Luleå HF

SHL · 117715 inlägg · 890 ämnen

En otråd på Hockeysnackiska

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
knaskamilla: Nja, om det inte innehöll en planering för engelsklektioner om Jamaica för sjuorna så får det nog vara. Tydligen lite mer fritt vad jag kunde arbeta med hos åttorna, så där får jag nog verkligen fundera.

Lite olika siffror för spelarna i Luleå Hockey grundserien 04/05:

Obsut slutar två i poängligan backar på 30 poäng (11+19) Endast Magnus Johansson i LHC var bättre (34 pts)

Fem spelare gjorde 10 mål eller mer. Ledin och Nordqvist 16, Williams och Holmström 14 samt Obsut på 11.

Branko Radivojevic gjorde 11 poäng på 10 matcher.En helt klart lyckad värvning.

Ledin hamnar på en 17 plats i poängligan. Och det med en massa NHL-proffs. Ledins siffror blev 16+20 = 36 poäng.Lägg till 94 utv.minuter samt +12 i +/- .

Hynning blev mållös under hela grundserien.

Jag har hört ryktas att Albert fyller 25 idag. Inget tårtkalas i lulingboken, ser jag. Vad tråkigt.

Usch, så fräckt av mig att missa det väsentliga: grattis, Albert!

knaskamilla:

Idag? Jag? 25? Nu har nog lilla fröken blandat ihop mig med någon annan.

Albert Hall:

Äsch då, var inte så blygsam. Fast om jag tagit fel på dag ber jag naturligtvis om ursäkt. Då ska jag genast stoppa födelsedagspresentsleveransen.

knaskamilla:
vadå? finns det tårta? var???

Hörde på TV4 Norrbotten att Luleå hade sin bästa publiksäsong sedan debutåret i ES.I år snittade man drygt 5100 åskådare.

Portello: Det är en ökning på cirka 10% sedan förra säsongen. Har folk blivit mer hockeyintresserade i Luleå eller är det bara för lockouten? Själv tror jag på det sistnämnda.

nappen: Tror det har mycket å göra med den "media explosion" som har varit inom svensk hockey denna säsong, mycket beroende på lockouten. Aldrig tiidgare har det väl skrivits så mycket som Elitserien?

När man besöker svenska spels hemsida så kan man se att vi kväll ska spela kvartsfinal mot SSK! Nu ökade våra vinstchanser med flera 100 %.Tjoohoo!

Portello: haha jo jag såg det nu blire sm- guld!!!!

Albert Hall: Kul att Nagander får välförtjänt beröm i lokaltidningarna.Spelar han som igår så kan han bli riktigt bra. Tydligen ville han slåss med Pebben, men han sa nej.Vilken chicken ;)

Portello:

Nagander såg sin chans att göra sig ett namn och slog ganska duktigt för sin ålder. Det var nära att han lyckats få fast Peppens tröja över huvudet. Fast Peppen slog inte ett enda slag tillbaka, han tänkte nog på den där märkliga nämnden som kan hindra folk som bråkar från att spela.

En annan märklig sak igår var att Lules första utvisning kom efter 52 minuter. Fast man snyggade till siffrorna rejält på slutet, 19 minuter på de sista åtta.

Albert Hall: PP var för övrigt under all kritik igår.Ibland så glömde man av att Luleå var i numerärt överläge. Måste säga att jag blev rätt besviken på Radivojevics insats igår. Han kom inte alls upp i normal standard.En annan spelare som inte varit sig riktigt lik efter fotskadan är Janne Sandström.Tycker han ofta är inblandad när det sker slarv i egen zon.

Albert Hall: Jo Nagander jobbade bra igår får man säga. Är dock glad att Axelsson tog det lugnt vid det tillfället som du beskriver men ändå åkte dom ut likamycket båda 2. Men det var väl som dom sade på Canal+., Matchen var ju avgjord så det fanns ingen idee att irritera något lag genom att dela ut mer minuter till någon av dm.

Lite oviktigt vetande:

Följande deltar i B-VM:

Grupp A: (Spelas i Ungern)
Kina
Storbritanien
Ungern
Japan
Norge
Polen

Grupp B: (Spelas i Holland)

Estland
Frankrike
Italien
Litauen
Holland
Rumänien

I C-VM spelar följande lag:

Grupp A: (Spelas i Kroatien)

Australien
Bulgarien
Kroatien
Sydkorea
Nya Zeeland
Turkiet

Grupp B: (Spelas i Serbien/Montenegro

Belgien
Spanien
Island
Israel
Nordkorea
Serbien

Följande lag deltog i D-VM: (Spelades i Mexico)

Armenien
Irland
Luxemburg
Mexico
Sydafrika

Mexico vann det hela överlägset. Full pott och hela 30-3 i målskillnad. Armenien slutade på sista plats. Noll poäng och 5-142 i målskillnad. Alla lagen mötte varandra en gång vardera. Alltså fyra matcher totalt. Några resultat som är värda att notera är:

Armenien - Sydafrika 1-33
Irland - Armenien 23-1
Luxemburg - Armenien 38-3 (Luxemburg har 38 registrerade spelare i landet)
Mexico - Armenien 48-0

I det nyinförda E-VM spelar: (spelas i Qatar)

Argentina
Brasilien
Egypten
Mali
Moldavien
Qatar

Landslag som ej deltar i VM "serierna"

Andorra
Grekland
Peru
Fiji
Pakistan
Panama
Burkina Faso
Libyen
Taiwan
Thailand
Namibia
Portugal
Singapore
Malaysia
Chile
Liechtenstein
Mongoliet
Axerbadjan
Förena Arabimiraterna
Hong Kong
Indien
Tillsist kan jag ju nämna vilka lag som deltar i A-VM:

Österrike
Vitryssland (!)
Kanada
Tjeckien
Danmark
Finland
Tyskland
Kazakhstan
Lettland
Ryssland
Slovenien
Schweitz
Slovakien
Sverige (!)
Ukraina
USA

Det innebär alltså att det finns hela 73 länder runt om i världen som har officiella landslag. Dock så är ju kvalítén på hockeyn ytterst varierande. Men ändå! Det finns i fler länder än vad man tror.

Lövva: Underbar information! Mali hockeynation? Jisses.

Lövva:
"Luxemburg - Armenien 38-3 (Luxemburg har 38 registrerade spelare i landet)"

gjorde alla mål?

härlig information annars! credit!

Lövva: Var hittar man information om det så kallade E-VM? Finns inte på IIHFs hemsida, vad jag kan se.

Lövva: HA...man skulle ju ta en plats i vilket lag som helst i e-vm:-)

Paddan: Dina ögon tjänar dig väl. Kunde inte heller hitta någon info om E-VM där. Jag snubblade över det på Argentinska hockeyförbundets hemsida. Så mina misstankar råder att det är ett inoffciellt E-VM, men inget jag vet.

Linkan: Tror faktikst du skulle ha chans att ta en plats redan i C-VM. Å om inte så garanterat i D-VM. SVT, eller TV4 visade för några veckor sen ett repotage om Luxemburgs landslag. Man blev inte avskräckt om man säger så. Fast samtidgt starkt av dem med tanke på att de blått har 38 reggade spelare

Metal Guru renen: Tackar! Hade lite å göra igårkväll :)

Tydligen är det någon/några personer som satt upp banderoller vid Coop Arena med texten " Avgå TK".

Portello:

Haha, var har du hört det? Jag var där på förmiddagen men såg då inget.

Albert Hall: Läste det på Forum.Finns visst en tråd om det på Luleåfans forum också.

Portello: Var just och såg Storfors spela till sig en plats i div 1 nästa sässe..3-1 mot Njurunda..

Linkan: Oj, det var inte illa.Kul att det gick vägen.ES snart? :)

Portello: ...men ingen Portello där, IGEN...det är ju nästan moderföreningnen ju...!

Lövva: Nästan moderföreningen? Nja, inte riktigt.Har aldrig någonsin spelat för Storfors eller ens bott där.

Portello: Men har ju gått på Hortlax :p

Lövva: Vilket inte direkt är samma sak som ha Storfors som moderklubb.

Viktig match för Piteå idag.Måste nästan vinna mot Örebro för att slippa spela derbyn mot Storfors nästa år.

Portello: Absolut, siktar gubbarna på elitserien och dom stora sedelbuntarna:-) hehe..ska bli intressant att se vilka Piteå spelare som väljer Storfors istället, Urban Lundberg och Tobbe L borde ligga bra till iaf vad jag hört..men jag misstänker att det är en ren löne fråga..trots allt skillnad på att tjäna 10000 eller att få pröjsa 2000 som Storfors spelarna fått göra..men det blir nog ändring på det..

Lövva: Ser att "silly redaktionen" på luleafans har skrivit att Bäckman är klar för LHF..konstigt att dom vet det när inget är officiellt, iof så är ju det mesta i ryktes väg där väldigt osant, som mest! Men om det visar sig vara så, jublar Lövva då?

Linkan: Kan tänka mig att du har några lyckliga arbetskamrater nu.Skellefterå leder med 8-0 mot Nyköping.De fd Modospelarna i laget producerar mycket.

De andra resultaten i KS.

Malmö-Leksand 1-1

Oskarshamn-Brynäs 0-1

Skellefteå vinner med 8-0.Brynäs håller också nollan och vinner med 1-0 borta mot Oskarshamn.Matchen mellan Malmö-Leksand har gått till sudden efter 1-1 vid full tid.

Linkan: Herr Jinglund tros ju veta allt. *harkel* Men är det sant så givetvis jublar jag!!!

Är fortfarande totallyrisk över Storfors segern. Oj så skönt! det visar ju också att det finns någon rättvisa .)

Portello: Min telefon går varm när Skellefteå spelar även då Södertälje spelar så man kan säga att just nu är det en jobbig tid för ett Lulefans! Men ssk ser ju ut att vara nerplockade från taket på Scania,och Skellefteå lär möta på svårare motstånd än så här..
Man kan ju ändå låta dom njuta lite grand!:-)

Linkan: jag har fått höra att det ska vara klart han har tydligen befunnit sig i Luleå under helgen.Bäckman är ingen dålig tränare kanske tom. bättre änn "osten" men nu fick tk. som dom ville i denna fråga och det känns mindre roligt.

lhfpower: Man bör ju inte haka upp sig på principer, så som att TK fick som dom ville. Jag ser Bäckman som ett bättre alternativ, med eller mot TK´s vilja kvittar ju egentligen. Det viktiga är ju att det gynnar klubben, oavsett vems insitivet kommer ifrån.

Nu ska vi väll inte ta ut något i förskott. Jag tror det när det är officiellt. Före de lägger jag inte allt för stor vikt i det. Å det brukar ju i regel finnas säkrare källor än Jinglund

Lövva: Jag har hört det av en säkrare källa änn Jinglund

De flesta som är någalunda insatt i hockey vet ju vad "köksvägen" är. Men varav namnet?

Lövva: I finare hem så fick man gå in kögsingången när man lämnade varor mm (bakvägen)

Sannes: Tar mig friheten att byta tråd när det gäller din flytt till Luleå.

Kul att du kommer upp.Då förväntar jag mig att du har med dig en dyyyyyyr födelsedagspresent eftersom jag fyller år bara några dagar innan du kommer upp. Ska vi säga så?

Portello:

Låter som en god idé med ett trådbyte.

Japp, klart det blir present. Dyr, tja kanske det. Du får vänta och se.

Sannes: Klart den ska vara dyr.Minst mellan 4000-5000.Annars blir jag ledsen i ögat. I gengälld bjuder jag dig på käk.Och jag lovar, det blir inte på McDonalds.

Sannes:

Skog hos dig och hos oss och hos dig är nog inte riktigt samma sak är jag rädd. En skog hos oss är inte någon liten lövskogsdunge med 10-15 träd. Nej, här snackar vi miltals av orörd mark, i väglöst land med miljoner tallar och granar som är flera hundra år gamla. Om man skulle våga sig in i skogen så får man genast räkna med att bli överfallen av en isbjörn, varg eller krokodil. Fast med ett rejält gevär och en dunk hembränt på skotern brukar det gå bra ändå.

Så McDonalds duger inte? Vad jag är less på alla bortskämda divor...

Portello:

Hm, bara 4000-5000, jag hade tänkt mig det dubbla, minst. Åh tack, inget MCDonalds, det låter toppen det.

Portello:

Inte McDonalds? Fan också, trissa inte upp priset nu!

« · 513588 · »