Luleå HF

SHL · 117529 inlägg · 890 ämnen

Godnatt !

Sv: Godnatt !
Hälge:
God natt med dig. Hmm...kan du inte skicka texten istället, tycker det känns som modemapartheid annars!

Paddan: Äh, varför inte försöka anpassa dig efter omvärlsden istället. Flytta till ett ställe som åtminstone kan betraktas som en ort, där det finns bredband och kom ut ur garderoben och erkänn att du är luling. Den senaste dagens förnekelser är bara ett sista desperat försök från dig att låtsas som att du är som de flesta andra i dina trakter, även om du innerst inne vet att det är gräsligt fel.

Lulekickan:

Det där var väl ändå inte sant? Paddan är inte som de flesta andra i sina trakter, han är varken pensionär eller en jävel på att cykla... :)

Dysso: Jag misstänker att han bara försöker lura oss. Egentligen är han pensionär. Hur skulle han annars ha så mycket tid över för att surfa? Dessutom pratar han ju ständigt om sin rullator, och det faktum att han bor i Bjästa talar starkt för att han faktiskt har passerat 65.

Lulekickan:
Jaså, så inte förrän nu har ni lyckats att knäcka min sanna identitet. Självklart var den där knepige killen på annandagsmatchen bara en "decoy".

Paddan:

Lite som clark kent, fast du hade väl inte glasögon? Fattar inte hur man kan maskera sig på nåt annat sätt faktiskt...

Paddan: Ja, det var väl ditt barnbarn eller något av de barn MooDoo rövat bort och döpt om till ett av sina egna. Det förvånar mig ändå lite att du funderar över att söka in på ryska flickskolor när du är över 65. Även om du genomför det vi får höra om när Albert väl berättar så lär du vara lite väl gammal för det.

Dysso:
Kommer heller inte på någon bättre maskering. Fördelen är ju att man, med glasögonen på, kan vandra gatan fram som en vanlig man utan att gå in i allt och alla.

Paddan:

Njae, det beror på hur starka glasen är. Med bra maskeringsglas så ögonen inte är så synliga, så går man verkligen in i allt och alla...

Lulekickan: Jomenvisst, alldeles riktigt. Kommer inte ihåg vad pojkspolingen hette just nu, men de hittade tydligen honom irrande runt Kempehallen förgäves sökande efter någon storstjärna.

Äsch, du har väl hört talas om slungboll, du kan inte ana vad vissa saker går att återanvända som!

Nä, undra om man skulle göra ett nytt försök att få lite sömn.
Gonatt med er allihopa.

Portello: Godnatt. Du dyker väl upp här om en kvart igen gissar jag : ) Jag börjar faktiskt också vara lite trött, vilket kanske inte är så konstigt med tanke på hur mycket klockan är.

Go natt med er allihopa . Nu ska en trött Portello försöka få lite sömn om hostan tillåter det.

Portello: Go'natt med dig - din dumming ;-)

Portello:
Godnatt med dig. Inte lätt att åka till Övik med förkylning och tro att det ska bli bättre av att se LHF förlora. ;)

Paddan: Hade han stannat så hade ju dessutom vi vunnit. Ja för det fall att det som nu inte har hänt hade hänt förstås.

Nej, nu kanske det är hög tid att gå och tala med kudden igen. Go'natt med er allihop. Kom ihåg att hålla en tumme eller två för Timrå mot SSK nu.

Äh, ni behöver inte göra det redan nu. Jag lär logga in och påminna er. =)

Go'natt och sov gott alla.

Lulekickan:
Men, jag hade för mig att du sa något tidigare om att ni vann när du var på plats i Kempis, eller var det tvärtom att ni förlorade?
Var det det sistnämnda alternativet så förstår jag ditt beslut att stanna hemma från den matchen som tydligen aldrig spelats men som jag bevisligen bevistat.

Chief:
Hmm..gå i sömnen har jag hört talas om, men att gå och tala med kudden, ja se vad TIKarna hittar på nuförtiden!

Gonatt med dig och se till att ta de tre poängen mot SSK ikväll.

Chief: Jag gör det nu ifall jag inte hinner titta in på HS imorgon. Lycka till!

Du talar med kudden, Portello dreglar på kudden. Snart vill jag inte höra mer.

Paddan: Just Twin Peaks Arena och jag är ingen bra kombination, eller i vart fall inverkar det menligt på LHF:s spel. Fast det är iofs inte så svårt att låta bli att åka till Övik nu, det var värre när jag bodde i Sundsvall och åkte dit i alla fall för att jag ville se så många av LHF:s matcher som möjligt.

Fast det hade ju varit skit samma om jag hade åkt till Övik. Portello var ju ändå där och sabbade därmed alla LHF:s möjligheter till seger. Fy på honom.

Lulekickan:
Jo, det är klart, det faktum att Portello såg matchen var en klar nackdel för er. Tror nästan att spelarna var medvetna om detta också och därför slog av på takten och bara gav sken att vara väldigt bleka för dagen.
Kan ändå inte mer än att tycka synd om Portello som varit ner två svängar och inte fått se ett enda LHF-mål !

Nej, nu ger jag nog upp jag också och beger mig mot snarkofagen.
Börjar bli allt svårare att hålla ögonen öppna, funderar på tändstickor just nu.

Förresten, mina modemcyklister fick lite ledigt någon av dagarna den här veckan och passade på att spela lite hockey.

Paddan: Portello är van. LHF förlorar alltid när han ser matcherna, med något ynka litet undantag. Jantagligen har han då varit helt skymd av andra så spelarna inte märkt av hans närvaro.

Vågar jag titta på bilden? Du inser väl att om det är Lennart kommer jag att drömma mardrömmar.

Lulekickan:
Hmm...så du menar att du faktiskt hinner med att sova också.
Klart du vågar kolla bilden, är riktigt harmlös.

Men det är väl bäst jag lägger in den riktiga godnattbilden innan jag lämnar in.

Godnatt Kicks!

Paddan: Sova? Äh, det är bortkastad tid.

Tack. Då kan jag sova lugnt, om jag nu bestämmer mig för att trots allt göra det jag nyss sa att jag inte skulle göra alltså.

Nattinatti Paddel-ände.

Swehockeyservern ligger nere igen. Morr!

Lulekickan:

Skvaller: Portello tog inte av sig mössan under nationalsången!

(Dessutom hörde jag rykten om att luleklacken inte sjöng nationalsången utan något annat när alla andra sjöng nationalsången. Det var säkert de två sakerna som gjorde att Lule förlorade.)

Lulekickan: Jag som vill följa matchen mellan BIK-PHC.... *surar*

Portello: Fokin tänker inte svika Borås tydligen, utan spelar bara två matcher till med MIF.

knaskamilla: Portello tar aldrig av sig mössan/kepsen. Förmodligen har han den på sig när han sover också.

Förmodligen sjöng de den riktiga texten och inte den som folk tror är den riktiga. -Ja jag vill leva, jag vill dö i Luuuuuleå

Lulekickan:Det tycker jag är ädelt av Fokin.

Lulekickan:

Ja, vad de sjöng har jag ingen aning om. Det var ett rykte från sittplats närmare luleklacken. De hördes inte över isen till där jag stod.

Lulekickan:
Har ingen aning vad de sjöng, förutom ett väldigt lågt "finns bara en klack i hallen" från Lulesupportrarna när MoDo-klacken höll igång som bäst.

Paddan: Hmm, "som bäst" måste ha varit den enda gång det lät som att det var 51 MooDooister i hallen, annars lät MooDooistpubliken som de var färre än 50 enligt radiosproten.

Lulekickan: där ser man, det finns tydligen hockeyspelare som man inte behöver hota med rättsprocess för att de ska uppfylla sina löften...

Lulekickan:
Hmm...hade annars för mig att det var tvärtom han sa, den käre Z-Radio, att det var första gången som de lät som fler än 50.

Önskar gud, Hälge och Chief lycka till i eftermiddag mot SSK. Se nu till att plocka hem de tre poängen.

Äsch. vi firar segern redan nu med en liten bild.

Lulekickan: Nu fungerar swehockey:s server igen.

Paddan: Tack för det.

Tänkte skriva något fyndigt, men kom inte på något. Synd, för jag kände att något kul var på gång...

LL: Ja, och dessutom klarade han av att fatta sitt beslut och meddela det själv, utan att behöva använda sin pappa som mellanhand.

Paddan: 51 är oftast fler än 50.

Lulekickan:
Jaså, säger du det. Så långt kom vi aldrig när vi lärde oss räkna som små yngel i Bjästaområdet. De hade tydligen budgetproblem och kunde inte köpa in området ovanför siffra 50...

Paddan:
Nej, nu är det nog bäst att man tar och gör något nyttigt i ett par timmar så att inte den hypnotiska effekten hos oss Paddor lämnar en alltför stor effekt på er.
Men jag återkommer om ett tag så att inte abstinensen skall bli alltför svår.

Tänkte lämna en liten bild så Kickan skulle komma igång riktigt ordentligt, men jag hittade ingen bra bild.

Paddanskrälle..
tack för det..

gud: Du tackade för att han lämnar os en stund va? ; )

"oss"

Damnit, nu knycker HS bokstäver igen.

Dags att pallra sig iväg till jobbet, så därför är det väl dags att ni andra går och lägger er ?

Godnatt.

Hälge:
Godnatt med dig, skickar med en liten bild för godnattstunden!

Godnatt, dårå. Vi kanske syns i mo...senare idag.

Hälge: Gonatt med dig. Dröm nu om riktigt många och vackra lulemål :)

« · 199797 · »