Luleå HF

SHL · 118200 inlägg · 891 ämnen

Gott & Blandat i hockeyvärlden

Sv: Gott & Blandat i hockeyvärlden
Portello: kanske guackack

angående OBOL så kan man väl bara säga den som lever får se.
Får kanske se en riktig back innan transferfönstret stänger dårå

Albert Hall: Hade först tänkt att radera dinlägget, men sedan insåg jag det komiska i där punkten hade hamnat.Så jag lät det vara kvar.

Albert Hall: Märkligt, jag som trodde att Obol skulle göra Örebro till elitserieklubb, eller hur det var. Kanske det blir så att man köper LHF och flyttar laget till Örebro.

Paddan: det sprack ju på att Örebro kommun ville se årsredovisningen.

Men OBOL ville inte visa ngt

Jesper Jonsson: Men det verkar ju ändå inte ha hindrat Obol att investera i HC Örebro, Örebro IK, Örebro Hockey, Örebro Pirates, Örebro Vipers... eller vad de nu heter nuförtiden. 

Jesper Jonsson:

Fast Obol har ju bevisligen pumpat in stålar i Plannja Basket och även Basketligan som helhet. Om det inte hade varit så hade jag nog varit mer skeptiska än vad jag nu är.

Paddan: aha

jag tänkte på ösk och arenan som numera heter berhn arena eller ngt i den stilen

Jesper Jonsson: Årsredovisning är väl bara att gå in på hemsidan och beställa? Det är väl en allmän handling.

MorganaLefaey:

Obol är ett Schweiziskt företag har jag för mig. Skulle inte förvåna mig ett dugg om dom har andra lagar även gällande årsredovisningar.

Även Chabada ska lira Ceska Pojistovna Cup. För övrigt har jag uttalat hans namn fel hela tiden, det ska uttalas Chabada och inte Chabada.

MorganaLefaey: inte där OBOL hör hemma iaf.

En länk med några mål som Soruvy gjorde den senaste säsongen i Pittsburgh

Portello: Tack för länken. När man tittat på målen så känns det helt underbart att ha den killen i laget. I PP agerar han ibland som Holmström framför mål och på ett av målen spelar han back. Verkar vara en ganska komplett spelare.

Bolivar: Var ju ett grymt skott han hade när han gjorde mål från backplatsen.;)

Tror verkligen att vi kommer få stor nytta av Surovy.Och dessutom har vi ju en riktig sniper i Kerman.

Bartecko-Soruvy-Kerman.
Ojoj, nästan rysningar när man tänker på det..

Portello:

Det är ju svårt att bedöma en spelare efter en enda träning, men visst ser man att det är klass på Surovy. Snabbt, oannonserat och pricksäkert skott har han i alla fall. Träningen var rätt lugn, tyckte jag. De har ett eftermiddagspass idag också, kanske tuffare då.

Albert Hall: Fullt förståerligt att det är svårt att bedöma en spelare efter en träning.Ibland har man ju tokfel om spelare efter en försäsong.

Vilket # hade han?

Portello: #34.

Albert Hall: Var som jag trodde då.Han slängde bara om siffrorna.

Portello: Barrtäcke, Sur&Avig och Kermit... är det den gröna linjen?

Albert: Just ja, saknades det många spelare? Var tex Obsut eller Burra med?

Portello:

Obsut var med för fullt, Burra och Lindgren åkte i princip bara skridskor. Niinimäki, Renberg (förvånad?) och Wallgren var inte med.

Albert Hall: Låter ju bra att Burra ivarjefall var på is.Då kanske det inte är så allvarligt med honom.

Hmm, vad kan det vara med Jesse samt Wallgren då?

Så Hynning var med? Låter ju isåfall bra.Kanske hans ljumskar är på bättrings vägen.

Portello:

Hynning var med, för fullt i alla fall vad jag kunde bedöma med min amatörmässiga bedömingsförmåga. Jag kom på en till som inte var med, Robin Lindqvist.

Hur allvarligt det är med dom som inte var med har jag ingen aning om fast det är inte särskilt ovanligt att folk vilar en och annan träning den här tiden på året om dom känner sig småslitna.

Hockeyspelare sjukskrevs - i tio år
Karriären var över för tre av Luleås hockeys spelare.
Då sjukskrev lagets läkare dem i flera år - en i tio år.
- En sjukskrivning ska vara en kortare tid, säger Georg Strömbäck, försäkringschef i Norrbotten, till Västerbottenskuriren.

Se länk .

Alisandali: Om du vill ha en något utförliga utläggning, utan Skellefteå-vinkling så kanske du borde studera:

www.nsd.se/artikel.aspx?artid=31606&cat=2&pageIndex=0&arkiv=False

www.kuriren.nu/%5CGEN_Utmatning_Ettan.asp?ArticleID=1267210&ArticleStateID=2

Socialstyrelsens kritik handlar om utformningen av intyget.

Alisandali:

Det är underligt att folk inte lär sig att inte enbart läsa rubrikerna. Inte bara du, utan massor av folk har varit upprörda idag. Den lokala radion hade ett jättelångt inslag under eftermiddagen där det förvivlat försökte få samma vinkling som tidnigarnas rubrikmakare.

Om jag fattat rätt så är det ungefär så här: tre hockeyspelare, Petter Nilsson, Jonas Andersson-Junkka och Skuggan fick avsluta karriären i förtid på grund av skador. För att få ut sin, helt enligt avtal berättigade, ersättning från det försäkringsbolga som de flesta spelare betalar premier till, så måste det såklart ha ett läkarintyg att de inte kunde fortsätta lira hockey. Det skrev Yelverton.

Fast på Föräkringskassans blankett och utan att skicka med journal. Det är egentligen de felen som begicks. Oerhört allvarligt, eller?

Albert Hall: Nej , absolut inte något allvarligt fel som begicks .
Misstänkte att det var ät det hållet när jag läste det i Expessen och Pessimistens länkar bara bekräftade det . Jag vet om att alla hockeyspelare är försäkrade upp tills dom fyller 40 år .

Albert Hall: Ärligt talat hoppas jag att Renberg inte får någon fast position i någon kedja från början av säsongen. Alla hans skador har orsakat så jävla mycket ommöbleringar och dessutom har hans medverkan i regel orsakat förlust - till skillnad från hans icke närvaro. Turneringen i Finland är bara ytterligare ett exempel på det.

Det här laget kan gå riktigt långt, om inte Lener mot förmodan skulle tvinga in Renberg bland de främsta. Han skulle bara störa en första- eller andrakedja eftersom man får räkna med att han är borta pga skada rätt mycket. Bättre att placera honom bland junisar som han kan lära något.

Så har Janne tackat nej till landskamperna i Tjeckien, så nu är det bara Chabada som är uttagen.Trist för Janne.

Ikvällens match så saknas tydligen Walgren, Burra och Sandström dårå.Och enligt Kuriren så är visst Hynnings medverkan osäker ikväll.
Kul där i mot att Lindqvist verkar vara "fit for fight"

Portello:

Nån som har koll på hur det går för mina grabbar i leksand =)

mattias - 74:

3 mål av renberg.. hmm har karln tränat hårt i år =)

mattias - 74: 4-4 slutresultat

Salcin:

bra jobbat av Leksand och göra 0 - 2 i sista perioden på luleå!

mattias - 74: Jo, trodde på vinst när det var 4-2 med 12 min kvar. Huvudsaken att verkar som att Obsut inte blev allvarligt skadad, utan fick kliva av av säkerhetsskäl.

Salcin:

Ok vad hände med honom då!

mattias - 74: Ett Knä fick sig en smäll, vet inte hur.

Salcin: Hoppas det inte är allvarligt, vi behöver honom. :(

Aliline:

Jag tror inte att det var särskilt allvarligt, Obsut kunde i alla fall gå obehindrat efter matchen.

Matchen blev annars totalförstörd av alla utvisningar. Domarnivån var löjligt låg. Alla kampmoment försvann, tråkigt att se på. Om det fortsätter så här så slutar jag gå på hockey.

Positivt i Lule var annars:
Jesse Niinimäki, klok och smart, teknisk center.
Renberg för 1-0, 2-0 och 3-0.
Chabada för sin utvisning vid 4-2 målet.
Johan Harju för ett uppoffrande spel, killen lirade till och med back i sista perioden.
Åkerström som visade att rutin kan ersätta mycket av kvickhet och ungdomlig entusiasm.

Surovy visade dock inte mycket och utgick efter andra perioden. Vet inte varför.

Albert Hall: Usch vad trist det kan vara med "hockey" när det såg ut som igår.
Är det den här nivån som ska hållas i ES så är det ju snarare hockeybockey än ishockey.

Positivt igår: Renberg tre mål, Osut så länge han spelade, såg taggad ut, smällde på när han fick chansen och dessutom såg det ut som han hade blivit lite snabbare på skridskorna.
Chabada är en spelare som jag har fattat stort tycke för.Fastnade för honom redan under en isträning och efter gårdagens uppvisning vid 4-2 målet så har man ju ingen anledning attt tycka något annat.Han kan betyda mycket för oss den här säsongen.

När det gäller Surovy så hade han det svårt i de två perioderna han spelade, men det är klart andra dagen i staden samt bara tränat individuellt, då lyser matchoträningen igenom.Och dessutom är det ju inte nu han ska vara bra heller.

Albert Hall: Och igår visades det hur tunn vår backsida är.Två skador och det är kris.Som sagt, måste in en artistare som stärker upp backbesättningen.

Portello:

Jag har lirat hockeybockeymatcher med betydligt hårdare spel än det som tilläts igår...

Många gånger när domaren blåste så uppstod stor förvirring bland spelana. Spelarna verkade tänka ungefär: "Oj, någon ska tydligen bli utvisad. Hoppas det inte när någon i mitt lag den här gången. Vafan, var det jag? Undrar vad jag gjorde..."

Albert Hall: Förvånar mig inte öht.Det som vi såg på igår var allt annat än hockey.
Och hur ska spelarna lyckas att "lära sig nivån" när dom knappt får röra vid motståndarna utan att domaren tar en utvisning?

Albert Hall: Nu har de flesta hockeybockeymatcher jag spelat varit hårdare än en vanlig ES match. Men då har vi haft turen att möta riktiga dårar. Målvakten röker under match mm.

Portello:

Det kommer nog att ordna till sig så småningom och landa på en någorlunda vettig nivå. Hoppas jag. Som det såg ut igår kan det ju bara inte fortsätta. Det enda lagen fick ut av matchen var väl PP och BP träning, viket väl i och för sig inte var så illa. (Fast om man råkade peta i en motståndare under utvisningen så blev det naturligtvis en till.)

En snutt från matchen: Tre minuter kvar, ställningen 4-4, domaren blåser och visar ut en leksing. Publiken visar vad dom tycker om domslutet och nivån genom att bua.

MorganaLefaey: oj, låter som en serie för hårda typer :-) Där jag spelar är det schyssta tag, och i den ena serien (jag spelar i två lag) är det till och med riktigt bra domare vilket annars inte hör till vanligheten i Korpen.

Rautio imponerar tydligen. Visst var det förresten meningen att Modig och Rautio skulle alternera med varandra som förstemålis i Bofors och andremålis i LHF?

Albert Hall: Visst stämmer det.Men Rautio kommer mestadels vara den målvakt som är utlånad.Men när inte han är det så är Modig det.

Portello:

Min gissning är att om något skulle hända Leinonen så är Rautio snabbt på plats. Det känns som om man har något större förtroende för honom. Men han är ju något äldre och har ju ett gäng elitseriematcher i bagaget jämfört med Modigs två.

I vilket fall som helst så är jag rätt övertygad om att dessa två är vårat målvaktspar nästa säsong.

Albert Hall: Och nu är det klart.Härligt!

Och det blir bara bättre.Detta måste vara en av Luleås bästa värvningar.alla kategorier.

« · 740286 · »