Portello: Di sänder från Finland också. Tycks ha svår abstinens efter ishockey. I vintras spelade deras bästa kvinnliga hokkylirare i en skitklubb nånstans i Ingenstans (alltså herrhokky) men i Finland. Kanadensisk teve sände varje match di spela. Man kan fatta hur spelarna upplevde mediabevakningen. 1000 watt lampa rakt i fejset varje minut...
Rådbjär var bara dålig, men det är man ju van, det är han ju alltid nuförtiden. Winnerborg idag var däremot helt uruselt värdelös, helt klart den sämsta domarsats jag sett, med marginal, han fick Rådbjär att framstå som en människa och inte som den polis han är (citat, LJ).
Inte så svårt, varken för Rådbjer eller Vinnerborg, att leva upp till Skäggets kommentarer. Året har väl bara innehållit två hockeyomgångar hittills, va?
Lövva: Den enda slutsats man kan dra av det är ju att domaren, vem än det är, blir allt sämre ju fler matcher som spelas. Undrar hur dåliga de då är i de sista med tenke på hur dålig (med LHF-ögon sett) han var under de två första perioderna i sista mötet han var mellan oss och Floppagänget? Han var iofs usel i tredje också, men då inte lika extremt negativt åt vårat håll. Fast Stor-Floppa förväntar sig kanske extrem Floppafavör raktigenom. Isf förstår jag kritiken.
scim: Vimmelkantig är en jämn domare. Han är konstant usel. Ibland tappar han matcherna helt. Då kan han ge metchstraff åt den spelare som står närmast om än det enda den spelaren gjort är att försöka hindra andra spelare från att slåss. Sådant måste kännas väldigt bra för den spelare som försökte lugna ner situationen.
Vimmelkantig borde aldrig någonsin ha tillåtits döma ES-matcher. Frågan är vilka ES-domare öht som borde få göra det? Vi kan väl värva några ÄnnHåÄlldomare som inte har så väldans mycket att göra just nu?
Kickan: Personligen så tycker jag inte det råder någon tvekan om vem Sveriges bästa dommare, Ryhed, solklart!
Sen så tycker jag väl inte Rådbjer är så tokig heller. Han håller ju ständigt en dialog med spelarna vilket är a och o i hockey. Men lite får många platt matcher har han väl för att få mitt tycke.
Om vi ska prata om botten träsket så hmanar ju tvivellöst Ericsson å Persson där. Ericsson klarar ALDRIG å hålla en jämn nivå en hel match och Persson för ju varken en dialog med spelare eller tränare. Tveksamt om han gör det med sina egna linjemän heller.
Håller med. Plocka in domare från Pengarärallt ligan. Dom föredrar säkert att dömma ishockey än att gå på a-kassa som de flesta gör nu
Ur Aftonbladet idag: "Alla fick sig en släng av stor-Foppas råsop efter matchen - alla utom den nye transatlanten Dan Hinote. - Han är den spelartyp som vi har saknat. Han ger alltid hundra procent, åker rakt fram och han har dessutom tagit hand om snacket i omklädningsrummet."
Hmm...den där spelarbeskrivningen passar väldigt bra in på dumjävlaidiot Ledin som bara kan hugga å slå å är helt hockey inkompetent...
Lövva: klart att stor-floppa är pressad dom riskerar ju faktiskt att missa slutspel omän det kanske är ganska orealistiskt! Men tänk om! oj vad jag skulle skratta i min ensamhet:-) Stor.floppa talar ganska mycket emot sig hela tiden, fast han e ju ganska accepterad i media världen pga sin son! just därför blir det aldrig nått i stil med vad wikegård skulle få för uppmärksamhet om han uttalade sig på det sätt floppa gör!
Linkan: Precis. Håller med fullständigt. Tycker på flera sätt att det Skägget säger är värre än vad Wikegård sa. Det här innefattar ju personangrepp som aldrig bör accepteras inom idrottens värld.
Nu tror jag ju inte det är så stor chans att Modo missar slutspel. Dom har ju trots allt en hyglig marginal ner till b.la oss, men en sjunde plats är ju en stor missräkning för det stjärnspäckade Modo.
Linkan: Det finns också viss risk att herr Forsberg känner sin position som huvudtränare mer och mer hotad och att dessutom pressen och kraven från media och supportrar att MoDo skall tillhöra toppen av elitserien blivit lite mer än vad han kan klara av. Då är det nog inte helt oundvikligt att det dyker upp ett antal inte helt genomtänkta uttalanden.
Att Wikegård får så stor uppmärksamhet vid sina uttalanden beror väl mycket på hans tidigare "brottsregister" med kastande av vattenflaska ut bland publiken och såna saker, antar jag.
Lövva: Jodå, inte tror jag direkt att situationen blir bättre av såna uttalanden. Iofs förnyar de ju inte hans kontrakt till nästa säsong, så det återstår väl att se vilken sopprot det då är som ska styra i båset.
Det har ryktats ett tag om att det råder stor osämja mellan de tre tränarna i MoDo och att man ibland knappt pratar med varandra eller ger kontraorder på tidigare lagda order om vilka formationer som ska in etc. Om det är sanning eller ej lär vi väl aldrig få veta.
Paddan: Enligt "inside källor" så är ju inte stämmningen på topp. Å inte bara bland tränarna utan även spelarna där en rad av disbyter har förekommit på träningar.
Eftersom Kent Forsberg är kapten över skutan så borde det ju vara han som får besättningen att ro åt samma håll. Det borde ju vara han som enar laget. Men istället så ödslar han energi på att gnälla på motståndare, domare osv.
Paddan: Jag kan förstå det, men aldrig att man går så långt som ett personangrepp! Det vet vi ju alla att Kent Forsberg vill ha Per Ledin i sitt lag eftersom han gör sån oerhört stor nytta i Luleås lagbygge! det märks att det är avundsjuka! Visst kan jag hålla med om Wikegård men jag tycker ändå att det Kent sa borde bli böter efter som Wiken fick det! nog om detta! Lycka till Modo!
Karoliina: Läget är stabilt för mamma nu, så jag åker hem (igen) imorgon.
När det gäller Timrå så älskar jag också Timrå, om än de aldrig kommer i närheten av Älsklingarna för min del. Tyvärr tycker jag att alltför många Gläfsers- (eller Kärringsupportrar efter det senaste namnbytet) drabbats av storhetsvansinne och förlorat all den ödmjukhet de hade tidigare. Det gör att jag gillar endel av dem lite mindre än tidigare.
Fast just nu struntar jag totalt i dem. När det gäller hockey är det just nu bara Älsklingarna som är viktiga på allvar. Slutspelet har redan börjat, eller i vart fall lär varje match vara av slutspelskaraktär. Därför borde analen sända samtliga resterande Älsklingsmatcher eftersom de då slipper det pinsamma med att ha sänt matcher där båda lagen saknat vilja och motivation.
Froza Ledin förresten, och kul att Stor-Floppa idag i AB erkände att de är primadonnor. Det är ju det jag har sagt i åtskilliga år : )
Det finns väl möjligheter att köpa sittplatser i KA också? Eller?
Förövrigt kan jag inte för mitt liv förstå hur så många som inte stått där kan döma ut bortastå. Är det inte lite aftonbladet över det? "Jag tror det är kasst, så jag skriver väl på listan..."
1) Har ju sett bilderna från "läktaren" 2) Har ännu inte hört något postivt ord om någon som stått där.
För övrigt, det berör väl inte HV supportrarna om Kinnarps skulle få en riktig borta läktare. Det skulle ju bara göra så att borta supporters får ett postivare intryck av att komma till Jönköping å se hockey. Vilket borde ju gynna HV
Lövva: Sant, men är det som jag förstått att deras ståplats är ovanför bortastå? isf är det ju riktigt klantigt byggt ur säkerhets synpunkt okså! men jag kanske som vanligt är ute och cyklar!
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?