Jesper Jonsson: Skön seger. Frallan riktigt bra. Och Nilsson fortsätter att spela stabilt. Måste även ge en eloge till DIF. Fortsätter dom så här så kommer de ta en slutspelsplats hur lätt som helst. Inget lag går säkert mot dom.
Skönt att man fortfarande är 100 % - ig i nya Coop Arena. Återstår bara att se hur länge det håller i sig.
lizzard: jag kunde bara se andra halvan av matchen men Emil var riktigt bra i dag. Framför allt gjorde han ett stort jobb med att hålla nere pucken i DIF-zonen och plockade bort många anfall för dem.
Sedan måste jag återigen säga att Johan Fransson var riktigt jävla bra - framför allt defensivt. Och uppåkningen han gjorde som gav fem mot fyra (och 3-2-målet, väl?) var en fröjd att skåda.
lizzard: Gillar inte att lyssna på webbradion alls, allt låter mycket farligare än vad det är. Varje gång Djurgården e i zon håller man få hjärtsnörp... Härligt med seger iaf.
Många intressanta matcher ikväll. Derbyt mellan Timrå och MoDo och matchen mellan Linköping- Frölunda tänker jag främst på. Sedan är det ju med stort intresse man följer om Skellefteå har repat mod efter plattmatchen mot MoDo. Men dom får det riktigt tufft borta mot Rögle som verkar vara riktigt hemmastarka. Sedan har vi ju även toppmötet mellan HV71 och vargarna från Karlstad. Vem vinner målvaktskampen? Den på förhand mest ointressanta matchen är enligt mig den mellan SSK-BIF
Bolivar: Själv kommer jag vara på plats i COOP Arena. Är 100 %-ig i år. Missade förlustmatchen mot FBK. Bara hoppas man får se ytterligare en trea ikväll.
Portello: Blir en intressant match. Missar tyvärr direktsändningen men får väl se den inatt efter personalfesten. Risken finns ju tyvärr att någon 'skvallrar' resultatet eftersom det finns en massa djurgårdare på jobbet.
Bolivar: Och ikväll är det hemmamatch mot serietrean DIF. Ett Djurgården som Luleå hade det väldigt svårt mot förra säsongen. Hoppas verkligen att det blir tre nya poäng ikväll samt storspel av vår nye supermålis.
LL: En riktigt skön seger igår. Vad ska man säga om Anders Nilsson? Helt suverän, enligt mig.Sprider ett stor lugn omkring sig. En annan som imponerar stor är Ejdepalm. Vilken skillnad på säsongsstarten den här säsongen mot för fjolårets.
Bolivar: Jorå Luleå till trots så är de trevliga... :)
LL: Jag har sett Frölunda spela för lite för att uttala mig om vad som är rätt och fel. Men nu är det dags att plocka fram blåstället och kämpa, finlira får vi göra längre fram. Dagens match såg jag som sagt var inte, eller nja knäppte lite mellan hockey och fotbollen i början, men sen blev det fotboll för hela slanten. De få sekunderna jag såg kunde jag inte bilda mig någon uppfattning om hur de spelade och agerade.
LL: Å däremellan dyngstryk av Umeå Norra. Ser man på deras lag var det väl längesedan Honken höll någon mästarklass. Tycker det blir kortare och kortare mellan hans mindre lyckade matcher och längre och längre mellan dom riktigt vassa insatserna, den trenden har varit tydlig i flera år nu.
Annars har dom ju en hel hög riktigt bra offensiva backar men i egen zon har dom inte alltför många rätt. Framåt är det ju mest Niklas Andersson vilket ändå får ses som ett svaghetstecken. Visst man saknar Joel och Hahl men den sistnämnda är väl ändå alltid skadad. På pappret ska man ju även ha Pastorn med att komma tillbaka till toppfrom från långa och svåra knäskador kan vara väldigt svårt. Dahlén utan Janne Karlsson är också ett stort frågetecken.
Jag tänkte mer på spelarna i Frölunda. Det var ju inte så här säsongen skulle börja, nog hade de nog trott att de skulle ha fler poäng än så här efter de här matcherna.
LL: Jag har det rätt kul trots allt, Frölunda förlorar, Oddevold förlorar, Kropps förlorar och Blåvitt kämpar på men det kommer inte att räcka ända fram.
Än en gång: Grattis till segern, grannarna under mig är glada, de håller ju på Luleå av någon konstig anledning... :)
Fan så fint med tre poäng och en hel hög med mål. Kan inte vara så kul i Frölunda just nu, först dyngstryk av DIF på hemmaplan och sedan i alla fall siffermässigt dyngstryk av oss.
Måste säga att Johan Fransson imponerade enormt på mig i dag. Fast inte lika mycket som Anders Nilsson. Satan så cool killen är.
Salcin: mycket tryck från Frölunda nu. Det kommer att komma en LHF-utvisning tämligen snart, vi hänger på gärsgårn just nu. Får hoppas att timeouten hjälper till att få upp LHF lite i banan igen.
LL: Men finns ytterligare saker som talar för Luleå och poäng, nämligen att jag vinner 1600 om Frölunda avgår med seger på ordinarietid. Den välkända mottippartaktiken är en väldigt trevlig vän när det går lite tungt för Luleå i serien.
Lindberg Råkkar: nej, i fem mot fem ska det inte behöva vara några problem om inte Frölunda bärjar spela mycket bättre. Men det är ju just det där med fem mot fem - vi har ju tenderat att ta en del onödiga utvisningar de senaste matcherna så det får inte blir något sådant om vi ska bärga hem det här.
Salcin: Tycker Frölunda ser fortsatt trötta och sega ut, målet var ju lite slumpartat, likt Luleås 1-1 puck. Dom har ju inte haft ett enda flygande anfall på hela matchen vilket är väldigt ovanligt. Dom har haft flera chanser i spelvändningar men inte haft farten alls genom mittzonen. Så länge dom behöver göra mål genom att anfalla mot alla våra fem spelare + Nilsson så känns det inte speciellt oroligt.
LL: Trist för Modig men nu måste dom väl ändå köra Nilsson tills han gör en riktig plattmatch eller behöver vila för att han lirat för mycket och då talar vi inte om 3 matcher utan om 10-15 matcher minst.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Skönt att man fortfarande är 100 % - ig i nya Coop Arena. Återstår bara att se hur länge det håller i sig.