Stigsson: När det gäller artistare är det säkert så. I övrigt brukar det väl vara svårt att hitta uppgifter om människor förrän det gått ett år. Folkbokföringen/deklarationen brukar ju visa var man var bosatt 1 november året innan.
För Luleås del är nog de flesta boende i Luleå även om det finns undantag, t.ex. Renberg som bor i Piteå.
Hursomhelst tror åtminstone jag att LHF bidrar med mer pengar till kommunen än vad man kostar. Trist när en politiker vill skaffa billiga poäng genom att helt ha huvudet i sanden. :-)
Portello: Ja, håller med. Lite svagt att inte journalisten redovisar hur mycket LHF betalar in till kommunen. Dessutom är ju de flesta ansällda av LHF bosatta i Luleå och betalar kommunalskatt...
Albert Hall: Ingen aning. Han kanske bara provade om det fungerar. Det var alltid en back som skötte insparkarna och oftast kastade han ut bollen efter räddning. Jag antar att han ville spara på sina knän. Vad jag förstod så var ordinarie målvakt skadad och någon som känner Skuggan frågade honom...
Kul om han kan fortsätta idrotta även om det är på en klart lägre nivå.
Skuggan i fotboll? Ja, han gjorde debut för Råneå i Div.4 idag som målvakt.
Resultatet? Ja, det blev vinst med 2-1 och Skuggan var riktigt duktig.
Man upphör aldrig att förvånas över hur barnsliga någorlunda vuxna människor kan vara.