Luleå HF

SHL · 117840 inlägg · 891 ämnen

En otråd på Sportsnackiska

Sv: En otråd på Sportsnackiska
Kickan: Tja, det där rubbade beteendet ger ju i varje fall en del pengar tillbaka till föreningen. Det kan ju vara bra också att veta vilka souvenirer det är ni har i sortimentet till den dag du övertar souvenirshopen. Fast, det är klart, då vill du väl inte sälja några souvenirer på grund av den anledningen att du då riskerar att sälja bort er tur.
Det vore ju oturligt.

Paddan: Fan, där sa du något. Om jag köper alla souvenirer själv finns ju all tur kvar hos LHF. det vore ju för jävligt om souvenirer hamnade i Oluleå, och därmed förflyttar souvenirernas magiska egenskaper dit.

Den värsta souvenir jag har är en extremt ful hatt. Jag har bara två gånger sett någon använda en sådan. En gång såg jag en lillkille ha en sådan, den andra gången var när jag tog med ett gäng jurister på en match och alla kom på att de ville vara "hockeyklädda". Eftersom alla matchtröjor var utlånade, liksom halsdukar och andra kläder, var hatten det enda som återstod till Jonas. Den var så lite han som något kan vara. Jag menar, en kille som alltid går klädd i kostym och vars skor är så blankputsade att man kan spegla sig i dem är inte den första man tror skall sätta på sig en hatt som ser ut som en riktig clownhatt. Fast han sa å andra sidan till Anna att han bara hade på sig den för att göra mig glad.

Kickan: Hmm, där kanske du har en riktig lyckosouvenir. Sätt på dig den där hatten nästa match så ska du se att ni blir oslagbara. Bara åsynen av en sån kraftfull person i en sån hatt måste ju lyfta hela laget och de tänker att, vågar hon så kan nog vi ta i lite extra också.
Det är klart, allra bäst vore det nog om spelarna drog på sig de där hattarna utanpå hjälmarna, då jäklar ska du se på tändning!

Paddan: Ja, just det. Jag har nog hellre tomtenissaklänning året runt, även om det är knäppt, än clownhatten. Fast tomtenissaklänningen verkar ju oturig så den ska jag inte ha på hockey fler gånger, iaf inte mot HåVe. Iofs vann vi ju matchen när Jonas hade clownhatten, men det kan å andra sidan ha berott på att en annan Jonas hade lånat min magiska Kauppilatröja.

Kickan: Tja, jag antar att vissa delar av publiken skulle uppskatta det väldigt mycket ifall du skulle ha tomtenissaklänning året runt. Men, clownhatt, tomtenissaklänning och Kauppilatröja då? Då borde det ju gå nästan som ett självspelande piano och du behöver knappt se matchen för att LHF ska vinna.
Eller så var det Portello som knappt behövde se matchen för att ni skulle vinna, har inte fått någon riktig ordning på det där.

Paddan: Jättefin utstyrsel : ) Problemet är ju lite att om jag skulle ha Kauppilatröjan över tomtenissaklänningen skulle folk tro att jag bara hade Kauppilatröjan på mig eftersom en nog är längre än klänningen. Den enda matchtröja som inte är EXTREMT stor och mer ser ut som ett långt nattlinne/en balklänning på mig är nog Jesses 80-talströja, så det får bli den i så fall.

Portello behöver aldrig se matchen för att vi skall vinna. Faktum är ju att det är större chans att vi vinner om otursportello inte ser den. Det verkar inte finnas någon tursouvenir i världen som kan uppväga den otur han för med sig.

Kickan: Tja, jag antar att den delen av publiken som verkligen uppskattade tomtenissaklänningen skulle tycka att det vore himla trevligt ifall du skulle dyka upp i bara Kauppilatröjan. ;)

Portello kanske kan stå utanför och sälja parkeringsbiljetter eller något sånt, då skulle han ju i varje fall få vara i närheten av Coop Arena.

Skulle bara meddela att Portello numera också är moderator här. Inte för att det behövs modereras så mycket, men jag är ju inte alltid närvarande så det kan nog vara bra att vara två som kan hålla lite koll.

Ser att er vän Obsut nu är nerskickad till Manitooba igen *s*

matsby: Vad jag vet så spelade han inte en enda match för Vancouver.
Och varför skrattar du åt att han blivit nerskickad? Gillar du inte Obsut?

matsby: Var ju iofs längesen. :)

Grattis Portello. :)

Portello: Han var, om jag inte såg fel, Healthy scratch i de matcherna han fick nöjet att följa med laget.

Hmm, bäst att börja smöra riktigt ordentligt för dig nu, i och med din befordran ;)

Portello:
Jo för tusan, det verkar vara en bra spelare, skall tipsa "nubben" om att kontraktera honom,,vi skulle ju oxå behöva backförstärkning :-)

matsby: Då gäller det att Vancouver är villiga att ge honom ett fribrev.

Portello:
Fast ni har ju "tingat" honom redan.

Som du ser i vår gästbok så suktar vi ju efter förstärkning främst på backsidan

Frisco, Scim, LL: Ta den diskussionen i denna tråden istället tack.

LL:

Jag tycker att du har rätt. Det är generande för ett lag när deras supportrar skall in till andra för att reta dem när de är som mest ledsna.

Att några försöker hävda att det är väl ingenting gör inte saken bättre.

Bara att flytta ut i verkligheten. När en hockey- eller sparkbollsmatch spelats och supportrar strömmar ut. . .de supportrar som, i stället för att glädjas åt sin egen vinst, finner sin glädje att trakassera de som förlorat, tigger om att få stryk. Det känner ju alla till.
Visst lockar det applåder under en match när resultattavlan visar att en konkurrent förlorar, men allt har sin plats och sitt sammanhang.

Efter en sådan neslig förlust som denna IGEN! vill vi nog deppa för oss själva. Att vi skulle jubla åt att supportrar till andra lag strömmar in för att gotta sig åt vår sorg är inte att vänta.

Bra gjort att försvara oss. Ännu bättre att, när man lugnar sig, kunna säga att jag tog kanske i. Bra hela vägen.

Liam Devlin: Du som blev medlem idag kl. 16:51 har inte riktigt förstått allting ser jag. Men det kommer med åren. Vi kan ta en utvärdering i april. Trevlig kväll.

Nej nu ska jag se på Bröllop och jäkelskap på 4:an kanske man får skratta lite.

Frisco: Och du, som skrivit fler inlägg än någon annan på nuvarande sportsnack, bestämmer hur det skall vara överallt och vad alla skall tycka?

Trots att jag blev medlem idag 16.51 har jag konstigt nog för mig att ett gäng MooDooister har för vana att bete sig sig mot Lulingar här på ett sätt som, om de gjorde det live, säkerligen skulle leda till just den effekt jag talade om i föregående inlägg.

men du hör naturligtvis inte till det gänget. Trevlig kväll.

Huge: Har du samlat de där adjektiven från de din mor brukade använda mot dig?

Som det gamla ordspråket lyder: "Innerst inne är alla Brynäsare Brynäsare"

Det kan låta fint i dina öron? I mina låter det för gävligt. Som ljummen Pölsa.

Underdog: Mmm. Du har helt rätt i att alla gamla självutnämnda hockeyförståsigpåare bara letar fel efter de som vill ta sig upp till eliten. Hur man än gör, gör man fel. Enligt dessa är det enda acceptabla att inga förändringar sker överhuvudtaget. Själv tycker jag att det är roligt när några vill och kan. Har för mig att ni lirade er första premiär någonsin här uppe mot Apor-I-Kastrull. Har också för mig att jag faktiskt såg matchen. Tjugo bussar med linkpingsupportrar dominerande fjollbollen totalt. Jumbotronen visade linkpingar bara vid ett enda tillfälle, eftersom det blev sådant liv. Tyvärr fick ni stryk av gnaget med 2-0 den gången. Men nu är det ni som strax ligger tvåa i serien, medan gnaget inte ens nådde årets superallsvenska.

Nå. Det blir som det blir. Är ni värda är att vara kvar, blir ni kvar. Är ni ovärda. blir ni det inte. Om några år vet vi. Trevlig kväll.

Liam Devlin: Oavsett var dom är samlade från: dom stämde iaf mkt bra in på ditt inlägg.
Eller tycker du själv att du hade bra koll på LHC:s juniorverksamhet?
Jag skulle snarare kalla det för okunnighet iaf.
Avundsjukan lyste väl igenom rätt tydligt, enligt min mening.
För Luleå skulle väl aldrig vilja ha de resurser som LHC tydligen har?
Att önska ngn annan i konkurs tycker jag iaf låter missunsamt.

Mvh
Huge
en ödmjuk Brynäsare (bland oss alla andra brynäsare...) :-)

Liam Devlin: LHC kan fortfarande leva på framgångsvågen. Ett slutspel innebär ett antal millar extra i kassan, som inte är budgeterade för innan säsongen. Ingen i Linköping är bortskämda med slutspel, därför går det fortfarande att plåga av sponsorerna lite extra vid detta event.

Det tar nog några år till innan vi konkar, tyvärr.

Gå och kräks nu om du vill, men helst någon annanstans.

Huge: Kan du inte läsa? Det jag skriver är att sådana är inte linkpingarna. Du verkar projicera dina egna tillkortakommanden på ett sätt, som skulle få en koprofag som skäller på hundar för deras naturliga återanvändning när de äter upp det, de nyss kräkts upp, att verka naturlig. Men det beror väl på att du är en Brynäsare, ett begrepp vars lämpligen beskrivande termer inte återfinns i någon ordlista.

Liam Devlin och Huge: OK, nu taggar vi ner.

Larionov: Åh! Nu när du berättar det förstår jag att det måste vara så. Tack för informationen, du kunnige. Jag hade inget behov av att kräkas, innan jag läste det du skrev, men nu är det påtagligt och påträngande, och visst önskar jag helst undvika denna trevliga bok för sådant tarvligt värv. Var tycker du att jag skall leverera resultat? I den bok som tillhör det lag du hållit på, säkerligen i flera månader?

LL: Det börjar urarta. Själv skall jag käka middag. Bon appetit!

Liam Devlin: Jättekul att du försöker skoja till det lite med svåra ord, men rökridåerna går inte hem, tyvärr.

Jag svarade på ditt inlägg, som innehöll bl.a följande:

"Alla hockeylag köper och säljer förstås, och gör det så klokt som möjligt. Ett av de sätt man långsiktigt arbetar med för att bygga upp ett så bra lag som möjligt. Ett annat är att bygga upp laget underifrån genom en juniorverksamhet, och ett tredje genom samarbete med andra klubbar. Sedan finns det lag som inte har något av det där, bara en Väldig Lust att få vara med i finrummet. Och kompenserar det man saknar med att ragga och köpa hejvilt utan sans och utan måtta.

Men sådana är inte linkpingarna. nej, naturligtvis inte."

Den sista meningen utgår jag (och säkert alla andra som läst det hela)
ifrån att den var ironiskt menad.
Rätta mig om jag har fel.

Huge: Grattis till vinsten idag förresten!

Bäst att jag drar mig tillbaka, snart kilar kickan in här och förbannar sig över att vi är i fel gästbok. helt sant iofs. Tur att vi utnyttjade otråden då i alla fall.

go kväll.

Underdog: Ingen aning om vad som står på min skärm.
Kan ju inte läsa..... :-)

Tackar och säger grattis tillbaka.
Melin verkar ha gjort er gott....

Underdog: Jaså, gjorde ni? Jag såg då ett låååångt inlägg om Linkping i våran matchtråd, där det definitivt inte hör hemma.

Liam Devlin: Såg första LHC-matchen 1982. Så det är visst lite mer än "några månader" sedan jag började hålla på LHC.

Men vännen, hat är aldrig bra. Aldrig.

Kickan: Vad hände egenltigen med Matchens Älskling?

Lövva: Vi glömde bort det någon gång efter en av de, den här säsongen, alltför vanligt förekommande sk hedersamma förlusterna, och sedan glömde vi någon gång till, och någon gång till osv.

Fast om du har lust att samla ihop alla omgångar det inte har utsetts någon så sätt igång : ) Problemet är ju att det kan finnas inlägg som gäller det i helt andra trådar också så det är tidskrävande att leta fram vilka omgångar vi har missat, men de flesta på senare tid iaf skulle jag tro. Rönnqvist lär ju hur som helst ligga bra till i de flesta av omgångarna med tanke på hur bra han har varit, så vi kan ju förenkla det hela och säga att han är decembers älskling så kan vi börja från januari, och då förtjänar han väl titeln även i årets första match.

Jag är fortfarande knäckt efter den senaste omgången. Varför kunde inte Warulfven och HåVe göra sin plikt? Det hade känts mycket bättre då. *griiiiiina*

Lövva: Nordan spelar förresten mot Leksand. Underbart!

Kickan: Såg att jag hade skrivit upp på datorn

Omg 1 Tuukka
Omg 2: Janne Sandström
Omg 3: Jonas Johansson
Omg 4: Roger Åkerström

Sen hade jag inte skrivit nå mer dessvärre. Det dog som ut :(

Härligt föresten att Nordqvist är tillbaka redan imorgon!

Lövva: Skadeläget börjar ljusna ordentligt, men det är väl bäst att inte hoppas på för mycket, för då kommer väl en ny våg av skador.
Som jag fattade det hela så kan Skrbek också spela imorgon och om så är fallet så är det väl bara Petter och Skuggan borta.

Portello: Spelar Emil också?

Lövva: Emil var med redan i tisdag mot VF. Så om skadan inte har gått upp så spelar han även i morgon skulle jag tro.

Lövva: Och Skellefteå ligger under med 3-2 mot AIK. Nu får SAIK ta tag i detta.

Portello: ...och kanske Junkka, men vi har fyra hela backpar i alla fall eftersom Patrik är med, och fyra hela kedjor. När hände det sist? Har det ens hänt tidigare den här säsongen?

Kickan: Vad är det med Junkka?
Skadad eller sjuk?
Vi spelade med fyra backpar och fyra kedjor senast emot...... ehhhh, minns inte.....

Hej å hå. 4-2 till AIK nu.Vad är detta? Pallar inte Skellefteå eller vad händer?

Portello: Premiärnerver kanske?

JOY: Japp, något sånt lär det nog vara. Bara hoppas att dom vänder på detta.

Kickan: Nu ska vi inte va sånn...Du vet väl att Warulfven e Warulfven...O nu blir Werna borta ett tag...hej o hå! Tur att Plantskolan HKH (HögaKustenHockey, förut Nordingrå SK) kan leverera nya förmågor, denna gång M.Hellström.
Ta nu o spöa Korb´varna, så tar vi o ...-..-. Tjurgården!

zigge: Korb'varna ? Korp-varning, elr vaddå?? Kanske daxx för ZZZZ-tråden - jobbigt att va ledig så länge - kommer aldrig den GRÅ vardan?

zigge:

Det är ingen vågad gissning att det är fler lulefans som håller på oss än på er i dagens match. Sen får du gärna utveckla exakt vad det är du tänker göra, "...-..-.", är det Morsekod eller? :P

"..-" betyder iallafall "Ni stävar mot fara", och det passar väl rätt bra in på vad Modo gör idag. :)

Dysso: Ahaa - ska underrätta Pirro om det!
Vad det betyder? Får Du se ikväll!

« · 363331 · »