Luleå HF

SHL · 117708 inlägg · 890 ämnen

En otråd på Hockeysnackiska

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
tk75: Almtuna har nu 5 raka utan förlust under ordinarie tid (1 förlust i sudden) och Gusten har stått i samtliga matcher.

Chief: Japp, det låter som det.

Så, hur går det för TIK ikväll ? Gör ni några mål?

Portello: Låter bra det, då har vi en deal. :)

Chief: Där hör man.Då ska även jag hålla min del.

När det gäller Laziotröjan har jag bara en sak att säga: Myth busted!

Portello: Japp, det vet jag. Och i januari finns goda möjligheter att kunna förverkliga det också.

Chief: Så, när får man se dig besöka Coop Arena då?

Du vet väl om att du lovat att komma upp till urskogen?

Linkan: Fast det kändes nästan som om han gjorde det i den andra perioden mot Leksand :)

mr big: Tror nog Luleå har lika bra koll på Moras svagheter som tvärt om! Som att Pavel skulle lira hela matchen ensam mot Mora låter ju föga troligt!

mr big: med tanke på att Leinonen förmodligen inte spelar i morgon så spelar det nog inte så mycket roll hur många svagheter Mora känner till.

mr big: Nu är ju frågan om Leinonen står imorgon.Har ju hittills inte spelat pga av skada.

Själv tror jag på hemmaseger.Skrbek gör minst ett mål.

Nu kommer vi mitt matchtips: Luleå - Mora 1 - 3
Skerbek och leinonens svagheter är vida kända i laget.
De av era spelare som oroar mest är Renberg och Bartecco.
Men då har vi 100 pannor tribuntsovs på backen och vår finska fantom vehanen i kassen.

Linkan: Hehe, det var det för mig också igår. Normalt brukar det välla in SMS, spec efter en bortamatch i Karlstad. Men igår var dom lätträkneliga. Dock att en viss Trocka håller sig anonym känns väl ganska väntat. SSK, SAIK...inte många segrar där, tillsammans.

Lövva: Klockrent att SSK-BIF slutade oavgjort! så länge SSK ligger under Luleå i tabellen är jag nöjd:-) Det är ovanligt tyst på sms fronten just nu!

Linkan: Han "slöade" till när Förlunda gjorde 2-1 målet. Så där upprörd har jag nog aldrig hört Calle Johansson vara, som kommentator

Linkan: Hehe, jodå ett par timmars sömn verkar ha gjort ganska gott.
Trodde aldrig att vi skulle vinna ikväll, fast man ska tydligen aldrig upphöra att förvånas och förundras.

Paddan: Får be om ursäkt, hoppas huvudvärken gått över grattis till vinsten!

Lövva: vad gjorde Bremberg?

Portello: Haha, Calle Johansson var efter matchen, milt sagt, riktigt förbannad på Fredrik Bremberg...hehe

Paddan: Ta en Ipren ska du se att det löser sig..äsch ta två ni förlorar ikväll:-)

Portello: Jamen det brukar ju stå som senaste nyheter! man är inte så bevandrad när det gäller dator och internet

Linkan: Klicka på matcher på huvudmenyn, sedan på 3/10 Färjestad -Luleå.Då hittar du matchrapporten om den matchen.

Linkan: Å tack, fast jag hade varit nöjd om jag hade fått byta mitt huvud mot ett utan huvudvärk, snor och sönderhostad hals.

Paddan: Kan avslöja Paddan han vann:-) Modo får tre pinnar av Luleå som vinst vi kommer ändå ta alla återstående pinnar det var väl snällt?

Linkan: Åh, en gissningstävling, mitt bidrag blir "hej hå hej hå till stupstocken vi gå" ;)

Portello: Vad har hänt med matchrapporterna på Luleås officiella hemsida? man kanske rent av har lagt ner dom!

Vilken härlig seger igår man är ju helt lyrisk idag! Nu laddar man för Mora matchen..hej hå hej hå till s........vi gå:-)

Skulle vara kul om Luleås hemsida skulle leva upp till FBK:s dito.Verkar vara snabb uppdatering där.

Se och lär Luleå.

Portello: Tror jag gör som du. G'natt med dig!

Chief: Kan vi slå FBK borta så kan vad som helst ske.Eller nästan i varjefall.

Äh, nu ska jag ta och sova.Gonatt med dig.

Portello: Jag skulle aldrig drömma om att rätta dig. Än. Jag håller ju nu på att lära mig håkkins grunder under ledning av Royal Albert. Sen litar jag på att jag med mina nyvunna kunskaper ska kunna rätta dig lite titt som tätt.

Hm, HV hemma, Frölunda borta... Efter den här veckan har vi nog sparkat alla. Livet är ett miserabelt mörker.

Portello: Bara det inte gör det mot oss. Vi möts ju trots allt sex ggr i grundserien...

Och nu tar jag och byter tråd så vi inte skriver en massa dravel i Guld-tråden.

Chief: Man får beklaga eran mindre lyckade matcher på sistone.Bara hoppas att det vänder strax för er.

Albert Hall: Pokermilijonen är inspelad före hans tillträde på posten som Luleås klubbdirektör så jag tror inte han har på sig Luleå tröja

Portello: Inte omöjligt. Han har i alla fall "beordrat" styrelsen att ha matchtröja på sig när dom kollar match. Rätt kul att kolla på dom vanligtvis kostymklädda herrarna och dräktförsedda damerna sitta på läktaren i matchtröja...

Chrunak har verkligen gjort att mediaintresset ökat för Lulehockey. Var det förra söndagen han fick bre ut sig på två helsidor i vardera AB och XP?

Ikväll klockan 23 på Tv4+ så är Hans Chrunak med i Pokermiljonen.
Hoppas att han passar på att göra reklam för Luleå.Han kanske har på sig en matchtröja? ;)

tk75: Knappt då heller...

cittat Festen är död i norr
jag kan bara hålla med om luleåfans sjuger bara när laget leder

Paddan: okej det missade jag fan man har ju ett jobb kan ju inte glida runt på alla sajter:-)

Linkan: Läste på Svenska Fans tidigare idag att Banham redan signat med Salzburg, så det verkar vara slutjagat efter honom.

Såg att Luleå jagar Frank Banham vore onekligen jävligt roligt om han signa på för Luleå! 24+25 pinnar på 50 matcher för Saipa ifjol! tyvär är han väl inte centern vi letar efter men man kan ju för all del köra Bartecko som center istället han är ju allround

LL: Aha, då mindes jag tydligen lite fel. Har inte orkat läsa igenom det långa brev som finns på förstasidan på DIFs hemsida.

Paddan: DIF har budgeterat med ca 6000 åskådare.

Paddan:

Jo, dom har nog insett det och vill ha lite derbyn mot AIK som väl alltid drog ett antal tusen över snittet (då inte inräknat att dom matcherna även höjde nänmda snitt). Inte för att jag gillar DIF eller gråter blod om dom åker ut, men det vore lite surt om dom åkte ut genom att gå i konkurs.

Dysso: Om jag inte minns fel så har väl DIF budgeterat med ett publiksnitt på 7000 åskådare i Globen denna säsong, att jämföra med fjolårets publikfester när de hade ett publiksnitt på drygt 7200.
Känns som att de kommer att få svårigheter att nå upp till de publiksiffrorna i vinter.

Albert Hall:

Tja, läser man vad dom (DIF) skriver så vill dom ha upp AIK i ES. Det är alltså enbart för att dom vill ha mer publik...

Albert Hall: Mystiskt, talar vi då om samme klubbdirektör som lovar att det minsann inte är någon kris i DIF och att man med lätthet kommer att klara sig till slutspel.

Albert Hall: mmm, jag tänkte också skriva något sarkastiskt om det där men det känns elakt att sparka på någon som redan ligger ner. Välkommen ner till oss i bottenregionerna, DIF...

Vad konstigt. Nu har Djurgården tydligen tvärvänt i frågan om 14 lag i elitserien. Undrar varför?

Tror inte det är några äldre direkt som har suttit och tok röstat på svt sida. Men det är ju tråkigt när dom drar ner alla i skiten.

Albert Hall: Frågan är ju om dom ens är det. Kanske kroppsligt men inte mentalt.

« · 592480 · »