Luleå HF

SHL · 118101 inlägg · 891 ämnen

Gäääsp

Gäääsp
Precis när jag skulle börja med denna tråd, så ser jag att det börjar röra på sig. Jag startar den ändå.

Den här dagen måste ha varit en av dom lugnaste på HS på väldigt länge. Kan det vara så att ni känner som mig just nu..?

Jag är alldeles tom i huvudet, tur man ska på jobbet snart. :-)

Sv: Gäääsp
Hälge: Du får ha det så trevligt på jobbet.Själv så vet jag då inte riktigt vad jag ska ta mig till, är så grymt uttråkad.

Hälge: Jäklar, har du baksmälla fortfarande, är ju aldrig nyttigt med firmafest OCH Timråmatch dagarna efter varandra ;)

Har faktiskt försökt att arbeta idag, men verksamheten har inskränkt sig till att försöka göra en redan patetisk rapport lite mindre patetisk genom bättre ordval. Så det blev lite mindre inlägg här än vanligt.

Såg förresten önsketänkandet på Mittnytt. Sami Kapanen till Timrå, jo jävlar. I och för sig sa väl Kimmo att "när vi får ny arena vill han komma hit och spela" eller något sånt och vad jag förstått så ligger väl dessa planer drygt 10 år framåt i tiden.

Hälge: Jo jag är också helt tom i bollen. Fast i mitt fall är det inget ovanligt......
Dessutom hör jag inget. Jag har flugit hem från Sthlm ikväll. Om jag flyger och är lätt förkyld då blir jag heldöv. Bäst att ni skriver med stora bokstäver så jag hör nått!

Kul att Kiruna vann. Ingen vill väl att hockeyn ska dö däruppe?

Paddan:"You never know" som Kimmo sa... Det vore väl något om han dök upp här i Timrå..? Troligt, njaee..roligare är väl att Kimmo trivs så bra här.

Hälge: Hur många år har Kimmo kvar på sitt kontrakt?

Portello: Han skrev på ett 2års kontrakt, så han är kvar även nästa säsong.

Hälge: I och för sig så är det ju väldigt sällan som spelare går ut i pressen och talar om hur dåligt de trivs, ja förutom, i av mig skrivet inlägg, tidigare nämnde bänknötare då. Men vad jag förstått så är han enligt er beredd att skriva ett längre kontrakt. Eller var det också önsketänkande?

Paddan: Han har visst sagt att han vill(e) skriva ett kontrakt på 5 år !

Albert Hall: Välkommen hem dårå, vi har saknat dig. Så, hur var det i stan där hockeyn är död då? Tänk att jag inte har längtat tillbaka till Stockholm sedan jag lämnade Sundsvall till förmån för Luleå. Det är faktiskt den första stad jag känner mig hemma i sedan jag flyttade från Stockholm.

Kiruna har fostrat många stora spelare genom tiderna, och inte minst målvakter är de bra på. Kiruna behövs för hockeyns bästa.

Albert Hall: Måste fråga: Har du hemskt ont i armarna också? ;)

Så du har varit och samlat kraft för att kunna komma med något riktigt sensationellt som en tippning på oavgjord match eller kanske till och med LHF-vinst.
Tur att de har handboll där nere i 08-land nu när hockeyverksamheten är "nedlagd".

Lulekickan: Tack för välkomnandet!
Jodå, kallt och blåsigt som fan. Kändes faktiskt varmare här än där trots att det var flera grader kallare här.
Annars var det helt ok i Sthlm, kollade om det spelades några matcher i stan igårkväll. Det enda jag hittade var Vallentuna-Löven. Men det kändes inte tillräckligt upphetsande, så jag gick ut och käkade istället.

Albert Hall: Man börjar sakna dina uppdateringar av tipstävlingen .
Får vi se någon snart?

Paddan: Nä, jag använde inte armarna. Flaxade med öronen. :-)

Jag har varit och hos en psykolog samt en spågumma för att försöka rätta till tippandet. Jag är inte alls nöjd med mitt tippande hittills, men nu blir jag farlig! Dom gav mig några goda råd så jag har rättat till ett par små, små detaljer i mitt tipparupplägg.
Men luleseger? Nääääää.....

Portello: Jag har funderat på att inte uppdatera förrän jag leder, vilket ju inte ska dröja alltför länge. Annars är ju principen också att bara uppdatera efter luleseger.

Typiskt, nu har ni vaknat !

Jaja, ha det bättre än mig för nu åker jag på jobbet.

Albert Hall: Påsåsätt.Men då lär du ju få uppdatera imorgonkväll eller på fredag eftersom att vi vinner imorgon.

Hälge: Här surras det alltid mest från ca 21- 01.
Har du inte lärt dig det? ;)

Portello: Imorron är vi chanslösa. Jag funderar på att lägga in 5-2, men har inte riktigt bestämt mig än.

Albert Hall: Vallentuna-Löven lät som något man kan klara sig utan så du gjorde helt rätt i att gå ut och käka istället. DET saknar jag i alla fall med Stockholm, alla restauranger och andra uteställen. Utbudet här i stan är ju inte alltför stort. Restaurangerna är väl hyfsat ok, men uteställen finns det väl ungefär ett halvt vettigt. Cleo går bort på en gång - det känns lite för mycket Finlandsfärja för min smak, och resten är antingen Jurassic Park eller dagis. Terrazzen är ok på lördagar, fast det är ju bara öppet fram tills i september någon gång. Nu vet jag inte var man ska gå om man ska gå ut så man får väl ägna vinterhalvåret uteslutande åt att se, leva med och andas hockey.

Portello: Lite hockeyanknytning till CSI på Kanal 5 just nu. Handlar i detta avsnitt om blod, finanstrubbel, otrohet, inre konflikter, ismaskiner, hockeylag och skridskoskenor. Låter väl ungefär som i vilket lag som helst i vilken liga som helst.

Paddan: Tv ? Vad är det för nymodigheter??

Hälge: Haresåkulpåjobbetdå, och Nattinatti när det nu blir natt med dina arbetstider.

Portello: Eh, sa jag TV, menade trattgrammofonen.

Hmm, mindre än en dag kvar nu tills det är dags att få den där obehagliga, men ack så sköna nervösa känslan när man sitter och väntar på att matchen skall börja. En känsla som i mitt fall oftast brukar bestå under hela första perioden ackompanjerad av ett allt snabbare slående hjärta. Ibland undrar man om det är värt det att följa hockeyn, och frågan besvaras alltid med: JA.

Lulekickan: Jo restaurangutbudet i Sthlm är ju helt suveränt. Dessutom tycker jag det är bättre att gå ut och käka nu än under värsta turistsäsongen. Då är det mycket turistfällor och man måste veta var det är bra och så. Nu är det enklare, bara att gå till nått ställe med mycket folk.

Lääääääääänge sen jag var på Cleo, kanske en torsdag förra vintern med jobbet? *funderar*
Jurassic kan vara helt ok nån gång. Det var rätt kul i början när dom brukade ha liveband och så. Men det är länge sen jag var dit också, minst ett år sen.

Paddan: Har varit utan Tv i typ en vecka nu ,men jag får väl hem den snart.

Imorgon blir det att Lyssna på radion, sitta framför datorn och ha igång Onlinen.

Albert Hall: Jag börjar inse vilka tips du fick i fråga om ditt tippande. Nu låtsastippar du totala tvärtomresultat på HS så att de du lyckas lura att tippa likadant ska få noll poäng. På så sätt kan du ju ostört kamma hem 15 p på ditt riktiga 2-5-tips medan några lättlurade stackars satar gång efter annan nollar och du klättrar ikapp dem. Stygging.

Lulekickan: Hmmmm... mitt rykte som mästertippare har fått en allvarlig knäck nu i höst. Så jag tror inte det är så många som kopierar mina tips längre. Men dom får såklart skylla sig själva nu när jag kommer igång.

Albert Hall: Vi får verkligen hoppas att du inte kommer igång imorgon när du tippar 2-5.

Albert Hall: Börjar bli dags att bryta ihop, tänkte att jag gör det inatt istället så har jag gjort bort det innan morgondagens matcher, borde förhoppningsvis gå bättre då.

God natt med er Albert, Kicks och Portello.

Portello: Självklart hoppas jag också att jag skulle ha fel imorron. Men chansen är nog tyvärr inte så stor.

Albert Hall: Jag var på Cleo senast i april förra året. Sannolikt lär jag inte heller gå dit fler gånger om jag inte är så packad att jag inte vet vad jag gör, och det kommer inte att inträffa hoppas jag.

Jag har mest varit på Bishops den senaste tiden, fast jag tycker det är lite trist att alltid bra gå på en pub. Vi tjejer brukar ju tycka att det är rätt kul att dansa ibland och då är ju Bishops onekligen fel ställe. Fast det är ju LHF:s 25-årsjubileumsfest i Coop Arena snart så det kanske är nåt skojsigt där. Anmälde du dig till den förresten? På fredagen är det ju nåt där som är mer för allmänheten men det hoppar jag nog över, det får räcka med den riktiga festen på lördagen.

Paddan: Det är väl onödigt, du får ju ändå bryta ihop imorgon och att bryta ihop två dagar i rad kan inte vara hälsosamt.

Gonattmerej Paddelände.

Albert Hall: Varför tror du att vi har en lite chans att vinna då? MIF har ju mer eller mindre halva laget borta pga skador....

Paddan: Gonatt Paddis. Hoppas att ni inte förlorar med allt förmycket imorrn ;)

Portello: Äh, han säger bara så där, han tror det inte egentligen. Tror jag...

Lulekickan: Hahaha, kanske det. Men som de säger "Den som får lever får se".

Lulekickan: Jag har varit på Bishops de två senaste gångerna jag gått ut i lule.
Nix, jag anmälde mig inte till invigningsmiddagen och har därmed blivit dumförklarad av bekantskapskretsen.......

Portello: Vi brukar ha svårt på bortaplan. Extra svårt brukar vi ha i Malmö. Chanslösa.

Paddan: Hmm, trodde man hade hört det mesta men Jerry Williams sjungandes Personal Jesus av Depeche Mode var något av det underligaste jag hört.

HV-MODO 5-2
MIF-LHF 2-4

Paddan: Släng inte bort något tips i tvävlingen på luleseger bara!
Zzzzzzzzov gott!

Albert Hall: Nejdå, mina tips är aldrig bortkastade innan matchen är över.

Zzzzzzzzzzka försöka!
God natt!

Portello: Malmö har nu mera Casparsson från Linköping lånat till sig. Han kommer avgöra för MIF imorgon. Om jag får bestämma. Fast jag vill ju att Luleå ska vinna... Hur fasiken ska jag få detta att gå ihop?

Albert Hall: Då måste jag nästan instämma i dumförklaringarna, jag tror det kommer att bli sketaskoj. Fick dina kompisar några inbjudningar förresten? Undrans om alla inbjudningar som gick ut verkligen var likadana, dvs att alla är inbjudna till middagen, och alla tackar ja och tar med sig en person som sällskap. Det skulle bli en middag för 9000 pers...

Hen-rink: Och Casparsson kan åstadkomma mirakel, elle? Jantagligen är det därför Linkping kunde tänka sig att låna ut honom till en ES-konkurrent...

Nej, du får inte bestämma. Redox ska förnedras imorgon.

Lulekickan: Nej, mina kompisar fick ingen inbjudan.

Lulekickan: Caspar lånas ut för vi har för mycket backar. Just Caspar lånas ut för att han inte riktigt passar in i det spelet vi kör. Vilket är enligt min tolkning groteskt. Caspar är nämligen en riktigt duktig offensiv back. Så jag skulle itne förvåna mig om han gör succe. Men om du ber snällt kanske han kan vänta någon match.

Albert Hall: Jag misstänkte nog att det svar jag fick nog inte stämde riktigt, kanske missuppfattade Sture mig. Kanske skickas det ut något om jubileumet till alla medlemmar men till middagen och det som är efter den är det nog lite färre inbjudna. Det skulle bli svårt att fixa annars.

Nej, nu är det gäääsp för min del också. Godnatt med er och gå och sov nu ni också så ni orkar jobba imorgon. Annars kanske ni somnar innan hockeyn hinner börjar och det vore väl hemskt nu när man har fått vänta i flera dagar extra jämfört med det normala matchandet.

Lulekickan: Är ledig imorgon. Ska jobba hela helgen.
Fast såklart hade man hellre jobbat torsdag och varit ledig lördag, men nu är det ju inte så.

« · 144782 · »