Luleå HF

SHL · 117685 inlägg · 890 ämnen

Född: en ny tråd

Sv: Född: en ny tråd
Lulekickan: vilken back anser du inte skulle spela om Luleå går runt på 3 backpar?

Portello: Det får han nog om de inte har tänkt gå runt på bara tre backpar. Frallan lär ju inte vara i spelbart skick till premiären. För övrigt skulle jag nog sätta Bäärnhjelm framför åtminstone en av de ordinarie i dagsläget.

Lulekickan: Gärna det.. det skulle inte vara så dumt alls

Ang Es premiären hoppas jag verkligen att Tavve och Micke låter #14 få forsatt förtroende, skulle vara grymt skojj om han fick det.

lizzard: Jag kan ge er en guidad rundtur om ni vill.

Portello: jomenvisst det låter fint det.... kul att kunna se sig om lite innan matchsarten åxå

lizzard: Ok, Visst tar vi bilen så man hinner kolla in hallen lite + att få en bra plats?

Portello: jepp jobbar bara till 13:15 den dagen

lizzard: Just det, skapa nya dyngtrådar bara så där. Det går ju bara inte för sig liksom.

Vet inte vilket pg man sätter in medlemsavgiften på, men förmodligen är det samma eftersom tifogruppen inte grejat pg ännu. Pg 602 92 90 - 1 är vad som gäller i alla fall.

lizzard: Ok. Visst är du ledig då Luleå möter Malmö den 26:e?

Hittat faq nu så du får stilla din status hunger nu Portello :)

Portello: jepp ska göra det snart börjar jobba 10 imorgon så

lizzard: Vilken dynga det kommer ur ditt tangentbord, gå och lägg dig!!

Lulekickan: Japp har bevis nu att det var Potrellos fel att jag skrev i fel tråd det var han som gjorde den nya tråden:).. Sätter man in de pengarna på samma pg som man betalar medlems avgiften eller är det nåt annat pg?

lizzard: Just det, allt är Portellos fel, och fröken Brittas förstås. Förresten tycker jag att ni ska göra som jag har tänkt göra och skänka lite pengar till LuleåFans så det blir några vettiga tifon i år. Annars tvingas jag nog skänka allt som våran papperstugg på jobbet har tuggat till dem så att det åtminstone blir nån konfetti.

Portello: ska du säga som flänger runt å kapar bredbands kabel i Luleå :p

lizzard: Du förstör väl det mesta ;)

Typisk nu förstörde jag den nya tråden :/... lätt hänt

Lulekickan: Är ju inte så att jag tänker på det natt som dag, bara en liten undran.

Portello: Ja, jag vet som sagt inte. Det man postar på andra ställen än i klubbarnas gästböcker kanske räknas? Jag har inte funderat desto mer över det.

Lulekickan: Klart är det då att inte bara antal inägg som räknas.
Hittade en som var erfaren trots han postat mindre inlägg än mig.
Bild och annat kanske också spelar roll.

Portello: Jag vet inte riktigt hur det där funkar men jag tror att det har att göra med bl.a. hur mycket man postar. Kanske finns det andra faktorer som spelar in också. Hur som helst, det är väl inget att bekymra sig över? Rookie är väl inte så bara, elle? Du hade ju kunnat vara fornlämning.

Lulekickan: För en månad sedan var jag inte ens aktiv här och nu är jag uppe i ca 280 inlägg.
Hur kommer det sig att jag bara är Rookie? Inte för att det spelar någon större roll, bara lite nyfiken

Portello: Jag som trodde att du var på väg till Övik för att få Paddan att sluta posta den här gången. Ja eftersom de fixade min kabel så pass snabbt alltså, de kanske är långsammare med fixandet i Övikstrakten.

Förresten så ligger vi etta på postandelistan nu, mer än 100 inlägg före Modo den här veckan. Vem hade kunnat tro det för en månad sedan?

Lulekickan: Ahh perfekt då kanske man ska åka in å se den med den jag jobbar hos :)

Lulekickan: Har tillbringat hela kvällen här hemma, ja hela dagen också .

Har inte grävt av några kablar idag, det får bli en annan dag.

lizzard: 15.30

Portello: Vilken tid är hockeyn imorgon 19:00 eller?

Portello: Tisdag, fast det är ju ingen riktig match, men sedan är det bara en dryg vecka innan man får inandas den ljuvliga luften i Delfinen igen. Och då menar jag inte stanken av svettig hockeyutrustning, för den är faktiskt vidrig, utan den där matchdoften, den som skapas av de tusentals förväntansfulla, hockeyälskande dårar som pallrat sig dit.

Var har du varit hela kvällen? Grävt av någon kabel förstås, fast du lät bli någon som är livsviktig för min uppkoppling den här gången iaf. Tack för det.

Lulekickan: Mmmmmm när jag kollade in dom nya bilderna från delfinen eller Coop som det ju heter nu så fick jag ännu mer lust än vanligt att kolla på hockey.
Som tur var så är det ju inte allt för lång tid innan man får se hockey igen.

Hej då Paddan, vi syns imorrn

Paddan: Sov så gott dårå, även om klockan bara är barnet ännu. Jag och Portello får väl hålla ställningarna ett tag till så du har nåt att göra när du vaknar imorgon.

Paddan: Problemet med whisky är att jag nog skulle spy om jag ens försökte dricka det. Någon gång i tonåren blandade jag nämligen ihop värsta häxblandningen från mina föräldrars barskåp, och i den ingick bl.a. whisky och Martini. Sedan dess har jag varken kunnat dricka whisky eller Martini, eller ens känna lukten av det, utan att få kraftiga kväljningar.

Lulekickan: Nej, nu är det dags att gå och lägga sig. Få se, hur sjutton skriver man det där nu då, man vill ju inte att folk ska tro att man gör smygpropaganda för någon föredetta Timråspelare. Jo, nu vet jag: God natt!!!

Portello: Själv skulle jag helst ha velat se hockey igår, typ. Visst blir man lite extra abstinensskakig av bilderna? Den där matchkänslan liksom kryper över en och gör en nästan sjuk av längtan. Som om snörvlandet inte vore nog.

Jag måste nog, oavsett om jag är frisk eller inte, gå och kolla isträningen på söndag om det nu skall ha någon. På schemat står det nämligen "Ledigt eller isträning" så det kanske beror på dagsformen (graden av baksmälla) hur det blir.

Lulekickan: Whisky säger de ju ska vara bra, så det är väl bara att du sätter i dig ett helrör så kommer du minst av allt att tänka på att du snörvlar!

Lulekickan: Pitebo är han inte, säkert Finne.

Paddan: Imorrn skulle jag kunnat gå och se PHC-Kiruna om det inte vore för att jag måste jobba...........

Paddan: Våra gäster kommer att sköta sig exemplariskt, de är ju trots allt lulingar, eller hur. Och dra nu inte upp den där som streakade i Kempis, han var säkert Bodensare eller Pitebo.

Huga, vad jag är leds på att snörvla. Om jag bara kunde bli frisk tills imorgon så jag kunde följa med min kompis, som bor i Västervik och bara är upp och hälsar på, ut på krogen.

Portello: Du kan ju alltid ta dig en tur ner till Övik och beundra det tekniska mästerverk som kallas för Mediakub.

Lulekickan: Usch vilken Hockeyabstinens jag fick nu, vill ju se hockey imorrn.Eller helst nu!!

Lulekickan: Jomenvisst, ser att logerna blir av samma typ som i Kontorsstolshallen, får väl hoppas att logegästerna sköter sig bättre än i Jönköping.

Lulekickan: Ajda, såg just att det var rullreklam på sargen du var emot. Nåja, den slipper du.

Visst blir det fint i våran nygamla Delfin?

Lulekickan: Jamen, den var väl ovanför sargen och inte monterad i sargen, eller såg jag fel på bilderna?

Paddan: Det blir visst rullreklam, fast bara på kortsidan mittemot den nya läktaren.

Portello: Fast det kostar å andra sidan en hel del att flytta också. För de pengarna kan man surfa en hel del även om man sitter med modem, men om han å andra sidan känner att HS-beroendet är på god väg att bli kroniskt så kanske han gör bäst i att flytta någonstans där det finns bredband.

Lulekickan: Intressanta bilder från Frysboxen, nu har man ju fått en liten försmak redan innan man kommer på besök. Ser att det inte blir någon rullreklam i sargen den här säsongen

Paddan: Du kan ju alltid flytta hit till Norbotten, så du får närmare till Luleås hemmamatcher :)

Portello:Börjar väl fundera på det mer och mer när jag märker hur mycket tid jag spenderar på HS.

Paddan: Läge att flytta kanske? Tror att för dina surfkostnader skulle du få en rätt fin lägenhet med Bredband :)

« · 113375 · »