Dragan 2k: Dessutom kunde dom inte visa rätt mål till Kandidat ett. Skulle vara Nordfeldt i Leksand som gjorde det men dom visar ett Hv-mål. Dessutom tycker jag att Juha Linds mål borde ha kommit med på listan istället för Strömbergs.
Dragan 2k: ja, Hockeykväll hade ju en riktig uppvisning i att klanta till det där. Pucken går som på ett snöre mellan tre spelare och slås in i tom bur är tydligen inte lika snyggt som att passa en puck i sidled och få till ett fladderskott. Fast det är klart, det var ju en spelare i difff som sköt fladdret.
Portello: Sicken jäkla tur att man inte tittade på eländet. Orkar aldrig se på Hockeykväll efter Timråförluster då kan man garanterat räkna med Challe och Johan Edlund hostar upp spydigheter och som inte en förlust skulle vara nog så som lök på laxen ska man få höra två uppblåsta nollor skämma ut sig i Sveriges största reklamfinansierade kanal. Nej fy fan hellre hoppar jag skiten än retar upp mig ändå mer.
Åt helvete med TV4 och deras satir, kan inte med varken Robert Perlskog, Patrick Ekwall, Johan Edlund, Challe Berglund, Ola (vadfanhanuheteriefternamn?) m fl
Då gör parodi på någonting vackert - usch och fy!
Men att Berglunds mål var snyggt kan jag inte förneka. Det var som taget ur en instruktionsfilm i hur ishockey ska spelas. Bara tacka för lektionen och önska lycka till!
Portello: Jo, jag tror att vi är ojämna i år, svårt att hitta spelare som har exakt samma kroppssammansättning. Försvarsspelet lämnar ju en hel del i övrigt att önska, verkar ha en märklig förmåga att ramla ihop som ett korthus. Jag utgår ifrån att Riksman stod hela matchen, har inte brytt mig om att kolla på Swehockey.
Tror att Kickan var någon annanstans än i Timrå, glömde faktiskt fråga henne. Men du torde nog ändå få en lång kommentar från Kickan inom en inte alltför avlägsen framtid eftersom älsklingarna ju tydligen gick och vann mot TIK.
Portello: Jag tror jag är böjd att lägga min röst på honom också, om jag nu måste rösta på en luling. Och det måste jag väl så länge jag befinner mig i den här gb:n.
Bulan eller Bilan kanske kan bli omgångens artist för sitt mål? Om jag nu måste rösta på en luling...;)
Chief: Vi kanske ska börja kalla honom för Bilbulan?;)
Undra vad som hände med Junkka.Tydligen så fick han avbryta matchen. Dessutom var väl inte Skrbek med? Eller blev jag döv varje gång de nämde hans namn? ;)
JOY: Man får säga grattis till vinsten. Själv hade jag spelat på LHF,Hv samt LHC. Dessvärre för min del så var inte LHC-spelarna allt för effektiva och Lindqvist spelade visst väldigt bra.
JOY: Ojdå, det var bra gjort. Du skulle ha lagt in den sexlingen på oddset! Såg att även "Ankan" hade alla rätt. Och nu när jag likså är inne på C+ så kan jag meddela att dom inte visar en enda Luleåmatch. Varför är jag inte förvånad?
Portello: ...och Kickan fick minsann 15 poäng i Tvävlingen. Där ser man, var ett jäkla klagomål och gnällande från henne när man själv fegtippade, men som luling går det tydligen bra...
Chief: Dysso har hamnat i en lång och väldigt djup formsvacka. Han har dalat som en sten från en imponerande fjärdeplacering till att numer inta en väldigt medioker åttonde plats.
Hmm, kanske dags att säga g´natt redan nu ifall Telia gör verklighet av hotet att stänga telefonlinjerna i området från klockan 01 och ett par timmar framåt.
Portello: nja, inte helt korrekt. Man kan visst spela sjulingar, men inte på Lången. Har du ett konto i våran spelbutik på nätet så finns det ett spel som heter Oddset Mixen och där kan du spela på upp till åtta matcher i samma vad.
Följer Piteå - Almtuna och Skellefteå - Aik på onlinen 1-0 till Phc efter första. Men tyvärr ligger Skellefteå under men samma siffror mot Aik. Aik har haft fin utdelning på sina skott Skellefteå vann skotten med 12-3.
Chief: Ja just ja, vi har ju älsklingar att utse. Tror vi kom av oss i glädjeruset mot MooDooisterna när alla var älsklingar, men älsklingast i den matchen var ändå Mange, så han är Omgångens Älskling i den matchen.
Efter Pölsamatchen var vi så deprimerade att vi aldrig lämnade några förslag på kandidater, men Frallan är väl en lämplig kandidat eftersom han iaf gjorde mål.
Zippersmatchen är svårare eftersom jag skulle vilja utse flera. Husse fick ju t ex äntligen göra mål men undrans om inte Jonas N gjorde en ännu bättre match. Snygg-Mange var också bra.
Åsså matchen mot Gläfsers då. Jag tycker det är på tiden att en av veteranerna utses nu. Bulans mål var ruggigt snyggt och efter Åkerströms mål fick de nästan klippa loss pucken, typ. Någon av Bulan och Ågi tycker jag alltså.
Paddan: Att fegtippa är att tippa 3-2 till hemmalaget, och det hade jag ju inte gjort. För övrigt var mitt tips ett gammalt tips som jag la in när jag tippade ett 20-tal omgångar för att ha ett tips om jag skulle missa att tippa samma dag som matchen, vilket jag gjorde nu. Jag är iaf glad att jag inte kom ihåg att lägga in ett nytt tips för då skulle jag ha tippat en mycket större LHF-seger, och då hade det ju inte blivit några 15 poäng.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?