knaskamilla: Undrar om Skrbek försökte utge sig för att vara någon annan, eller om han helt enkelt glömde vilket tröjnummer han har. Lät som att han sa "Number four, Pavel Skrbek" vid lagpresentationen.
Frisco: Biljetterna var förmodligen redan sålda. Om folk sedan inte vill utnyttja sina biljetter för att det var för kallt ute för att de skall våga lämna bilen någon längre stund får de skylla sig själva.
Paddan: Nä du, nu ska jag ta och kolla på Stina möter KKK eller om ca 20 minuter ska jag se det. Man får väl önska ett litet lycka till imorrn. Dröm inte för mycket om Lennart!
Godnatt på er alla nu ska jag lägga mig å se Amerikansk Fotboll på Viasat Sport troligast kommer jag att somna men det gör så lite ska ändå upp och jobba imorgon
lizzard: God natt med dig. Kom själv nyss hem från en intensiv dag som bland annat innehöll snöbollskrig, pizza, Familjegeni och snowracertävling. Jädrar vad snöig och blöt man kan bli när man åker snowracer. Tror jag fick halva Bjästas snömängd innanför mina kläder. Men, vad gör man inte för att underhålla småbarnen.
Hälge: Nej, faktiskt inte, ägnar mig inte åt sånt där barnarbete. Däremot så tycker Hulda och de andra på servicehuset att det bara är trevligt att få göra något annat som terapiarbete än att limma tändstickstavlor och göra garntomtar.
Får förresten lov att gratulera till tre nya fina poäng ikväll. Men, kom ihåg, den nittonde blir ni inte lika lyckosamma. Då jädrar har Warg laddat bössan, Wilde hittat fram med en passning, Milo spelat mer än en period och kanske till och med att den andre slovaken Hlinkar in på plan och petar in en puck bakom Kapanen och fullbordar segern över Timrå.
Hälge: Låter bra det. Jag förstår att ni redan bävar där nere i Timrå inför den omöjliga uppgiften på bortaplan mot den imponerande lagmaskinen som är MoDo Hockey. Kan inte hitta några svagheter på några punkter i laget, inte heller på några kommatecken eller...
I VFs matchprogram förra säsongen hade de med spelare i MoDos laguppställning som fanns med i laguppställningen säsongen innan det, men dragit vidare inför den säsongen. Är det bra?
Zoogin: Hmm....så Timrå ligger inte i Ångermanland och Luleå ligger inte i Västerbotten. Jäklar, då var det alltså fel på våra geografiböcker. Nåväl, just nu känns det som Ångrandemänslämningar över stora delar av denna säsong från vår sida, men som sagt nästa vecka vänder det igen mot ljusare tider. Nio säkra poäng och en ordentligt tillsnyggad målskillnad.
El Maco: Ajdå, ja, de där småungarna är ju så korta så om man inte ser upp så är det ju lätt hänt att man snavar och bryter benet när man försöker undvika dessa små huliganer. Men, har aldrig hört talas om att man skulle hamna i finkan för benbrott, ja såvida det inte råkade vara att man stulit något sällsynt dinosaurieben eller så....
Zoogin: Har lånat en sån där kassettbok i positivt tänkande och garderat upp med den nyinköpta boken En Deppig Dag....och hur man blir glad igen så nu jag väl i varje fall klara mig över nästa bortamatch.
El Maco: Imponerande att de öppnat en temapark till en stor sångares ära, Ponteland, är det Pontus Platin eller Roger Pontare som fått äran att namnge anläggningen?
Hälge: Ok, godnatt med dig och kom ihåg att när du minst anar det så står Lennart i farstun med grussäcken gnolandes på Enter Sandman.
Råkade förresten bläddra i ett exemplar av serietidningen Buster igår och upptäckte att alla serier nu är i färg, vilket helgerån, jag vill ha Åshöjdens BK och SuperMac okolorerade.
Får nog ta och följa Hälges exempel och bege mig mot snarkofagen med lite trevlig läsning, kanske Umberto Ecos senaste bok Baudolino kunde vara lämplig nattlektyr för denna godnattstund.
Det vet du väl att Timrå ligger i skåne och Luleå i blekinge. Lär dom inte ut geografi i Bjästa eller?
Tycker du är lite negativ när du bara tror på +8 i målskillnad. Jag får nog höja mitt bud till +12 för att kompensera. Hur tror du att dina medmodoiter kommer ta ditt totalsågande av laget?
Dysso: Det enda vi fick lära oss är att Bjästa är händelsernas centrum, det nav kring vilket allt annat kretsar, ergo Bjästa är modemcyklingens huvudort.
Gick bet på någon fråga om Belgiska Kongo igår när vi spelade Familjegeni, har tappat en hel del i geografikunskaper sedan jag lämnade skolan för ett alltför långt tag sedan.
Känner mig tvärsäker på LHF-seger i Stångebro idag, en segermarginal med ungefär fyra mål vore väl lagom.
Nääää ni, nu är det dax att krypa ner under täcket och sussa några timmar. Man måste ju tyvärr upp och jobba imorrn trots att det är söndag. Gonatt på er Lulingar och Olulingar.
Portello: Så du har blivit latmask. Jag tänker ställa mig på ståplats trots sittplatsbiljett i hopp om att få MooDooisterna att öppna det öga som varit stängt sedan födseln.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Det ser ut som att det vita laget inte har några fans med sig heller.