knaskamilla: McD har världens förmodligen äckligaste hamburgare. De duger bra som fyllekäk på hemfärd från krogen kl 03.30 eller något sådant. Då duger iofs nästan vad som helst, och helst skulle man vilja få en kopp fett att dricka till det.
Nej, så god mat har inte Max. Godast mat har Rondellen i Övik. Eller, hade (de har blivit uppköpta av Max). Dock har alla andra ställen godare mat än McD.
Portello: MAX och diverse Sibyllaställen är bäst. Sibyllaställena brukar dock ofta ha halvtaskiga strips så i det avseendet är MAX att föredra även framför Sibyllakioskerna. Järnvägsgrillen i Luleå är ett annat höjdarställe.
När du säger strips kommer jag att tänka på Dinners i Skellefeteå. Där klarade de av att göra tre portioner strips riktigt. Resten glömde de att fritera. Eller också råkade de slå av fritösen efter de tre första portionerna, utan att märka något. (Tur att man stod långt fram i matkön.)
Lulekickan: En gång när jag Robban Portello och Kiewan skulle upp till Coop på en match skulle Robban promt äta på McD han sa smaka på (kommer inte på vad det heter nu) det gillar alla som jag har varit och ätit med dum som man var så åt man det det smakade inte gott alls. Det enda man kan äta på McD är Milkshaken & McFlurry
Jag vet inte alls var det kom ifrån. Kanske det faktum att alla omkring mig (de som inte säger schtaaaan, vill säga) använder det uttrycket om Skellefteå. Usch. Ursäkta.
Jag har hört att Rondellens smakar Max nu. Jag undviker därför att äta där. Sallad köpt på Rimi funkar det med.
knaskamilla: Blä. Imponerande att de inte märkte det själva, eller så kanske det snarare är ganska oimponerande.
Jag har ett annat burgarbarminne från Clock (finns inte längre?) i Göteborg någon gång i slutet av 80-talet när jag var där med mina föräldrar. Av någon anledning vände jag på hamburgaren och tittade på underdelen av brödet. Kanske var det för att det smakade lite konstigt. I vart fall upptäckte jag värsta mögelodlingen där, vilket min pappa påpekade för personalen. Behöver jag säga att jag inte var speciellt sugen på en ny burgare från Clock även om de erbjöd mig en? Huga.
Lulekickan: Har åxå dåliga minnen från Clock men då i Stockholm. Vi var där på klassresa vi blev hungriga å skulel gå å köpa oss en burgare så vi gick till Sergelstorg och köpte. Dom hade sånna rör hamburgarna kom ut ur och dom var inte ens ljumna dom var iskalla fy det smakade skunk
Lulekickan: då kan jag berätta att Clock inte finns här i Götet allafall..
men jag kan berätta att det finns en underbar liten korvkiosk på Mariaplan som du/ni märker på namnet att dom bara säljer korvar + mos för den som vill...dom har funnits på samma ställe sedan 1921...dom vet hur en korv ska smaka...
Frisco: Jag skulle vilja ha ljudfilen som spelas alldeles innan nedsläpp i Coop Arena, och som avslutas med ett dovt "Luleå" alldeles efter nedsläpp. Kan du inte lägga ut den istället? ; )
gud: Jag misstänker att Clock är nedlagt i hela landet, tack och lov. Jag kan i alla fall inte minnas att jag har sett någon Clock på vädans länge. Tror att Burger King tog över åtminstone en av Clocks gamla lokaler i Stockholm.
Lulekickan: jag misstänker det samma som du när det gäller Clock.. men när du ramlar ner till Götet nästa gång så ska jag bjuda på en mosbricka ifrån korvan på Mariaplan...
och under tiden så ber jag till mig själv att MAX får fingrarna ur röva o bygger här i stan också..
gud: Mosbricka är nog inte fy skam det heller - du har ju lovat att det är en nästan utomjordisk upplevelse, eller nåt.
Jag hoppas att Frölunda inte rasar ihop fullständigt innan dess så kan jag dessutom förmodligen se någon Frölundamatch när jag ändå är där. Det skulle onekligen vara lyckat om LHF mötte och slog ut dem ur slutspelet just då : ) En liten repris av -96, typ.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?