Luleå HF

SHL · 118157 inlägg · 891 ämnen

Gott & Blandat i hockeyvärlden

Sv: Gott & Blandat i hockeyvärlden
Bolivar: Men kriga nu då för i h-e! Visa lite stake och Luleåhjärta! Kämpa ner Brynäs...

Bolivar: FÅR han...

Aliline: Och DIF har 4-2 borta på MoDo. Bremberg verkar ha gjort 1 mål och assist på de andra 3. För han vara hel kan nog DIF slåss om en slutspelplats i alla fall.

Portello: Japp, alla lag i Elitserien har en. :)

Och nu har Luleå Hockey börjat med Webb-tv.Trevligt.

Lindberg Råkkar: Målen rasar in som de skall.

blir ju fan mål i varje anfall. och luleå skall kallas bottengäng vad är då de här dragspelsförsvaren.

Portello: Ja äntligen är det dags, ikväll vinner Mora, LHC och VF.

Oj så underbart att ES drar igång.Ikväll efter jobbet blir det att kolla in Hv-Frölunda.

Jesper Jonsson: Du kan få en länk till den nyheten också.
www.thehockeynews.com/en/news/news.asp?idNews=25822

65selander: Och nu skall Nike - Bauer säljas. Nike tycker inte hockey är ngt att satsa på.

Undrar vad det kommer innebära för vårat nytecknade 3års.
jag sa ju det. HockeyCompany hade varit bättre.

Modos nya tröjor liknar luleås, vilka härmapor. :P Bandet runt bröstkorgen menar jag.

Lite fel tråd men jag vill bara säga:

Grattis på födelsedagen, Portello!

Snart ska man iväg och kolla på hockey för första gången på väldigt länge.

Piteå möter Luleås J20 i LF-Arena (Kvarnvallen) Ska bli riktigt kul att se hockey igen.

Jesper Jonsson: Ex-Lulingen Tellström har flyttat hem till Sverige.

Portello: Dessutom är det ju bara en utökning så är väl knappast någr anya multimiljoner utan säkert bara några 100 till på befintlig deal.

Vi får väl se vad som händer härnäst.

Portello: Väldigt glädjande må jag säga. Ett trendbrott mån tro mitt i all bedrövelse?

Portello: positiv? nike är ju bara skit.

Hade väl varit bättre med en deal med Adidas/Reebok/CCM

Portello: Nike Bauer har ju redan halva ES ;-)

Och äntligen en positiv nyhet om Luleå Hockey.Det var banne mig på tiden.

Aliline: Och mer pengar till er.

Surovy har skrivit på för Phoenix (eller??). Bättre det än att han spelar för en elitseriekonkurrent. :D

jättebra könika av Krönika av Coach Rönnberg

orion: Absolut. Jag gillar att ha roligt. Lyteskomik kan ju vara rätt kul ibland.

Albert Hall: och att Lules fans lägger hela sitt engagemang på denne gnällige, halvskadade föredetting...

Jesper Jonsson: och tampa plockar våran stjärna Harju som #167

Jesper Jonsson: och nu tog mästarna Modig som #121

Oljan drafta Linus Omark som 97a

Undras om de vill ha han till farmen. Och undras om han vill åka.
Förhoppningsvis spelar han ett år till iaf.

Karoliina: bara att bjuda om den är intressant :)

Db_04:

*räcker upp handen*  (min enda svarta är skitsöndrig)

Nån luleåsupporter som är sugen på en äkta matchtröja?

4EVER: Det intressantat är att flera som följd SAIK allt sedan Hårde-Hardy:s dagar som lirare i er klubb till dags dato, Fattar inte hur klubben kunde göra en sådan urbota korkad värvning som att ta Renberg till Schtaan.
Han sade följande citerar han: Renberg spelar 2 matcher skadad 22 det är och förblir Schtaans största risktagande och inte tagit en säker spelare untan tar han för att visa grannklubben vi tar vad vi vill, det är inget bra framför allt när det gäller skadebenägna spelare slut citat!

Albert Hall, Spud å Portello:

Kul se att ni koncentrerar er på en sak som vi har glömt för länge sen...
Ni lägger i allt väsentligt energin på rätt saker! Äh.. hmm..

wap.hockeysnack.com
Ob 04: Oj, jag tycker tvärtom. Det är bra att SAIK lägger halva sin budget på en gnällig, halvskadad föredetting.

spud: ja ser fortfarande Micke som en mycket bra spelare....tråkit att han byter lag bara....speciellt till ärkerivalen också...

Portello:

Ja. Tråkigt för er. Ni kanske borde uppfostra lite fler NHL-stjärnor? För ni kan verkligen behöva en ny arena.

Portello: Ja det är för ynkligt vad MR sysslar med. Till och med jag som egentligen inte har några sympatier med LUleå avskyr han.

MoDo har Foppa.Vi hade Renberg.Lite skillnad om man säger så.

Med tanke på att vi tippas sist av nästan alla så kan man säga att det bara kan gå bättr.Skönt att veta.

Jesper Jonsson: nä, jag hade inte kunnat fuska till mig resan till CL-finalen. Det hade upptäckts på nolltid.

LL: Fast å andra sidan ligger det väl lite i vad han säger också.

Som fondförvaltare (för det är väl vad man skall kalla dem) så krävs inget tillstånd eller utbildning. Vidare får man ta ut administrativa avgifter för jobbet. Dessa får väl dock inte vara oskäliga men för att betala personalens lön kan väl inte anses oskäligt.

Så det sär med att alla skall få tillbaka sina pengar kommer väl ned till hur mycket pengar de satt in * hur det gått minus alla adminstrativa avgifter. Så då återstår att se om tex Renberg hamnar på plus efter den ekvationen.

Fuska kan vem som helst göra.
Tänk själv på din resa till CL finalen.

Wayne Gresky: nej, precis. Hade de inget att dölja är det väl bara att knalla upp till FI och lägga papperen på bordet så är det utagerat sedan. Och vad praktiskt att tidningarna kom med sina "påhittade" avslöjanden just precis när bussige Bosse och givmilde Janne skulle betala ut sina pengar så att dumma Dundee låste kontot...

LL: Han nämner ju ingenting om varför man uteblev från sjuttioelva bestämda möten med finansinspektionen. Det hade varit intressant att höra vems fel det var. Ett patetiskt inlägg av Bosse i ett försök att skylla ifrån sig. Tror dock inte att det är överdrivet många som går på hans valser längre.

Bolivar: oavsett vad Bosse skriver i sitt brev tror jag fortfarande inte att Obol har enbart rent mjöl i påsen. Hade de haft det hade de knappast gått under jorden som man har gjort.

Bolivar: Intressant, skall bli kul att se vad agenten i fråga besvarar detta med.

Skattemyndigheten kanske vill ha ett möte med honom nu!

NSD publicerar idag ett brev från OBOL:s Bosse Johansson. Intressant att läsa en annan vinkling av historien. Undrar om man någonsin får veta hela sanningen.

Almtuna ersätter Törnqvist med Rautio. :)

Trist att Janne finns på läktaren ikväll mot Slovakien.Tycker att han har varit helt ok i de matcherna han har fått spela.

Aliline: Tycker att Janne gör en klart godkänd insats mot finnarna.Väldigt stabil insats.

Aliline: Man får väl säga han ersätter Ölhund som inte kom då.
Och att Odåga inte är aktuell

« · 912535 · »