Luleå HF

SHL · 117716 inlägg · 890 ämnen

Garvey, in or out?

Sv: Garvey, in or out?
Paddan: Om jag hade trott att det gick att öppna min förrådsdörr utan risk för att jag får en massa kartonger över mig så skulle jag göra åtminstone ett fösök att julpynta, eller i vart fall skulle jag kanske ställa fram någon ljusstake. Nu ids jag inte. Jag vet att kartongen med julsaker står längst in i förrådet.

Lulekickan: Synd att dom inte visar junior-VM på TV. Jag ser oerhör mycket hellre på det än på Baltica cup exempelvis.

Junior VM är ju dessutom ett riktigt VM. Alla dom bästa deltar.

Albert Hall: Nej, inget svar, men de känns lite som att det skulle kunna bli in...

Paddan: Jorå, linje 2 var det, tror jag, fast linje 2 gick inte dit jag ville att den skulle gå. Jag tycker de kan skriva "kör dig långt bort från civilisationen" på såna bussar.

Skivaffärer ska man helst undvika kring jul eftersom de är utpräglade julklapp-åt-sig-själv-ställen, liksom jag borde undvika allt vad inredningsbutiker heter eftersom besöken där tenderar att bli dyra och julklapparna åt andra alltför få sett till vad jag totalt handlar där.

Kan det inte vara hockey snart. 0,33 Euro var ett synnerligen dåligt substitut för riktig hockey.

Lulekickan: Många inlägg är det i "Garvey, in or out?" tråden. Men inget svar på frågan.....

Kanske man skulle göra ett litet ryck och ställa fram i varje fall några fler julsaker än Julpaddan så att mormor slipper klaga på att jag inte har gjort julfint hemma.

Lulekickan: Du provade då heller inte att försöka uttyda något slags linjenummer på bussen förstår jag. Jo, kan hålla med att det är lite smått förvirrande i Umeå. Eller så är jag bara en produkt av min mor som lyckades gå vilse i en by i Tyskland som bara hade två gator!

Hittade inte en enda julklapp idag, men däremot fick jag oändliga förslag på vad jag själv skulle kunna tänka mig, det är klart börjar man som i mitt fall att gå in i skivaffären så är man ju ordentligt illa ute redan där. Hade nog kunnat köpa med mig en ansenlig mängd skivor om jag bara hade haft pengarna. Sen så hittade jag otaliga mängder med böcker som jag vill ha också, men den där En Deppig Dag var slutsåld. Var förståss en massa LHF-supportrar som vallfärdat till bokhandeln för att köpa denna guldgruva för deppiga dagar.

Paddan: En fd Modospelare har ju en viss förkärlek för SMSande. Han kanske kan skriva något gulligt åt Dysso när han ändå håller på.

Paddan: Det var nog mest att jag faktiskt trodde att den bussen var rätt buss eftersom nästan varenda buss är rätt buss, alltså brydde jag mig varken om att fråga chauffören eller kolla i tidtabellen innan jag klev in och satte mig. Allt i Umeå är ologiskt. Gatorna är huller om buller som en labyrint, och bussarna går inte dit de borde gå.

Det var hyfsat lugnt på gatorna i Luleå också faktiskt. Visst, det var bra mycket mer folk än det brukar vara normala dagar, men det var ändå inte så man var tvungen att stå i kö för att ta sig in i butikerna. Jag köpte väldans många julklappar. För varje julklapp jag köpte åt någon annan köpte jag tre åt mig själv.

Lulekickan: Det är knepigt vad lite glögg kan göra med tankeverksamheten, eller var det kanske bara lite tillfällig julklappshjärnblödning som satte in och fick dig lite smått förvirrad.

Ovanligt lite trängsel på gatorna idag faktiskt, skulle kunna tänka mig att det blir kaos imorgon. Vilken tur att jag inte längre jobbar i affär dagarna innan jul och under mellandagarna.

Portello: Det är väl bla medlemsavifterna som används till det, så jag hoppas att du är medlem nu när du utnyttjar deras reseerbjudanden.

Paddan: Läsa fel i busstabellen? Själv lyckades jag i torsdags kväll sätta mig på den nästan enda buss som inte gick dit jag skulle. Jag tänkte efter en stund att den nog åker tillbaka in till stan, och att jag kunde ta en annan buss därifrån, men det gjorde den inte alls. Alltså fick jag kliva av någonstans där jag aldrig varit förr och vänta på en annan buss som förhoppningsvis skulle åt rätt håll. En resa som borde ha tagit drygt 5 minuter tog ca 1,5 timme. Det var väldans skojsigt. Not.

Huvudvärk låter lindrigt. Själv känner jag mig på gränsen till att drabbas av såväl hjärnblödning som hjärtinfarkt efter julklappsinköpen.

Lulekickan: Tycker jag att LuleåFans ska stort Cred. för. Inte illa att några personer jobbar så att resan blir billig.

Portello: Mmm, jag såg att det var nästan gratis. LuleåFans har ju sponsrat resan med 8000 kr tror jag det var.

Nej, nu är det dags att kurera sin huvudvärk som jag lyckades skaffa mig efter att ha irrat runt planlöst på Öviks gator i jakt på julklappar och dessutom lyckats läsa fel på busstidtabellen så vistelsen i storstan blev många timmar längre än vad jag räknat med.

Dysso: I och för sig så kan du väl inte läsa det här just nu, men något halvknepigt SMS ska det väl alltid gå att snickra ihop på småtimmarna.

Lulekickan: Jag kommer att åka buss ner till dövik, ja .
150 spänn för resa + inträde är ju otroligt billigt och bra.
Bara hoppas att vi vinner.

Lulekickan: Nubbe? Är det de där pyttesmå svarta spikliknande tingestarna? Vad har de med sill att göra? Är det kanske tänkt att man ska spika upp sillen någonstans...

Lulekickan: Hmm....de där Frimurarna har de murarslevar eller är de såna som jobbar utan lodlinor, vattenpass och allt vad det nu kan vara?

NallePhu: Jag gillar varken sill eller nubbe, så det blir nog julmust för min del. Då slipper dessutom såna som min morfar sitta och blänga surt och störa sig på att hans barn och barnbarn, som alla är vuxna, dricker något som man kan bli full av.

Nu tar en nalle julledigt fram tills Juldagen så med hopp om en glad go JUL till er alla från mig Nalle Phu
Glöm ej den lilla nubben till sillen alla som får lov till er andra går en julmust alldeles utmärkt
GOD JUL

Dysso: Då får jag väl önska en trevlig resa och en så god jul du bara kan få. Svärföräldrarna är säkert skojsiga skaru se : )

Ånge, få se nu. Jag var på fest i Sundsvall någon gång med bl a en kille som spelade hockey med Ånge. Kanske har de någon match vid 04.30 i natt. Annars kan du ju alltid försöka sova.

Dags att bege sig mot centralstation snart, för vidare transport mot Norr. Kommer spendera två härliga timmar i Ånge med start halv fem, om någon har några tips om vad man gör där är det bara att svara snabbt här eller skicka nåt roligt sms (paddan, kickan eller gud kan säkert övertalas att skicka nåt, om det är roligt nog ;)). Hursomhelst ..
God jul på er, och syns på matchen!

Portello: Oj, då måste nästan hela din arbetsdag ha gått åt. Fy på dig Portello ; )

Åker du med supporterbussarna til Dövik? Jag tänkte kolla om jag kan ta mig dit på annat sätt, jag tror att det finns en hel del annat LHF-folk som ska dit.

Pitä har jag inte hunnit fundera över ännu, jag har haft fullt upp med att vara stressad över allt som hör julen till istället. Åker jag till Dövik lär jag iaf stanna i Umeå på vägen hem och i så fall får ni plocka upp mig där den 30e, men annars åker jag från Luleå. Jag får väl höra av mig om någon dag när jag vet hur det blir, jag är ju bredbandsförsedd även under julaftonsfirandet på annan ort så om inte annat så dyker jag upp på HS på julafton. Jag är hemma i Luleå igen på juldagen.

Lulekickan: Ja så kan det gå med mystiska (in)sekter så man inte orkar göra saker man tänkt sig...

Lulekickan: Läste i morse på jobbet. inte illa att få betalt för att läsa en massa smörja som ni har skrivit under småtimmarna :).

Dysso: Är ledig två dagar nu, sen jobbar jag Juldagen och annandagen (missar Modo hemma).
Efter det är jag ledig fram till den 31/12 och då ska jag passa på att se två bortamatcher på två dagar :).

Är det klart hur du tar dig till Piteä Kickan? eller ska vi plocka upp dig i Ume?

Bäärnhjelm gjorde förresten mål i småkronornas match mot Tyskland idag. Froza honom!

Portello: Skyll dig själv att du inte passade på att läsa i natt dårå. Jag såg minsann att du var online rätt länge även om du inte gav dig till känna.

NallePhu: Nix, jag missade den pga att jag pratat om mystiska sekter med Dysso på HS hela natten och jag dels var för trött, dels var det alldeles för kallt ute för att det ska kännas riktigt behagligt att promenera till Delfinen. Sitter iaf och funderar på att ringa någon och höra hur Tavve och Micke ser på en fortsättning för Garvey i LHF.

Proffsomdöme? Tack för att du har sån tilltro till mina hockeykunskaper.

Portello:

Finns väl inget som är vettigare än att spamma HS? :)
Hela två dagar ledigt, inte illa... Är det hela din ledighet under julhelgen? Får väl hoppas att din plånbok fylls iallafall...

Dysso: Ta mig tusan vad ni har spammat inatt, har ni inget vettigare för er?? ;)
Nää , nu ska jag åka hem från jobbet och få 2 dagar ledigt.
Härligt,Härligt!!

Lulekickan: Var du på träningen idag??? Hur såg denna Garvey ut i dina ögon skulle vara kul att höra ett mera proffsomdömme av denna back....

Lulekickan...
efter en så hård natt med HS så är jag nyfiken
på om det blev en titt på träningen idag??

Dysso: Jag tänker beställa telefonväckning till en kvart efter att klockradion har brölat, på så sätt inser jag nog att det faktiskt är läge att kliva upp. Det första året jag var yrkesverksam beställde jag telefonväckning varenda dag eftersom det var väldans svårt att skaffa sig normal dygnsrytm efter en studietid med allt annat än normal dygnsrytm. Ärligt talat har jag fortfarande inte riktigt lyckats lära mig att gå och lägga mig i tid, vilket medför att jag sover alldeles för lite eftersom jag ju måste vara på jobbet hyfsat tidigt. Kanske är jag helt oförbätterlig, vad vet jag.

Lulekickan:

Gonatt själv, och lycka till med att ta dig upp till träningen imorgon!

Sweet dreams...

Dysso: Jag skulle faktiskt vilja att det blev en stor skandal i pressen. Jag tycker att fler borde ifrågasätta och ha synpunkter istället för att tigande titta på och inte bry sig.

Jag ska nog också sova alldeles snart, annars kanske jag missar att kolla isträningen imorgon förmiddag också, och därmed den sista chansen att kolla in Garvey innan beslutet om hans fortsatta öde fattas.

Godnatt merej Dysso, och sov så gott. Har du tur drömmer du vackra drömmar om torsdagens match när LHF kommer att köra över MooDooisterna totalt. I värsta fall får du hålla till godo med det näst bästa - drämmar om HV-segrar.

Lulekickan:

Det är så lätt att vifta bort obehagliga åsikter, tyvärr. Sålänge det inte blir en stor skandal i pressen, så skiter dom nog i det.

Jag ska nog börja fundera på att försöka sova lite, inne i projektet att vända på dygnet..

Dysso: Det finns faktiskt en rättshaverist som har skrivit diverse brev till folk i högt uppsatta positioner som är med i Frimurarna. Han ifrågasatte precis som jag lämpligheten av det hela, men de berörda viftade bara bort det med att han är en knäppskalle. Visst, han är inte helt 100, men nog har han rätt. Ibland har jag funderat på att skriva insändare om Frimurarna. Frågan skulle förtjäna att debatteras men jag vill inte göra det under mitt eget namn.

Jag håller med om att Simpsons är bra. Förutom nyheterna och sporten är det ett av de få program jag brukar se emellanåt.

Lulekickan:

Någon som har lovat att lyda någon "Stormästare" i allt borde defentivt inte få ha ditt yrke. Sektmedlemmar borde hållas från alla positioner där man har makt av den typen, eller tja, någon makt alls. Simpsons gjorde ett bra program om något som väldigt mycket liknar frimurarorden .. "The Stone Cutters"
Simpsons är ett väldigt underskattat program när man räknar "seriösa" program. Det har något av den bästa samhällskritiken man kan se på TV, faktiskt.

"I've never felt so accepted in all my life. These people looked deep within my soul and assigned me a number based on the order in which I joined..."

Dysso: Ändå undrar man ju vad som får folk att gå med i konstiga och skumma rörelser. Är de alla svaga människor med ett extremt behov av att känna någon slags grupptillhörighet och samhörighet med någon, och beror det bara på klasstillhörighet vad de beslutar sig för att gå med i? Jag har t ex svårt att föreställa mig att folk i högt uppsatta positioner skulle gå med i något som är uttalat och radikalt vänster- eller högervridet. Hur många skulle t ex idag skylta med at de är nazister? På något sätt är frimurarorden i deras ögon helt ok, och kanske beror det på att allt kring frimurarna är så hemligt att allmänheten aldrig riktigt får reda på vad de pysslar med. Frågan är faktiskt något som jag har funderat på en hel del, främst för att det bekymrar mig lite att folk med mitt yrke är med i något sådant.

Lulekickan:

Jo, det har du rätt i. De flesta sekter verkar mer intresserade av pengar än nåt annat, sen lurar dom i sina medlemmar massa skit för att dom ska betala in pengarna. Det går väl rätt ofta hem att slå i dom att dom är bättre än alla som inte är med i sekten...

Essen som bränner kors har jag lite svårt att göra annat än att skratta åt. Dom bränner upp sin egen religösa symböl för att skrämma folk som inte är kristna. IQ fiskmås...

Dysso: Frimurarna verkar ju också vara rätt intresserade av folks pengar eftersom eden innehåller att de skall betala sina avgifter. Jag frågade en frimurare en gång varför han var med. Han svarade att tanken är att man skall bli en bättre människa. Jag kontrade med att fråga hur man skall kunna bli det om man stödjer något sektliknande som i princip utesluter alla andra än vita, kristna män, men det hade han inget svar på. Kanske ville han inte svara, eller så hade han inget svar. I mina ögon påminner det faktiskt lite om en rörelse där medlemmarna är försedda med vita huvor.

Lulekickan:

Paddan flyttar nog när lokalbefolkningens problem med knäna hindrar dom från att cykla mer..

Dysso: Ja, det förstås. Inte undra på att ingen annan lyckats ta någon examen. Lokalbefokningen är så utmattad efter att ha cyklat igång Paddans modem att de inte orkar hålla sig vakna under lektionerna. Ärligt talat tycker jag han borde ta sitt ansvar och flytta till någon bredbandsförsedd ort innan hela Bjästa går under.

Lulekickan:

Tja, lite som scientologerna, fast dom verkar vara lite mer inriktade på att sno folks pengar, och det är inget man behöver bry sig så oerhört mycket om. Frimurarna har säkert planer på att ta över världen...

Dysso: Ärligt talat tycker jag att det är rätt skrämmande att folk kan gå med i något de inte riktigt vet vad det är. Eftersom frimurarna inte får avslöja vad de pysslar med kan ju ingen veta vad de ger sig in i, och när de väl är inne så är de fast. Förmodligen måste man vara mer än bara lite lagom knäpp för att intressera sig så pass mycket för det att man överhuvudtaget skulle överväga att gå med.

Lulekickan:

Paddan siktar nog på att bli den förste som kommer ut från Bjästa Universitet med ett fett diplom i handen. Han har ju fördelen att slippa cykla, då han kan tvinga lokalbefolkningen att göra det...

Lulekickan:

Sjuka människor finns det tyvärr gott om. Kan George Bush bli president i ett av världens större länder så vet man att folk i allmänhet kan göra dom konstigaste saker...

Paddan: Kanske håller de till i Modos gb. Antar att den är helt okänd för dig ; )

Nattinatti Paddelände.

Dysso: han måste ha jobbat hyfsat snabbt då med tanke på att han reggade sig på HS i somras. Professuren är nog inte långt borta om han fortsätter i samma takt.

« · 178640 · »