Är rätt kul att se på poängligan just nu.Tre lulingar bland de tio bästa (Nordqvist, Bartecko,Renberg)
Undra när det hände senast.
Albert Hall: Hehe, nejdå, det var inte av någon annan anledning än att vi tyckte att han såg plågad ut när han åkte omkring på isen.
Men onekligen har Renberg gjort en imponerande säsong trots att han klivit av i ett antal matcher och inte kommit till spel i ytterligare några.
För egen del önskar jag att mannen med u:et någon gång kunde få PP-spelet att fungera, men jag har för mig att det var någon som presenterade statistik där det framgick att det i princip bara var sista säsongen i Mora som det lag han coachade hade bra utdelning i PP.
Intressant förresten att notera att de tre första målvakterna i räddningsprocentstatistiken samtliga är målvakter i den norra derbygruppen.
Albert Hall: Aha, där ser man. Tja, när LHF senast spelade i Kempis så undrade jag och mina bänkgrannar varför Lener överhuvudtaget släppte in Renberg på isen, för något stelare och mer obekvämt på isen har jag nog inte sett... ja, fram till att Pehr Claesson dök upp.
"mannen med det underliga u:et" hmm, inte finns det väl något u i Freddan?
Albert Hall: Det var inte så att det du såg idag inte var en haltning utan helt enkelt en tvekan från Renberg att äta den mat som serverades?
Fast, det är klart, med Leners strategiska långsamma byten och ifrågasättanden av domslut så hann väl helt enkelt Renberg med att vila en kvart mellan bytena.
Albert Hall:
Nej, inte vad jag vet i varje fall.
Men det händer att även M.Guru blir lurad.
Se där, Albert Hall:
Jag läste vad du skrev innan jag postade, men brydde mig inte om att förstå.
Peta in en pinne i ögat på mig när vi ses. Ska till Lule 1/7 på bröllop.
Albert Hall:
Såja. Holma till OS på Näslunds ljumskes bekostnad.
Albert Hall: Oj, hade du fel? :-)
Noterade ett litet inlägg igår:
"
Nej, detta är precis fel läge att möta Frölunda. Dom är ju inte precis proppmätta just nu. Jag hoppas ändå på en någorlunda hedersam förlust. | ||
Albert Hall @ Luleå | Igår kl. 12:05 | ![]() |
"
Det brukar ju gå bra när du tippar förlust så det är ok.:-D
Enligt Aftonbladet så kan SSK:s Österrikare Bradner ha spelat sin sita match i karriären.Vill minnas att Luleå var intresserade för någon säsong sedan man backade pga av hans skadeproblem.
Och nu är Bradner en stjärna också.Kvällsblaskorna är roliga.
Ja, helt klart. För 1,6 mille + Nordquists nuvarande lön så värvar man nog en en hyggligt bra center på två år. Fast Nordquist är ändå alltid Nordquist.
När han värvades till LHF så kunde jag inte drömma om att han skulle bli så bra som han blivit. Inte ens hälften faktiskt. Jag minns dessutom att L-G Niemi i P4 Norrbotten (och numer tydligen webradion också, även om jag aldrig hört honom där) avfärdade honom totalt. Det är nog ibland tur att det finns folk inom klubben som kan mer hockey än vad jag och Niemi kan.