Paddan: Är det inte föressten ett fel i tävlingen, vann inte Modo efter sudden? Då borde det väl vara kryss i den matchen? Inte för att det skulle göra nån skillnad för mig, hade tvåa ju....
Albert Hall: Jo, precis, det blev mål efter sudden. Så egentligen borde man ha haft mindre poäng än vad man har just nu, fortfarande en poäng mindre än Lizzard.
Lulekickan: Kunde just tänka mig det. Antar att dina tangenter är asbestbeklädda eller något sånt för att tåla de höga temperaturer som utvecklas när du med hög frenesi skriver alla dina inlägg mm.
Albert Hall: Ett mål och en assist. Han får ingen downperiod om han bara låter bli att bli osams med tränaren. Förresten är han ju lagkapten i Pelicans, Kung Jari. Klart han grejar ett smitt på 0,7p per match i sin moderklubb. Det har ju jag bestämt ju! Dessutom har jag satsat 500 spänn på det så jag vill ju helst vinna.
Albert Hall: Det skulle han ha gjort i LHF också, om inte... om inte om fanns. Grejar han inte 0,7 p nu när han är tillbaka till rötterna och får spela med vettiga kedjekamrater så blir jag jäkligt förvånad. Med hans briljanta teknik, spelsinne och skridskoskicklighet ska man definitivt greja det.
Lövva: Jag hade väl kunnat jämföra med vilken Pitebo som helst elle? Att jag tog just det exemplet berodde bara på att det blir mest tydligt vad jag menar då : )
Lulekickan: Nämen Renberg. Det är alldels för låg nivå. Eller rättare sagt, det är ingen nivå alls. Renberg. *skakar på huvvet* Har fortfarande inte hämtat mig riktigt.
Lulekickan: Ett tecken på att han kommer bättre överens med ledningen är väl att han är lagkapten. Väldigt sällan en sådan blir bänkad. Hur är laget rankad? Fågel, fisk eller mittimellan?
Albert Hall: Hurtig kan vi ju glömma. Han är inget anant än en stor fet idiot. HUvva...blir bara arg när man äns hör hans namn. Fattar inte hur en sån människa är funtad.
Portello: Kommer du inte ihåg föra några säsonger sen när Strömvall gick från Piteå till Luleå under säsongen å det blev ett himla liv. Då gick ju Hurtig ut i PT å sa: "Jag tycker att ALLA Pitebor ska bojkotta Lule"
Lövva: Släpp det där nu Hurtig är en bra man som betytt mycket för Luleå det han sa kanske var lite klumpigt men vad skulle du ha sagt som Piteå spelare om ett annat lag kommit och tagit lagets bästa spelare vid en viktig tidpunkt på säsongen
Albert Hall: De är nog ett mitteemellanlag, tror jag, jag har inte stenkoll på vad alla lag har värvat eller tappat ännu. I vart fall lär de nog inte tampas om guldet, så mycket är jag ganska så säker på.
Att han fick bli lagkapten var nog nästan det bästa som kunde hända honom, då får han ju känna att de har förtroende för honom. De måste ta väl hand om Jari, han är som en känslig och begåvad konstnär och han spelar en hockey så vacker att mästarnas stora verk bleknar vid en jämförelse. Poetiskt va? : )
Lövva: Jag har för mig att Lasse Lindgren var rätt upprörd också, han tränade ju Pite då. Sånt där hör ju till spelet tycker jag. Klart dom ska bli lite upprörda, dom kan ju inte bara stå med mössan i hand och tycka att altt Lule gör är ok.
Lövva: Nix, dem räknar jag till lulingar numera. Alla 4 står faktiskt högt i kurs hos mig. Särskilt Holma med tanke på hans byggplaner. Tänk om fler NHL-proffs byggde ishallar för att ungdomarna skall få bättre med istider.
lhfpower: Visst har Hurtig betytt mycke för Luleå. (Fast det har ju Renberg också gjort) Inte allra minst 93 i slutspelet. Det råder det ingen tvekan om. Men jag tycker man bör tänka sig lite grann för vad man säger. Oerhört dumt. Det var ju ändå hans gamla klubb han talade om. Visst kan man säga många dumma saker som man inte menar. Sen bara på Tavve "De kan ju itne ha höga studielån". Men Tavve bad i alla fall om ursäkt, starkt av honom. Men någon ursäkt från Hurtigs sidan har jag då inte hört
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?