Luleå HF

SHL · 117889 inlägg · 891 ämnen

Kvällens match

Sv: Kvällens match

Jesper Jonsson: Ja, Lener lär ju inte få stanna kvar. Med en av de dyraste spelartrupperna är kraven minst final.

Tror ni distanserad kommer hit och kaxxar på ett tag?

Bolivar: ja skönt att cluben åkte.

får lener gå nu?

Och vad händer med deras målvaktsdribbel till nästa säsong?

Ett stort grattis till SkAIK.

Leners slutspelfacit är inge vidare.
Grattis Schtaan då.
FBK jublar i alla fall, man får ett tröttkört och nöjt Skellefteå i semifinalen.

Lindberg Råkkar: asplöven tar nog just inga poäng

Jesper Jonsson: Asplöven förnedrade med 8-0, det blir nog inget allsvenskt lag i länet nästa säsong heller.

Bolivar: Och det runt runtgående återtåget startar med en smärre urspårning

2-3 hemma mot kringlorna.
Skönt att se

Huge: Den som satt som "vikarie" i slutspelet 2008 skötte sig tydligen så bra att han är ordinarie idag. På Sportbladet ser man bilder från ifjol och i år och helt klart är det samma kille. Nu korrigerades tiden men det känns trist att det känns som att man i sekretariatet medvetet försöker låta klockan gå lite extra. Nu uppmärksammades detta och vi fick all tid vi skulle ha.
I lokaltidningen sa Rönnberg också det, att vi inte tappade något i meningen efter "det är skandal" men det blir ju inga bra rubriker så både AB och XP tog bara första delen.

Lindberg Råkkar: Nu minns jag inte hur turerna gick ang slutsignalsincidenten men jag har lite svårt för konspirationsteorier rent allmänt.
Det kan ju vara så enkelt att samma gubbe sitter kvar därför att han inte gjort ngt medvetet eller avsiktligt fel.
Var det inte nåt tekniskt strul när Färjestad kvitterade?
Igår var det väl dessutom en avblåsning för Luleåutvisning på Omark samtidigt som pucken slogs till icing, som stökade till det för sekretariatet.

Huge: Var väl hockeyligan som i sitt beslut la skulden på Frölundas sekretariat för första händelsen och sa det var dom som skulle "hålla" koll på tiderna.
Igår hade nog inte Luleå gjort mål även om dom spelat 60 min till, så de sista 4 som försvann spelar varken till eller från.
Men det är lite lustigt att samma gubbe sitter kvar 2 år efter att han fuskat fram en slutsignal lagom till att Färjestad skulle kvittera.
Sånt kan man ju ha synpunkter på.

Å andra sidan så är Sahlin säkert statsminister om drygt 1 år trots att hon fuskat både med det ena och det andra så det kanske bara speglar samhällets kompetens i övrigt.

friskan: Det ynkliga är att media blåser upp en ickehändelse.
Expressen tar priset som tar fram krigsrubrikerna och yrar om "SKANDAL, del 2"
Vilket förutsätter att det har varit en "SKANDAL, del 1", där denna skulle ha nån sorts samband med Sjöbergs misstag i den förra matchen.
Löjligt.

Sjöberg gjorde en DOMARTAVLA och där hade inte sekretariatet ett djävla dugg med saken att göra. Dom verkställer de beslut som domaren tar, och inget annat.

Igår gällde det en händelse som sker relativt ofta under match, dvs att man av en eller annan anledning missar att stoppa matchklockan exakt på domarens signal.
Igår var förklaringen den att sekretariatet inte kunde höra domarens avblåsning eftersom det var ett sånt djävla liv i Scandinavium.
En fullt realistisk och godtagbar förklaring och inget anmärkningsvärt alls.
Och som sagt: detta händer relativt ofta.
Men har man hört nåt från Expressens sida om "SKANDAL" vid nåt av dessa fall?

Patetisk journalistik...

PEN:
Det är ynkligt att det blir på detta vis.

Jag är tämligen säker på att om det hänt i ett sekretariat här uppe i Norr då hade bedömningen sett helt annorlunda ut.

Salcin: Arlbrandt är väl en sån som inte kan leverera i elitserien men är överlägsen i allsvenskan där man har lite mer tid. En annan sån spelare är Andreas Paulsson.
Kärpäts Jonas Andersson skulle kanske passa, hur ser det ut med hans kontrakt?
Å andra sidan så var ju Emil bra i finland och här klarar han inte av att lira annat än 4:e linen. Jag vill ju gärna se Ledin och sen Huddinges tvillingar.

Lindberg Råkkar: Olasson och Arlbrandt kanske kan funka om ryktet stämmer att Luleå försöker värva dom.
Även Jonas Andersson i Kärpät är ett intressant namn.

Salcin: En jobbig silly season, många kontrakt går ut och det är inte helt lätt välja i vilka man ska försöka förnya med.

Efter dagens match känns Radek Phillip som nummer 1, 60 min brillians får n han sida. Efter honom är det väl Obsut, men det gäller ju försöka få han på 1+1 så han inte kan lata sig i flera utan att producera.
Lavander måste vi bara ha kvar.

Spelare son Bartecko, Miettinen är stora frågetecken.
Hur mycket påverkade Miettinens spel av knäskadan?
Bartecko en skugga av sig själv, levererar han inte ens när han har andra som tagit all press på honom undrar man ju om det finns något kvar att ge där.
Almtorp? Lindgren? Gusten?
Almtorp en utmärkt värvning för sin roll(vilket inte är 1:a femman) men kommer han spela för samma lön ett år till.
Burra en godkänd grundserie men för gammal och trött för slutspel, Lindqvist är redo ta över både som kapten och center i 3:e kedjan.
Vill Johnsson stanna?
Han var i alla fall bättre än väntat.

Sen till det jobbigaste, hur ersätter vi Harju-Omark?
Vad gör vi med Johan Pettersson från J20?

LL: Det är ju inte första gången det sekretariatet är och fipplar med sin klocka, Förra gången samma dumstrut mannen med flinten satt ju i Frölundaborg och lekte dum dryg....

Fan dags att hockeyligan kör med opartiska personer i sekretariatet också då är det slut tjaffsat kring vad som sak och inte ska vara där i båset!

LL: Kan hålla med om att Frölunda totalt sett spelade bättre men senaste 2 matcherna ger en dålig eftersmak. Att inte Pettersson fick något för checking-to-the-head när han sänkte Omark och att sen Johansson bara fick ett personligt känns underligt. Däremot fick Chabada 2 minuter för en klockren open-ice tackling.
Jaja, säsongen blev totalt sett ok men efter denna kvartsfinal så hoppas i alla fall jag att FHC åker ut så snart som möjligt.

Lindberg Råkkar: Nu vill jag se bra värvningar redan under nästa vecka, för att man över huvudtaget skall kunna andas någon optimism inför nästa säsong som kan bli en rysare. Samt förlängda kontrakt på Obsut, Lavander, Johnsson. ev också Burra och Almtorp.

Kalt,Miettinen, Lindgren bör ersättas av bättre spelare.

Bartecko är en gåta och är i nläget inte värt ett nytt kontrakt med tanke på kostnaden.

spud: Jag vet inte, man har inga helt enkelt inga vinnare när det gäller. För få spelare är villiga att offra det lilla extra för att vinna när det blir slutspel.

Grundeserie är en sak och slutspel en helt annan, Omark var faktiskt en av dom första att veka ned sig. Ända sedan Petterssons tackling i match 3 har han i princip varit osynlig även i powerplay.

Största anledningen är ju ändå att ingen av Bartecko, Kalt, Miettinen och Chabada producerade en enda poäng i slutspelet.

Det blev ganska precis som jag hade väntat mig. Luleå klarade inte att ladda om till slutspelet. Frölunda vinner rättvist, inget mer att säga om det.

Luleå gjorde en bra match, en hyfsad och tre rätt så dåliga. Kuben dömde bra i den första matchen, men sedan var det stundtals parodi på domarinsatserna. Kuben är riktigt jävla usel i dag, utvisningen på Chabada mot slutet är helt horribel - en klockren tackling bröstkorg mot bröstkorg - och att det inte blir 5+GAME (och på köpet fem mot tre för LHF) när vem-det-nu-var kör in skridskon i ryggen på Omark är helt obegripligt. Och Sjöbergs insats behöver vi väl inte kommentera vidare.

Och ännu en gång "råkar" sekretariatet låta klockan gå ett par sekunder extra när Frölunda leder. Det måste vara en hemsk otur de har att det alltid är just i Göteborg det sker och ingen annanstans. Den här gången var det i alla fall en linjedomare som var med på noterna, annars hade de kommit undan med det. Det hördes tydligt att Kuben hänvisade till linjedomaren.

Lindberg Råkkar: Kom ihåg att ni möter ett lag med överlägset största resurser i denna liga. Sen att ni i spelet varit rätt jämna mot dem. Målvaktspelet, eller om man hellre vill, förmågan att göra mål blev helt avgörande i denna kvart. Men ni har bjudit upp väl, tycker ni kan åka ut med högt huvud.

Nu får Osten bekänna färg under silly season, många utgående kontrakt.
Omark och Harju lär ju inte gå att ersätta för likvärdig kostnad.

Salcin: 4 mål på 4 matcher, AVGÅ 2xROGER!!

Som vanligt går det åt helvete i kvarten.

Lindberg Råkkar: Hur fan kan det bli personligt idiotdommare!

Tomas Andersson din jävla sopa, 5+GAME ska det där vara.
FYFAN!

Lindberg Råkkar: Omark borde ha en extra tjock dumstrut i avd sluta gnäll...

Poffa: Nu hade ju domarna påpekat för Omark att han inte skulle sitta så där, dubbel-dumstrut. Å nu gör Janne juniormisstag och 1:a femma inne på mål i baken.
BYE BYE LULEÅ BYE BYE

Poffa: ja, i så fall var det inget att diskutera. Då var det utvisning.

LL: Du har rätt, fast jag uppfattade det hela som att den spelare som var på väg av isen var 1-1½ meter från sargen när pucken träffade Omark.

Poffa: det beror iofs på var den bytande spelaren befann sig. Om han hade kontakt med sargen framför båset så är det normala att inte blåsa för utvisning. Om det var så nu vet jag dock inte för jag tittade ärligt talat inte så noga, men det räcker hur som helst inte med att pucken tar på en spelare som sitter på sargen för att det ska vara utvisning.

PEN: Klart det är utvisning, han påverkar ju spelet då han får pucken på sig.

Bolivar: 40 min defensiv brillians från Radek Phillip sida så här långt in i matchen.
Synd att man inte kan säga samma sak om landslags-Janne som varit en stor besvikelse idag liksom övriga slutspelsmatcher.
Framåt är det dock väldigt tunt, Harju och Omark får inte vara så här osynliga då är vi chanslösa.
Lundberg med bästa chansen mitt i slottet men skottet vart som vanligt en fösning mot Honken.

Hur i helsefyr kunde det bli en utv, Han sitter på sargen för sjutton gubbar!

Salcin: Ja, men bättre spel i BP ikväll. Otroligt viktigt med första målet ikväll.

Salcin: Ja lite väl paragrafridande över den 6 man på banan utv.

skitdommare även ikväll

Bissett19: "Är det inte dags att det finns några regelkunniga på isen också?"

Jo, men det fanns det ju.
Assisterande domaren hade ju koll på den regeländring som Sjöberg uppenbarligen missat eller glömt bort.
Shit happens och den mänskliga faktorn slår till när man minst anar det.
Det (o)lustiga var väl att assisterande försökte påtala saken för Sjöberg men denne vägrade av ngn anledning att ta detta till sig.
Olycka nr 2 var att Ryhed som var domarkontrollant, satt på läktaren och upptäckte att ngt inte stod rätt till.
Han försökte visst få kontakt med Sjöberg eller sekretariatet men hann inte ner innan Sjöberg släppt pucken.
Och iom detta så var loppet kört.

Det händer alltid märkliga saker i Göteborg och när det är slutspel...

Låt händelsen bli en tändvätska och ta och vinn kampen idag.

LYCKA TILL!

Bissett19: Haha.... annars finns det ju alltid några tusen regelkunniga på läktaren varje match. Bara att fråga.

Bolivar:

Jo det var väntat,men jag gillar HL:s åtgärd:

"För att undvika liknande händelser i fortsättningen beslutar tävlingsnämndens att ”regelkunnig kommer att finnas på plats under matcherna i nära anslutning till speakerbåset.”
Hahaha.
Är det inte dags att det finns några regelkunniga på isen också?

Lindberg Råkkar: Som väntat så blev det avslag på protesten.

Lindberg Råkkar: Bara 7h tills nästa förnedring startar.

Lindberg Råkkar: + kapten Burra givetvis.
Jag åker hellre ut med 5-0 med ett lag till hälften av juniorer som vill något än utländska divor som vägrar kämpa eller slåss för vårat klubbmärke.

PEN: Kapten Burra visar ingenting, bara Lavander, Robin och Lidhammar som vill något.
Kalt, Chabada, Obsut och Bartecko ska inte ens vara ombytta imorrn.

Lindberg Råkkar: Rönnberg/Kyrö har väl härdsmälta och inte får fram ett ord i ilskan då.....
Nej passivt är det i båset ingen som eldar på!

Lindberg Råkkar: Vafan har vi för jävla coacher, varför beordrar man ingen att köra över Niklas Andersson. Ett gäng veka jävla sopor som står med mössan i hand och bara tar emot.

Lindberg Råkkar: Om Sjöberg dömmer matchen imorgon lika bra lämna Wo och skita helt i matchen.

Vafan sysslar Obsut med, åker ned i hörnet med Frölunda spelaren.
Spelar han hockeymatch i någon parallell dimension.

« · 1144110 · »