Luleå HF

SHL · 117660 inlägg · 890 ämnen

Gott & Blandat i hockeyvärlden

Sv: Gott & Blandat i hockeyvärlden
Svensk hockey gör en helomvändning i förhållandet till NHL. Det avtal som tidigare förkastats, förlängs nu med ett år.

Märkligt om artiklen stämmer, lät ju tidigare som helt säkert att avtalet skulle hävas.
Känns inte helt bra detta, kan det bli så illa att i slutändan gör Berglund likadant som Hjalmarsson och inte spelar en enda match i LHF.

Salcin Jag kan lova dig att krisse kommer lira hos er minst en säsong. Han är inte lockad av att lira farmarlag utan verklig chans att få speltid i NHL och det anser han inte riktigt ha innan han slagit igenom i ES.

Salcin: Tror inte det förändrar Berglund och Luleå så mycket, däremot blir det ju mera kris med Harju som är under kontrakt men nu kan sticka om han vill, detsamma gäller ju Omark.

LL: Ursäkta att jag lägger mig i, men va fan ska ni ha Banham till? En slitvarg ok, men en vek spelare. Om Luleå sneglar på Malmö, snegla in Carl Söderberg istället om han nu inte försvinner till "over there". Fan ska ni satsa på 30 plusare för?

Tikinmyheart: Det är väl så att Luleå inte kan locka spelare som Carl Söderberg istället får man rikta in sig på 30 plusare som ingen annan vill ha, nu tror jag att Banham är ganska het för ett gäng elitserie klubbar!

Portello: SSK bli inget stryklag nästa säsong, sånna spelare kan vi bara drömma om i Norr.

Linkan: Om inte jag kommer ihåg fel var det två lag som hamnade i ingenmansland.

Felet ligger nog inte i den friska norrlandsluften utan någon annanstans i Luleå.

Linkan: Blir tufft nästa säsong, jag ser allt mindre fram emot kommande säsong för varje år som går nu.
För att kommande säsong inte ska bli än värre än den vi just upplevt krävs det rejäl uppryckning på värvningsfronten.
Minst 2 klassbackar om Skrbek stannar annars 3, 1 uttalad förste center av hög klass. 2 forwards av hygglig klass.
Detta är då minimikravet för att ens ha chans på slutspel.

Linkan: Mja av de som SSK värvat så skulle jag gärna sett benoit i Luleå, Perekt ersättare för Saravo!
Hyvönen vete fan om jag velat ha en begränsad lirare som är b'st i PP, Men som sagt jävligt lätt läst register har han!

Skulle SM-finalen ikväll bli tråkig så går det alltid att slå över till Österrikisk teve och se Österrike spela match mot Storbritannien i B-VMs A-grupp. Eller vad jag förstår går det lika bra med Viasat Sport3 för det fåtal som har denna kanal.

Om några minuter börjar matchen Kazakstan-Japan.
Tidigare idag vann Polen över Holland med 6-4.

Gårdagens matcher slutade som följer:

Holland-Kazakstan 3-6
Storbritannien-Polen 1-2
Sydkorea-Österrike 0-8

www.myp2pforum.eu/nhl/18591-2008-world-championship-divison-i.html

Paddan: Nja dom visar hockey vm från Japan Viasat Sport 3

I Sapporo avgörs B-VMs B-grupp och där spelades följande matcher första dagen:

Kroatien-Ukraina 0-4
Estland-Ungern 3-5
Litauen-Japan 0-5

Dagens matchresultat:
Ukraina-Estland 3-1
Ungern-Litauen 6-0
Japan-Kroatien 3-0

PEN: Aha, det är de matcherna som visas där. Tja, här uppe har jag bara Eurosport (och C+ Sport1)

Paddan: Och ännu högre upp har jag parabolen:)

Burström kvar ett år till, ser då inte ut som att vi har tänkt förstärka laget till nästa säsong.

Salcin: Hurra. Nu blir det SM-guld. Eller nått.

Verkar som att försvarsarbetet kunde varit bättre i både Österrike och Storbritannien. Ställningen efter första perioden är 4-3 till Österrike.

Efter 4 minuter i andra perioden är nu ställningen 5-3. Kanonbild på Sopcastsändningen.

Salcin: Fyfan att vi ska behöva se honom ett år till. Kunde han inte bara varit nöjd själv med att hålla kvar Luleå förra säsongen och låtit hans ärevarv med flaggan blivit det sista han gjort för klubben på is.

Lindberg Råkkar: Ja, inte gör man vågen precis. Dags med något vettigt nu.

PEN: Nä men du nöjer dig väl med Burra istället.
Klart att spelare av Hyvönens kaliber alltid har en plats i Luleå hockey det är ju spelare som gör skillnaden mellan succe och fiasko i rätt omgivning och med rätt speltid.

Tikinmyheart: Felet stavas pengar och Geografi allt annat är bullshit.

Salcin: Det kom inte som en överaskning men nu vet vi ju hur klubben tänker, jag tänker inte gnälla den här gången, för jag finner inga ord för denna förlägning.

Linkan: Ambitions nivån är glasklar. Dels låter dem Piff å Puff sitta kvar å dels förlänger dem med Burra. Lär bli yttligare en jobbig vinter

Linkan: Det är väl lite så jag menar. Alla floppade värvningar som drejat många slantar som ledningen bär ansvaret för. Sen har jag som morrlänning svårt att förstå hur man exemelvis kan välja att spela för ett lag i södra Sverige med sina slaskiga och genom fuktiga vintrar. Nää tacka vet jag ren och råkall norrlandsluft.

Lövva: När ska det börja hända positiva saker i Luleå? Idag ?, imorgon? om en vecka? Eller när? Kanske aldrig?

Verkar som att Per S-N nobbar Löven för att istället skriva på Roger Melins AIK.
Hoppas verkligen att Per får ordentligt med speltid och kommer tillbaka till Luleå om ett eller ett par år då han förhoppningsvis har fått speltid. Dessutom är det bara hoppas att han får vara skadefri.

Tikinmyheart: Men om man är från Jönköping har jag full fårståelse att man hellre väljer att spela för Linköping eller Djurgården istället för mörkret i norr, dom har ju vår långt före oss och dessutom närmare hem till släkt och vänner, skulle tro att det kostar Luleå 4 gånger mer om man hugger på en etablerad spelare som Thörnberg eller Håkansson. Luleå kan däremot erbjuda speltid till unga talanger men då gäller det att ha råd med dom då dom är som bäst.

Men man ser ett litet trenbrott och det är att spelare som Harju och Omark verkar fått dom kontrakt dem velat ha och det är iaf rätt väg att gå vi måste ju behålla våra egna.

Sen är det inte så underligt att spelare som Frallan,Fabbe och Ledin mm inte ville stanna kvar i föreningen, dels blev dom behandlade som skit ( iaf frallan) dels behövde dom miljöbyte. Tror inte Frallan ångrar sig idag.

Vi är så långt bort från sm-guldet som det bara går, men se det positivt vi har ju Anders Burström, gnugga gnugga gnugga.....

Linkan: Håller med om Frallan. Sista året i Luleå var fansen inte särskilt snälla eller överseende.

PEN: Oroa dig inte PEN. Just nu är Jesse Niinimäki och hans agent i stan för att träffa Hans Huczkowski. Verkar som vi får vår stjärncenter likväl.

tk75: Lär han ju få träna på att kasta handskarna i alla fall.

Rogga: Haha en lite skröna i enkelhet där där med Niinimäki, Han var och fluktade på korgboll och ville avsluta era på Cleo med stil och flärdfull elegans:)

Silly season facit:

Sequence 1
fråga till HH Är det några nyförvärv på gång?
HH: Vi väntar svar någon gång under nästa vecka.
fråga till HH spelare X ryktas till lag x är LHF med och budar?
HH X är en intressant spelare, me vi för inga förhandlingar.
End Sequence
--------------------------------------------------------------
ny vecka same sequence repeat
------------------------------------------
ny vecka same sequence repeat
---------------------------------------
VM närmar sig, blir spekulationer om att värva efter VM.
VM passerar. ett par nya veckor med sequence 1.
-------------------------------------------------------------
NHL draften närmar sig, blir spekulationer om att värva efter NHL deadline.
------------------------------------------------------------
Juli-augusti passerar
------------------------------------
September
Panikvärvar 2 st okända yttrar

Inför seriestart HH: vi är nöjda med truppen och tror starkt på årets lag.

Salcin: Undrar om typ seriens 10 bästa spelare i våra 2 första formationer skulle göra ngn skillnad med det trönarpar vi har.

Vi skulle säkert kunna spela dem ur form med.

Vårat PP skulle ta kassa avslut.

Dessutom skulle vi inte få ngn bättre målvakt om vi värvade 10 utespelare

Salcin: Bra sammanfattat. Tyvärr får man väl tillägga. Men vem vet, vi kanske värvar tre superstars i morgon och får en ny tränare.

Portello: JA och det kommer snöa på midsommarafton också.....

PEN: Är nog ca 1000000 ggr större chans att det snöar på midsommar.

Portello: är ju trots allt inte så länge sen det snö på midsommar

En av få positiva saker med att bo i den här landsändan.

Hur många mål ska LHC få bortdömda? Å vafan sysslar Rönnmark med egenltigen?

Elitserien är trots allt en miljard industri, då ska väl för fan domaren som dömmer en final då allt kan avgöras ha bättre fokus än vad Rönnmark har. Vilken paraodi. Solklart mål, å solklart straff några minuter innan.

Lövva: Vet inte om jag håller med riktigt, anledningen att pucken ramlar in är ju att LHC-spelaren dammar en klubba rakt över Livs arm och benskydd.
Däremot hålelr jag med om att Rönnmark tappat kontrollen över matchen, åkt och letat en massa skitutvisningar och missat dom grova grejerna.

Sen kan man ju fråga sig varför det är 3 olika domare under 6 finalmatcher, borde man inte välja ut seriens bästa och sedan får han köra på hela serien. Som det är nu är det ett jävla hattande hitoch dit med olika nivåer i match efter match.

Lövva: Ja, kan inte annat än lida med LHC. Trist när domarna får huvudrollen. 1-1 + straff skulle det absolut ha varit.

Lindberg Råkkar: Håller med dig i din analys där, Rönnmark hade ju hunhit blåsa av för blockering innan pucken slogs in!

Tror att dommarbasen inte vill få skit på sina dommare utan låter dem rotera på dessa 3, Sedan är det väl lotten som avgjör om det blir en 7:e och avgjörande i Kinnarps Arena på Söndag men det är ju en annan femma!!!

Sedan avd straffar det ska oerhört mye te för att få en straff det är helt klart, Visst han är igenom + har pucken under kontroll men dommare tar en 2:a + high stick vilket är enklare och smidigare än att dra en straff i en Final!
Men visst straff var det för LHC!

PEN:
Återigen hänvisar jag till min presentation för den enda sanna lösningen till dagens domar-problem. Upp på barrikaderna, vänner - så här kan det inte få fortsätta!

Bolivar: Tim Eriksson från LHC till Djurgårn. Där har dom gjort en bra värvning. Hade görna sett honom i Luleå.

Portello: Ja, att få en hyfsat meriterad svensk spelare till LHF verkar inte möjligt längre.

Portello: antar att Luleå inte ens försökte i vanlig ordning. Vi får väl nöja oss med Radovan Somik.

Portello: Han är ju 08:a vad ska han hit upp och göra. Dessutom är han för soft, inte direkt en sån spelartyp vi behöver.

« · 1029726 · »