Dysso: Jo, precis, har alldeles nyss fått hem ansökningspappren till den där ryska flickskolan och för att hinna skriva in mig i balettgruppen till nästa termin så är det nog dags att jag ser till att komma i den svarta kroppsstrumpan...
Inte att förglömma alla Latexprylarna du skulle ha på dig. Borde det inte vara mindre stretch i dom än i kroppstrumpan? Du kommer bli en stjärna i dina egna filmer!
Dysso: Ajdå, jela snåljåpar allså de där LHF-människorna. ;) Men, det kan man ju kanske ha överseende med när de nu faktiskt råkade vara riktigt trevliga. Väntar dock fortfarande på alla de där souvenirerna som jag beställt av Kickan.
Dysso: Äsch, du vet, Kickan kan ju inte bestämma sig hur hon vill ha grejorna som så till slut kompromissade jag och gav Kauppilasouvenirerna en liten fin MoDo-logga. Efter det har jag inte hört något mer, vet inte om hon svimmade eller var tvungen att kräkas eller hur det var men jag har haft "semester" nu i en vecka...
Dysso: Eeh, nu har jag lite svårt att höra dig. Måste nog ligga i radioskugga. (Tyst för sjutton, vill ju inte att Kickan skall veta vad jag gör när hon inte är i Luleå) Mycket riktigt så hade vi tydligen fått någon felleverans och någon klåpare hade satt fast MoDo-klubbmärken på Kauppilasouvenirerna. Nästan två hela veckoarbeten gick förlorade.
Ah, just det, så var det. Så svårt att veta vem man får säga vad till... Vill minnas att det var nåt mer jag inte skulle säga, som handlade om LHF. Kanske är läge att få lite mer souvenirer här, för att inte sprida det? ;)
Dysso: Hrmpf! Snåla? Här ser man till att du får sitta i VIP-loge och käka gratis när du besöker Luleå, och sedan kallar du LHF-supportrar snåla. Dessutom hade du ju fått en tröja med autografer helt gratis om du bara hade varit bättre på att tippa : P
Dysso: Sant, LHF fick betalt för arrangemanget, och klart mer än maten och biljetter mm åt deltagarna kostade.
Formsvacka? Hela säsongen elle med tanke på att jag tog hem förstapriset i tvävlingen? ; ) Tror till och med att Hälge tog lite bilder i samband med att jag fick priset av Albert.
Lulekickan: Just det ja, den där prisutdelningen har vi ju inte fått se något bevis för att den ägt rum. Med tanke på det höga anmälningspriset till tävlingen så antar jag att det måste varit ett väldigt fint förstapris.
Paddan: Ja, det var ett fint pris. Fast några bevis får ni nog inte se eftersom Hälge tar hänsyn till att jag än så länge är anonym för i vart fall några.
Dysso: Jag kan säkert fixa några TIK-supportrar som kan vittna om att ceremonin har ägt rum eftersom Sportsbaren vid det tillfället var fyllt av just TIK-supportrar. Tror att Portello också var där.
Er har jag ju själv valt att inte vara anonym för.
Portello vet jag inte om jag tror på, han gömde sig ju under nån sten när jag var uppe. Var mest intresserad av att få se den högtidliga händelsen, när molnen öppnade sig och ljuset föll på den värdiga segraren..
Paddan:
Verkar som om vi lyckats invagga kickan i falsk säkerhet, eller så är det vi som ligger risigt till med dom där tomtegrejerna...
Dysso: Hur var det nu, visst skulle ni också köpa en tomtenissaklänning till nästa år? Jag tror ni skulle passa riktigt bra i en sådan : ) Själv vågade jag inte ha på den eftersom Nalle sagt att han skulle lysa på mig med strålkastaren.
Paddan: Om det är kallt eller inte beror ju på under vilken årstid du använder den, och förresten har åtminstone jag kjol då och då även när det är svinkallt ute så det är inte mer än rätt att ni får veta hur det känns.
Paddan: Jodå, nog fastnade hon på bilden. Det var även 2 lulingar till som fastnade, men eftersom jag har lovat att bilderna inte ska vara till allmänhetens glädje, så låtsas jag att dom inte finns. Bilderna, alltså...
Hälge: Aha, där ser man. En av de där vilt poserande Lulingarna borde väl ha varit den där "han som gömde sig under en sten".
Förresten, såg någon reklam för Umeå Fotbollsfestival dit du tydligen var uppbokad. Men, jag vet inte om det är väldigt bra betalt för varför skulle man annars ställa upp på något sånt här: "Kasta älgskit på Hälge"
Dysso: Klarade mig undan drömmarna om tomtenissadräkter. Tyckte dock Kickan nämnde någonting om att hon höll på att sy upp såna dräkter. Hon hade tydligen någon illa dold plan att använda oss för att på något sätt testa utrymningsvägarna på Coop Arena...
Tror det skulle bli en förlamande panik, där alla bara sitter och stirrar utan att kunna röra sig. 5000 människor som inte kan andas är nog inge bra...
Dysso: Hmm...låter riktigt trevligt på något sätt. ...och sen så behöver de ju heller inte slösa en massa ström på någon strålkastare heller. Det gäller dock att inte stirra rätt mot det bländande ljuset från mitten av isen.
Det skulle ju i och för sig kunna tänka sig bli så populärt att de helt enkelt beslutar sig för att skrota den där Isidor.
Dysso: Jaha, skulle jag vara motståndare till de där idéerna. Förstod aldrig riktigt det där... Måste vara det där klistret från alla etiketterna som påverkar mig på något egendomligt sätt.
Börjar ana att du var tvungen att slicka på alla etiketterna. Hur kan du glömma nåt så viktigt? Jag tror det är bäst om vi madrasserar ditt rum å det snaraste. :)
Dysso: Igen? De var ju här senast förra veckan och bättrade på madrasseringen. Så du menar att jag inte behövde slicka på etiketterna utan de var i själva verket självhäftande?
Dysso: Hmm...vilken intressant frisyr du hade skaffat på de där bilderna.
Ajdå, kan det ha varit så? Inte undra på i sådana fall att jag fick en sån fruktansvärd tunghäfta efter ett tag... Tror till och med att jag faktiskt vrickade tungan, du ska veta vad svårt det är att få halt på alla stavelser.
Hmm, jag noterar i programtablån för Canal+ att det i dag har gått en film med namnet "Skipped Parts". Det låter som om det har något med Redogörelsen att göra. Jag menar, den handlar ju om diverse delar som har skippats för att göra plats för andra (icke funktionsdugliga?) delar. Albert, är det så att du har filmatiserat Redogörelsen???
LL: Jag tycker att Albert är märkligt tyst. Du har jantagligen avslöjat något han egentligen inte vill kännas vid. Antar att det betyder att del II kommer att heta Avslöjandet.
LL: Jag måste säga att ryktet om Redogörlesen är ett typexempel på ett rykte och vad sådana kan ställa till med. Har jag någonsin sagt att det handlar om "Skipped Parts"? Det är något som alla bara antagit i sin egen snaskiga fantasi...
"Icke funktionsduglig" kan jag möjligen ha antytt i ett svagt ögonblick, fast i andra ordalag, sen har det tolkats av en framträdande person på denna hs och sedan upphöjts till sanning.
Lulekickan: Nu får du det att låta som om jag var någon slags expert på området. Jag kan till och med förstå folk som via brev undrat om jag själv var en av dom som, visserligen via sin egen övertygelse om sitt eget bästa, genomgått denna procedur. Men bland dessa vet jag nästan att du vet att inte jag hör hemma.
Som svar på din fråga, jag har en enda erfarenhet som ligger långt tillbaka i tiden, av denna enda erfarenhet så kan jag varken svara ja eller nej på din fråga om hur det är i allmännhet, tyvärr.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Jo, precis, har alldeles nyss fått hem ansökningspappren till den där ryska flickskolan och för att hinna skriva in mig i balettgruppen till nästa termin så är det nog dags att jag ser till att komma i den svarta kroppsstrumpan...