Lindberg Råkkar: en förklaring till det virriga försvarsspelet var nog också att de rullade på sju backar, något som aldrig har funkat och aldrig kommer att funka. Du måste ha jämna par, vill man spela alla sju backarna så låt någon dubbla då så att man alltid spelar med samma partner.
En dyngmatch av alla inblandade, från tränare till sista forward. Ja, utom för Johan Fransson, han var den enda som verkade ha fattat att det var match och inte ett lätt träningspass.
Ja jag håller med om att det var för lite jävlar anamma mot LHC sen slarvade de alldeles förmycket både i anfallsspelet o i försvarsspelet LHC hade alldeles för mycket frilägen medan Luleå inte alls hade speciellt mycke farliga målchanser de måste absolut ta vara på de chanser de får bättre.
Nej i kväll vet jag faktiskt inte vad de sysslade med.
Ska väl även tillägga att det är starkt att jobba sig tillbaka till 5-3 efter att ha tappat in 2-3 mitt i tredje perioden.
Bolivar: jo, det tycker jag också. Det är inga jätteskillnader mellan de två, men det känns som om försvarsspelet som helhet blir snäppet lugnare med Nilsson.
Ribbträff av HV, nu jävlar är det action hela tiden...
Bolivar: hade LHF haft samma effektivitet som HV har haft i den här matchen hade vi gjort tvåsiffrigt. Den gamla klyschan "det gäller att ta vara på lägena" känns ganska aktuell idag.
Hoppsan, 3-3 och plötsligt var det den gamle Chabada som visade sig. Där var Stefan Liv inte bara på läktaren utan ute på Gammelstadsvägen.
...och nu mål igen - eller?