Luleå HF

SHL · 118208 inlägg · 891 ämnen

Gott & Blandat i hockeyvärlden

Sv: Gott & Blandat i hockeyvärlden
WarhawK: Anledningen till att man plockar över rediga sopor måste ju ändå stavas pengar. Väntar bara på att Finn-olsson ska få NHL-kontrakt nu. När spelare som Salomonsson, Svartvadet, Karlsson, Hannula och Nordgren floppat stenhårt när de prövat lyckan därborta har jag ganska svårt att se att spelare som Danielsson och Almtorp skulle lyckas särskilt bra.

Frella:

...om man nu inte - av lönetaksmässiga skäl - siktar på att sänka kvalitetsgarden overall...

jösses, vilken tanke!

Metal Guru: Lutar väl åt att NHL blir en liga i klass med Allsvenskan med några svindyra toppar om detta fortsätter. Man sätter ihop en förstaline med spelare som Redden-Kubina, Richards-Datsyuk-Alfredsson. Sen har man ett gäng Almtorps och Danielssons bakom. Fatta vad underhållande...

Alla bästa vore väl om man kunde lägga ner IIHF och sen bara skita i NHL. Visst skulle de flesta stjärnor i ES bara skriva på för ett år i taget. Men vill de norpa hyfsade eller dåliga spelare i ES under kontrakt ska det fan kosta också. Mer än 100 000$. Det funkar ju i fotbollens värld, borde kunna fungera någorlunda i den lilla hockeyns värld också.

Frella:
Som jag skrev tidigare så är namnet på spelarna fullständigt ovidkommande , det är deras attityd och spelstil och vad dom presterar NHL klubbarna tänker på .. Sen spelare som drar hem med svansen mellan benen så fort det tar emot eller blir ner skickad i farmen är inte speltyper som NHL vill ha heller så , dom vill ha spelare som bevisar dom fel och krigar tillbaka en plats inte bara tar för givet jag var ett stort namn i ES inte fan ska jag harva i farmen det ska inte jag behöva så bra som jag tycker jag är

Sen om en spelare inte får chansen och drar direkt visar det oxå hur offervilliga dom var .. för det är långt från alla europeer som går direkt in i truppen och får spela 82 matcher , så är en sån spelare inte villig gå via farmen så tycker NHL inte var nå större förlust släppa hem dom för då har inte spelarna den karaktär som NHL klubbarna vill ha

WarhawK: Givetvis är karraktären hos spelarna oerhört viktig. Men när världens bästa liga börjar plocka fjärdelinare från ES och spelare som inte ens spelar/spelat i ES och som inte är supertalanger börjar det bli patetiskt. Det nya avtalet har blivit ett skämt, även om det är bättre än det förra, eftersom de nya reglerna i NHL gör att man plockar över vad skit som helst för att behålla rättigheter och dyl.

Nu är ju du en NHL-älskare av stora mått, något jag inte är. Jag ser helst att man spränger förbunden i bitar och skriver sina egna avtal med NHL.

Här kan det ramla in bortåt 2,5 mille helt nya pengar till LHF! Hoppas, hoppas... Kan inte Fransson också dra över när vi liks håller på?

Niclas Wallins Carolina klara för Stanley Cup final i natt. Nu ska jag faktskt engagera mig lite och kolla någon match. För visst vore det jävligt kul om Niclas fick svsluta NHL-karriären med att vinna Stanley Cup.

Justin Williams går för övrigt som tåget i Hurricanes. Avgörande mål även i natt. Killen fick verkligen ett lyft av säsongen i Luleå. Som någon sa, från vattenbärare till stjärna.

Albert Hall: Nåja, nog är det att ta i att säga att Justin Williams var vattenbärare innan han kom till Luleå. Han var en lovande nykomling i Flyers med begränsad speltid bakom stjärnorna och gjorde ändå rätt hyfsat med poäng.

Albert Hall: Japp, nu är det bara hoppas att Fabbe och Ledin kritar på för någon NHL-klubb.Skulle vara mumma, det.

När det gäller Bartecko så hoppas man ju naturligtvis att han stannar, men när Almtorp för NHL-kontakt så borde ju Bartecko få det.Men det är ju klart, det skiljer nog en hel del på vad de olika spelarna vill ha för at skriva på.

Pessimisten: Om vi säger så här.Han har gått från att vara en rätt anonym spelare, till att bli en riktigt bra.

Han spelar nog i NHL:s bästa kedja för tillfället.Dom dominerade totalt inatt.

Portello: om vi säger såhär.

Han borde avgjort i match6 redan.
men han kanske hade % på extra hemmamatch

Natten som kommer smäller det. Stanley Cup finalen börjar! Hockey långt in i juni, härligt.

Jante debatterar matcheserien med Uffe Bodin i min länk. Jante tror att Carolina vinner. Det fattar jag inte alls, vad har hon för erfarenhet av hockey egentligen? Bara för att man är bra i sjukamp så behöver det ju inte betyda att man är bra i A L L A sporter.

Albert Hall: Jag gör som du o håller på Albertas stolthet.

Albert Hall: Äh, det är ju ett samarbete med Hurriganes, fattar du väl. Syns ju på lagnamnet att det är något svinskt över det hela.

Albert Hall: jesper hoppas caroline vinner eftersom jespers hjälte spelar där.

Froza skräckvaka inatt
060606

Paddan:

Ahh, Hurriganes... Men vad har Klüftan med dom att göra?

Vilka minnen som dyker upp! En del som man vill minnas andra inte. Hurriganes var en tidig föregångare till numer välkända Lordi. Ett tungt, finskt rockband. Fast deras musik var nog närmare punk än hårdrock. Eller en stökig version av Rolling Stones. Eller Ramones? Eller Ebba Grön?

Men killarna i Hurriganes tog rockmyten på lite väl stort allvar av vad jag förstått. Flera av dom dog en alldeles för tidig död.

Albert Hall: Mja punk vete fan om Hurriganes körde, Det var mer tung boogie + Blues rockenroll skulle jag nog vilja säga.
Det är musik som fan håller än i denna dag Hurriganes, Nu mer kör trummisen Remu Aaltonen något live gidd gå och då med Hanoi Rocks Fd gittarist Andy McCoy.
Gittaristen + Basisten har jag för mig tog en overdoose av den hårdare varan av tjack, men kanske någon har bättre koll på det än jag....

Albert Hall: Finland har mycket bra hårdrock. Fast skojsigast på musikfronten just nu är nästan att en av mina kompisar och hans band Royale Madness fick skivkontrakt i torsdags. Egentligen hade de lagt av för ett halvår sedan, och spelade för skojs skull i Stockholm i onsdags, vilket råkade sammanfalla med någon slags talangscouts besök där. Vips så var de återuppståndna. Vi firade kontraktet större delen av natten mellan torsdag och fredag. För mig, som hade semester på fredag, funkade det bra. Värre då för alla som skulle jobba på fredag.

Kickan: Det kostar att ligga på topp Kickan:)

Albert Hall: och vilken match det blev.

9 mål och allt

NallePhu: Här har du en länk till Hurriganes Svenska hemsida ,
Både Cisse Häkkinen och Albert Järvinen dog efter långvarit spritmissbruk .

Alisandali: Jo nu när du säger det så plingar det till en klocka i knoppen...

Williams gjorde mål i numerät underläge i natt. :)

Aliline: Äh, jag gnäller så mycket jag vill här inne.Jag bestämmer här.¨
Så det så!!!1

Bofors, Luleås nya farmarklubb? Nu är visst Erik Linberg mer eller mindre klar för utlåning till Karlskrona-klubben.

Portello: karlskrona? nu är du väl endå på villovägar?

karlskoga kanske.

Portello: dom är väll trötta på färjestad

Chicago Blackhawks kommenterar Jonas Nordquist bla.

"The prospect with by far the best shot of cracking the Blackhawks lineup this year."

Det stod visst mellan Nordquist och Jari Viuhkola (så tolkar jag texten), finnen väntade barn och tackade nej, så då blev det Nordquist istället, hmm allstå kunde Jonas ha kunnat spela i Luleå nästa säsong med. :( Viuhkola verkade vara deras första val.

"We only have so many contracts to give and we had to at least get Viuhkola or Nordqvist; it ended up being Nordqvist."

Det står mer i länken.

Jesper Jonsson: Nu ska vi inte vara så petiga.Började ivarjefall på K.

Portello: tyckte bara du gnällde så satans igår så jag gnällde tillbaka.

sådeså

Jesper Jonsson: Haha.Jo, igår var ingen bra dag.Men idag är det bättre.Tack och lov.

Portello: jaså. dåliga omen?

jag sov mest igår förutom under oilersmatchen

Jesper Jonsson:
Kanske var det datumt som gjorde mig på dåligt humör.Men mest troligt var det andra faktorer som spelade in.

Vad ska man tro om kvällens batalj?
Edmonton utan sin bästa spelare.Då vinner Canes.Eller?

Portello: Äh, Jussi Markkanen kommer att spika igen och Fernando Pisani gör mål på mål. Dessutom borde väl Cam Wards turflaxande i målet snart ge med sig.

Paddan: om inte annat så för jag spelade på canes

Jesper Jonsson: Själv så spelade jag på gröningarna idag.Trodde verkligen dom skulle slå Törnmans killar.Ack så fel jag hade....

Portello: de är kort och gott kassa

Blir inget NHL spel för Fabricius i alla fall

Nu är det otroligt nära att Niclas Wallin är Stanley Cup mästare.Efter nattens 2-1 vinst över Edmonton så behöver Carolina bara vinna en match för att vara mästare.Nu är det bara hoppas att det avgörs i nästa match.

Tre Luleå-spelare har blivit uttagna till ett J-20 läger.Spelarna är Mattias Modig, Robin Lindqvist samt Magnus Isaksson.

Portello: Wallin får fortsatt stort förtroende i Carolina. I natt gjorde han hela 26 byten med en total istid på 18.31 varav 4.28 var i BP och 0.21 i PP. Inte illa alls.

Justin Williams hade för övrigt näst mest istid i laget med dryga 23 minuter, mest hade Brind´Amour.

Stort grattis till Niclas Wallin samt Justin Williams som vann Stanley Cup.

Williams fick göra fastställa slutresultatet till 3-1.Målet kom när Edmonton hade plockat ut målvakten.

Nu är det bara hoppas att Wallin blir klar för Luleå innom den närmaste tiden.

Kul att de vann. =) Ja, hoppas verkligen han bestämmer sig för Luleå, nästa säsong.

Så är det klart att B-O Karlsson samt Stefan "Skuggan" Nilsson tränar Luleås J18 lag.

Portello: Oj. Blir det utan tacklingar då elle?

Jesper Jonsson:

Skuggan fick ungefär samma fråga i dagens analoga NSD (hittar den inte på nätet) men han dementerade starkt att det var så. Han påstod sig veta att det behövs olika spelartyper i ett lag. Inte så konstigt att han snappat upp den vetskapen efter närmare 20 års elitseriespel. (Jaja, ett par år i Schzhweichsz ingår ju i dom 20 åren.)

Han påstod sig inte alls ha någon revolutionerande syn på hur hockey ska tränas och bedrivas över huvud taget, förutom en sak som nog mest gäller lovande spelare. "Jag kommer att lägga ganska stor vikt vid attitydsträning, jag ska försöka få grabbarna att verkligen förstå vad som krävs för att ta sig till toppen". Låter klokt, kanske kan han få någon av många talanger att bli mer än talang med det synsättet som jag vet att även nuvarande A-lagstränaren Roger Rönnberg hade och har med lyckat resultat.

Jag tror personligen att Skuggan har alla förutsättningar att bli en bra tränare. Kanske till och med på elitserienivå så småningom.

Inget fotbolls-VM ikväll! Vad fan ska man då sysselsätta sig med? Analysera de kommande kvartsfinalerna kanske? Ja, dom ser i alla fall spännande ut på förhand förutom att det är lite trist att det inte finns någon riktig sensation bland dom åtta bästa (eller kanske Ukraina?). Mina tips i kvartarna:

Tyskland slår Argentina med kraft av hemmaplan. Tyvärr.
Italien slår såklart Ukraina.
Portugal klår nog kanske upp England.
Brasilien slår Frankrike.

Tyskland tar nog sedan hem hela skiten. Känns som ett idealiskt tyskläge nu. Dom har inte alls imponerat särsklit mycket, men vinner ändå. Hur var det den där engelsmannen (Lineker?) sa? "Fotboll är ett märkligt spel, tjogotvå man kämpar i 90 minuter men till sist vinner ändå alltid Tyskland". Ungefär så känns det nu i alla fall.

Antagligen har jag utavhelvete fel, men det tar jag och bryr mig heller inte. Jag bara njuter. Rätt skönt ändå att Sverige åkt ut så man kan koncentrera sig på fotbollen istället.

Albert Hall: Om du behöver något att sysselsätta dig med kan du väl försöka förklara vad Luleå Rebels är för hockeyklubb? Mentala kalhyggen med skridskor på fötterna?

Paddan: rebels är fd Sunderbyns seniorlag

« · 721821 · »