Luleå HF

SHL · 117881 inlägg · 891 ämnen

En otråd på Sportsnackiska

Sv: En otråd på Sportsnackiska
Paddan: G'natt med dig då. Vi hörs nog en anna dag. Sov så gott och passa dig för Lennart...;)

Hm, tycker det där låter märkligt likt Dyssos förra säsong också. Gick han inte ut väldigt starkt då också för att sedan totalt tappa formen? ;)

Chief: Inte så bra. Kommer inte ihåg placeringen men vi har väl 88 pts eller nå sådant.
Dysso har drygt 100 om jag inte kommer ihåg helt fel.

Chief: Dysso har hamnat i en lång och väldigt djup formsvacka. Han har dalat som en sten från en imponerande fjärdeplacering till att numer inta en väldigt medioker åttonde plats.

Hmm, kanske dags att säga g´natt redan nu ifall Telia gör verklighet av hotet att stänga telefonlinjerna i området från klockan 01 och ett par timmar framåt.

Portello: Se där ja. Albert flåsar honom i nacken med andra ord. Hur ligger du och Kickan till då?

Chief: Dysso leder bara med sex poäng före Albert.
Fö kan jag meddela att jag och Kickan ligger på samma poäng.

Paddan: På talomdet, nån som kan upplysa mig som inte är insatt hur ställninge är för tillfället?

Förmodar att Dysso varit säkerheten själv? ;)

Portello: ...och Kickan fick minsann 15 poäng i Tvävlingen. Där ser man, var ett jäkla klagomål och gnällande från henne när man själv fegtippade, men som luling går det tydligen bra...

Portello: Men jag är nöjd som det är. 200 kronor för tre matcher är inte illa.

JOY: Hahaaha.Aningen svårt på Svenska spel ivarjefall. Där är sexling det högsta man ska spela.
Därimot kan du spela sjulingar på nätbolagen

Portello: Om det hade gått skulle jag ju spelat en sjuling, hockeymatcherna+ GIF-matchen. :)

Under november månad alltså. Missade visst att skriva det.

JOY: Ojdå, det var bra gjort. Du skulle ha lagt in den sexlingen på oddset!
Såg att även "Ankan" hade alla rätt.
Och nu när jag likså är inne på C+ så kan jag meddela att dom inte visar en enda Luleåmatch.
Varför är jag inte förvånad?

Portello: Tack. Jag hade faktiskt tippat rätt vinnare i alla ES-matcherna här på SpS.

JOY: Man får säga grattis till vinsten.
Själv hade jag spelat på LHF,Hv samt LHC. Dessvärre för min del så var inte LHC-spelarna allt för effektiva och Lindqvist spelade visst väldigt bra.

JOY: Glädjande att giffers vann i alla fall! :)

Och roligt för dig att du vann på Oddset. :)

Jag vann på Oddset ikväll. Jag hade en trippel med SSK, LHF och GIF Sundsvall som gav 10 gånger pengarna. Insatsen var 20 kr.

Portello: Det kan vi visst göra. Fast inte så han hör va? I alla fall inte jag...;)

Hörde också det, men vet inte varför. Däremot var väl Skrbek med? Tyckte jag hörde hans namn nämnas...

Chief: Vi kanske ska börja kalla honom för Bilbulan?;)

Undra vad som hände med Junkka.Tydligen så fick han avbryta matchen.
Dessutom var väl inte Skrbek med? Eller blev jag döv varje gång de nämde hans namn? ;)

Paddan: Smygluling? Är inte det bara en av alla de saker du är i smyg? :P

Fast visst var det ett coolt smeknamn...

Chief: Min röst, som den smygluling jag tydligen är, går till Bilan för det otroligt coola målet och det väldigt passande smeknamnet!

Portello: Jag tror jag är böjd att lägga min röst på honom också, om jag nu måste rösta på en luling. Och det måste jag väl så länge jag befinner mig i den här gb:n.

Bulan eller Bilan kanske kan bli omgångens artist för sitt mål? Om jag nu måste rösta på en luling...;)

Chief: Det har vi inte gjort på väldigt,väldigt länge.
Men min röst går till muren i buren. Hento- The one and only. :)

Portello: Tror du får svårt att hindra henne från att lämna en lååång matchrapport om hon var på plats. :)

Och var hon inte på plats så lär matchen diskuteras utförligt ändå, för så vitt jag vet har ni inte utnämnt matchens älskling ännu?

Portello: Det går aldrig att sluta förvånas över urvalet som TV 4 gör för omröstningen. Tycker alltid att ett "guldpass" går före en fladderpuck.

Portello: Jo, jag tror att vi är ojämna i år, svårt att hitta spelare som har exakt samma kroppssammansättning.
Försvarsspelet lämnar ju en hel del i övrigt att önska, verkar ha en märklig förmåga att ramla ihop som ett korthus.
Jag utgår ifrån att Riksman stod hela matchen, har inte brytt mig om att kolla på Swehockey.

Tror att Kickan var någon annanstans än i Timrå, glömde faktiskt fråga henne.
Men du torde nog ändå få en lång kommentar från Kickan inom en inte alltför avlägsen framtid eftersom älsklingarna ju tydligen gick och vann mot TIK.

Paddan: Man får tacka så mycket.
Ni verkar vara aningen ojämna iår, eller rättare sagt är målvakterna det.
Stod Riksman hela matchen?

Har du hört något om Kickan var på plats eller inte?
Om hon var det förväntar jag mig en lååååååång matchrapport.

Får väl sälla mig till den modiga skaran och gratulera er till tre nya poäng ikväll.

[bild]www.ebaynham.com/Merchant2/graphics/thumbs/beav_sm.gif[/bild]

ernie eagle: Challe hade visst ledigt idag. Tur är väll det. Kan hålla med dig om Tv4 sk. "expertkommentatorer".

Portello: Sicken jäkla tur att man inte tittade på eländet. Orkar aldrig se på Hockeykväll efter Timråförluster då kan man garanterat räkna med Challe och Johan Edlund hostar upp spydigheter och som inte en förlust skulle vara nog så som lök på laxen ska man få höra två uppblåsta nollor skämma ut sig i Sveriges största reklamfinansierade kanal. Nej fy fan hellre hoppar jag skiten än retar upp mig ändå mer.

Åt helvete med TV4 och deras satir, kan inte med varken Robert Perlskog, Patrick Ekwall, Johan Edlund, Challe Berglund, Ola (vadfanhanuheteriefternamn?) m fl

Då gör parodi på någonting vackert - usch och fy!

Men att Berglunds mål var snyggt kan jag inte förneka. Det var som taget ur en instruktionsfilm i hur ishockey ska spelas. Bara tacka för lektionen och önska lycka till!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

LL: Tror 4:an lottar fram de tre kandidaterna ibland.
Fattar inte som sagt inte att Linds mål inte kom med.
Förarbetet till det var riktigt snyggt.

Dragan 2k: ja, Hockeykväll hade ju en riktig uppvisning i att klanta till det där. Pucken går som på ett snöre mellan tre spelare och slås in i tom bur är tydligen inte lika snyggt som att passa en puck i sidled och få till ett fladderskott. Fast det är klart, det var ju en spelare i difff som sköt fladdret.

lizzard:

Jag tyckte det var klockrent att visa Remstams mål istället. Mycket snyggare än nåt löjligt leksandsmål. :)

Dragan 2k: Dessutom kunde dom inte visa rätt mål till Kandidat ett.
Skulle vara Nordfeldt i Leksand som gjorde det men dom visar ett Hv-mål.
Dessutom tycker jag att Juha Linds mål borde ha kommit med på listan istället för Strömbergs.

lizzard: Hehe. Det missade jag faktiskt. Sicken tabbe. Snacka om oproffsigt. haha

Dragan 2k: Hörde du vad han sa vid första kandidaten då mellan HV och Leksand. Dom visade ett Hv mål men han snackade om ett Leksands mål. Vad ska man tro vilket dom eg menade?

LL: Så har man precis sett Hockeykväll och måste bara säga att Berglunds mål var kanonsnyggt. Enormt snyggt förarbete dessutom. Det målet borde ha varit en av kandidaterna till omgångens mål. Ytterligare en gång visar TV4 fingertoppskänsla i att göra fel.

nappen: helt otroligt värdelöst att inte Hockeyligan har rätt namn på Luleå Hockey på sin sida!

nappen: Det med Hc är otroligt dåligt att inte ha rätt på.Även på sportradions hemsida står det så.

När det gäller "Bilan" så kan det ju vara så enkelt att personen ifråga prickade i:et istället för u:et. Dom ligger ju brevid varandra.

nappen: He he, att förväxlas med LHC svider en del kan jag tänka mig. Lite småroligt är det ju att Bulan kallas Bilan. Låter ju som han kan vara rätt vass i alla fall.;)

Bara jag som irriterar mig på medias småfel hela tiden?

tv4.se/hockey/artikel.aspx?ID=286537&CID=93
Thomas "Bilan" Berglund

www.hockeyligan.se/rinkside/index.phtml?nid=2805
Luleå HC

..för att nämna några.

Drar fram denna tråd nu.... I förebyggande syfte om det skulle bli nåt ohockey snack.

Kickan: Ojdå, där ser man. Då måste jag ha tolkat ansiktsuttrycken helt fel. Kanske var någon typ av fånleenden istället för att de nu visste att de skulle klara tiden fram till värsta julruschen, dvs någon gång i nästa vecka.

Paddan: Du är uppenbarligen felinformerad. Jag är i Umäää nu och var så även igår, alltså kan du räkna med att handlarna har hunnit få hjälp så det räcker för ett bra tag framöver. Möjligen kan de ha varit deprimerade tidigare under dagen innan jag tog ett par timmars paus i jobbandet.

Kickan: Så har man då varit på snabbvisit till Umeå idag, lite riskabelt faktiskt att röra sig utanför Öviks- och Bjästaområdet, men det gick ganska bra. Staden var precis lika blåsig som jag minns den från studieåren. Allting verkar dessutom ha blivit så otroligt rörigt med en massa rondeller överallt och femtielva cykelbanor.

Tyckte handlarna såg lite lätt deprimerade ut, men det kanske berodde på att de nuförtiden inte fick affärerna ordentligt upphjälpta av en vilt shoppande Kickan.

Albert Hall: Tackar det funkade, men det ser för hemskt ut. Bara en enda röra texten är huller om buller.

lizzard: Tjuvkika har bara gömt sig. Klicka på sportsnacksframen uppe till vänster och dra neråt så dyker den upp. Allt enligt ett tips av Dragan 2k.

Humm har dom tagit bort tjuvkika funktionen eller?

Kickan: Sanning menar du väl ;-)

Dragan 2k: Fast det är ju mer Portellos än lizzards fel förstås. Portello borde ta sitt ansvar, även om det är lizzard som är storebror. Tycker till och med Portello själv vid det här laget borde ha lärt sig att hans närvaro medför LHF-förlust. Nu blir han definitivt portad från arenan (och den här gången menar jag det) : )

Kickan: Då får man passa på att tacka lizzard för den taktiska triumfen. Tjoohoo.

« · 320157 · »