Luleå HF

SHL · 118039 inlägg · 891 ämnen

Heja Norrland !

Sv: Heja Norrland !
Portello: Så ska det se ut :)

Portello: Det är HV-FBK, inte FBK-HV.

Zoogin: Jajaja, jag hoppas ändå på FBK vinst ikväll.

Grattis lulingar, Paddan och Dysso.

Vi TIKare får se framåt .

Hälge:
Tackar, tackar. Men vad sjutton hände med den där överkörningen av Djurgården, verkar ju ha blivit precis tvärtom. Nåväl, innebär väl att det blir riktigt synd om SSK på söndag.

Grattis lulingar och ett stort grattis till Dysso, imponerande att slå FBK som har sett så svårstoppade ut.

Det är dags att plocka fram den här tråden istället för lulingarnas tråd, eller hur ?

Skojar bara, men den här tråden är det heller inget fel på.

Så heja lulingar, Paddan och Dysso.

Hälge: Man får skicka ett lycka till i retur. Tror ni vinner rätt enkelt ikväll.

Hälge: Forza Timrå, krossa Leksand.

Portello: Swehockeyserverhelvetet verkar ligga nere igen, eller i vart fall ligger officiella nere. Varför alltid på matchdagar när jag befinner mig på fel ort? Sabotage!

Nåja, den har nästan 2 timmar på sig att komma igång igen.

Lulekickan: Det är ju inte direkt ovanligt att den servern ligger nere,händer ju allt som oftast.

Hälge: Lycka till i retur. Dyssos gäng kan också få ett lycka till, liksom Pölsan. MooDoo önskar jag däremot olycka till (förlåt Paddan).

Portello: Jag tycker servern har varit förvånansvärt onere den här säsongen fram tills den senaste tiden. Nu ligger den ju nere en stund varenda matchdag helt plötsligt.

Lulekickan: Det är lugnt. Vi behöver inget lycka till. Jag skickar däremot ett lycka till x2 GroKos målvakt lille Henriksson. Det kan han behöva så här veckan innan han ska skämma ut sig på Europeisk television. Tips till i afton: Luleå - Djurgården 1-3, Brynäs - Modo 3-1.

Lulekickan: Undra vad det är som gör att den blivit så ostabil?

Jajaja, för mig spelar det mindre roll ikväll eftersom jag kommer vara på plats i Coop Arena.

Lulekickan:
Hmm...vi får väl se om jag förlåter dig, beror helt på utgången av kvällens match. Men eftersom vi ikväll kommer att ta de första tre poängen i Niopoängsveckan part II så är det inte helt omöjligt...

Portello: Jaha, i så fall förlorar vi. Bäst jag ringer och ber dem stoppa dig innan du tagit dig in i arenan : P

Lulekickan: Gör du så. Då gräver jag av din bredbandskabel istället ;)

Portello: Det är bra, slå tillbaka bara :)

Chief: Nepp, sitter och skriver inlägg för att undvika att leka med tändstickorna...

Paddan: Undvik att slicka på svavlet då.

Chief:
Ok, ska komma ihåg det.
Nej, nu är det dags för en liten fikapaus innan uppladdningen inför elitserieomgång 41 börjar.
Lycka till!

Portello: Det ska du nog inte göra med tanke på varifrån jag surfar just nu. Ett sånt sabotage skulle kosta dig måååånga år. Förresten, vid närmare eftertanke tycker jag du ska göra det - då har vi ju garanti för att du inte orsakar några förluster på ett bra tag : P

Paddan: Var det meningen att det skulle vara roligt att du postar skit i guldtråden eller vad? Morrrrrrrrrrr! Tänk på att du påstår dig vara MooDooist, vilket betyder att jag inte tänker ha något som helst överseende med något kladd i guldtråden eller andra övertramp.

Paddan: Jag glömde att tillägga att du därmed skall häktas. Gå direkt i fängelse utan att passera gå.

Lulekickan:

Ok, går in och sätter mig i garderoben ett tag.

Lulekickan:

Sådär. Då har man varit och ändrat resultat i tvävlingen nu när Portello tydligen behagar se tillställningen på plats i Arbetarboden.

Paddan:

Du kommer säkert ta med dig dator, cyklande pensionärer och radio in dit ändå, så det är väl inget hemskt straff? :)

Dysso:
Nepp, särskilt som det är en stor sån där "walk-in closet" eller hur nu de som snackar engländska brukar förklara det.

Blir liiite problem med ismaskinen som du envisas med att parkera i hallen däremot.

Paddan:

Du, vet du vad det kostar att parkera den nån annanstans? Du får nog leva med att jag har den där. Funderade föresten på att skaffa en till... Du använder inte köket va?

Dysso:
Äsch, i köket får jag knappt rum med en spark, om jag så ställer den på högkant. Men är det så du vill låna köket så, kör i vind!

...eller förresten, kom ju på att jag precis lånat ut köket till Kristina Lugn. Hon behövde använda det som studio för de där kvarts-samtalen innan Radiosportens sändningar tar vid.

Tydligen kan man inte "lita" på Portello. Var in och ändrade resultatet i tävlingen pga Portellos känsla att närvara på ovinster i Coop Arena. Blir inga 15 poäng idag.

Snygg-Brabenec fortsätter producera poäng och jag antar att Kickan börjar fundera på den där fondväggen i lägenheten...

Är bara att gratulera Sven Savage, LL och alla andra lulingar till segern mot Styvben.
Prickade in rätt målsiffror men råkade tippa fel segrarlag.

Gratulerar också Dysso till en "bonuspoäng". Strongt att nå upp till 5-5 efter att ha givit MIF ett handikapp på fem mål.
Tyvärr gick det ju inget vidare för TIKarna, 1-2.

Själv så vill jag tacka Kickan för det fina olyckatillandet som tydligen sporrade killarna enormt mycket, så mycket att Brynäs håller på att gå ner sig i bottenträsket. Niopoängsveckan part II har härmed inletts med sina första tre poäng, resan fortsätter på torsdag mot MIF.

Paddan: Grattis till er alla som fick poäng idag, själv bevittnade jag en riktigt dålig hockeymatch. Vi har ju gått runt på 3 formationer ett tag nu, så dom verkar vara lite slitna just nu.

Jaja, det ska väl inte gå bra jämt...

Då är det väl dags att gratulera dem som gratuleras bör, dvs ni som fick poäng. Det fick ju inte vi, men vi kommer igen. Kul att det gick bra för er i alla fall! Grattis på er.

Ska bli spännande att se hur Paddans niopoängsvecka Part II utvecklas också. Håller det hela vägen denna gång månne...? ;-)

Hälge:
Tackar, tackar. Hade inte ni också vissa problem med magsjuka i laget? Nåväl, blir nog en spännande match mot HV på torsdag. gud får väl hoppas på bättre lycka denna gång!

Paddan: Jag tror att magsjukan har förvunnit nu, men dom som har haft den har väl kanske inte riktigt återhämtat sig.

Dom måste spela betydligt bättre på torsdag om dom tänkt sig några poäng, även om HV har tänkt spela som dom gjorde idag.

Hälge:
Ajdå, ni tar med andra ord formsvackan nu. Trodde att den skulle infinna sig först till våra möten i kvartsfinalerna. ;)

Paddan: Jag har för mig att det kallas planering. :-)

Hälge:

Jaha, det var en "planerad" magsjuka. Där ser man, jo själva var vi väldigt utstuderade och har sett till att lura samtliga lag i elitserien genom att vi fram till väldigt nyligen verkat vara fullständigt komplett värdelösa.
I själva verket så är det så att sådana stjärnspelare som t.ex. Wilde har varit oerhört bra på att maskera sina riktiga hockeykunskaper. Sen har vi ju också vår joker, Mattias Karlin, som vi inte vågat släppa in på isen tidigare under säsongen av ren omtanke om de andra lagen. Vill ju inte att de ska bli fullkomligt bländade av hans enorma talang och det fina målskyttet.

Paddan: Oj vad underbart med tre poäng. Det ska firas med Luleå hockey parisare :)
Man får säga grattis till femettan mot Brynäs.

Portello:
Förstår det. Särskilt som det blev vinst då du var på plats. Tydligen varit en dålig kombination tidigare vad jag förstått.
Vad är det för skillnad på en Luleå Hockey parisare och en vanlig parisare?

Tackar, tackar, delmål ett på vägen mot niopoängsveckan part II är därmed avklarat.

Paddan:
Det där med att vi förlorar när jag är på plats är bara B.S från Kickans sida. u ska inte tro på att hon säger.

En Luleå Hockey parisare har det vackra Luleå symbolen på plasten samt även björngapet.
Och så smakar de bättre än vanliga parisare ;)

Portello:
Hahaha, trodde heller inte att så var fallet.

Kom bara ihåg att ta bort plasten innan du steker parisaren! Jäklar vad hungrig jag blev helt plötsligt. Sitta här och locka en med mat så här sent på kvällen, nu måste jag ju fixa en nattmacka.

Paddan:

Jag blev just lite nervös, när jag kom att tänka på att uppföljare brukar vara (om möjligt) sämre än den första filmen. Är "niopoängsveckan part II" verkligen ett bra namn på projektet?

knaskamilla:
Jomenvisst, det här är något så ovanligt som en uppföljare som är bättre än originalet. Hade funderat på att kalla den för tolvpoängsveckan, men då hade jag ju blivit beskylld för att inte kunna räkna.

Portello:

Dags att försöka tvinga sig till sängs. Känns lite halvhopplöst efter en sån här vinst.

Godnatt med dig.

Paddan: Hallå MooDooiter, detta är Luliås gb!! Håll Er i er egna!! ;-))

Portello: Jaså, ska vi kanske gå igenom de två senaste säsongernas matcher och se hur många LHF har vunnit när du har varit närvarande. De segrarna kan nog räknas på ena handens fingrar, otursportello : P

Otroligt skönt att LHF tvålade till Styvben. Bara två matcher kvar tills våran 9-poängsvecka är fullbordad. Paddeländets gäng kommer däremot att få nöja sig med 3 av 9 poäng den här veckan. Sådeså.

Lulekickan: Det var grymt härligt att vi vann. Brabenec och Tano fortsätter att spela bra ihop, Petter har börjat göra mål igen samt att Skuggan lägger drömpass. Att Hento gör en stabil match behöver jag väl inte påpeka? :)

« · 198066 · »