Dragan 2k: Hörde du vad han sa vid första kandidaten då mellan HV och Leksand. Dom visade ett Hv mål men han snackade om ett Leksands mål. Vad ska man tro vilket dom eg menade?
LL: Så har man precis sett Hockeykväll och måste bara säga att Berglunds mål var kanonsnyggt. Enormt snyggt förarbete dessutom. Det målet borde ha varit en av kandidaterna till omgångens mål. Ytterligare en gång visar TV4 fingertoppskänsla i att göra fel.
nappen: He he, att förväxlas med LHC svider en del kan jag tänka mig. Lite småroligt är det ju att Bulan kallas Bilan. Låter ju som han kan vara rätt vass i alla fall.;)
Kickan: Ojdå, där ser man. Då måste jag ha tolkat ansiktsuttrycken helt fel. Kanske var någon typ av fånleenden istället för att de nu visste att de skulle klara tiden fram till värsta julruschen, dvs någon gång i nästa vecka.
Paddan: Du är uppenbarligen felinformerad. Jag är i Umäää nu och var så även igår, alltså kan du räkna med att handlarna har hunnit få hjälp så det räcker för ett bra tag framöver. Möjligen kan de ha varit deprimerade tidigare under dagen innan jag tog ett par timmars paus i jobbandet.
Kickan: Så har man då varit på snabbvisit till Umeå idag, lite riskabelt faktiskt att röra sig utanför Öviks- och Bjästaområdet, men det gick ganska bra. Staden var precis lika blåsig som jag minns den från studieåren. Allting verkar dessutom ha blivit så otroligt rörigt med en massa rondeller överallt och femtielva cykelbanor.
Tyckte handlarna såg lite lätt deprimerade ut, men det kanske berodde på att de nuförtiden inte fick affärerna ordentligt upphjälpta av en vilt shoppande Kickan.
Dragan 2k: Fast det är ju mer Portellos än lizzards fel förstås. Portello borde ta sitt ansvar, även om det är lizzard som är storebror. Tycker till och med Portello själv vid det här laget borde ha lärt sig att hans närvaro medför LHF-förlust. Nu blir han definitivt portad från arenan (och den här gången menar jag det) : )
Paddan: Förresten har lizzard inte riktigt skött sin uppgift. Han har ju lovat att se till att Portello är fastbunden vid ett träd i Piteå under matcherna och nu var han ju uppenbarligen inte det. Och se hur det gick - Portellos närvaro gjorde så att LHF helt kom av sig när de upptäckt att han var där, åsså förlorade vi 2 poäng.
Kickan: Hi hi vi bara retas med dig lilla kickan att du tog dagens förlust så hårt hade vi ingen aning om men vi ska vara lite försiktigare nästa gång(match ;-) ) Ha d må d bästa laget vinna!!! (sm guld ;-) )
Paddan: Du rättar ju i alla fall in dig i leden efter ett påpekande, vilket de allra flesta gör. Sedan finns det ju såna som ingen stödundervisning i världen skulle hjälpa.
Ajdå, jag är tydligen inte bättre än mina elever. De är också otroligt dåliga på att läsa instruktionerna innan de tar sig an en skrivuppgift. Dumstruten sitter som fastgjuten på skallen och jag har återtagit min tydligen permanenta plats i skamvrån.
Paddan: Nu följer jag direktiven och svarar på inläggen i denna tråd.. Det var iofs viss läsk inblandad... tror jag. Vanilj latte kan man väl inte dricka? Det ska vara riktig latte.
Dragan, Paddan m.fl. Snälla, skriv i den här tråden istället så slipper vi be LL gå in och rensa guldtråden (våran matchtråd). Det är den enda tråd som är helig för oss.
Dysso: Hmm, nu har alltså Portellos närvaro på matchen kostat LHF ytterligare två poäng, för jag kan väl inte tänka mig att det är så illa att du börjat föra otur med dig där uppe i det kalla och bistra nord.
Chief: Hmm, så du menar att det finns något sånt där Magic Eye-mönster inlagt på förstasidan? Trodde att den "flugan" hade dött ut för länge sedan. Kanske borde sätta mig och kisa på förstasidan jag med...
Kickan: Jag tror att det var kolsyran som ställde till det för dig. Den brukar kunna sätta sig på finmotoriken. Hmm, kanske bäst att kolla så att jag ställt om väckarklockan till vintertid. Vill ju inte komma försent till kompetensutvecklingsseminariet i någon skolmatsal.
Portello: Förmodligen nåt avancerat mönster som ska framträda om man stirrar riktgt länge? Eller också håller Dysso på att klura ut vad som fascinerade Albert så mycket....
Kickan: Idag verkar det vara Dysso som fastnat på förstasidan. Kan inte fatta vad det är för speciellt med den sidan. Får nog besöka den och se om man kan lista ut vad som gör att folk kan stirra på den lång stunder.
Portello: Jag kanske tänkte att jag på något sätt måste jämna ut det hela eftersom alla klockor sammanlagt ger rätt många timmar. Eller så berodde det på eh... läsken?
Portello: Jag vet inte riktigt vad som blev fel, men i natt, eller det var väl snarare i morse, när jag skulle ställa om klockorna lyckades jag med alla utom den jag har runt armleden som jag istället ställde fram två timmar.
Portello: För egen del så känns det som att vi kunde vrida tillbaka almanackan en vecka eller så och göra den veckan till lovvecka den med. Skulle behöva all den sömnen!
Förresten, jag tyckte mig hitta ett litet fel i söndagens Sportblad. Stod något om Sveriges mest enögda supportrar och det illustreras med en bild på LHCs supportrar, enligt all expertis på området så måste väl detta vara fel.
Paddan: Det där länktipset är nästan lite oroväckande sett till dina fantasier om tomteklubbor, tomtenissaklänningar och diskussionen som inleddes med dina associationer till Brasse i isprinsessemundering ; )
Ta inte i så du spricker. Den dag jag visat tillstymmelse till sympati för MooDoo hoppas jag att någon skjuter mig i skallen så jag försvinner snabbt och någorlunda smärtfritt.
Kickan: Nog för att jag inte är speciellt förtjust i fotboll, men det finns tydligen andra sporter också för de där männen med handväskor.
zigge: Vet ju att Kickan egentligen vill gratulera oss, men samtidigt så måste hon ju försöka hålla sina känslor i styr och inte börja visa sina allt större sympatier för oss som haft förmånen att öppet kunna supporta det absolut trevligaste laget i elitserien med de mest sportsliga hockeyspelarna, nämligen MoDo Hockey...
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?