Luleå HF

SHL · 117723 inlägg · 890 ämnen

Garvey, in or out?

Sv: Garvey, in or out?
Paddan: Det är väl sånt som de militanta veganerna i Umäää inte gillar.

Dysso: Jag skrev fel, jag lovar, och det var inte någon slags freudiansk felskrivning. Ibland är fingrarna för snabba även om jag inte använder alla 10 när jag skriver.

Dysso: Tror det ska vara Scan-as, vad nu det kan vara...

Dysso: Jag dricker aldrig monstergroggar eftersom sprit totalt slår ut skallen på mig. Ska ni få mig full på frivillig väg får ni nog satsa på öl, vin eller cider. En kombination av alla tre brukar dessutom ge en ytterst obehaglig baksmälla.

Nu spelar de gamla AC/DC-låtar. Heja grannen!

Lulekickan:

Skanas? Låter alldeles för likt "skaunas", som jag tolkar som "göra om till skåning" eller något likande hemskt. Jag tror inte jag vågar regga mig längre, detta hemska öde vågar jag inte riskera, även om chansen finns att du bara skrev fel...

Lulekickan:

Hm, så om du beger dig upp dit och dricker några Monstergroggar (TM) så får vi se vad LHF vill ha från tomten direkt?

...och Tikar naturligtvis. Hur kunde jag glömma dem i uppräkningen när vi har såna som El Maco där.

Dysso: Jag tycker du ska regga dig på officiella i vilket fall som helst. HV-supportrar skanas än då länge i våran samling trevliga motståndarsupportrar. MooDooister har vi några stycken riktigt bra, liksom Warulfvar och Styvben.

Dysso: Men, nu har du ju förstört överraskningseffekten. Hade ju tänkt guida runt vårt fina gamla kommunkontor och ordna lite filmvisning med diverse "intressanta" personligheter från området. Har du sedan riktig tur kanske du får äran att äta en pizza på Sveriges bästa pizzeria, Pizzeria Mantovani.

Dysso: Jag har konstaterat att grannarna ovanför mig har en "liten" fest. Det låter ungefär som när grannen ovanför mig i Stockholm hade fest, vilket inte vill säga lite. Tur att de här grannarna har hyfsad musiksmak i alla fall, fast deras WOEEEEH!, YEAAAAAAH! skulle jag kunna klara mig utan.

Lulekickan:

Kanske läge att jag reggar mig på lule's officiella och inleder med att posta det? Bli ovän med alla på livstid direkt, perfekt start... :)

Paddan:

Ack, jag som trodde du skulle ta med dig en diabildsserie och visa i periodpauserna. Har hört mycket om Bjästa, och som sagt sett alla "Behornade Paddan" filmer, riktiga klassiker...

Dysso: Ungefär så : ) I vart fall är det bättre att ni postar det än att jag gör det.

Lulekickan:

Du menar att jag eller Paddan får det stora nöjet att posta det här, och bli avstängda på livstid från LHF's GB? WOOOHOOO! ;)

Dysso: Ajdå, det var ju synd. Då får jag ju inte läge att visa de oerhört imponerande centrala delarna av Bjästa.

Dysso: Va? Det måste vara några MooDooistvakter i så fall. Våra vakter är väldans snälla och har överseende med såna små defekter som HuVa-Liganattiraljer.

Dysso: Ajda, det är nog bäst att jag ser till att ha alkolåset (lillasyster med tillbehör) här på torsdag i så fall, fast ni kanske kan få mig att viska det jag hade tänkt skriva om ni har tur. Det känns annars lite för elakt för att postas med mig som upphovskvinna.

Paddan:

Jag förstår att ni behöver en räddande hjälte iförd HV-halsduk, men tyvärr kommer jag inte stanna i bjästa på vägen söderut. ;(
Jag tänker bara skrämma lulingar, vakterna brukar *alltid* klaga på att man har på sig HV prylar när man går in...

Dysso: Ja, det är sant. Utan Paddan skulle det inte ens vara hälften så många inlägg i den här gb:n, klubbtillhörigheten till trots. Jag vet rätt många modoiter jag skulle dränka före Paddeländet.

Dysso: Jaså, var det du som satte saxen i vårt filmepos. Men det är klart, den kunde ju inte riktigt leva upp till de högst ställda förväntningarna från "Den Behornade Paddan från Bjästa 16". Men vi ger inte upp utan har nu påbörjat inspelningarna av del 18. Vi letar personer med HV-halsdukar som vi vill låna för denna film, råkar du känna till någon som passerar förbi här någon gång inom den närmsta framtiden?

Paddan:

Var det vid inspelningen av den kända skräckfilmen "Den Behornade Paddan från Bjästa 17" ? Har hört att dom t.om. gick så långt som att visa upp en modotröja i den, fast den klarade sig inte igenom den svenska censuren. I den klipta versionen fick man bara se korta klipp Bjästa där man skymtade något rött på avstånd...

Dysso: Jäklar du, där sa du någonting. Himla otur att de byggt bar i den där arenan...

Hmm.....hornpadda, det var ett bra tag sedan nu. Någon gång för ett par år sedan har jag för mig.

Lulekickan: Jaså, var det ett sånt inlägg. Ja, det är klart vi vill ju inte att HS ska ligga nere i ett par dagar igen så det kanske är bäst att avvakta.

Paddan:

Det låter som om vi måste supa ner kickan på torsdag för att få fram dom där inläggen.. *hmmm*

Lulekickan:

Hm, jag föreslår att vi dränker resten av Modofolket som varnande exempel, och sparar paddan. Han är trots allt rätt bra som utfyllnad i gb'n ;)

Paddan: Nej, någon måtta får det faktiskt vara, fast frågar du mig om jag kan posta det efter en blöt krogkväll är jag nog inte sen med att posta vare sig det eller en massa annat som borde oläsas.

Dysso: *ryyysa* Bäst vi dränker honom på torsdag för säkerhets skull.

Lulekickan: Äsch, lika feg som mig kan du väl inte vara. Se så fram med förslaget nu!

Lulekickan:

Ska vi gissa på att inläggen dyker upp torsdag natt nån gång? Paddan mörkar lite inför matchen, verkar snäll och beskedlig. Efter förlusten kommer Den Onda Paddan ut ur garderoben och gör rent hus på HS?

Paddan: Jag skulle iofs lätt kunna komma på egna förslag men jag tror att jag låter bli. Jag började faktiskt skriva ett men lyckades sansa mig så pass att jag inte postade det.

Lulekickan: Skulle säga att det lutar mer åt det sistnämnda alternativet!

Dysso: Tyvärr så tyckte tydligen den ansvarige för denna artikel i Örnsköldsviks Allehanda att det inte fanns någonting lustigt över vare sig LHF eller HV. Varför vet jag inte.
Lite för dålig fantasi just nu för att komma på några egna förslag.

Dysso: Eftersom vi är bästigast på alla sätt och vis finns det förmodligen inget elakt att skriva om oss, eller så är Paddan helt enklet skraj efter att jag berättade hur vi behandlade grodor och annat när vi var små, och för att undvika att jag dränker honom i min farmors handfat låter han bli att posta eventuella LHF-brev : )

Paddan:

Kan du inte ta något från ett intressant lag? Typ HV eller LHF :)

Lulekickan: Fortsätter publicerandet av önskebreven.

Tjenis Tomten!
Jag skulle vilja byta den där nedbrända bocken som står och skräpar här i Gävle mot en tidsmaskin. Då skulle jag och Ove kunna åka tillbaka några säsonger och leta efter försvunnen form och Tom Bissett.
Janne Larsson
Brynäs IF

Paddan: Jag tycker de här var rätt bra.

Tomten!
Jag önskar mig en snäll Percy Nilsson. Det är så himla orättvist för när Timo Lahtinen och Christer Abrahamsson tränade Malmö fick de alla spelare de pekade på. Jag får ingenting, förutom en massa juniorer som jag måste uppfostra. Snälla Tomten, se till att Percy öppnar börsen.
Per Bäckman
Tränare MIF Redhawks

Tja Tomten!
Jag önskar mig en agent, den där "Foppa" har Don Baizley. Det vore skitkul om han till exempel kunde sälja mig till New York Rangers. Jag vet att jag är 10-12 år för ung för att passa in i deras lagbygge, men det vore värt ett försök då Rangersspelarna tjänar väldigt bra och alltid får lång semester.
Samuel Påhlsson
Strejkande NHL-proffs

Lulekickan: Eftersom du envisas får jag väl publicera det brevet som fattades:

Tack Tomten!
Du verkar ha mycket att göra den här julen eftersom du gav mig så fina presenter redan innan julafton. Bort med "Myran", bort med Weiderstål och så får jag komma tillbaka till samma härliga klubb och styrelse som kickade mig för ett halvår sedan.
Torgny Bendelin, LHC

Dysso: Allt som rör Linkping är väl i och för sig pinsamt, så det är väl ingen större skillnad mellan att publicera breven till tomten och att ställa laget på isen eller höra någon inom deras organisation uttala sig i massmedia.

Dysso: Fel av mig. Följ länken.

Albert Hall: Önskar att jag kunde ta åt mig äran som författare av de där önskebreven. Riktigt kul läsning faktiskt.

Äsch, kan väl bjussa på en om ett annat lag:

Snälla Tomten!
Jag önskar mig Charles Berglund, kompetenta domare och åtminstone några som vill se oss spela i Stockholm.
Niklas Wikegård
Tränare Djurgården

Dysso: Tror det var i jullåvstråden. Kickan publicerade dem.

Paddan:

I vilken tråd? Ordningen där är väl ungefär lika bra som här... :)

Paddan: Dom var rätt kul.

Lulekickan: Äsch, de finns ju redan publicerade på forum om man nu vill läsa de breven.

Lulekickan:

Antagligen för pinsamt att se vuxna människor skriva såna saker?

Paddan: Jag tycker Linkpingsbreven var mycket skojsigare, så varför postar du inte dem istället? Det skulle säkert glädja Höna och hans likar : )

Portello: Tänkte överraska dig med ett önskebrev från din favoritspelare:

Läget Tomten!
Nu har du fixat skytteligatiteln åt mig i allsvenskan, danska superligan och någon tysk korpliga. Nu vill jag ha nya utmaningar. Sondera terrängen och kolla upp vilka exotiska platser det spelas hockey på, och så överraskar du mig. Jag älskar utmaningar.
Tjena från Conny Strömberg

Lulekickan: Det är klart, håller man på KB65 så är nog inte risken särskilt stor att man får uppleva ett SM-guld för klubben, den saken är säker.
Äsch, bara för att jag var för liten och oförståndig för att ha varit med på den tiden som vi tog vårt senaste SM-guld.

Dysso: Han är jantagligen helt lyrisk. Tänka sig att få uppleva ett SM-guld, det är nog Bjästaborna inte särskilt bortskämda med då risken är stor att de håller på fel lag.

Uj, så varenda gång jag har nämnt LHF, vilket händer rätt ofta trots våran ostyrsel, så har jag blivit smittad igen. Jag kommer nog att dö snart.

Dysso: Jäklar, avslöjad ännu en gång.

« · 178446 · »