Luleå HF

SHL · 118198 inlägg · 891 ämnen

Gott & Blandat i hockeyvärlden

Sv: Gott & Blandat i hockeyvärlden
Portello: Yttligare en förlust för Modo...

Lövva: Jo, dom maskerar formen otroligt bra.Men å andra sidan, det är inte nu man ska vinna matcher.

Salcin: Har väldigt dålig koll, men jag tror dom ska ligga runt 7000, däremot kan man få hyffsade platser vid sidan av mittsektion som är betydligt billigare.

Portello: Men lite oroväckande är det ändå, tur att man håller på rätt lag:-)

Portello: Förvisso inte men det är ju alltid trevligare å vinna matcher än å förlora dem. Speciellt mot Allsvenska lag som man rimligtvis bör slå sju dagar i veckan.

Bara för att jag skrev det där så kommer väl Lule torska mot Löven på måndag...

Portello: Usch vad hemskt för er, vinner ni inte matchen mot oss nästa torsdag blir det tyvärr kvalserien för er. En riktig måstematch för er alltså.

Jag är mycket imponerad över Hockeycentralens genomgång av ES-lagen hittills. Känns otroligt genomtänkt även om man såklart hittar småfel även här. Men med tanke på att det är runt 300 spelare som det ska hållas reda på är det inte annat än otroligt bra gjort av Jante och Robban. Kul att läsa också, snyggt gjort och... ja allt.

Här kan nog alla tidningar, radioprogram och TV-dito slänga sig rätt hårt i närmaste vägg.

Albert Hall: Instämmer, herrarna på kvällstidningarna har en hel del där å lära. Sen är det ju även väldigt imponerande att läsa hur objektiva de är. Ser allt från bägge sidor osv.

Lövva: Ajaj, tydligen är Hynning,Savilahti och Obsut osäkra inför seriepremiären .Detta kan innebära att Luleå måste värva.

Portello: Nu är det väl inte att de kan tänkas vara borta till premiären som gör att luleå kanske måste värva. Som jag uppfattade det hela så var det enbart aktuellt om det skulle visa sig bli långvarigt.

MorganaLefaey: Jo, visst har du rätt i det.

Som sagt, backsidan känns oerhört tunn.Det håller inte att bara ha sju backar.Blir mycket förvånad om inte det blir en backvärvning under säsongen.

Så har Hockeycentralen gått igenom Luleå.Och jag kan bara hålla med Albert.Tänk om alla tidningar skulle hålla samma klass när det gäller kunskap som Jante och Robert...

www.hockeycentralen.se/index.php?subaction=showfull&id=1157772787&archive=&start_from=&ucat=7&

www.hockeycentralen.se/index.php?subaction=showfull&id=1157773355&archive=&start_from=&ucat=7&

Portello: håller med, om det inte är så att LHF jagar en bra back i dagsläget (alltså oavsett skadorna) så förstår jag inte riktigt hur man resonerar för av allt att döma borde det finnas pengar kvar till att värva en rätt bra spelare, i alla fall om man tar en artistskattare. Backsidan ser förvisso rätt bra ut när alla är friska, men vi klarar ju i princip inte en enda skada och det funkar inte över 55 omgångar.

Portello: Jo Robban och Jante håller toppklass! imponerande.

Linkan: Från det ena till det andra.

Börjat bra för Norrbottens tv-puckslag.Igår vann dom över Medelpad med 5-2 för att senare köra över Jämtland/Härjedalen med 11-0.Och idag har dom inlett med att besegra Ångermanland med 4-2.

Senare idag möter dom Stockholm Röd för att imorgon avsluta mot Västerbotten.

Portello: Tog mig tid att läsa igenom vad de skrivit och slogs av tanken; Vilket lag skall egentligen kunna hota Luleå? Enligt vad Jante o Robert skriver så måste det vara en enkel promenad för att ta hem SM-tecknen i april -07.
Såna soplag som Färjestad o Linköping göre sig icke besvär.
För att skriva dylikt så måste man vara inbiten Luleåfantast med noll koll på realistiska hockeyvärderingar i övriga landet.

El Aka Ali: Vad läste du för något? Jag hittar ingenting av vad du säger i det som skrevs.

Hawerchuk: Ta och läs en gång till vad som står mellan raderna.

El Aka Ali: Aha, det var en tolkning från din sida. Jag tolkar det annorlunda.

Portello: Surovy kostade ju lite mer än vad som var "budgeterat" vilket naturligtvis innebär att pengar måste sparas in på annan front. Men pengar finns defentivt i kistan men samtidigt så ska ju Luleå bygga upp ett eget kapital som bör ligga på ca 10 milj efter denna säsong (låg på ca 2,5 milj efter förra säsongen).

Men Luleå kommer säkerligen att plocka in yttligare en back under säsongen, men om han dyker upp före jul känns lite mer tveksamt. Som sagt, vi ska ju bygga upp ett stort eget kapital som skall staka vägen för framtiden, en framtid som sträcker sig längre än 15 april 2007

Linkan: By the way, märkligt att Djurgården sänds hela FEM gånger på hemmaplan fram tills den 5:e november. Har de inte nog svårt att locka folk till Globen?

Lövva: Och sen så har Djurgården ett ointressant lag, men låt dom visa Djurgården mycket i år, för det blir väl allsvenskan nästa.

Själv tror jag att Canal plus anser att coop arena inte håller måttet för tv-sändningar därav att man vägrar visa Luleå. Skitsamma vi visar alla vart skåpet ska stå och så tar vi Sm-Guld! :-)

Linkan: Djugården har ju valt att ej värva dyra utlänska spelare för att det ej är bra för svensk hockey. "Titta på oss i Djurgårn, bara två utlänska spelare. Fler klubbar borde ta efter oss".

Hmm, är det plånboken som sätter stopp för dyra utlänska stjärnor eller värnar de så pass mycket om svensk hockey att de sätter sin existens på spel? Hmm, vilket av de två alternativen kan det vara? :)

Men att Djurgården spelar i allsvenskan kan du nog glömma. Skulle de åka ur så ska det se att huxflux så har vi 14 lag i i elitserien. Å skulle de ramla ur året därpå, så huxflux så har vi en stängd liga.

Ähh, jag är inte så brydd om vilka matcher de visar ifrån COOP Arena, men fler än två bortamatcher hade man ju hoppas på. Sen är det ju synd för alla Luleå supporters som bor söder ut att ej Canal+ har tätare besök i COOP. Eller snarare alla hockey supporters, för Luleå kommer säkerligen spela bra, offensiv hockey i vinter med en Micke Renberg som gör över 50 poäng denna säsong :)

Portello: Hehe, så har då farbror Sven gjort ett inlägg i HC:s blogg där han förklarar sin kärlek till oss modoiter. Man blir riktigt rörd av denna vackra text

"Jodå och javisst, naturligtvis kommer öviksbataljonen att bli som bästigast i landet, just för att de inte slösat kraft på försäsong. Liksom de ska bli bästigast om de varit bäst på försäsong, eller inte spelat alls utan varit upptagna hela försäsongen med att prova ut nya, vackert orage-turkosa tröjor med en stiliserad hundlort på bröstet.

Det är själva idén och första grundtesen för MooDooism. laget är bäst, alltid.

När MooDoo United kommer samman med alla sina bäst-i-NHL-MooDooister blir de förstås så löjligt överlägsna allt svenskt motstånd att man inte behöver spela matcherna. Så bra är de, och inte är det konstigt, med det upptagningsområde man förfogar över. Den årliga draften till NHL är bara sekudna vara, tänk i stället på MooDooism-draften, när den Bästigaste plantskolan hämtar in egna produkter från hela världen! Skulle inte Pluto upphgört att existera som planet, är ja övertygad om att man strax presenterat en plutoan i det MooDooistiskla försvaret, då som en ren hemmaprodukt, förstås.

MooDooismen var i begynnelsen. MooDooister vet därför mer och mer rätt än alla andra. Något man ständigt blir påmind om, i Twin Peaks Arena, där kvoten mellan totala antalet ögon i arenan och publiksiffran utan vidare kan avrundas till 1,0. Så jättebästigast på hockey är dessa ögonförsedda att de gärna hjälper domaren i hans svåra värv, exempelvis i lägen när av någon anledning bara MooDooister finns på is och någon av nämnda faller - då hjälper MooDooisterna gärna till genom att vråla på utvisning till domaren förstått att lyda. Och skulle inte domaren ha förstånd nog, filmar man bara av alla ojusteheter och, efter att ha raderat alla de som utförts av folk med hundvisitkort på bröstet, skickar man komp (l) otten till förbundet. Inte för att begära avstängning av motståndare, utan för att man undrar om förbundet vill begära att MooDooisterna begär avtängning av motståndare. Och det är ju en helt annan sak, helt annan!

Som krononan på verket skickar man sedan fram sin tränare, en man med egen karriär i stenåldern då han mest var känd för att spela fulast och fuskigast av alla, och låter nämnde tränare gny och ynka sig över hur jättehemsiga motståndarna är. I värsta fall kan han bevisa det genom att hänvisa till att moståndarna vunnit mot MooDoo, något som förstås är omöjligt, eftersom MooDooister av principip allti är bästigast. Det ver ju alla. Speciellt nu när de förlorat hela försäsongen. Himla bra lag, MooDoo!
"

Paddan:

Man blir rörd till tårar. Denna kärleksförklaring ser jag som det ultimata beviset på att sven verkligen älskar oss. Det kommer inte förvåna mig om man kommer se honom smygande i Swedbank Arena i vinter.

Sven, kom hem. Kom hit! Skit i om Kärringplanket raderat lite för mycket. Det kommer de alltid att göra om du inte skriver extremt Kärringfrozigt. Tro mig, jag har upplevt det ett antal gånger. Kärringarnas personangrepp mot oKärringar står kvar medan okärringarnas sakliga kritik mot Kärringarna raderas.

Vi struntar i Kärringarna. Även bland MooDooisterna finns det folk som saknar dig och som inte skulle totalradera oMooDooistiska inlägg. De flesta av MooDooisterna har, till skillnad från Kärringarna, humor.

Paddan: Det är inte utan att man sätter sin Oatly Havredryck i vrångstrupen framför skärmen när man intet ont anande öppnade upp den där kommentartråden och fick en sådan störtflod av obehagliga sanningar i plytet. Men ― all fokusering på MooDooismen gör ju ändå att den som är av den mer ortodoxa, alfredshemska skolan, såsom undertecknad, kan känna att man inte riktigt fått sig sin släng av sleven ännu.

"Hundvisitkort" ― närmre än så kan man nog inte komma i beskrivningen.

Alfred Awful: SveSav gillar er Allfredshemska. Ni har faktiskt hetat Alfredshem för oss ett bra tag, innan MooDoo blev manifesterat.

När det gäller Kärringarna är de nog däremot manifesterade Kärringar för all tid och evighet framöver.

wap.hockeysnack.com
Vad mer kan man göra än att njuta av denna legendars inlägg. Även fast man nästan alltid är målet för det hela så får man ett leende på läpparna. Inte raderas det så otroligt ofta här? På tal om klubbnamn så återkommer jag ibland till en tanke om brynäs och pölsan. Gick ju lite snack om att det inte var korrekt där. Intressant är också att tikarna som tar illa upp aldrig skapat något öknamn tillbaka, jag menar groko eller vad laget en gång hette är inte så vackert och någon med lite fantasi borde ju kunna

wap.hockeysnack.com
Och någon med lite fantasi borde kunna spinna vidare på det. Men kanske är så att ni lyckats hamna utanför alla släktfejder.

Rick DiPietrio har skrivit ett 15 års kontrakt med Islanders, värt 67.5 miljoner dollar. Snacka om att vara klubben trogen. Gretzky är givetvis värre. Är det nått rekord han inte har. :P

Aliline: öborna lär sig aldrig.

först ca$hin och så det här.

Jesper Jonsson:
Själv kan man inte annat än mysa åt allt tok fiskpinnarna hittar på

Om allt går bra kan kanske Obsut vara med redan i premiären. Bara att hålla tummarna.

Er ex spelare Orszagh har tydligen fortsatta skadeproblem och ska genomgå en knäoperation nu , mer info i länken

WarhawK:

Egentligen hade ju killen en sagolik tur trots skadan. Han fick ifjol ett kontrakt med Lule trots sina knäskadeproblem som innebar att han kunde lämna om han fick ett anbud från NHL. Han kom och han imponerade så pass att han fick sitt NHL-kontrakt vid juletid ifjol. Nästan så fort han började lira däröver så blev han återigen allvarligt knäskadad.

Men han kan ju trösta sig med dom tio millarna han fick, dom hade han nog inte sett röken av om han inte Lule förbarmat sig över honom. Om han hade hunnit bli skadad i Sverige istället så hade han nog varit totalt iskall på marknaden.

Albert Hall:
Jo helt klart är det ju som du säger .. han höjde ju verkligen sitt markands värde när med er ifjol .. men ni hade ju oxå lite tur i oturen att han hann lämna er annars hade ni kanske fått han kvar och fått ett tungt kontrakt på halsen och kanske inte kunnat signa Sorouvy denna säsongen , men detta bara spekulationer så

WarhawK:

Ja, han spelade oförsäkrad i Lule (han gick helt enkelt inte att försäkra på grund av sin skadehistoria), så det hade varit jobbigt med en allvarlig skada på honom.. Dessutom så hade han klausul i sitt kontrakt som innebar att OM han lämnade LHF för NHL så var han tvungen att betala tillbaka en månadslön. Så Lule hade honom två månader till priset av en.

Sammanfattningsvis så kan man väl säga att alla vann på affären, utom NHL. För en gångs skull.

Gusten klar som tredjemålvakt i färjestad.

Skulle Malmös "skattekupp" visa sig vara laglig, vad är det då som hindrar Luleå att stoppa Bartecko på ett hotell i Torneo? Eller varför nöja sig med Bartecko, skriv om alla utläningars kontrakt och låt dem vistas i Finland i en månad drygt. Finns många miljoner att spara in där.

Dock så hoppas jag att fallet ej blir så. Vore fel på många sätt och vis om det geografiska läget skall avgöra hurvida du kan stoppa spelare på artistkontrakt eller inte.

Men OM det skulle visa sig lagligt, ja då har Lule miljoner att spara in. Och en Bartecko matchklar (?) redan till veckan

Lövva: men om det är lagligt eller inte avgörs inte förrän det har varit uppe i domstol, och det lär inte hända de närmaste dagarna - eller ens det närmaste året. Glöm inte att även konstruktionen med att betala spelare via Isle of Man godkändes av enskilda skattetjänstemän men sedan underkändes efter diverse domstolsvändor - i flera fall flera år efter att spelaren hade lämnat aktuella klubbar.

LL: Sant och jag kan inte tänka mig at det skulle anses som lagligt. Vore liksom för enkelt

Majesky klar för LHC på artistkontrakt.Honom skulle vi ha behövt.
Man jag gissar att cluben har något som inte vihar.Nämligen pengar.

Eller visst har vi pengar, men dock för lite av den varan.

Er ex spelare Vladimir Orszagh förväntas bli borta 6-9 månader efter knäoperation

WarhawK: Är vi förvånade??

Portello: Luleå har väll på papperet en bra backbesättning ?, eller är det jag som är ute och cycklar? :)

Bara 3908 åskådare i Skellefteå Kraft Arena. Blir intressant att höra vad de skall skylla på denna gång. Invånarna har redan börjat att förbereda sig för nästa val, om fyra år? Skylten nere vid Skell visade återigen fel match datum? eller så kanske folk i allmänhet trodde att "nu, nu jävlar kommer det vara fullsatt så det är nog ändå kört för mig att få tag i en biljett"

Bortförklarningarna brukar vara många...

Och nu har de obligatoriska bortförklarningarna kommit:

"Folk väljer nog att stanna hemma och ser hockey på TV istället. Det är i alla fall vad vi tror". Så folket väljer alltså att hellre stanna hemma å se Färjestad - Frölunda på TV än att se Skellefte - Mora på plats.

"Man får ju inte glömma bort att lönen kommer först på måndag" Okej, det är ju också en anledning till att "Sveriges hockeystad nummer ett" ej kan gå på matchen, de har ej råd.

Stackar Skellefte

Lövva:

Jag tror det är en vanesak. Schlefftebon i allmänhet har för vana att inte bry sig särskilt mycket om seriespelet. I schtaan är det kvalserien som gäller. Den här säsongen också.

Eller så är allt snack om det otroliga hockeyintresset och den ingrodda hockeykulturen en enda stor gigantisk bluff. Jag menar, hur många gånger har LHF haft under 4000 åskådare de senaste 7-8 åren? Någon alls? SAIK lyckas med bedriften redan i den andra hemmamatchen efter 16 års frånvaro. Städerna är ju rätt likvärdiga i storlek, skiljer väl högst ett par tusen åt endera hållet.

Albert Hall: Det bor ungefär lika mycket folk i Luleå och Skellefteå kommun. I tätorterna skiljer det en hel del docl I Luleå bor det ca 45000 och i Skellefteå ca 31000.

Skellefteå är mer en utpräglad landsortskommun än Luleå.
Slogan i västerbotten: Ge livet en menig, gift dig med en tremening.

« · 746245 · »