Portello: Tja, jag har ju sagt att jag tycker att tikarna är lite oförargliga och oskuldsfulla sådär, så helt fel ute är du ju inte. Jag skulle nog säga att tikarna är tvåa för mig.
Haha, jag ser att han kör samma inlägg om Skara-Bert som han postade på våran officiella för ett tag sedan. Undrar om han har sparat allt han har skrivit för att kunna köra det i repris.
Portello: För du blir inte trött om du inte går och lägger dig. Inte förrän det är för sent och du upptäcker att du borde ha gått och lagt dig för ett halvt dygn sedan, typ. Att vända tillbaka dygnet sedan är ingen lek.
Portello: Jag tror att Gabbe lånade just den filmen av Robban när vi var ner till Umeå i samband med Lövenmatchen. Tydligen är den eftertraktad så vi kanske skulle göra lite kopior så Paddan, Dysso och andra smyglulingar kan få ett exemplar.
Lulekickan: HAHA , diggar din avslutning :) Lizzard hängde då med oss ett bra tag så han behöver ju inte läsa ikapp så hemskans mycket, men dom andra lär ju ha lite att göra :) Nu kanske dom börjar att fatta hur det är att komma hem från jobbet å måsta läsa igenom massor av inlägg.
Portello: Vid åttatiden kan jag garantera dig att jag sover och fortsätter med det i åtminstone fyra timmar till. Herrejäklar vad jag har postat idag. Skrämmande.
LHF råkkar
God Morgon Albert, Paddan, Dysso, Lizzard, Vivix och eventuella andra läsare/skribenter. Nu vore det väl fan om inte vårat postande håller er sysselsatta i ett par timmar
Lulekickan: Har ju lånat hem finalmatch 4 från -96. Om jag tittar på den lär jag nog somna med ett leende på läpparna, och sova gott lär jag också göra :)
Portello: Nej, de körde väl bara med 3 backpar, och om de har 11 seniorbackar plus ett antal juniorer så ska det väl mycket till innan Osmo tar en plats. Särskilt som de har endel landslagsspelare.
Lulekickan: Nu har du varit in på Modos och Tikarnas gb förmycket när du börjar med att ändra texten sådära. Läste på HM att Osmo inte ännu har gjort debut ännu
Nej dax att försöka få sig några timmars sömn innan man ska iväg å jobba ni får ha det så bra så ses vi i morgon kväll sov så gott (lär ju ha milijoner inlägg att läsa då helg å allt)
Portello: Nu låter du som Jesper. I somras när han hade en aning omvänt dygn träffade jag honom på stan. Han berättade då, som om det vore den naturligaste sak i världen, att han ibland vid tolvtiden på natten brukade komma på att han ännu inte ätit middag och att han nog borde gå till McD för att få något i sig. Jag kan ju tillägga att han tillhör den kategori som bara har Coca-Cola och marmelad i kylen, så det där med att bli hungrig när inget är öppet passar honom mindre bra.
I Uleåborg fanns det en grill som hette "Kikans grill" alldeles i närheten av vårat hotell. Direkt när vi kom dit sa jag så klart att "Det där är min grill, där ska vi käka varje dag". De andra tyckte dock att den såg för epig och sunkig ut så jag fick inte chansen att testa den förrän under fredagkvällen när vi - inte så väldans nyktra - kom dit efter ett krogbesök. Damen som jobbade visade sig vara minst lika full som vi var. Dessutom tog hon dubbelt betalt för det vi beställde. När jag sedan sådär lagom lamt försökte påpeka att jag ju redan hade betalat sa hon att det hade jag inte alls gjort. Hungrig som jag var betalade jag igen så jag skulle få mitt fyllekäk nån gång. Han som kallar sig Nisse Hult stod näst i tur. Även han fick betala för sin mat två gånger och protesterade ungefär lika lamt som jag gjorde. Övriga två i sällskapet insåg dock att det inte var nån lysande affär att handla degiga pommes och halvråa hamburgare av damen i kassan och avstod. Det gjorde de rätt i kan jag säga nu i efterhand när jag vet hur maten smakade.
Såklart jag kommer att hälsa på er på H ibland, eller P som det numera heter. Ni tror väl inte att jag glömmer bort fotfolket helt bara så där.
lizzard: Det gäng som jag kommer att sitta med är väl ganska så traditionella sittplatsare. Fegade lite och vågade inte sitta med dårgänget för att slippa höra "Vad är det för galningar du sitter med? Du får säga åt dem att så där kan de ju inte skrika, de är en skam för föreningen" : ) Fast jag ska förstås göra mitt bästa för att dra igång min del av läktaren också.
Läste detta visdomens ord på BIF's Forum: "Att sitta på Hockey är som att stå och skita, det blir liksom inget tryck". det tyckte jag var ganska bra hoppas de blir fullt ös på sittplats nu me när Lulekickan å gänget kommer att sitta
Portello: Dåså, då har vi ju gott om tid på oss. Restaurangen och övriga utrymmen på samma plan som inte står färdiga till premiären får vi väl ta i oktober. Någon gång omkring min födelsedag borde det vara klart.
Lulekickan: Jag tycker det lät som en bra idè att ta rundturen efter matchen, vi har nog inte så himskans brottåm hem lär vara mycket trafik å så bara bra att man kan slå ihjäl nåra minuter efter matchen
Portello: Junkka, åtminstone som det ser ut nu. Han har iofs kapacitet, det ser man emellanåt, men han verkar ha extremt svårt att få den ur sig alldeles för ofta.
lizzard: Oki, då säger vi så, fast vi kanske ska ta rundturen efter matchen när det är lite lugnare i arenan. Iofs skulle vi ju kunna ta delar av arenan innan matchen och resten efter beroende på när ni kommer dit och när ni måste åka.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?