Luleå HF

SHL · 120841 inlägg · 893 ämnen

Kvällens match

Sv: Kvällens match
LL:

Ja, man förstår ändå att han var något slags kulfigur i Minnesota. Man kan inte låta bli att gilla karln.

LL: Låter intressant med hjärtinfarkter med någon form av trygghetsgaranti.

Albert Hall: fast jag gillar ändå Mannys infarktframkallande spel. Jag vet inte vad det är som gör det för egentligen borde man ju vara vansinnig på karln, men även om han gör minst en dundertavla per match så ingjuter han likafullt en sådan trygghet i hela laget att försvarsspelet har blivit klasser bättre än innan han kom till LHF och han räddar ju en eller ett par givna baklängesmål mer eller mindre varje match också.

Karoliina:

Nja han gör ju en del idioträddningar emallanåt också. Fast det är inte den typ av målvakt jag gillar. Jag gillar tråkiga målvakter som aldrig gör bort sig, tar vad dom ska och släpper in vad dom ska. Bättre för mitt hjärta.

Fast sån var ju förståss inte Myllys. Han gillade jag lite ändå.

Albert Hall: Ja, jag har sett det förr. Han tycks inte ha benstyrka nog för att sparka sig tillbaks till målet efter idiotutflykter därifrån. Liknar mest en säl på skrillor. Nä nu är jag elak....*smäller stygga Liinan på fingrarna*

Karoliina:

Manny är hjärtinfarktframkallande. Precis vad som helst kan inträffa när han ska ut och spela puck.

Albert Hall: Men Nannyn...*stönar efter att ha sett Hokkykväll*

Oj vilken härlig och livsviktig pinne! Syns bara att vi inte kunde ta extrapinnen i vrålchansningen i förlängningen... Nåja, jag tror dom flesta gick hem ganska nöjda ikväll. 2-2 var ganska rättvist också.

Nu väntar Malmö hemma och Brynäs borta innan allt avslutas med SSK hemma i sista matchen. Jag har lite onda aningar inför dom två närmaste. Jag tror inte Lules styrka just nu är att gå ut och vinna mot lag som inte har nått att spela för.

Som jag hela tiden sagt: Steve Staios har blivit ett lyft för Lulehockey och allt kommer att avgöras i sista matchen.

Karoliina: Nej, det kan du inte göra. Ikväll tror jag trots allt vi harchansen men då måste ugnen hålls varm, *ler lite och hoppas påupptining*

Bo_Beast: Funderar starkt på att bakstrejka...*surar*

Karoliina: Jag är tillbaka efter att ha bevistat sparkboll i Barcelona*ler*. Luleå hade ju ingen match i helgen så då kunde man ju göra nåtannat.

Var är alla luleåskribenter...*utreder surmulet*

Linkan: Dax att damma av kvällens matchtråd och se sangvinisk ut. Synonymt med sangvinisk är godtrogen. Fast jag översätter det hela till hoppfull. Hursom så sitter jag på jobbet och funderar på allt annat än just på arbetet. Tex på det faktum att jag tvingas till att hålla lite på jyrgården ikväll...

Linkan: Precis en fråga jag stälde mig. Ähh, vi får skylla på att jag inte har några pengar ;)

Karoliina: Lätt att vara efterklok:-) om du bara vetat att Nanny skulle spika så,men som sagt det är lätt att vara efterklok:-) ärligt vem trodde att Luleå skulle vinna mot Djurgården? jag är första att erkänna att jag trodde på torsk!

Lövva. Varför åkte vi inte till globen i helgen?

Linkan: Förra säsongen slutade ju Luleå som bekant på en sjundeplats, med en slutpoäng på 70 pinnar. Modo 8:e ned 68. I ingemansland kunde man hitta SSK och Brynäs på 64 resp. 61.

Tar vi 12 poäng till så kommer vi denna säsong att sluta på 66 poäng.

Blir mycket intressant å se.

Karoliina: Surt värre att du inte åkte iväg.Lider med dig.
Men jag gissar att du är rätt nöjd med att vi tog tre pinnar :)

Trevlig helg på dig själv.Och akta dig för blåbären.För många kan vara farligt för magen!

NallePhu: Fuskis! du var före men inte med mycket..

Portello: Jag är sur för att jag inte åkte in till matchen. Missade tillfället att se Luleå piska diffen. Men jag har plåtar till matchen Sve-Fin i SHG. Gissa vilka jag då hurrar för?

Glad i hågen önskar jag er alla en attans trevlig lördagsafton. Själv ska jag mumsa blåbärspaj så att tänderna blånar!

*tihooo*

Lövva: Nog tycker man att vi ska kunna fixa en slutspelsplats.
Men jag ska erkänna, har rätt taskig koll på Hv;s, SSK:s, samt Moras spelprogram.

Ps. Tottenham leder med 2-1.Mido två mål.

Lövva: Tar vi tolv pinnar är vi klara:-) alltså räknar jag med noll mot Frölunda, Vi missar inte slutspel nu har björnen vaknat i norr..

Lövva: Av de 4st hemmamatcher så måste vi slå HV,MIF och SSK, TAr vi poäng mot Frölunda så är det bonus och vinst är ett måste mot Brynäs!
Känns som ett rimlig teori att vi minst ska ha 12p på dom sista matcherna!

ekan68: Ja det hoppas jag verkligen! Varför kunde ni inte vinna mot SSK idag? jag somhade alla resultat rätt förutom Brynäs:-)

Linkan: Nu ser tabellägen ganska mycket muntrare:

Mora 56 poäng
HV 55 poäng
-------------------
Luleå 54 poäng
SSK 52 poäng
-------------------
Brynäs 44 poäng

Dock har vi en match mer spelad.

Nu återstår det bara en borta match, Brynäs borta 26:e.
I övrigt möter vi HV, Frölunda, Malmö och SSK på hemmaplan.

Ett till synnerhet tacksamt spelprogram som vi bör kunna dra nytta av

Linkan: Grattis! Nu slipper ni KS. Kanske ni kan peta ner Mora från slutspelet oxå! ;-)

Linkan: Tyvärr så vann Hv efter sudden .Men vi tog iallafall ett poäng på dom.

Lövva: Jo SSK slog Brynäs med 2-4 så nu kan vi glömma kvalet iaf! skönt, tack Luleå hockey att ni stog upp och aldrig vek ned er! som ni haft en förmåga att alltid göra men aldrig när det är kniven på strupen!

Portello: Å Moro slog Moda med 4-2! :)

Linkan: Skönt med tre pinnar. Och 3-0 resultatet från senast upprepas :) Trodde inte det före matchen men rugigt skönt. Nu har vi dessutom 9-1 på de två senaste matcherna! Känns lite synd att det är uppehåll just nu.

Linkan: Nu läste jag fel, du menar matchen kring jul? ja just jaja men tyckte väl att det var ganska löjligt att börja plocka ut spelarna när vi redan krossat FBK;-) nä skämt å sido jag håller med..

Lövva: Visserligen men jag skrev när Luleå spelar och det är det enda som räknas för mig:-) Jasså var han med där han okej men jag har aldrig haft nått agg mot honom när han dömt i coop annrs brukar ju vissa vara mer hatade..Patrik Sjöberg måste ju anses som godkänd i år iaf!

Linkan: Måste tyvärr säga emot dig där. Färjestads matchen senast hemma i COOP. När Färjestads spelarna skämde ut sig. Det var en platt match från hans sida, tyvärr. Men i övrigt håller jag med dig. Han är bästa domarn i Sverige!

Lövva: Härligt för Branko att hänga en!

Linkan: Och där avgör Raj-Raj med 3-0.Oj så härlig seger.Bara Manny får hålla nollan nu!

Linkan: jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Vi vann..så himla skönt..3-0 bra Manny!

Linkan: Rajraj gör mål igen :)

Utan att förstå så himla mycket av tattarna på weben så gör ju Ryhed ännu en bra match, jag vidhåller att han är klart ES bästa domare! Jag har aldrig varit med att han gjort nån sån där platt match nån gång dom senaste två sässarna när Luleå spelat! Strömvall pyntar kanske:-)

Karoliina: Japp.Kul att Manny spelar bra.Han har ju blandat och gett ganska mycket under sin tid i Luleå.

Karoliina: jag kan stava. Jag kan stava. Jag kan stava...*knagar på tummen och nervösar*

Portello: Skrv precis samma rad på Forum för 2 min sen. Förövrigt bakas det blåbärspaj här i skogen....*meddelar faktum*

Hör du berömmet av Nannyn av djurgårdssnynglarna i webbradion?

Sätt puck uslingen i tomamålet nu Pelle, du kan ju detta..

Lövva: Mycket möjligt.. nu verkar vi få boxplay ajaja!

Men nu har Hv kvitterat....

Linkan: va våra backar verkar få mycket fria lägen. Måste vara märklig match. Tror dock inte DIF är lika dåliga som tattarna försöker framstå att dom är.

Underbart.2-1 till FBK.

Oj, nu var Mäntylä nära att göra 3-0.

Portello: Jag mår illa:-( vi måste ta detta, nu gör Fbk 1-2!

Linkan: Och nu har Brynäs reducerat.Det gör ingeting, dom får gärna vända och vinna.

Usch, ca 8 minuter kvar.Kan den inte vara slut?

Man hör ju Luleå klacken..stort visst var det Luleå?

Portello: Vi måste, men Brynäs måste vända så jag får mina pengar:-)

Linkan: Och nu har FBK kvitterat.Det var ju bra.

Drygt halva matchen kvar, bara hoppas att vi håller i den här ledningen.

« · 509971 · »