Luleå HF

SHL · 120956 inlägg · 893 ämnen

Kvällens match

Sv: Kvällens match
Paddan: Måste ha varit någon tryckfelsnisse framme då, matchen har funnits där som köp hela veckan fram tills nu.

Salcin: Eller så har de äntligen kommit på att de där LHF inte är så mycket att titta på ;)

Paddan: Verkar som att du har rätt.Luleå är nog inget vidare att se på för tillfället.0-2 i början på tredje.Ska vi bli nollade igen?

Portello: Verkar som att Fredrik Bremberg & Co just nu är övermäktiga er, i varje fall sett till målfördelning. På tal om Bremberg vore det intressant att se hur många mål framåt som den femman varit inblandat i. Kan det vara drygt 95%?

Portello: Finns bara ett ord när vi blir nollade av Djurgården PINSAMT!!!!!!

Portello: Pinsamma Luleå! Överbetalda Loosers...Varför i hela H-vete spelar Lener med Jan Sandström i pp 6 mot tre?

Linkan: Verkar numera vara en naturlag med en JÄTTESVACKA varje säsong i okt-nov, blir så trött.
De enorma problemet med målskyttet på bortaplan kvarstår, bävar inför bortaturnen med 5 raka bortamatcher.

Ända sen Taavola-eran har vårt bortaspel varit uruselt, och verkar nu vara ingrott i klubben.
Minns under min gymnasietid i Örebro 91-94 att det var en fröjd se bortamatcherna mot FBK, VIK, DIF, AIK då Luleå var i det närmsta ett 50-50 lag vad gäller hemma/borta-spel.

Trodde att med Lener vid rodret att skulle det vara möjligt bättra på bortaspelet, men så verkar ju inte alls vara fallet.

Salcin: Bortamactherna känns bara onödiga att spela varför inte låta våra bästa spelare vila och satsa hela slanten på hemmaspelet?!:-) jag är jävligt less på hur Luleå uppträder på bortais år efter år! det måste sitta intapetserat på väggarna, till och med i hjälmarna!

Linkan: Just nu känns det bara tungt. Nollade var å varannan match. Vad ska man säga. Nä ush...

Lövva: Håller med men jag tror det kommer en bättring. Att sitta i Globen igår var ingen rolig historia men matchen mot TIK i förra veckan var ännu sämre. Igår hade man tidvis det mesta av spelet men snurrade bara runt utan att komma till avslut.

Bolivar: Expressen sågar värvningen av Orzagh...tycker han är pengakåt o att Luleå typ bara är i brist på annat för honom..

rupert:

Jag tycker nog att man ska vänta ett tag innan man sågar honom. Han har i stort sett bara tränat tre ispass på fem månader innan gårdagens match. Ändå var han inte alls dålig enligt de källor jag har, och som jag litar betydligt mer på än vad jag gör på kvällstidningsjournalister.

Albert Hall: Orzagh gjorde en klart godkänd debut. Vad Magnus Nyström skriver i Expressen och det hunden lämnar efter sig på våra promenader i skogen lägger jag i samma påse. Nyström är en rabiat NHL-runkare som ytterst sällan har tyckt att något som sker i elitserien är rätt.

Hmm, jösses vilka omkastningar i kedjorna inför denna match, inte en endaste är intakt. Börjar kännas jävligt osäkert allting nu!
Varför splittras Fabbe-Bartecko-Karlsson linen tex.

Verkar som att Markus Nyberg blir sjättebacken ikväll, någon som sett han spela tidigare?

Salcin:

Markus Nyberg har spelat några byten tidigare den här säsongen. Det kan man i och för sig inte dra några stora slusatser av, men jag har för mig från A-jun att det är en kille som inte är särskilt spektakulär utan spelar på säkerhet.

Jag blev överraskad över hur kedjorna formeras. Jag trodde personligen att Orszagh var given bredvid Bartecko, åtminstone till att börja med. Att Fransson bildar backpar med Saravo känns däremot gjutet. Fast det kanske blir bara fem backar, så då rullar dom väl runt lite hipp som happ.

För övrigt hamnar tråden "Brynässtatistik" i Brynäs gb på min personliga Hall of Fame på HS-trådar genom tiderna. Stor komik.

Albert Hall:

"För övrigt hamnar tråden "Brynässtatistik" i Brynäs gb på min personliga Hall of Fame på HS-trådar genom tiderna. Stor komik."

Kan inte annat än hålla med.

LL: Angående artikel i Exp så var det ju tydligen DIF som kontaktade Orszagh men när han ville ha bra betalt så backade man. Har lite svårt att förstå att man kontaktar någon som man inte är intresserad av.....

Poffa: Tänk vad man missar när man inte blev insläppt på internet igår kväll.

Dags då att förlora mot ett världsjättebästigast lag. Vi säger väl 17563-1, minst.

Paddan: Förpostfäktningen kan börja!

NuMo: På tal om fäktning och smärtor så verkar Tomas Andersson vara domherre ikväll. Bäst att säga till de i Coop att lägga regelboken i utvisningsbåset, ifall han skulle bli lässugen igen.

Paddan: Det blir en usel match som slutar 2-3.

Paddan: Korrigering...Thomas Andersson var det ju...

Paddan: Korrigering...Thomas Andersson var det ju...

Albert Hall: Du ska då alltid vara optimistisk.1-4 blir det efter en urusel match av Luleå.

Portello: 1 mål får nästan ses som en framgång, tror tyvärr på 0-5 och höstmörkret kan bre sig över oss på riktigt allvar.

Portello:

Hm, är det bara jag som är optimist, jag har tippat Lule-vinst med 3-2.

Albert Hall: Hade också förväntat mig Orszagh och Bartecko i samma kedja med Fabbe som tredje länk.
Verkar som Machulda är en Lener favorit och kommer få chanser hela säsongen oavsett spel, tavve-varning utfärdad.

Sannes: Äh, det är lugnt, Tobias Enström kommer att drälla med pucken vid femtielva tillfällen och göra vansinniga uppspelsförsök lite nu och då. Morten Green kommer dessutom att tackla sönder Hasse Jonsson och Krizan under sin privata isshow Green Giant on Ice så LHF kommer att ha punkterat matchen redan efter fem minuter av första perioden

Paddan: Jag fick en plötslig ingivelse att vi inte har en chans ikväll. Tråkigt att vi skall förlora så många poäng nu i en sånt kritiskt läge som just nu. Har vi otur så hamnar vi i en negativ spiral som vi får svårt att jobba oss ur med tanke på alla juniorer. Blä! Plötsligt känns Luio som den maktfaktor de är i COOPen.

NuMo: Försök inte! Chansen är nog större att ni upprepar 0-9 än att Luleå vinner ikväll. Månen ligger i fas och är gymnsam för MooDooismen.

Portello:

Jaha. Så om MoDo fortsätter med det underbara "spel" hade sist hemma så kommer matchen ikväll med andra ord att bli extremt tråkig att titta på? Jag rekommenderar alla lulingar att stanna hemma!

Paddan:

Jag hörde att MODO valt att stanna hemma i kväll. Tydligen trodde man att det skulle ge ett bättre slutresultat än om man åkte upp och verkligen spelade matchen.

Poffa: Jag antar att det måste vara det där "Kaffe och Bulla" som de är rädda för. Hittills har de klarat sig undan "Bulla", men vem vet när och var han poppar upp.

Paddan: Tackla sönder säger du.Har för mihg att jag läst en och annan rad i eran gb att Modo-spelare inte tacklas.Men jag kan ju ha läst fel iofs.

Så är det bortamöte mot HV idag.Killarna borde ha fått åtminstone lite självförtroende efter 5-1 vinsten mot Modo, så att hoppas på mål kanske man kan göra.

Lener väljer att spela exakt samma lag som sist, och det tycker jag han gör rätt i.Kedjan med 33-16-19 var bra men förhoppningsvis blir den ännu bättre.

Såg att Aftonbladet betygsatte värvningarna igår, där Luleås fick rätt bra betyg.Dock så var inte vara junisar med i den betygsättningen.Konstigt.

Hej och hå.1-0 till Hv med EN! sekund kvar av första.Så typiskt.Nu blir vi nollade igen.

Portello:
2-2 fort som ögat.
14 sekunder mellan målen.

Portello:
2-2 fort som ögat.
16 sekunder mellan målen.

Metal Guru:
Har inget kalibrerat armbandsur, därav två någorlunda samstämmiga tider.

Metal Guru: Och nu blev det 2-3. Härligt. Nu får vi hålla i detta och fortsätta framåt. Från 2-0 till 2-3 visar i alla fall på moral i laget.

Metal Guru: din synkronisering är irrelevant så länge du har så goda nyheter :-)

Och nu leder vi till och med! Hur det än går i matchen så är det jävligt bra att ha vänt till ledning från 0-2. Nu har vi ju i alla fall gjort mål på bortaplan igen, men jag...

LL: "menar jag", menar jag förstås...

LL: Det här hade jag inte väntat mig.Bara hoppas att vi kan fortsätta med det här spelet matchen ut.
Verkar som att Winnerborg har en ganska låg toleransnivå, men så länge det är konsekvent så är det ok.

Portello: antar att du lyssnar på radio, eller? Hur ser spelet ut?

PP för oss igen.Skulle sitta mumma med 4-2 här i slutet av andra.

LL: Kommentatorerna öser beröm över Luleå.Luleå är hetare och leder rättvist.
Är ju bara hoppas att dom fortsätter i samma stil i den tredje.

Andra perioden slut nu.

Portello: Vad händer där ute? Luleå leder på bortaplan! wow håll i detta nu grabbar.

Portello: OK, det låter bra. Jag ser att det blev 18-5 (!) i skott till Luleå i den andra perioden, det tyder onekligen också på ett offensivt Luleå. Skönt att höra att vi inte alltid är kassa på bortaplan.

« · 602132 · »