Jag trodde att matchen skulle sändas på ppv, jag har för mig att jag läst det nånstans tidigare. Men när jag kollade tidigare i morse så var det inte så, tyvärr.
Albert Hall: Tycker det är märkligt att man väljer att peta den junior som imponerat mest så här långt. Han har inte spelat dåligt någon av de mather jag sett iaf.
Ska man peta någon borde det varit Machulda som uppträtt segt och lojt så här långt, en petning av honom skulle kanske ge en signal till alla i laget att oavsett namn måste du prestera för att få istid.
Vet du förseten om matchen sänds på PPV`Verkar mysko om den bara ska visas via nätet.
Saxat från Kuriren: "I och med Orszaghs ankomst hamnar stjärnskottet Robin Lindqvist utanför laget i matchen mot Djurgården. Något som Jens Hellgren inte ser som någon nackdel – för Lindqvist. – De unga killarna måste få lite andrum och i bland kan det vara behövligt att få vila, säger Hellgren."
Jag håller med om att det är lite underligt, men killen är född 1987 och tränarna vill nog inte slita ut honom helt. Killar i den åldern kan ha höga toppar och djupa dalar. Det är nog de djupaste dalarna man vill höja lite med ett sånt beslut.
Men vilket löfte Robin är! Helt respektlös i närkamper, bländande teknik och skridskoåkning. När hade vi senast ett sådant löfte i laget, Skuggan 1986 eller Renberg 1992? Snyggt när han proppade Mandarinville förra veckan. Fast han blev ju felaktigt utvisad tack vare en linjeman med synfel.
Paddan: Det var nästan värre än min översättning till "Rubba inte mina cirklar" där jag drabbades av total minnesförlust och försökte ersätta verbet med "non rubbo"...
Hm, få se nu, voluptas...nöje...lacrima...tår...hm...latinet har nog rostat sönder.
Karoliina: Stackarts Portello, oavsett vad han gör eller var han befinner sig eller har på sig så är det alltid på nåt sätt hans fel när Luleå förlorar.
Chief: Ett kristallklart exempel på 'kausalteori'. Vad hjälper väl mina övningar med bulldegen då Portello fingrar på sin mobil under hela matchen för att kunna tillslut sända dig hjärtliga gratulationer...
Albert Hall: Usch vilken trist och usel match det var, ser inte ut som vi är kvitt bortaspöket iår heller fan vad less jag blir. Uddlöst och tempofattigt, med samma spel blir det utskåpning imorrn.
Nästa vecka väntar 2 mycket viktiga matcher, DIF borta och MODO hemma.
Helg Ernest: antingen försöker du vara ironisk eller så är du mer enögd än vad som kan vara tillåtet enligt svensk lag. Jag såg på en gång att skottet tog på Obsuts klubba och även på alla repriserna är det hur tydligt som helst. Styfs mål var till allra största delen ren bonnröta, varken mer eller mindre. Sådant händer då och då, inget att skämmas för.
Helg Ernest: Jag brukar också skrämma barn, fast mer på en hobbynivå. Barn ska härdas. Enligt John Locke bör barn bli blöta om benen minst en gång om dagen t ex.
Portello: Tack för ditt sms efter matchen. Förhoppningsvis får du tillfälle att gratulera live i januari. ;)
Jag ber om ursäkt att jag skrämde slag på en av era supporters i kväll. Det var också ett slagskott som precis gick ovanför Xet. Jag vrålade rakt ut. Den stackars tjejen på 4-6 år höll på dö. Men hennes förstående mor lugnade henne med orden. Du förstår, han är likadan som pappa när han ser på hockey ( c : Så var det ur världen, jag fick ett sött leende tillbaka från tjejen och allt var frid och fröjd. Sedan fick jag försöka tänka mig för, så jag inte skiuulle skrämma henne igen. thats life !
Albert Hall: Du har tydligen inte sett tv bilderna på Styfs fullträff Ioförsig såg jag den Live och på lokalnyheterna sedan Jag har aldrig sett ett ruggigare slagskott. Man han knappt se att den var inne i mål. Precis mitt i X hade den måste haft millimetrarna mellan stolpe/ribba och puck.
Var det mest ruggiga jag någonsin sett.
Hade Obsuts klubba kommit i vägen för det så hade nog klubban följt med in i mål.
Vem f..n är Obsut ? Målisen eran han inte ens tänka "Rädd" Det bara small i maskorna bakom honom och gick som en projektil ut igen.
Oj, jag räknade fel för en gångs skull, det är ÅTTA pinnar ner till kvalet. Ändå visste jag att vi hade femton pinnar och Dif sju. Fast jag brukar i och för sig ha lite svårt med matten när talen överstiger tio.
Portello: Postivt - det är fortfarande 7 poäng ner till kvalet. Egentligen rätt skönt om dom där nere fortsätter att losa så vi för en gång skulle slipper oroa oss för kvalspöket åtminstone.
LL: Ja, egentligen hade inte Tik så många klara målchanser även om dom dominerade spelet totalt, så defensiven får godkänt. För övrigt så var "jätteskottet" (som kommentatorerna yrade om) som gav 2-0 ett självmål. Den styrde på Obsuts klubba. Vad hände med Styf vid skottet? Någon som gav honom en tjyvsmäll?
Portello: offensivt var det uselt större mer eller mindre hela matchen, men defensiven var till största del klart godkänd. Det var egentligen bara under ett par minuter i den andra perioden som TIK skapade några riktigt klara chanser, men även då kom de flesta skotten från ganska långt håll.
Luleå behöver lite självförtroende. Nu funderas och tvekas det lite för mycket.
Portello: Machulda har inte många rätt just nu. Idag klarade han inte av att ta emot en enda passning och därmed är förstakedjan totalt uddlös. Inte för att Renberg gjorde något positivt heller. Bartecko gjorde sin sämsta match i Lule. Vad ska vi göra?
Portello: Och en sak till som inte är bra.På de senaste fem matcherna har vi vunnit en och förlorat fyra.Och i tre av dom har vi inte gjort ett enda mål. Usch säger jag bara.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?