Luleå HF

SHL · 117531 inlägg · 890 ämnen

Godnatt !

Sv: Godnatt !
Frisco:

Det ser ut som att det vita laget inte har några fans med sig heller.

NuMountain: Förnuftigt.

Frisco: SM-finalen -79, som vanligt. Styrketräning.

NuMountain: Backhoppning från Bischofshofen. du då?

Frisco: Vad tittar du på?

Lulekickan: Inte -30 inne i ladan väl?=)
Det hade varit smart om man sålt biljetterna nederst på läktarna först för i TV ser det ut som det är ca 200 åskådare på matchen.

-30 jäkla grader idag. Tur att det inte är en seriematch. Risken är att många hade valt att stanna hemma pga kylan.

Paddan: Haha, vad rolig du är. Godnatt Paddelände.

Nej, nu börjar det bli dags att tänka på refrängen.

God natt med er!

Lulekickan: Jaså, jamen, då får jag väl se om jag hittar någon trevlig bild på Snygg-Brabenec istället.
Hmm....jo, här hittade jag en.

Paddan: Jag vågar inte ens titta på den där bilden. Den kan inte föreställa någon annan än Lennart. *ryyyysa*

Lulekickan: Eftersom du tjatat och bönat och bett på dina bara knän så är det väl bäst att jag beviljar en av dina önskningar.
Vill ju inte att du ska somna med Snygg-Brabenec på näthinnan....

Lulekickan: Ville ju inte skrämma dig så att du inte skulle våga dig ut på matchen imorg....senare idag.

Hmm....kanske man skulle leta och se om man hittar någon bild på Lennart ändå!

Paddan: Ingen bild på Lennart? Jag trodde det var han som brukade vagga dig till sömns.

Albert Hall: Äsch, vad är väl Britney mot en fin och stor bild på Fredrik Warg och Wilden.

God natt med dig, Albert!

Lulekickan: Hmm...nu hamnade väl orden i lite fel ordning. Det var väl "...och helst inte full i hockeyutstyrsel" som du menade.

Albert Hall: Nattinatti Albert, fast Britney är bara skräp. Ska gästboken prydas så är det med en bild på Snygg-Brabenec, och helst inte i full hockeyutstyrsel.

Nej, nu tar jag trådens rubrik på allvar! Gonatt lulingar och olulingar.

Jag ska gå till kudden och drömma om Britney. På tal om henne, gud frågade ju om vi hade några önskemål om hur vi kunde pryda våran gb.
En snygg bild på Britney vore väl inte helt fel?

Albert Hall: Jepp, riktigt liten fin lövgroda var jag på den tiden innan jag flyttade till Bjästa och blev stor och ful padda. Därför jag blir så deprimerad och nostalgisk när jag åker norr om Umeå, får sån lövånger....

Paddan: Jo du är rätt gullig där. En riktig pussmun. :)

Albert Hall: Har du nog rätt i. Var tvungen att se mig själv i rollen som sjungande och dansande groda i filmen om Chuck Jones. Tyckte jag såg ganska bra ut på den tiden måste jag säga...

Paddan: Nog går dom att söka igen om man orkar, diskussionerna.

Albert Hall: Nu hade man önskat att man hade bokmärkt just de där diskussionerna. Mycket som går fort att glömma bort märker jag.

Paddan: Bugs Bunny är ju bra. Synd att översättningen till svenska är så töntig. På det svenska namnet tror man ju det är en serie för treåringar.

Lulekickan: Nej den spårade inte ur. Men var på väg när vi hejdade oss........

Lulekickan: Just ja, var ju så det var. Han Julm Ust var väl också med på ett hörn tillsammans med lettländaren eller om det var estländaren Sills Allad och superstjärnan Risal Amalta.

Paddan: Tom Temor skulle ersätta Tavve. Jag tror vi värvade honom samtidigt som Julsk Inka eller om det var Julb Ord.

Förlåt mig, var ju en dokumentär om Chuck Jones.

Albert Hall: Äh, så urspårat var det väl inte. Nog har vi väl varit mer urspårade än så, elle?

Albert Hall: Hahaha, jo, den diskussionen var ganska trevlig. Förresten har jag för mig att han hette Jult Omte och så fanns det någon Tom Temor som var tränare om jag inte minns fel.

Högtidsstund på teve, äkta tecknad film om och med Chuck Jones, far till såna figurer som Bugs Bunny och Wiley Coyote.

Lulekickan: Usch, den var djup, könsbytardiskussionen. Då var vi på gränsen att spåra ur totalt....... :-)

Zoogin: Det är nog inte klart ännu. Förhoppningsvis har vi tillbaka någon från skadelistan i alla fall. Skuggans magsjuka lär ju t ex knappast hålla i sig så länge och Petter bör om vi har tur kunna vara tillbaka.

Zoogin: De har satt upp en intresselista i omklädningsrummet.

Albert Hall: Något i stil med floskeltoppen dårå? Delar av gb:n skulle nästan förtjänas att ge ut i bokform. T ex den om könsoperationer : )

Albert Hall: Undrar om han hade flugan runt halsen som någon typ av alkoholtest? Ju stimmigare det verkade runt honom desto snedare och lösare satt flugan.

Paddan: Jo det var en bra idé. Men det är rätt sällan ett enskilt inlägg som är kul, utan en serie. Det blir en faslig massa inlägg att bokmärka då.

Ett typexempel är ju era spekulationer om värvningar strax innan jul. Jultom Ten osv...... Humor!

Hur ser skadeläget ut i LHF idag? Vilka spelar mot HV på tisdag?

Paddan: Jo, Gullö är ju kult. Snygga hängselbyxor framför allt. I början undrade jag om han tog sig själv på allvar eller om han bara drev med folk.

Albert Hall: Hahaha, en Best of HS, eller var det kanske en Best of LHFs gb du hade tänkt dig? Strålande idé, är väl bara att börja samla in material på en gång!

Albert Hall: Nej, glömt var egentligen fel ord, fast ändå inte. Jag menade nog mer att jag inte har tänkt på det varenda dag direkt, men däremot så visste jag ju att det var mitt inlägg.

Lulekickan: Du brukar väl aldrig glömma inlägg? Kanske dina egna isåfall......

Ett tag tänkte jag börja bokmärka galna inlägg och ge ut en greatest hits nån gång. Men det blev bara detta, sen glömde jag bort det. Men medge att det var en kul tanke.

Lulekickan: Är ju alltid viktigare att gynna de ekonomiska intressena före de som verkligen vill se hockey. Därför antar jag att det helt enkelt bara kommer att visas en skylt som säger att "Lag x vann skills competition" för att kunna fylla pausen med maximalt antal dyrbara reklamsekunder.

Nej, tacka vet jag riktiga reportrar som PA Gullö....

Albert Hall: Haha, det där inlägget hade jag nästan glömt. Jag var faktiskt tvungen att läsa om det ett par gånger för att förstå vad jag menade : )

Portello: Hmm....jag brukar varken jobba före klockan 22, eller efter klockan 22, så det var nog inte jag. Hade det däremot handlat om inlägg om LHF och klubbens spelare så hade det definitivt varit jag. ;)

Albert Hall: Ok, jjag ändrar mitt svar till Paddan. Nöjd?? :)

Portello: Match och match. Tillställning kanske jag kan sträcka mig till att kalla det.

Portello: Rätt. Men fegt att gissa på henne. Hon har ju skrivit nästintill samtliga inlägg här ser jag i topplistan......

Albert Hall: Kan det vara Kickan som skrev det där klargörande inlägget?

Albert Hall: Vet inte vilka som kommer att spela, men L-G,Hurtig och Myllys är då med :).
Blir väl kolla in matchen på tv när man kommer hem.

Portello: Jag har då inga högre förväntningar på morrondagen. Lite kul att se slocknade stjärnor i alla fall.
Vilka lirar i det laget föressten? L-G? Hurtig?

Liten frågetävling, vem skrev detta helt klargörande inlägg den 15 oktober kl. 0.33? :-)

Det är därför jag tycker att jobbet blir bäst gjort om jag jobbar efter klockan 22.00. Jag tänker helt enkelt för mycket på dagtid och om jag inte tänker alls så känns det bättre än vad det är bara för att jag inte orkar tänka på om något blivit mindre bra, typ, eller hur jag nu ska förklara det.

« · 184620 · »