Luleå HF

SHL · 117708 inlägg · 890 ämnen

Godnatt !

Sv: Godnatt !
gud: MAX är nästan det sista jag går på här i Piteå deras burgare är så torra, men om man bara har McD och BK då är MAX hamburgare underbara

knaskamilla: McD har världens förmodligen äckligaste hamburgare. De duger bra som fyllekäk på hemfärd från krogen kl 03.30 eller något sådant. Då duger iofs nästan vad som helst, och helst skulle man vilja få en kopp fett att dricka till det.

Portello:

Nej, så god mat har inte Max. Godast mat har Rondellen i Övik. Eller, hade (de har blivit uppköpta av Max). Dock har alla andra ställen godare mat än McD.

Lulekickan:

Jaha. Fyllekäk. Är väl därför jag aldrig någonsin lyckats uppskatta det man får att äta på McD, då...

knaskamilla: När vi åkte ner till Timrå i Måndags så stannade vi och åt i Övik. Maten på de stället vi åt på var väl så där.

Portello: MAX och diverse Sibyllaställen är bäst. Sibyllaställena brukar dock ofta ha halvtaskiga strips så i det avseendet är MAX att föredra även framför Sibyllakioskerna. Järnvägsgrillen i Luleå är ett annat höjdarställe.

Portello:

Där hade det ju varit lämpligt att tala om på vilket ställe ni åt också... ;)

Lulekickan:

När du säger strips kommer jag att tänka på Dinners i Skellefeteå. Där klarade de av att göra tre portioner strips riktigt. Resten glömde de att fritera. Eller också råkade de slå av fritösen efter de tre första portionerna, utan att märka något. (Tur att man stod långt fram i matkön.)

knaskamilla: Jadu, vad hette stället måntro? Lizzard kanske kommer i håg?

Lulekickan: En gång när jag Robban Portello och Kiewan skulle upp till Coop på en match skulle Robban promt äta på McD han sa smaka på (kommer inte på vad det heter nu) det gillar alla som jag har varit och ätit med dum som man var så åt man det det smakade inte gott alls. Det enda man kan äta på McD är Milkshaken & McFlurry

knaskamilla: Rondellen inte bara ägs av MAX, det smakar MAX också numera.

lizzard: Sparar du på dina ..................... ? :)

Portello:
klart att MAX är en god mat...allt ifrån lunch
till fyllemat..finns inget bättre..min fru som
är en infödig från götet älskar MAX

kan skvallra att BIG BOY är en produkt
ifrån MAX...

Mer MAX till FOLKET...

Portello: Var det inte något Sibylla hak kanske är ute och cyklar nu

gud: Då måste jag säga att kopian är bättre än orginalet :)

knaskamilla: Skellefeteå????? Har du också börjat med såna där låga ordvitsar? Eller tänker du på fetthalten i strips?

lizzard: Jo det var nog sibylla som ägde det. Låg då vid en Statoilmack eller vaddetnuvar.

Portello: Japp å dom tog 5:- för att man betalade med kort grrr

Frisco:

Jag vet inte alls var det kom ifrån. Kanske det faktum att alla omkring mig (de som inte säger schtaaaan, vill säga) använder det uttrycket om Skellefteå. Usch. Ursäkta.

Jag har hört att Rondellens smakar Max nu. Jag undviker därför att äta där. Sallad köpt på Rimi funkar det med.

Portello:

Frasses??

knaskamilla: Sallad från Rimi? Har dom någon speciell sallad där som inte går få tag på något annat ställe eller vad?

Portello:

Det vet jag inte om de har. Men det är ett enkelt sätt att fixa mat i Övik innan man åker på hockeyn... ;P

knaskamilla: Tror inte det var Frasses dom hade ingen Frasse skylt vad jag såg

knaskamilla: Blä. Imponerande att de inte märkte det själva, eller så kanske det snarare är ganska oimponerande.

Jag har ett annat burgarbarminne från Clock (finns inte längre?) i Göteborg någon gång i slutet av 80-talet när jag var där med mina föräldrar. Av någon anledning vände jag på hamburgaren och tittade på underdelen av brödet. Kanske var det för att det smakade lite konstigt. I vart fall upptäckte jag värsta mögelodlingen där, vilket min pappa påpekade för personalen. Behöver jag säga att jag inte var speciellt sugen på en ny burgare från Clock även om de erbjöd mig en? Huga.

knaskamilla: Frasses i Örnsköldsvik heter numera SIBYLLARESTAURANGEN Ö-VIK.

knaskamilla: Aha, ok :). Lät bara som att sallad var tvungen komma just från Rimi ;)

Frisco:

OJ! Varför? Sen när? Vad har hänt med Frasses? Finns de överhuvudtaget längre?

knaskamilla: Ja de finns nog men inte i Övik för tillfället.

Lulekickan: Har åxå dåliga minnen från Clock men då i Stockholm. Vi var där på klassresa vi blev hungriga å skulel gå å köpa oss en burgare så vi gick till Sergelstorg och köpte. Dom hade sånna rör hamburgarna kom ut ur och dom var inte ens ljumna dom var iskalla fy det smakade skunk

Portello:

Det är billigare att köpa sallad på Rimi än på t.ex. Hemköp eller Café Blåbär. Man är ju student, vettja.

Lulekickan: Clock har (hade) väl sämsta maten av alla Hamburgerställen? I Uppsala har då Clock gått omkull, vet inte hur det är i andra städer.

Frisco: DEt var där vi åt när vi var ner till Sundsvall då.

Nu kan ni hämta alla 3 MoDoljudfilerna som finns om Luleå på MODOs gästbok här på HS.
Humor var ordet.

Lulekickan:
då kan jag berätta att Clock inte finns här i Götet
allafall..

men jag kan berätta att det finns en underbar
liten korvkiosk på Mariaplan som du/ni märker på namnet
att dom bara säljer korvar + mos för den som vill...dom har funnits på samma ställe sedan 1921...dom vet hur en korv ska smaka...

Clock i uppsala har MAX tagit över.
Lökringarna på Max är himmilska.

Lulekickan..
givitvis så menar jag Mariaplan här i Götet..

knaskamilla: Finns det inte Frasses på busstationen i Härnösand, eller har de lagt ner? Några Frasses finns då kvar i alla fall.

Frisco: Jag skulle vilja ha ljudfilen som spelas alldeles innan nedsläpp i Coop Arena, och som avslutas med ett dovt "Luleå" alldeles efter nedsläpp. Kan du inte lägga ut den istället? ; )

Lulekickan: Du får ta med dig taperecordern nästa match så kan vi alla få höra sen.

gud: Jag misstänker att Clock är nedlagt i hela landet, tack och lov. Jag kan i alla fall inte minnas att jag har sett någon Clock på vädans länge. Tror att Burger King tog över åtminstone en av Clocks gamla lokaler i Stockholm.

Lulekickan:
jag misstänker det samma som du när det gäller Clock..
men när du ramlar ner till Götet nästa gång så ska jag
bjuda på en mosbricka ifrån korvan på Mariaplan...

och under tiden så ber jag till mig själv att MAX får
fingrarna ur röva o bygger här i stan också..

mera MAX till folket...

gud: Oki, jag kommer att vara i Göteborg under en hel vecka i mars, bara så du vet. Hinner de fixa MAX till Götet så snabbt?

Lulekickan:
näää..tror inte det..så det lutar åt att
det blir en mosbricka..;0)

gud: Mosbricka är nog inte fy skam det heller - du har ju lovat att det är en nästan utomjordisk upplevelse, eller nåt.

Jag hoppas att Frölunda inte rasar ihop fullständigt innan dess så kan jag dessutom förmodligen se någon Frölundamatch när jag ändå är där. Det skulle onekligen vara lyckat om LHF mötte och slog ut dem ur slutspelet just då : ) En liten repris av -96, typ.

Lulekickan: Se så lätt det e att omvända en modorator till att snacka skitsnack :) Vilket inte är så ovanligt i denna gästbok

Moderator ska det ju förståss va gud är ju Tikare

lizzard: Tyst med dig nu, du kan ju påminna honom om att vi är hopplösa och på god väg att fördärva honom också.

Förresten är väl MAX en livsnödvändighet, alltså är det inget skitsnack.

Lulekickan: Jo MAX är en nödvändighet i städer där dom inte vet bättre än att bygga BurgerKing och MacDonalds

lizzard:
när MAX är med i sammanhanget så kan även
gud bli..Hmmm...galen....;0)

har inte fått ätit MAX sedan den 3/10 2002
och det var i Jönköping...

gud: Så du för MAX-dagbok till och med? Inte illa, du är nog galnare än oss trots allt ; )

« · 183879 · »