Kickan: Faktiskt är den inte edenlängsta i våran gb.Både Låleås väg till sm-guldet samt Kvällens match är större. Bara klicka på "Visa ämnen" i högerspalten så ser du längden på trådarna.
Portello: Det fanns mycket dramatik, kursändring och samtidigt bestämdhet i ett sånt väldigt kort inlägg, nästan lika bra som de klassiska telegrammen: ?
Sitter och spelar poker på nätet.Får AA på handen.Ska betta men då blir jag frånkopplad.Spelar några händer, får KK. Vad händer då? Naturligtvis blir jag frånkopplad igen.
Jesper Jonsson: Jag tycker det är bra att vi har tre matcher mot Skellefteå på bortaplan.Då får man ju se en x-tra match borta. Iofs hade det varit fina pengar för LHF med en extra mattch hemma mot skellefteå.
Men för några dagar blev jag glad.Satt och spelade NL 0,25/0,50 (Högsta jag spelar).Hade gjort ett inköp på maxbeloppet, dvs 50 $.
Hade tappat ner till ca 30$ då detta inträffade. Fick 7,8 i klöver och det slutade med att jag fick in en straightflush på rivern. Efter river kortet så bettade en 5 $ och den andre raisade till 10.Jag gick all-in med mina ca återstående 20$ och fick syn av bägge två.Var en rätt skön känsla.Så vips hade man 90 $ istället för 30$.
Supportar till endel andra lag skulle troligen hellre kalla mig en bitch, om de är korkade : )
Fast jag har en egen supporterklubb av varierande supporterkap sett till klubbtillhörighet spridd runt om i landet, som är en större samling än de idioter som inte förstår bättre, så det är ok om idioterna fortsätter att inte föärstå. Folksamlingen som garvar åt dem är större än den skara de utgör.
Alla är Lulingar innerst inne. Man måste bara bearbeta alla som torr annat ett tag för att de skall inse det.
Portello: Du är ju betydligt yngre än mig. Jag börjar väl snart bli en av de äldre här på HS, iallafall av de som brukar vara inloggade ofta, vet dock att Selander är äldre än mig, bara en sån sak... :)
Många intervjuer med hockeyspelare har jag hört genom åren, men ingen som jag minns så väl som den där med Matti. Det var för övrigt en lätt förvirrad L-G Björklund som höll i intervjumikrofonen, han fattade aldrig varför i hela friden inte H A N var i centrum, utan någon annan som tydligen till och med var populärare än herr Björklund. Säkert ofattbart för för den självgode fetknoppen. Nåväl till sist så kom han sig för att hålla fram mirofonen till Matti och frågade om han vill säga något. Då kom det numera klassiska svaret.
Albert Hall: Stod i klacken vid den tiden. I en av periodpauserna skulle Luleå konståkningsklubb ha någon form av uppvislning. L-G Björklund var inne på isen och löjlade sig, åkte på lädret och dylikt. Några stämde upp "Björklund, klapp, klapp, klapp" ville sjunka genom golvet... Om jag minns rätt var dåvarande televerket matchsponsor och Björklund ringde upp sin gamle parhäst Rolle Stoltz från en första generationens mobiltelefon.
Det känns som att den här tråden skulle passa bäst för många av de inlägg (inklusive mina) som redan skrivits och många av de kommande. Så vassego, Otråden utan röd tråd is back. Perfekt för off season.
Albert, kunde du ladda hem hela listan gratis eller vad? I det jag får fram kostar en enda låt minst 10 dollar, och ofta mer. 500 låtar blir många dollar, och jag kan tänka mig jävligt många roligare saker jag får för de pengarna. T ex dyra skor och väskor jag suktar efter och som jag känner att jag "behöver".
Jag verkar ha ringt dig i fredags eftermiddag. Fast jag ringde nog inte dig egentligen, utan shoppade och kom åt alla som finns först i listan. Du, Andreas och Adam van Eckman som alla blivit uppringda typ samma minut, utan att jag faktiskt ringt någon av er.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?