Nu kommer vi mitt matchtips: Luleå - Mora 1 - 3 Skerbek och leinonens svagheter är vida kända i laget. De av era spelare som oroar mest är Renberg och Bartecco. Men då har vi 100 pannor tribuntsovs på backen och vår finska fantom vehanen i kassen.
Linkan: Hehe, det var det för mig också igår. Normalt brukar det välla in SMS, spec efter en bortamatch i Karlstad. Men igår var dom lätträkneliga. Dock att en viss Trocka håller sig anonym känns väl ganska väntat. SSK, SAIK...inte många segrar där, tillsammans.
Linkan: Hehe, jodå ett par timmars sömn verkar ha gjort ganska gott. Trodde aldrig att vi skulle vinna ikväll, fast man ska tydligen aldrig upphöra att förvånas och förundras.
Portello: Jag skulle aldrig drömma om att rätta dig. Än. Jag håller ju nu på att lära mig håkkins grunder under ledning av Royal Albert. Sen litar jag på att jag med mina nyvunna kunskaper ska kunna rätta dig lite titt som tätt.
Hm, HV hemma, Frölunda borta... Efter den här veckan har vi nog sparkat alla. Livet är ett miserabelt mörker.
Portello: Inte omöjligt. Han har i alla fall "beordrat" styrelsen att ha matchtröja på sig när dom kollar match. Rätt kul att kolla på dom vanligtvis kostymklädda herrarna och dräktförsedda damerna sitta på läktaren i matchtröja...
Chrunak har verkligen gjort att mediaintresset ökat för Lulehockey. Var det förra söndagen han fick bre ut sig på två helsidor i vardera AB och XP?
Ikväll klockan 23 på Tv4+ så är Hans Chrunak med i Pokermiljonen. Hoppas att han passar på att göra reklam för Luleå.Han kanske har på sig en matchtröja? ;)
Såg att Luleå jagar Frank Banham vore onekligen jävligt roligt om han signa på för Luleå! 24+25 pinnar på 50 matcher för Saipa ifjol! tyvär är han väl inte centern vi letar efter men man kan ju för all del köra Bartecko som center istället han är ju allround
Jo, dom har nog insett det och vill ha lite derbyn mot AIK som väl alltid drog ett antal tusen över snittet (då inte inräknat att dom matcherna även höjde nänmda snitt). Inte för att jag gillar DIF eller gråter blod om dom åker ut, men det vore lite surt om dom åkte ut genom att gå i konkurs.
Dysso: Om jag inte minns fel så har väl DIF budgeterat med ett publiksnitt på 7000 åskådare i Globen denna säsong, att jämföra med fjolårets publikfester när de hade ett publiksnitt på drygt 7200. Känns som att de kommer att få svårigheter att nå upp till de publiksiffrorna i vinter.
Albert Hall: Mystiskt, talar vi då om samme klubbdirektör som lovar att det minsann inte är någon kris i DIF och att man med lätthet kommer att klara sig till slutspel.
Albert Hall: mmm, jag tänkte också skriva något sarkastiskt om det där men det känns elakt att sparka på någon som redan ligger ner. Välkommen ner till oss i bottenregionerna, DIF...
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?