Luleå HF

SHL · 118216 inlägg · 891 ämnen

Gott & Blandat i hockeyvärlden

Sv: Gott & Blandat i hockeyvärlden
Jesper Jonsson:

Fabbe och Hynning var rätt likvärdiga säsongen som gick enligt mig. Fast Hynning har en bättre utvecklingskurva och hamnar därför ett snäpp högre.

Fast jag kan ju erkänna att listan inte är så fruktansvärt, oerhört genomtänkt. Bara första magkänslan liksom. Fast förresten, Machulda är väl också med i Hynning/Fabbe trakterna, fast kanske ett snäpp efter. Åtminstone enligt mig. Han blev också kallad "Luleås stjärna" (i Expressen) såg jag.

Albert Hall: Vilka är Ingen och Ingen, har de inga förnamn så att man kan skilja dem åt?

Albert Hall: man får väl säga att Renberg är en stjärna.
ELler en fd sådan iaf.

Han är iaf ett NAMN

Sen skulle nog jag ranka Fabbe för Hynning.

Albert Hall: Vilken tur att du förklarade att det var Janne Sandström och inte Janne Sandström du menade, för Janne Sandström hade väl säkert blivit mindre glad om han tvingats förknippas med Janne Sandström, fast det kanske Janne Sandström hade kunnat tåla ändå med tanke på hur bra Janne Sandström är.

Låter ungefär lika otroligt som att Orvar Stambert inte skulle uttalas precis som det skrivs.

Paddan:

Kravet på stjärna verkar dessutom sjunka beroende på vad artikeln handlar om. Om någon unken hockeyspelare som satt längst ut på bänken i en elitseriematch för åtta år sen råkar hamna i ett rejält krogslagsmål så kan man ge sig fan på att rubriken skulle bil: ELITSERIESTJÄRNA I KROGSLAGSMÅL. ÅTALAD FÖR MISSHANDEL!

Tiläggas kan är att jag bevärdigade två stycken killar med förnamn, Lubos Bartecko helt enkelt för att han är värt det, och Janne Sandström för att man inte ska förväxla honom med linjemannen Janne Sandström. Linjemannen skulle annras varit med på listan om det hade hjälpt att ge tydliga tecken vid tveksamma domslut.

Albert Hall: Jag tror att enligt kvällspressens definition så är man stjärna ifall man suttit på bänken under en match i ett elitserielag... eller om man funnits med i truppen i ett lag som utövar någon form av idrott i organiserad form.

Nu till en oerhört viktig lördagskvällsfråga. När är/blir man egentligen stjärna i elitserien? Tycker ni andra lulingar att Fabbe var stjärna i LHF? I princip så verkar det iofs ibland som att det räcker att platsa i ett elitserielag för att beteckans som stjärna bland kvällsblaskorna.

Jag funderade lite på det och började ranka mina viktiga lulingar från säsongen som gått. Följande lista uppenbarade sig för mig:

1. Lubos Bartecko
2. Ingen
3. Ingen.
4. Leinonen
5. Nordquist
6. Renberg
7. Obsut
8. Janne Sandström
9. Orszagh
10. Saravo
11. Skrbek
12 Hynning
13. Äntligen! Fabbe!

Det räcker med andra ord att vara trettonde viktigaste luling för att betecknas som stjärna. Inkluderat dom där ingen på plats två och tre dårå.

Tillbakablickar från säsongen som gick.

Kickan: typ en healthy Lindros

Eller en klonad Andreas Karlsson

eller something in between

65selander: Du får det att låta som att det handlade om en jättefolkvandring från oss. Det är bara Fabbe jag verkligen velat ha kvar av de som inte fått förnyat/lämnat. Och när det gäller Fabbe så är väl en kille som gjorde 22p inte värd 100000/månad, om det inte handlar om en jävligt rik klubb. Jag har all respekt för Fabbes beslut då jag förstår hans motiv, och jag hade gärna behållit honom till rätt pris. Resten av "förlusterna" bekymrar mig inte om särskilt mycket då orsaken till "förlusterna" är att de skall ersättas av bättre spelare och inte ens har erbjudits kontrakt av LHF. Svårt att stanna då, eller?

Jag känner inte alls någon anledning att tjura ihop ännu, om än jag velat ha kvar Fabbe. Jag är dock glad att Frölunda fick honom och att han till skillnad från Ledda och Hento inte valde att gå till en prostitutionsklubb.

björn power: Och här har du en Mikare som har väldigt svårt för just den klubben--

Jesper Jonsson: Typ vem? Älsklingsjari gav oss en extra hemmamatch mot MooDoo när han slog världsrekord i höghastighetsskridskoåkning och gjorde vad ingen räknat med eller ens i sin vildaste fantasi hoppats på i det läget. Mål!

Definiera dvärg. Jari är ingen dvärg utan snarare av normal spelarstorlek. Jämfört med vissa av de våra är han ju till och med stor. Vill du ha större än så är de "stora", "jättar" eller "fetton" - fettona är ju då inte direkt enligt Leddas definition, då han själv är 7 kg större än "fettot"/"tjockisen" Salo utan att vara särskilt lång - utan betydligt större.

65selander: Fy faan, hur vågar du din eländige pölsait besudla vår klubbs fina HS forum med denna nidbild av oss - skäms !

Om nu någon undrar varför vi LHF supportrar inte kan med Brynäs har ni delvis svaret här !

65selander: nån som ogilla pölsor med andra ord

Salo vet jag inget om. Ledin spelar ju inte i luleå

Jesper Jonsson: Det bevisar ju vart Bulans nivå var... ;-) Ungefär som Ledin som körde på Salo....

65selander: vi minns bara när bulan speara Tommy Westlund i båset så han vek sig dubbel

psst, Kickan glömmer aldrig när Tuulola dängde Bulan så jävla mycket att han fortfarande går med svansen mellan benen. Tufft att vara coach i Pite...

Kickan: Har du aldrig funderat varför folket lämnar LHF?

förresten dom lämnar ju AIK också, det är ännu mera fundersamt eftersom dom har spelat upp dom som hjältar (Åkerman) men när dom har har nått målet så flyr dom. Tränare som spelare. Snacka om hjärta?

Det finns inget hjärta för klubben längre. Allt handlar om kosing samt om man är yngre så vill man ha speltid i ES före kosingen. Vem vill vara bäst i J-20 och spela i Frölunda som 45:e fiol när man kan få plats i Läkerol Arena ;-))

Nu Kickan kan du få svära..... "Nej jag är inte bitter bara förbannad"
Bifogar en bil från -93 :-)

Kickan: det skall inte vara någon dvärg som försvinner slutspelet

Jesper Jonsson: Jag kom på det först när jag läste om hur Fabbe blev Blixtlåsing, annars skulle Älklingsjari naturligtvis ha varit kvar för LHF redan ; )

Måste det vara en STORJÄVLA? De brukar vara så orörliga och osmidiga. Är det inte bättre med en av normal storlek som dessutom har hjärna. STORJÄVLA centrar som gör 60-70 poäng lär det ju dessutom, med tanke på "det ovan anförda" (så skulle jag ha skrivit i jobbet och kom inte på något bättre uttryck nu) vara rätt sällsynta.

Kickan: du hade mao inte snurr-jaris nummer sen tidigare.
eller ville du inte ha han i klubben ;)

ta hit en STORJÄVLA nummer 1 center som gör 60-70poäng så är jag nöjd

Portello: Jag ska genast skaffa telefonnumren till alla spelare i andra lag jag skulle vilja ha i LHF. Jag börjar med de 10 bästa. Jag ska tala om, riktigt insmickrande, hur bra jag tycker att de är och hur imponerad av dem jag är samt tala om att de är Verkligen Välkomna hos oss samt fråga om det möjligen finns en chans att de skulle kunna tänka sig att spela för oss. Jag kan, om jag måste, ljuga och säga att varenda tjej i Luleå trånar efter dem också. Sedan ringer jag Modig och ber honom att slutföra affärerna.

LL: Så agerar en spelare som inte bara är penningkåt (som Hento och Ledda) utan även har hjärta för klubben. Han är välkommen tillbaka när som helst när han känner att han har lekt av sig på annat håll. Hento och Ledin har jag däremot ingen högre önskan om att någonsin mer se i LHF igen. De skötte sina övergångar RIKTIGT JÄVLA DÅLIGT.

Froza Fabbe!

Albert Hall: instämmer, Kalle har hanterat den här övergången på ett klockrent sätt och det är bara för andra spelare att lära sig hur det ska skötas. Dessutom tackar han Luleå Hockey för att han har fått chansen att bli elitseriespelare, till skillnad från vad Ledin och Hento har gjort. (Jag har i alla fall aldrig sett eller hört någon av de två visa minsta tacksamhet mot vare sig LHF eller de supportrar som stöttade dem när ingen trodde på dem - tvärtom har man mest hört dem snacka skit om klubben.)

Albert Hall: Jo, det är bara önska honom lycka till.Han har skött detta väldigt bra.
Visst är det trist att tappa honom, men det värvas säkert en fullgod spelare.

Verkar som att LuleåHockey är lite tystare vilka spelare som dom är intresserade av.Bra tycker jag.

Portello:

Det är ju bara att gratulera Frölunda och Fabbe. Hoppas att han fortsätter att utvecklas, inte ramlar precis hela tiden och inte sumpar alltför mycket målchanser.

Annars har Fabricius skött det hela snyggt. Inga lögner och raka, ärliga tag. Jag förstår honom fullt ut.

Albert Hall: Spelet bakom kulisserna.Intressant.

Jesper Jonsson: Han försökte väl köra någon tjurfloskel med Kringlorna också, utan resultat.

Hannu Neimi: Tavve är bakochfram hela han. Förutom det att han konstant är sur - både när han faktiskt bör vara sur och när han bör vara glad. Jag hoppas att han aldrig någonsin kommer tillbaka till LHF i någon som helst roll.

Burra, som vissa på Fånsforumet gärna vill ha hem, skulle aldrig (och har aldrig) lyckats under någon annan tränare än Tavve. Sedan får han ha hur stort LHF-hjärta som helst. Han är för dålig för att platsa i ett LHF som sagt sig sikta uppåt.

Fabbe fick ju verkligen få sitt ES-genombrott skjutet på framtiden under Tavves ledning. I de (jag tror det var två) byten han fick spela gjorde han poäng. Fast han är inte av gnuggarsort så Tavve valde att satsa på sådana som mer var det eller var snudd på hockeyinvalider respektive var slut.

Kickan: ;-)

Vi är tjuriga envisa norrbottningar som aldrig ger upp

Kickan: Kauppila var en chansvärvning. Men men med den tjurige gnuggaren vid rodret hade nog den mest talangfulle kunnat misslyckas.
En kul grej med Taavola är att Fabbe är eftertraktad medans hans favorit Tano tynar bort i allsvenskan.

Jesper Jonsson: Jag är född tjurskalle. Fast inte tjurskalle i den bemärkelse du åsyftar.

Njae, jag ska nog inte konvertera, men jag kommer att froza Jari trots klubbvalet.

El Aka Ali: Du tar nog fel där. Den du riktade inlägget till (Pessimisten) är en av de få som på allvar har Renberg som sin stora favorit (fortfarande).

Karoliina: Ja, utan att ange källa, dessutom.

Fast när det gäller reklam för Jari kan jag bjuda på det.

Albert Hall: Fnys! Kauppila är bäst! HV är nog ett lag som förstår sig på att använda lirare på rätt sätt.

Trist att Jari spelade för LHF under Tavveeran. Under en tränare som Lener, som inte hatar spelare med riktig talang, hade han garanterat fått en roll som passat honom bättre. Med Tavve som tränare skall man helst vara talanglös gnuggare för att lyckas (och öht få chansen att lyckas), och just sådana får evinnerlig istid av honom medan spelare med talang ger Tavve allergiska reaktioner. Gnuggaren har ju som bekant misslyckats med mer än en stjärna.

Nordqvist är som enda luling uttagen till fd Sweden Hockey Games.
För hela truppen, se länk

Paddan:

Muuuu! Den var dålig...

Paddan: Äh, stavfel "för att komplettera Kauppila" skulle det ju tydligen vara.

Albert Hall: Tro om HV då kommer att värva någon som heter Cowdung, eller liknande, för att komplettera Kaupilla?

Pessimisten: Hon har bara en favorit o det är o förblir alltid Micke Renberg.

Pessimisten: men tjena Pessimisten. Har du kryat på dig nu. Sist jag läste dig här var du så grön av vomeringar att jag grunnade på att raska fram med en hink.. (man är ju en ordningsam tant)

Karoliina: Var det i Ii...

Karoliina: Jo, men säg inget.

Albert Hall: va du o korpade av Kickan? *tallriksögd*

Karoliina:

En massa Kauppilas ser du i min länk.

Ärligt talat så blir jag inte särskilt avundsjuk på HV för att dom värvat honom. Om det nu inte är någon Kaupilla dom värvat som är bra, förståss.

Det var för övrigt Jari Kauppila som lärde Fabbe att göra sin specialfint, fast spegelvänd.

Jesper Jonsson: nää, inte samma namn som står på Kickans tröja. Den här lär vara en som heter KauPilla. Enligt uppgift som står att läsa just nu på håvesidan:-)

Pessimisten: oj snurr-jari i hv.

vad skall kickan göra nu då?
Konvertera till tjurskalle?

Kickan: Ajaj, din gamle favvo Kauppila går till HV...

« · 710505 · »