Luleå HF

SHL · 117525 inlägg · 890 ämnen

Godnatt !

Sv: Godnatt !
Redax 2: Jag vet faktiskt inte om jag någon gång har läst hans presentation. Slutsatsen drog jag utifrån mina kunskaper i psykologi.

Suzanne: Nu har ju inte jag läst psykologi eller känner Styf ifråga personligen så att jag kan göra en uttömmande analys så jag vänder på frågeställningen. Det heter ju "innocent until proven guilty" så Du får gärna räkna upp när han gjort ngt rejält oprovocerat överfall på någon eller ngt annat som gör att han skulle vara värre än någon annan (typ de som har mer utvisningsminuter...)...

Lulekickan: Undra om han som är "chicken" går att doppa i Honey Curry eller om fjädrarna är kvar på honom.
Snart blir han väl arg i ögat och ber oss lägga ägg.

Lulekickan: Jag tror att du fuskat och läst hans presentation... :D

Redax 2: Eftersom du vidhåller att Styf är psykiskt frisk så borde det alltså betyda att han har spärrar.
Vilka spärrar har du då lyckats att upptäcka?

Suzanne: En riktig chicken är han. Säkert är han teknolog också, av den typen det aldrig är säkert får ut någon examen.

Suzanne: Freud? Nejdå, tyckte bara att din beskrivning av "en person som inte har några spärrar alls" lät som bra beskrivning på en psykopat, ngt jag vidhåller att Styf ej är. Om Du sedan vill tolka det som något annat är upp till Dig. Freud hade många tolkningar varav de flesta tydligen var av anal eller sexuell natur men som den vise sade, ibland är en cigarr faktiskt bara en cigarr...

Lulekickan: Japp, självsuggestion är trevligt. Jag är å andra sidan inte ensam om att pyssla med sådant...

Johan J: Det där kan du säkert bedöma bättre än vi. Din vana vid lågnivåmärken är antagligen långt överlägsen vår, med tanke på all din erfarenhet på området. Du känner troligen igen när du inte bottnar länge.

Bra att du inte vågar dig ut på djup vatten, när du inte är simkunnig. Håll i kjolarna på mamma i stället. Är säkert tryggare så.

Ursäkta att vi misstog dig för en Stol Pojke.

Johan J: Instämmer med Kickan.
Fegis ;-)
Komann.

Zigge: Ni kanske fick slut på marginaler. Efter fjolårets kvart. Men jag vill minnas fjolfjolårskvarten, då ni vände 0-3 i matcher till 3-3. Blixtlåset skall inte ropa hej förrän...

Redax 2: Tror du det själv ens?

Johan J: Fegis : P

Lulekickan: Ungefär på den nivån, eller "Vistas inom 5 meters radie från motståndarspelare"...

Johan J: Nu börjar diskussionen närma sig lågnivåmärket och jag väljer därför att i min enfald avsluta min del av diskussionen som en monolog.

Zigge: Klokt gjort av MoDo ;-)

Sven Savage: tyvärr har vi icke de berömda Marginalerna med sig, o det måste man ha, när man möter en vägg, som benämns Lundqvist, o en nästan Brynäsk Andersson, drillade av en Conny,
ehuru MODO spelat bra, har det icke räckt, ända fram.
Mendetordnarsignog.

Redax 2: Det kanske är dags att se med båda ögonen för din del. Jag tror knappast att jag behöver dämpa mig eftersom jag inte skriker.

Å andra sidan åker han inte ut för en del vansinnes grejer som han gör.

Det är du som skriver ordet psykopat i ett inlägg nu som handlar om Styf, inte jag.
Anar jag att Freud kikade fram.

Zigge: Ha ha, jag hade inte ens sett trådnamnet, så jag vet inte. Kanske för det vi talar i nattmössan, de flesta av oss? Vi kommer in på längden snart, men först skall vi bli klara med styvnaden.

Redax 2: Fastän klockan är lite, ska jag gå HEM!!
Från jobbet asså, nu har jag vilat upp mig...

Zigge: Redax 2 menade säkert huruvida, och ville bara kolla om vi var med. Dessutom menade han att Bulorna spelar fin och ren hockey, och håller inte på med sådana där Chrischeckingar. Framgick ju klart och tydligt.

Apropå fina lirare. Hur går det för er då? Har man fått se någon spritt språngande wernis på jaktstigen ännu?

Sven Savage: Varför detta 'Godnattande'?? O varför undra över Johans fjollträsk-längd?

Redax 2: Typ förargelseväckande utseende?

Zigge: Ehuru mycket är klockan?

Suzanne: det va DÄRFÖR vi skickade honom från det skönspelande MODO till ... TIK... ;-D

Suzanne: Å andra sidan har jag sett honom åka ut för grejer som andra spelare aldrig skulle bli utvisade för...

Du får nog dämpa ditt utalande lite för någon psykopat i rinken är han inte...

Redax 2: Som ställföreträdande Knas-språkpolis måste jag anmärka på: "...om ehuru det är hårt eller... " . Ehuru betyder,faktiskt, fastän, även om gemene man (o kvinna) kan tro nåt annat!
Men det kanske Du visste??
Åter till Håkky, roger och ute!

Johan J: Hur vet du att styven är jättestyv? Har du känt på honom?

Johan J: Nej, jag tror inte att fler är beredda att hålla med dig.
Har man sett Styf in action så har man fått skåda en person som inte har några spärrar alls.
Underligt att han kommer undan så lindrigt ibland.

Johan J: Hur länge har du varit stockholmare, Johan J?

Lulekickan: Tänk, jag minns en spearing (Syntes mycket bra i TV) som jag tror inte ens renderade utvisning (Alltså 0 i statistiken) och undrar om det inte var Bulan som var framme också...

Hmmm, det känns som vi är tillbaka till diskussionen om ehuru det är hårt eller fult att armbågstackla i huvudhöjd. Sist berodde det tydligen på vem som gjorde det...

Johan J: Du verkar vara en sådan där som gräver ner dig i siffror men inte begriper om siffrorna överhuvudtaget är relevanta. Är du ekonom, kanske? Snart drar du väl fram siffror som visar att säsongen 90/91 hade Bulorna Mycket Fler utvisningar än styven. Vill du ha riktiga siffror är det bara att printa ut ett foto av de båda samt ställa dig på klarabergsviadukten och fråga första hundra passerande vem av de två de vill ha som vän eller partner. Eftersom det är i fjollträsk kanske du ska ge båda alternativen till alla du frågar. Sedan kan du komma tillbaka och rapportera siffror.

Jag behöver inte skaffa siffror ens. Det räcker att titta på dem.

Sven Savage: Jag vill hävda att statistiken ger en hyfsat god bild över hur en spelare agerar i rinken. Medger att Pär Styf inte är det vackraste fåret men ställ det i paritet till den mindre smickrande rad Bulan har genom åren.

Du argumenterar emot dig själv. Titta till föregående säsong och grundserien där respektive spelare hann med följande.

2001/2002

Styf, Pär Timrå IK RD 43 83 19 1 0 2 1,93
Berglund, Tomas Luleå HF CE 50 72 31 0 1 0 1,44

2000/2001

Berglund, Tomas LHF LD 48 99 37 1 0 1 2,06
Styf, Pär Timrå IK RD 42 36

Johan J: Hur länge har du bott i Stockholm, Johan J?

Johan J: Nejdå. Jag får ändå inte ta och ge mig. Jag hävdar som exempel att 10 stycken 2-minuters på styven mot en 20-minuters på Bulorna innebär att styven är äckligare och fulare.

Johan J: Snackar man till sig utvisningarna (som Bulan ofta gör) anser i alla fall jag det lindrigare än om man får dem genom att slå ut tänderna på folk.

Sven Savage: Så du menar att 20 minutersutvisningar är mildare? Men nu får du väl ändå ta och ge dig...

Johan J: Med satsetik kan man bevisa vad som helst.

Det vanligaste sättet att mygla är att visa siffror som svarar på en helt annan sak än det som frågan gäller.

Gällde det vem som är äckligast eller fulast är saken redan klar. Bulorna är rena filmstjärnan. Jämfört med styven som är...CENSUR

Dessutom handlar de siffror du plockar fram om totala antalet minuter vederbörande spelare visats ut, samt en beräkning av minuter per match. Skillnaden mellan styven och Bulorna är i stort sett bara den att Bulorna har 3 st 20-minuters, medan styven har 2 st. Kollar du in 2-minuters finner du hela 26 på styven, mot ynka 15 på Bulorna.

Personligen anser jag nog att tvåminuters och femminuters utvisningar skall räknas in, medan 10 och 20 är av annan karaktär. Med bara 2 och 5 får man en bättre uppskattning av äckelhet.

Och i så fall har Bulorna futtiga 1,22 äckelminuter per match, medan styven har pinsamt höga 1.32.

Som Herr professor kgel-schjlossbehienen visade redan 1917, med en streckad grön kurva på en heldragen röd finns bara en sanning i detta. Den som har äckelminuter på 1,25 eller högre per match är en vidrig hulligan. Den som har under, är en gentleman.

Zoogin: Men om vi ser till vad de två spelarna "presterade" under grundserien så har jag ju faktiskt statistiskt belägg för det jag hävdar.

Berglund, Thomas Luleå HF LW 37 115 15 3 1 3 3,11
Styf, Pär Timrå IK RD 47 112 26 2 1 2 2,38

Johan J: Det kanske beror på att Styf är 10 år yngre än Bulan också.

Suzanne: Nej, så sant och jag tror dessutom att fler är beredda att hålla med mig. Styf har ju inte hunnit med en bråkdel av vad Berglund gjort.

Johan J: Säkert på samma sätt. Skulle inte förvåna mig det minsta.

Suzanne: Hur tror du Bulan Berglund uppfattas?

Johan J: Jag är säker på Styf är skyldig. Han är skyldig till allt ont som sker, tycker att man kan belasta honom för terrorattacker, världssvälten och alla krig. ;-)

Finns nog ingen spelare som jag avskyr så mycket som Styf.

Lulekickan: Det var väl inte Styf som gav Brabenec fläskläpp? Visst, indirekt genom tacklingen men Brabanec hade inte behövt vara där han var. Styfen är styv, JÄTTESTYV.

Paddan: Skitsnack, Snygg-Brabenec är alltid lika snygg, även om Äckel-Styf försökt mörda honom men bara lyckades ge honom en fläskläpp. Styf är varmt välkommen till Coop Arena. En arg Kickan är inte att leka med. Bäva din Ostyfve lilla ynkrygg, bäääääva!

Det gör helvetes on att förlora efter en drygt 5,5 perioder lång kamp. Vi borde ha vunnit, vi borde. Fast på onsdag tar vi dem, och det lätt.

Salcin: Men det är ändå oerhört små marginaler som har avgjort båda matcherna.

Zoogin: Timrå är helt enkelt ett bättre lag än oss iår bara att acceptera, jag tror inte det kommer att vända.

Portello: Luleå kommer att vinna på onsdag, någon gång måste det vända.

Salcin:
Hmm, är väl lika bra jag postar den gamla hederliga godnattbilden också, även om han tydligen inte är lika snygg längre efter närkontakt med Styfen.

Portello: Gonatt, lika bra och gråta sig till sömns och försöka komma igen till på onsdag...

« · 230613 · »