det.

Paddan: Har själv vart i Portugal två gånger me nsom en vanlig "Svenne" så blev det turistorterna Albufeira och Praia da Rocha där jag för övrigt kom i kontakt med den konstiga sporten "Hurling"

Fanns t o m Irländare som trodde vi var från Wales när vi pratade Svenska med varandra :-))

Roligaste resorna är nog till storstäderna eftersom man slipper den förbannade lukten av Cocosnötsolja och allting annat med stranden.

Det ultimata är att få ta en bil upp i bergen eller längre in i landet bort från turiststråkena

Frisco: Jomenvisst, som till exempel "elevador Gloria". Eller futuristiska vagnar helt belamrade med reklam 

Paddan: Stämmer bra det. Lisabonn har jag aldrig varit till, men jag tänka mig att det är en fin stad.

Ska bli intressant och se hur mycket fritid vi får.Har en känsla av det blir rätt hektiska dagar där nere, men det säkert väldigt kul också.

Ska tydligen dela rum med en från Kalix, undra hur det ska gå ;)

Paddan: ......och en massa spårvagnar.

Portello: Hade för mig att det var till Lissabon du skulle. En stad som jag verkligen skulle vilja resa tillbaka till. En promenad i Alfama och en espresso och/eller en öl på en uteservering skulle inte sitta helt fel.

Paddan: Byter tråd till denna istället när det gäller Portugal.
25 grader säger du. Bäst att ta med skoteroverallen då så man inte fryser ihjäl.

Ska faktiskt bli kul att få resa utomlands igen, var ett tag sedan nu.Senast var väl två eller tre sommrar sedan då jag var till Barcelona.

Albert Hall: Ingen aning. Han kanske bara provade om det fungerar. Det var alltid en back som skötte insparkarna och oftast kastade han ut bollen efter räddning. Jag antar att han ville spara på sina knän. Vad jag förstod så var ordinarie målvakt skadad och någon som känner Skuggan frågade honom...

Kul om han kan fortsätta idrotta även om det är på en klart lägre nivå.

Bolivar:

Skuggan var faktiskt duktig fotbollsmålvakt i pojkåren. Men är han inte klassad som idrottsinvalid? Får man spela fotboll då?

Skuggan i fotboll? Ja, han gjorde debut för Råneå i Div.4 idag som målvakt.

Resultatet? Ja, det blev vinst med 2-1 och Skuggan var riktigt duktig.

Albert Hall:

Jag irrade lite planlöst på fredagseftermiddagen, men det ser ut som att det kan ha varit på Lulsundsgatan. Fanns större utbud där på Brunnhages-varianten av hockeyböcker, men det är inte min kopp med te.

Nalle Sjuh:

Oj, antikvariat? Var låg det?

Albert Hall:

Själv lyckades jag, som tvättäkta MoDoit, pruta 10% på Årets Ishockey 1969 i ett antikvariat någon kilometer därifrån i fredags, så jag tror mest det handlar om att ni är rädda för nolaskogsarnas månghundraåriga sörkörar-/bondfångartradition.

Pure MooDooism.

« · 577458 · »