Luleå HF

SHL · 117827 inlägg · 891 ämnen

En otråd på Sportsnackiska

Sv: En otråd på Sportsnackiska
Frisco: Jag såg det precis! konstigt, jag trodde att ? skulle dra ifrån nu, men det är mer ? i ? än jag visste, tydligen.

Jag håller förstås på ?, men visst hoppas jag att även ? når kvalserien. Så de får lira derby mot korven. Eller, rättare, mot ??

Liam Devlin: 2-2 nu mellan ? och ?.

Portello: Jag tycker också det är tidigt att kritisera kapus, och inköpet av kapus. ge grabben en chans, vettja!

å andra sidan har jag inte haft chansen se kapus live. Annars är det intressant att torkel vågar tycka till om det mesta. Lite förvånande att han tycker så pass lite om rönken, bara en tjusig-mening. Har torkel skrivit någon krönika på sistone, där han berömt rönken för dennes inställning?

Frisco: Ingenting är absolut. Skulle jag kalla det gäng vi talar om för polkagrisar i pyjamas kan det hända att lagets officiella namn i framtiden kommer att vara just polkagrisar i pyjamas. Men inte om inte någon börjar, exempelvis jag.

Att tro att jag gör fel är bara okunnigt. Jag gör, bara, liksom andra gör. Honi soit qui mal y pense!

Sundsvalls tidning är rätt hård mot Jäger i situationen när Mange trampar runt honom. Så här skriver dom: Redan efter 3.29 kunde Magnus Nilsson trampa runt en passiv, klen och trög Jesper Jäger och lyfta upp pucken i nättaket bakom en chanslös Hirsch.

Och i Kuriren kritiserar Torkel Kapus. Personligen tycker jag det är lite tidigt att göra det redan. Men det är min personliga uppfattning.
För hela artikeln se länk

Frisco: Varför vara vanlig när man kan vara ovanlig? Det är väl onödigt. Med tanke på hur jämngrått mycket är i Sverige så borde ni vara glada för att vi lulingar sätter lite färg på eran tillvaro ; )

Och vad är de riktiga namnen? Du menar väl att det vore oriktigt att kalla MooDoo för något annat än MooDoo, Pölsan för något annat än Pölsan osv. förstås? Annars förstår jag inte.

Liam Devlin: Schtan. Schtaan brukade de skriva förr. skellefte skriver du också. Nu verkar era omskrivningar gjort att ni drabbats av schizofreni
också. Kanske läge att göra en riktig ordlista, lägga ut den nånstans på www tillsammans med en länk ex. här ovan och sen börja använda er av de vanliga namnen?

Spännande att se hur det går för skellefte idag. De har ju haltat lite i starten, genom att få stryk hemma mot apor och bamsingar. Mooora har dock gått hur starkt som helst, iledningsvis, och speciellt imponerar att de krossade bajen.

Idag är det upp till bevis: skellefte mot Mooora.

1.22 i första: 1-0 till Schtan. tio minuter: 2-0 till Schtan. Jag gissar att Mooora får en lektion idag?

Aha okej han lämnade återbud....

Kickan: Jasså humm läste på hockeyligan att han skulle spela, dom kanske hade fel i det avseendet då.

"Vi hade också sedvanlig otur med sjukdomar. Pavel Skrbek och Tomas "Bulan" Berglund hade feber och kunde inte spela mot Brynäs.
- Nu är bägge tillbaka och det innebär att Johan Tellström kan återgå till forwardsjobbet, där vi inbillar oss att han gör mest nytta för laget."

Eller har han blivit sjuk igen?

Kickan: Äsch, nu ska du inte vara sån, det är väl ett fritt land så Portello får väl själv välja om han vill ha tröjan på sig eller inte. Faktum är att jag tycker att han alltid ska ha Skrbektröjan på sig. ;)

lizzard: Skrbek spelar inte alls. Alltså får din lillebror INTE ha Skrbektröjan på sig.

Selander: Vinner vi ikväll kan jag tänka mig att vara på bra humör på lördag. Vinner vi även då kan jag tänka mig att till och med vara på jävligt bra humör efter matchen.

Portello idag får du ha på dig din tröja Skrbek spelar. :)

Albert Hall: Stressa inte upp Kickan nu, jag vill att hon skall vara på bra humör när vi dyker upp på lördag!

Har vi tur så är det Lahti som håller i pipan :-))

Skridskor har gjort mål förut och kommer att göra mål, trots allt så är det inte så enkelt att vara domare eftersom man har en bråkdel utav nån sekund att bestämma sig för att blåsa.

Jag minns när dom sökte Bandydomare till Y-län i slutet av 80-talet
det var gratis utbildning. Ingen sökte :-)

Huge: Sjödins skridsko, den högra. Jag såg situationen från cirka sju meter med utmärkt sikt. Mycket, mycket bättre placerad än webbradio kommentatorerna.

Albert Hall: På webben sa dom att det var en sargstuds. I efterhand har jag också hört att det skulle vara en studs från den ene linjemannen, och nu kommer du med en tredje variant.
Nåja, huvudsaken är att pucken studsar VÅR väg igen.... :-)

Huge:

Sargen? Det var väl från Sjödins skridsko som den underliga studsen kom ifrån, om du menar 1-2 målet? Fast du menar kanske att det var han som var idioten dårå... :)

Liam Devlin: Är du masochist, eller va fan är det frågan om?
Vi har ju dängt er 3 gånger redan iår. Men se för fan till och fixa sargen den här gången. Inga mer idiotstudsar, tack. Höll ju på att kosta oss en välförtjänt seger senast...

Dom har väl inga junisar att slänga in.
Och inga färdiga produkter dom vill slänga ut.
Ett guldrecept, kanske...?
Ja, man vet aldrig med "vår" gamle guldmakare Melin....

Och du, Hugge. Till helgen är det match igen. Dådu!

Har du kollat ännu? Hur många egna junisar pingen har plockat in i laget, och hur många färdiga produkter, s k hockeyhoror, de köpt på sig till oköplaget?

Portello: Länken jag skickade är ju direktlänken till sidan. Jag använder alltid den.

sportsnack.nu ska det vara.

Frisco: Måste tydligen logga in via din länkning.Om jag loggar in via sportsna´ck.nu så har jag samma problem igen.

Kickan: Hade också två JOY för en stund.Men nu är han singel igen.

nappen: Jag har både två Portello och två JOY. Fast de har en bra bit kvar innan de klår mig. Som mest fanns det 20 Kickor (Dragans rekord).

Frisco: Tack ska du ha.Nu är allt ok.

Portello: Ser du oss nu?
Logga in direkt på smisk.mine.nu/~marcus/

Frisco: Jag ser han också två gånger. ;)

Dubbelt så bra.

Frisco: Låter bra det.Har aldrig varit med om det förr.

Portello: Det brukar bli så för mig också ibland. Efter ett tag finns allting där igen.

Frisco: Och jag har bara vitt under vänner online samt mina favoriter.Har testat ladda om sidan , men det hände ingeting.

Portello: Jag ser dig två gånger.

Hmmmm, varken mina vänner eller mina favoriter syns. Bara jag som har det problemet?

LL: Hmm, det var lite oväntat att Schtaan inte tagit täten redan. Det var nära i kväll, bara de gjort 17 mål till, en baggis.

Kanske taavola har en riktig räv bakom örat? han har räknat ut att det är direkt dumt att komma etta eller tvåa i superallsvenskan. i så fall får de flera veckors uppehåll, innan kvalsvenskan börjar, och tappar allt spel. tavve tänker ta Schtaan genom palyoffliret i stället. När kvalsvenskan börjar är de på topp! Bara så att soppan vet.

rupert: Det får vi ju se i Kvalserien.

Kickan: Skulle vara kul med SAIK i ES fast dessvärre är det nog orealistiskt redan i år. Inget av SA-lagen är i närheten av bottenlagen i ES...

scim: Ja, det gick ju inget vidare för Schtaan. Damnit, jag vill ju ha upp dem i ES. Ju fler Norrlandslag i ES desto bättre. Helst skulle man ju ha upp Löven och PHC också, men det lär ju inte hända de närmaste 20 åren.

Kul att PHC i vart fall i dagens match verkar ha kommit ur sin svacka. Nu räknar jag med att de vinner samtliga resterande matcher under säsongen.

Portello: Ja, Hammarby hade dom ju inga problem med i grundserien i höstas och AIK borde dom också besegra tycker man.

LL: Är trycket på Skellefteå för stort i hemmahallen? Förlust mot både AIK och Hammarby är nog inget dom har kalkylerat med.

LL: ...och 5-2 blev också Hammarbys segersiffror mot Skellefteå i Superallsvenskan.

LL: Två mål av Pierre Berggren, härligt!

Kickan: jorå, 8-1 för Palters får väl anses som ett fall framåt :-)

Ser att våra A-jun piskade upp Pingen med 5-2. Aldrig fel med en LHF-vinst.

Kickan:

Ser ut att gå käpprätt för Skellefte ikväll, Hammarby slog precis in 1-4 med 22 sekunder kvar av andra.

Kickan: Med de här tröjorna (länk) som grund för ett ny LHF-matchtröja så ska du se att ni kommer att få minst lika snygga matchställ som DIF och kommer att vinna stor beundran hos hela det svenska folket.

Liam Devlin: Appselut att de gör. 14-0 är ju ingenting, eller nåt.

Kul iaf att det ser ut att gå bättre för Palters idag än i de senaste omgångarna.

nappen: Jespers och Robs förslag. Jag har alltid avskytt gult, därför hoppas jag vi aldrig mer behöver se LHF i gula tröjor.

Satan-i-gatan! Jag upptäckte nyss att Skellefte har chansen att ta täten i superallsvenskan idag! bara de slår Hammarby med 14-0 kliver de upp överst!

Kom igen, Schtan: det här klarar ni!

Kickan: Tja, den där Calgaryvarianten var inte alls dum. Fast det skall ju troligtvis dit en hel massa reklam också, antar jag.

Kickan: Mitt länktips tycker jag är fint Gillar den gamla gula färgen. Även fast jag inte var med på den tiden. ;)

Portello: Men, era dönickar, sover ni? Kolla in Calgaryvarianten på nya LHF-tröjor på forum. Dels Davids gamla förslag i Jespers arkiv och dels Dannes nya förslag. Nog vore det väl något att köra en röd och en vit variant av de tröjorna? Hur bra som helst. Go for it!

Portello: Svårt att säga. Det är ju en gammal skada egentligen och jag vet ingenting om när den kan tänkas vara läkt. Vet inte om någon annan vet heller.

« · 379106 · »