Luleå HF

SHL · 117882 inlägg · 891 ämnen

Kvällens match

Sv: Kvällens match
Jag tyckte Robin Andersson var bra, han hade bra fart, smällde på och fick göra ett mål, sitt första för Luleå. :) Väldigt virrigt försvarsspel i tredje perioden. Det blev ju en väldigt bra start på tredje med mål, hade inte LHC gjort mål ganska omgående hade det kanske sett annorlunda ut resten av tredje perioden.

Random: ja inte för den direkt var bra innan men kan väl inte säga det här blev nå bättre.

Kan man trixa borta några av rutorna?

Lindberg Råkkar: en förklaring till det virriga försvarsspelet var nog också att de rullade på sju backar, något som aldrig har funkat och aldrig kommer att funka. Du måste ha jämna par, vill man spela alla sju backarna så låt någon dubbla då så att man alltid spelar med samma partner.

En dyngmatch av alla inblandade, från tränare till sista forward. Ja, utom för Johan Fransson, han var den enda som verkade ha fattat att det var match och inte ett lätt träningspass.

Ja jag håller med om att det var för lite jävlar anamma mot LHC sen slarvade de alldeles förmycket både i anfallsspelet o i försvarsspelet LHC hade alldeles för mycket frilägen medan Luleå inte alls hade speciellt mycke farliga målchanser de måste absolut ta vara på de chanser de får bättre.

Nej i kväll vet jag faktiskt inte vad de sysslade med.

Vad har hänt med hemsidan ? :O

Lindberg Råkkar: Ja det är dags med lite mer jävlar anamma nu och en vinst. Idag trillar vi från plats 3 till plats 7.

Bolivar: Usel insats rakt igenom, framförallt försvarsspelet verkar ha havererat totalt. Målvaktsspelet är väl inte heller något som ingjuter förtroende oavsett vem som står. Sen förstår jag inte varför dom envisas med Berglund i PP då Robin Olsson besitter samma egenskaper men faktiskt har lite form och mycket mera självförtroende jämfört med Berglund.
Jag hoppas att delar av dagens insats kan förklaras av sjukdomar och att vi har fokus lite för tidigt på måndagsmatchen. Annars ligger vi riktigt risigt till.

Och efter 3-2 så var det kört och det slutar 6-2. Inget att säga om dagens förlust, LHC var bättre idag.

Lite bättre i andra och det blev 2-1 men tyvärr släpper vi in 3-1 när vi har PP.

Ser inte så bra ut efter 1 period i Cloetta Center. 2-0 till LHC i en ganska öppen period men LHC har haft mer av spelet, mycket tack vare 2 st PP.

Lindberg Råkkar: Jo vi i det närmaste sänker Djurgården segern.
10 min bra spel i tredje med kvittering som följd ändå går det allt sedan åt skogen.

Salcin: Vi har full puckkontroll och ändå slutar det med att vi ger bort ett PP så lätt får det inte gå till när det är så lite tid kvar av matchen.

Lindberg Råkkar: Förlustsviten borta mot DIF ser ut att fortsätta..

Salcin: Mkt bra coachat stoppa in Olausson i 1:a linen. Mycket bra första halva av 3:e perioden och kvitteringen får anses helt rättvis.
Men den här matchen kan nog svänga igen.

Kvitterat efter ett par minuters fint spel, hoppas det spelet håller i sig resten av matchen nu!

Lindberg Råkkar: Modig ger inget stabilt intryck, ofta felplacerad och överarbetar när motståndarna kommer i lägen.

Salcin: Usch vårt spel föll ihop totalt när Lavander fick 10 min Abuse utv.

Aliline: 2-1! Arlbradt igen, strålande gjort av Lavander att vara kylig i läget och passa Arla där.

Aliline: Oj snyggt mål, men vart försvann alla Djurgårdare?

Lindberg Råkkar: 1-1 Snabb reducering, härligt. :D

Lindberg Råkkar: Viktigt med snabb kvittering,få se nu om Luleå kan lyfta spelet. Matchen har varit en seg tillställning hitills.

LL: En period och Luleå ser extremt uddlösa ut framåt. En halv Abbott är ingen Abbott, det är i alla fall så det känns så här efter 20 minuters spel.
Har vi ens haft någon målchans värd namnet? Skulle väl vara Chabada där i PP när han inte fick någon träff på pucken som damp ned framför honom.
Djurgården har ju inte skapat så värst mycket, är väl bara en rejäl chans där Modig gjorde en fin benparad.
Lyckas vi inte höja oss så kommer Djurgården vinna det här komfortabelt med 2-0 eller nå liknande.

Portello: ajdå, då blev ju inte chanserna att vända Hovet-trenden större precis. Men det ska bli intressant att se Emil Lundberg i förstafemman, tror att han kan göra ett rätt bra jobb som vikarie där.

Lindberg Råkkar: Ingen Chris med ikväll mot Djurgården. Han hade tydligen feber i morse. Bara hoppas att Luleå kan vinna utan honom.

Lindberg Råkkar: Grattis till en välbehövlig seger.

Bästa hemmamatchen på mycket länge, trevligt att få se en viljevändning i 3:e trots att HV förmodligen var det bättre laget i den perioden. Å andra sidan ägde vi ju 2:a totalt då dom fick 2-2 orättvist.
Intressant att få se Mannberg i 2 byten eller vad det blev, killen är väl inte riktigt mogen elitserien ännu. Han har inte så mycket att sätta emot med sina 50kg eller vad han väger :)
I övrigt är det väl bara berömma hela laget för en grymt bra kämpa insats.
Nu gäller det bara hålla i den här nivån i kommande matcher.

Nu kan man sova gott.

Väldigt viktigt att få in 3-3 rätt så snabbt. Jag hoppas verkligen Chabada kan komma igång med poänggörandet nu.

Ska väl även tillägga att det är starkt att jobba sig tillbaka till 5-3 efter att ha tappat in 2-3 mitt i tredje perioden.

LL: Efter första kunde det ha stått 2-2 baserat på det öppna spelet. Därefter har vi varit lite mer på tårna. Skönt med hemmavinst.

Sådärja! Tre poäng, ingen kanonmatch men en arbetsseger ger tre poäng även det.

Bolivar: kanske det, jag är i alla fall bra på klyschor :-)

LL: Du borde stå i båset :-)) Nu åkte Jonte ut så det är inte över än. 6-3 i tom kasse nu, hoppas jag.

Bolivar: fast i första var HV iofs klart bättre och kunde ha dödat matchen.

Bolivar: och 5-3! Nu tycker jag att vi ska vinna den här matchen. Vi drar till med klyschan "RÄTT SIDA NU GUBBAR!", och fyller på med "PUCKEN FRAMFÖR OSS HELA TIDEN!!!".

LL: 5-3 Abbotts! Nu ska det väl ändå hålla. Inte årets bästa match men vi är bättre än HV ikväll.

Rättelse på Chabada, han hade gjort ett tidigare i bortamatchen emot FBK.

Bolivar: jo, det tycker jag också. Det är inga jätteskillnader mellan de två, men det känns som om försvarsspelet som helhet blir snäppet lugnare med Nilsson.

Ribbträff av HV, nu jävlar är det action hela tiden...

LL: Du hade rätt. Håll i detta nu.

4-3!

LL: Vill inte ge mig in i diskussionen om vem som ska stå men Nilsson känns säkrare.

Bolivar: frågan är om Liv hade handsken på pucken före Lavander var på pucken? Svårt att se på tv-repriserna, men jag är nog inne på att han inte har handsken på pucken, tittar man på hur pucken rör sig så ser det ut som om den tar på kanten på handsken och rullar över den. Men jag mycket väl ha fel.

Videokoll på 4-3. Kanske hade Liv plocken över.

Bolivar: hade LHF haft samma effektivitet som HV har haft i den här matchen hade vi gjort tvåsiffrigt. Den gamla klyschan "det gäller att ta vara på lägena" känns ganska aktuell idag.

Hoppsan, 3-3 och plötsligt var det den gamle Chabada som visade sig. Där var Stefan Liv inte bara på läktaren utan ute på Gammelstadsvägen.

...och nu mål igen - eller?

Efter alla missade chanser så lyckas Chabada göra årets första. Härligt. 3-3 nu. Och i skrivande stund blir det 4-3.

LL: Det var samma i första när Ledin gjorde en riktigt ful armbågstackling som Kuben missade.

Bolivar: och hur kan Laine inte få matchstraff för tacklingen mot huvudet på Hellström?

Bolivar: Undrar jag också.

Hur kan det bli Puck-Out när man sätter fram klubban för att avstyra en passning?

Lindberg Råkkar: "så ser man ju att det räcker för LHF att bara komma upp till en normal nivå för att man ska kunna vinna tillräckligt för att vara topp 4"

Håller med helt och hållet men LHF är för ojämna för det, det är det jag menar med mitt resonemang.

Och jag håller med om att serien känns svagare än på bra länge - inte ens HV71 har ju speciellt mycket mer än sin förstafemma att komma med.

« · 1200790 · »