Luleå HF

SHL · 118053 inlägg · 891 ämnen

hårt

Sv: hårt
Portello: Såväl Finnen som Skrbek kommer att spela mot Köpelaget. YES! Äntligen! Så gott som full backbesättning dårå. Frallan lär ju spela någon vecka till med a-jun för att få matchtempo efter den långa skadeperioden innan det blir a-lagsspel för honom.

Imorron kommer vi naturligtvis att vinna. Känns som säsongen vänt, nu. Nu bär iväg det uppååååååååt!

Ujujuj, vad det där tog emot att säga..... blev alldeles trött. *pustar*

Lulekickan: Låter nästan för bra för att vara sant.Man får innerligen hoppas att ingen gör illa sig på uppvärmningen.

Albert Hall: Vi kommer såklart att krossa laget med alldeles-för-många-miljoner-för-ingenting-spelarna imorgon. 6-0 till oss. Deras åldrige landslagsmålis silar å det grövsta, liksom deras överbetalda och tröga backar har svårt att hänga med, precis som i matchen i Coop Arena då vi tyvärr råkade ut för en domare som helst blundade för Köpelagets spelförstörande moment och tillät dem hänga som ryggsäckar på LHF-spelarnas ryggar, hålla fast klubbor, spelare och allt de kom åt utan åtgärd. Förhoppningsvis blir det en domare som inte tillåter såna spelförstörande moment den här gången, och i så fall har Köpelaget inte en suck.

Lulekickan: Domare blir Ulf Gyllander, ingen jag vet något om iaf...

Portello: Sådan otur att fler blir skadade kan vi väl ändå inte ha. Det här är väl första matchen den här säsongen truppen är komplett sånär som på Frallan så nu hoppas jag vi får vänta länge innan någon blir skadad igen.

Lulekickan: Läte just intervjuen med Gusten på officiella.
Favoritmusik:Black Metal . Han säger också att han är ensamen i laget om att gilla det. Tro väl jag det...........

Hälge: Jag tror det är Gyllanders andra år som ES-domare, fast jag kan inte minnas någon match då han har dömt. Det borde vara ett hyfsat gott tecken. De riktigt kassa domarna brukar man ju komma ihåg. Sämre än Vimmelkantig lär han ju i alla fall inte kunna vara.

Portello: Det är väl sånt som Klas gillar? Eller är det något annat? Kass musik är det i alla fall.

Lulekickan: Har faktiskt ingen aning vad Klas lyssnar på. Men tydligen ska det vara en pina att åka med honom på resor av vad jag kan förstå av inlägg på forum.

Lulekickan: Jag kan heller inte minnas honom och är det så att jag sett honom live och inte har lagt honom på minnet, så kanske det betyder att han var bra.

En bra domare ska ju inte märkas, heter det ju. :-)

kan skvallra att domare Ulf Gyllander är hyfsad...inga större skandaler ännu..men med den oturen Luleå har haft
så kommer han säkert att få en smärre hjärnblödning när han dömer Luleå - Linköping...;0)

Portello: Det är nån knepig slags hårdrock, alltså inte normal hårdrock. En massa udda grupper som ingen hört talas om som har gjort en massa covers på låtar som var bra med andra artister men inte är det i den nya versionen. Ingen av "sångarna" verkar ha någon slags sångröst och ibland hör man inte ens vad de försöker säga. Det är gräsligt.

gud: Det låter bra. Ja, inte det där med hjärnblödningen alltså utan att han är hyfsad. Förutom Vimmelkantig finns det ju några man helst inte vill se döma LHF:s matcher. Bulans två "favoriter" t ex : )

Lulekickan:
kan bara hålla med..herr winnerborg ska inte
släppas ut på en is...snacka om trasiga leksaker
när han var liten....

Hälge: Jag är nästan säker på att han dömt i Delfinen, men kan inte minnas när och vilken/vilka matcher.

Jag gör som Ulf-Mikael sagt åt spelarna: Fokusera inte på domarna, ägna er åt sånt ni kan påverka. I mitt fall blir det ju då att exempelvis lägga höger ben över det vänstra i BP och liknande saker som ger tur...... :-) (Tur att man inte är på ståplats längre!)

Fast nog tror jag vi kan påverka domarna iofs. Tyckte i lördags att vi skrek till oss minst en Leksandsutvisning. Det tyckte leksingarna också läste jag nånstans.

gud: Alla verkar hålla med. Jag tror faktiskt inte jag har hört någon som har tyckt att han har gjort en bra insats i en enda match den här säsongen. Hur länge får en domare fortsätta att döma totalt huvudlöst och förstöra matcherna innan han stoppas från att döma ES? Får man verkligen vara hur kass som helst eller är den hemska sanningen att det inte finns några bättre domare att hämta bland de som dömer lägre serier?

Albert Hall: Det där att man kan skrika till sig en utvisning, det stämmer nog även på rutinerade domare.

Inte om man skriker vid varje tillfälle, men om man skriker vid vissa tillfällen, då kan man se armen sträckas upp mot skyn.

Domare är något jag aldrig skulle vilja vara...

Albert Hall: Just det, de däringa skrocksakerna är viktiga. Själv ska jag nog testa att ha på mig Kauppilamatchtröjan här hemma bakom datorn för att se om den ger samma effekt då som när jag har på mig den när jag ser en match live. Inga förluster i de grundseriematcher jag har haft den på mig, därför känns det för riskabelt att lämna den hemma fler gånger.

Å andra sidan fanns det ju situationer där han bara delade ut 2 minuter när det egentligen borde ha varit 5 eller ännu värre, så om vi nu råkade få en tvåminutare med oss pga skrikande så var det inte mer än rätt.

Portello: Intervjun med Gusten fanns ju förresten i matchprogrammet i lördags, så den är inte helt ny. Hans lillbrorsa TV-puckaren kanske kan bli något om ett par år.

Hälge: Nej jag fattar inte heller hur någon frivilligt kan bli domare.
Dom får bar höra det dåliga. Blir kallade både det ena och det andra från alla håll. Blir utskällda offentligt titt som tätt. Offrar en massa fritid på sidan av sitt ordinarie arbete. Allt detta för småpengar. De flesta skulle säkert ha mer betalt om dom lade ner motsvarande tid till att jobba övertid på sitt ordinarie kneg istället.

Nej fram för proffsdomare, då har vi i alla fall rätt att skälla!
Alla lag avlönar var sin domare. Har man råd att avlöna 25-30 spelare/tränare på heltid så nog har man råd att avlöna en domare också.

Utom Kickan då, hon är säkert överbetald....... ;-)

Albert Hall: Hrmpf! Jag har i vart fall lägre lön än genomsnittslönen för en ES-spelare.

Jag såg förresten i Pölsas gb att några sponsorer "anklagat" Pölsas klubbdirektör för att vara luling och påstått att han gjorde segertecken när LHF spöade Pölsa. Inte särskilt diskret och smart agerat av honom om det är sant, fast han har ju onekligen bra smak om det nu stämmer : )

Lulekickan: Jo, jag läste det också nyss.... kan han vara från Luleå tro? Jag får faktiskt för mig att jag hört nått sånt nån gång.
Bra smak men dåligt omdöme då.

Albert Hall: Jag vet inte om han är från Luleå eller har någon anknytning hit, men skulle han ha LHF-sympatier är det ju inte helt otänkbart. Skulle tro att det inte är helt otänkbart att våran klubbdirektör har vissa sympatier för BIK, fast han hade åtminstone den goda smaken att heja på LHF i Bodencupen. Förresten var en av BIK:s elaka backar och kollade matchen mot DIF tillsammans med fru och barn och hejade på LHF. Undrans vad BIK-supportrarna skulle säga om det : ) Lillgrabben hejade intensivt på LHF sedan han insett att det var det som gällde i Coop Arena. Först testade han "Heja Boden!" och "Heja Leksand!" innan han frågade vilka lag det var som spelade. När han fick höra att det var LHF och DIF skrek han först "Heja Lule!", sedan "Heja Djurgårn!" för att sedan övergå till att så gott som oavbrutet och väldans högt skrika "Heja Lule!" matchen igenom. Tror fan han överröstade klacken på egen hand.

Lulekickan: Aha du säger det, var ju inte på matchen i lördags så det var ju inte så lätt att veta för mig.

Albert Hall: Gick inget vidare för Hammarby idag hörde jag 0-1 mot Göteborg.

gud: Har för mig att det är herr Gyllander som är kusligt lik Percy Nilegård med hjälm. Knepigt förresten, apropå domare, att vi inte fick ha Roger Öberg som domare i våra matcher medan till exempel Ulf Rådbjer som, om inte minnet sviker, har en son som spelar i AIK tilläts döma AIK:s elitseriematcher. Men det kanske har någonting med mindre ort, lättare att utöva påtryckningar eller något sånt att göra.

Portello: Nä. Nog lär man få vara nervös ett tag till. Nog kan det bli kval än, till och med trilla ur...... *deppar*

Albert Hall: Kan just tänka mig att det bar emot ordentligt att behöva göra ett sånt positivt inlägg. Antar att de där mumbojumbo personerna som "justerade" din attityd till tippningarna tar ordentligt med betalt vid minsta tecken på negativ tippning så att det är därför det känns så jobbigt :)

Upptäckte förresten att även denna gång möter ni LHC matchen innan vi tar oss an laget. För oss kan det inte bli sämre i varje fall än vad det var nere i Linköping, då stämde ingenting. Men, det hade säkert någonting med mitt desperata cyklande, för att få se matchen, att göra.

Paddan: Hörruduru, jag jobbar med Alberts inställning på samma sätt som Pölsa nu skall börja jobba med sina spelares inställning. Det förstnämnda är en ren välgärning ju som redan har gett ett positivt resultat. Återstår om Pölsas attitydförändrarföretag är lika framgångsrikt. Annars är jag beredd att göra ett försök med Pölsatruppen för en stooooor summa pengar.

Jag förstår att du måste ha varit trött om du cyklade ända till Linköping ; ) Fast vad har det med spelarnas ork att göra?

Paddan: Jo, dom riktigt bra hjärnskrynklarna är ena jäklar på att ta bra betalt. För att inte tala om spåkärringen......
Dom håller ögonen på mig. Kan bli dyrt med ett återfall.

Imorron vinner vi ? Ehhhhh... skrev fel, menade !

Damnit, nu råkade jag ju av misstag avslöja för Albert att det var jag som var spåkärringen. Han som trodde han varit till någon som kunde sånt där på riktigt, åsså har han bara besökt en optimist : )

Albert Hall: Jag tycker de låter lite krampaktiga dina positiva uttalanden Albert. När du är färdigoptimistförvandlad kommer du istället att skriva som Lunargenerationen: Imorgon vinner vi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lulekickan: Vad väldigt få känner till är att vi iår hade införskaffat tandemcyklar för att minska utgifterna vid bortamatcher och därigenom samtidigt kunna träna ännu mer på vägen till matcherna. Att de sen inte orkade uträtta någonting fram till för två omgångar sedan har därmed sin förklaring.

Numer åker de postbuss, så de måste skickas tre dagar i förväg till matcherna.

Undrans var Dysso håller hus. Hoppas han inte har missat att tippa resultatet i morgondagens match. Det är ju ingen sport om man vinner över folk enbart för att de missat någon eller ett par omgångar.

Lulekickan: Du är spåkärringen? Och har make att ta så mycket betalt?

Jag kan inte skriva så där många utropstecken, på min dator finns det bara ett.

Paddan: Antar att de först får åka till Umeå för att sorteras innan de skickas vidare dårå. Har ni tur kanske ni får några av Lövens och SAIK:s stjärnor istället för era isprinsessor ; )

Paddan: Det råkar inte var så att ordnat så dom försöker ta sig till matcherna på dina modemcyklar utan hjul?

Lulekickan: Äsch då, jag är ganska nöjd med våra isprinsessor just nu. Speciellt Hlinka börjar bli en jävel på piruetter. Nu gäller det bara att justera till klubbhållningen också så att han kan få till en "helikopter" under spelets gång.
De funderar faktiskt på att ta med honom i nästa uppsättning av Svansjön!

Albert Hall: Just det, maken - vemdetnuärdenhärveckan - tog betalt, inte jag : )

Om fingrarna fastnar mellan fel tangenter kan det bli så där många utropstecken. Ibland har jag sett att folk som skriver 15+ utropstecken avslutar med 1. Jantagligen har de då kommit loss med något finger medan det andra fortfarande sitter fast.

Albert Hall: Jäklar, avslöjad, och jag som tyckte mig ha hittat gratis arbetskraft samtidigt som de ändå sitter och tragglar på de där cykeleländena lite nu och då.

Men, om jag förstått saken rätt ska ju tydligen en viss Wiinnerborg vara ute och cykla en hel del, så jag kanske får kontakta honom!

Paddan: Jag har faktiskt sett Magnus Nilsson göra en piruett, men piruetten berodde på att han inte riktigt visste var pucken fanns och var tvungen att snurra ett par varv för att hitta den. Rätt tjusigt faktiskt.

Paddan: Jag vet inte om jag vill se Hlinka göra en helikopter. Åtminstone inte den helkopter jag tänker på.

Nää , nu blir det sängen för min del, har varit en lång och seeeeeeeg dag så det är lika bra att lägga sig tidigt.
Gonatt på er Paddan,Kicks och Albert.

Lulekickan: Make... hahahaha.... idag firar vi tydligen märka-ordens-dag här!

Albert Hall: En "Jonas Bergkvist" menar du? Har alltid suttit och väntat på att någon skulle råka hamna i vägen för hans klubba efter att han gjort mål och börjar veva med klubban i luften.

Portello: Godnatt Lorang..... Portello menar jag!

« · 147826 · »