Luleå HF

SHL · 117716 inlägg · 890 ämnen

Garvey, in or out?

Sv: Garvey, in or out?
Portello: Nått måste du ju göra för lilla mig.. så mycket som jag har skickat till dig :)

Gick mycket bra att se i wmp för mig behöver inte rp, quicktime eller nåt annat dåligt program :) det var en mpeg fil juh

Så är det då snart dags för de "organiserade rundturernas" högtid, julen, jädrar vilket rännande mellan olika julfiranden det blir. För egen del är det än så länge "inplanerat" tre stopp under enbart julaftonen. Självklart kan man som den Bjästabo man är heller inte tacka nej till all den mat som bjuds. Tur då att mina modemcyklister är desto smalare...

Paddan: På tal om julbord. Alla har väl hört talas om julkorv och annat smarrigt. Undra hur en Julpadda skulle smaka?? ;)

Portello: Alldeles utmärkt skulle jag kunna tänka mig. Står på etiketten: "Tillverkad av högklassiga och giftfria material" så det är med andra ord också riktigt hälsosamt!

Äh, man kanske skulle fundera på att gå och lägga sig. Det brukar ju vara efter jag gått och lagt mig som de riktigt intressanta samtalsämnena tas upp!

Paddan: Det är just det som är det vidriga med julen, alltså dels flackandet mellan X antal ställen på julafton, dels julklappsinköpen som håller på att dräpa en. Helst skulle jag bara vilja ta det lugnt och känna att jag är ledig, men andra vill annat.

Våran utlåning JJ kommer förresten att spela med LHF fram till den 2 januari. Bäva Modo, bääääva. Trots sin ringa storlek är han tuff som sjutton.

Lulekickan: Hmm...tuff som Fredrik Warg, skulle det vara något att eftersträva det?

Paddan: Nej, det går inte för sig. Dysso sitter ju på tåget och Portello brukar sova väldans tidigt så då måste jag ju prata för mig själv. Alternativet är ju förstås att SMS-terra Dysso, fast då kan ju inte ni läsa de djupsinniga diskussionerna.

Paddan: Nej, han är en bättre spelare än Warg.

Lulekickan: Nähäpp, får väl leta reda på några tändstickor för att hålla upp ögonlocken med då! Räcker väl med två timmars vistelse i Ånge för Dysso, det är väl terror nog!

Kan ju också finnas en möjlighet att man råkar infinna sig här på HS på julafton om man inte är alltför trött efter att ha varit lekfarbror halva kvällen

Lulekickan: Jag är ju pigg som en mört ju, lär inte somna dom närmaste timmarna.

Lulekickan: JJ, det är väl aldrig den gamle Husumspelaren Jens Johansson vi talar om? Nej, det måste vara någon betydligt yngre antar jag.

Paddan: Jag lär nog också dyka upp på HS på julaftonskvällen, om nu inte folk förväntar sig att jag ska vara social då också, i så fall får det väl bli när det börjar närma sig natt.

Egentligen borde jag sova nu, det är mycket som skall hinnas med imorgon och sover man bort halva dagen blir det ju så lite tid kvar att göra allt på.

Paddan: Ja, rätt mycket yngre. Jonas Johansson.

Lulekickan: Det är klart, han var väl nästan snudd på nyfödd när Jens Johansson spelade i elitserien.

Skulle jag av någon knepig anledning inte ta mig ut på HS imorg...senare idag så får jag i varje fall passa på att önska er en riktigt god jul och ge er en liten försiktig julkram.

Paddan: Man får ta önska dig detsamma. hoppas inte ungarna tar knäcken på dig och att du får många klappar, både mjuka och hårda.

Paddan: Detsamma Paddelände, för på torsdag blir det inga kramar. Då är det krig ; )

Portello: Hårda klappar är väl slag?

Portello: Tackar, ifjol var det knäcken som tog knäcken på mig. Under ett sånt där bjudjulbord ifjol lyckades jag bita av en tand på en knäck! Annars så kan man nog räkna med att ungarna är ganska så bra på att klappa till en ifall inte julklappen var bra...

Lulekickan: Ajdå, låter som att det kanske vore bäst att jag stannar kvar i bussen med andra ord. ;)

Paddan: Tackar du efter att Portello öskat att du skall få rejält med spö på julafton? Obegripligt, men jantagligen beror det på det däringa SadoMooDooistiska du har i dig.

Lulekickan: Jepp, outgrundliga äro Paddans tackningar.

Hmmm.... Jens Johanssons nummer har även använts av såna framstående representanter för MODO Hockey som Tomas Kapusta och Conny Strömberg, där ser man, alla kan inte vara superhjältar.

Paddan: Har du skrivit någe brev till tomten?? Om du har, vad önskade farbron sig??

Portello: Nepp, men hade jag gjort det skulle jag önskat mig sådana saker som ett fast jobb, lägenhet med bredband och en bil. Såna saker som att MoDo skulle vinna SM-guld det brukar aldrig funka så det har jag slutat att önska mig!

Nej, nu är det nog dags att kapitulera inför mörkrets makter och "the awesome powers of the pillowwrestlers".
Gonatt Kicks och Portello!

Paddan: Natti natti. Skönt att höra att det finns dom som inser sitt lags begränsningar :)

Portello: Såna är väl iofs inte ovanliga, annat än bland MooDooister.

Lulekickan: För att återuppta trådens verkliga ämne igen.
Hoppas verkligen att Garvey spelar bra mot modo, får gärna pyttsa ett eller två mål.
Hur är det med finnarna?? Fortfarande intressanta??

Det är redan över 5000 biljetter sålda till torsdagens match. Skoj!

Lulekickan: Joo det var verkligen skojj att höra. Vet du om man ska boka biljett till Allstars matchen eller om man kan köpa på Coop arena?

Portello: Naturligtvis är de fortfarande intressanta, men det kan nog vara klokt att se Garvey i matchsituationer också och inte bara på träning innan beslutet fattas.

Portello: Man kan väl göra både och antar jag, men vill du ha en bra sittplats är det väl lämpligast att boka. Ståplats lär du ju dock kunna lösa på plats.

Lulekickan: Jo det är nog smart att låta honom få chansen i en match eller några.Är ju trots allt stor skillnad mellan träning och Match.

Lulekickan: Har du nå pris info på sittplats?? Typ i mitten någonstans.

Portello: Alla sittplatser kostar väl lika mycket tror jag. Har för mig att det är 100 spänn eller något sådant som gäller för Allstarmatchen, så med andra ord är det ju nästan gratis. Jag ska se om jag har kvar infobladet jag fick via mail.

Lulekickan: Då kanske man skulle beställa en sittplats biljett. 100 spänn är ju som du säger nästan gratis.

Jag hade kvar det. Här är ett utdrag.

Program:
Måndagen den 6:e januari 2003 (trettondagen)

10.30 - 12.00 Autografskrivning etc.
13.00 - 14.15 Skills Competition
14.30 - 15.00 Gårdagens stjärnor möter morgondagens stjärnor
(Ga. Luleå Hockey- TV-pucken 2002)
15.20 Presentation av spelare och ledare
15.30 Match 3 x 20 minuter Artistuppträdande i pauserna

Vår ambition är att fylla Coop Arena därför kostar sittplatsbiljetterna 100:- och ståplats 50:-. Då detta är ett SHL arrangemang gäller inte årskorten till detta evenemang.

Lulekickan: Hmmmm , man borde nästan komma till 13 ungefär dårå .
Vet du något angående eventuell avtackning och upphissning av #35 ?

Portello: Det tycker jag du ska göra. Du har väl inte ens testat de sköna stolarna ännu?

Skillsgrejen är nästan värd 100 spänn bara den. Nästan så att det är den jag ser mest fram emot, liksom matchen mellan gamla hjältar - inklusive Myllys - och TV-pucklaget.

Portello: Vi har ju inte fått tillfälle till någon avtackning tidigare eftersom Myllys inte kunnat komma, så det är ju rätt naturligt att den blir av nu.

Lulekickan: Nog har jag testat stolarna men bara efter matchens slut. Och på tal om matcher, du har ju fortfarande inte besökt oss på stå. Usch och fy på dig.

Lulekickan: Bara Myllys avtackning är ju värd 100-lappen. Lätt!

Portello: Det är tur att jag har sittplats numera. Så upprörd som jag är ibland vore det inte alls hälsosamt med ståplats.

Jag ska hälsa på er på ståplats någon gång, i alla fall i slutspelet om det inte blir av tidigare.

Lulekickan: Låter inte bra med sittplats, om man blir våldsam av det. Lika bra att du börjar stå igen.
Och den där guidade turen har inte heller blivit ännu, jaja det finns ju fortfarande några omgångar kvar .

Portello: Våldsam sa jag väl inget om, bara upprörd. Om det känns som man är på väg att dö i slutminuterna av varje match kan det vara rysligt farligt med ståplats. Dessutom är det faktiskt rätt skönt att slippa trängas.

Lulekickan: På ett sätt tycker jag att trängseln är en del av hokeyupplevelsen men nog skulle det vara rätt skönt med sittplats ibland.
Vete tusan när jag satt på en hockeymatch senast, kan det ha varit vid invigningen av Kvarnvallen förra säsongen? Näää nu kom jag på det. Cupen i Umeå var senatste :)

Tycker helt klart dom ska skriva kontrakt med Garvey hade väldans bra fart på skridskorna och jag tyckte att han var stabil.. Så omdömet blir helt klart IN

« · 178723 · »