Luleå HF

SHL · 117887 inlägg · 891 ämnen

Kvällens match

Sv: Kvällens match
Aliline: 5 mot 3 i 9 sek, skulle va bra om dom satt ett mål nu

lizzard: ja men går ju inte med massa sopor som slår icing i PP

Jesper Jonsson: o coacher som matchar burra i pp

Jesper Jonsson: eftersom vi leder efter 1a så får man anta det blir en kamp hela vägen iaf.

inte som mot pölsan

Jesper Jonsson: 12-8 i skott för luleå och 2-1 efter första e inte dumt alls.

Jesper Jonsson: 2 raka PP å chans gå till 3-1 innan paus men man spelar lojt och oinspirerat. Burra ger bort dyrbar 5 mot 3 tid då han inte ger bort pucken i anfallszon trots att vi inte ens har folk där som kan spela.

Lindberg Råkkar: Usch fy och blä 3-2 nu till Hv. Kom igen grabbar vi kan vända på detta.

Lindberg Råkkar: Jobbig inledning på andra 2 snabba mål av HV

lizzard: hv-blää. kom igen nu lule, kämpa...

Aliline: Hoppas att Luleå får igång PP selet nu. Ett mål nu skulle smaka mumma

lizzard: Doh spelet ska de va.

lizzard: svag andra period av Luleå hitills , känns avgjort för HV nu.

lizzard: Jahapp istället för 3-3 blir det 4-2.. Måste ta vara på våra power play om detta ens ska bli nära poäng.

Salcin: Ja det känns så. Iofs hade jag inte väntat mig någon poäng ikväll. Men jag hoppades verkligen när dom hade 2-1 efter första.

lizzard: skulle aldrig sagt ngt om match hela vägen

när jag somnade dog vi tydligen

4 raka hv mål

lizzard: Godnatt världen, nu e det kört.

AVGÅ 2xROGER
Man hade chansen gå för 3-1 i slutet av 1:a men matchar Burra i PP.

Lindberg Råkkar: ska börja ändra igen ARLBRANDT, Pär burra har spelat ihopp sen starten

Lavander fick göra ett billigt mål, viktigt att få första målet.

Salcin: men nu fick Timrå kvittera. Luleå agerar för slarvigt i egen zon många gånger, se till att jobba ut pucken ordentligt så slipper vi få tryck mot oss så ofta.

Måste dock säga att jag inte kan förstå hur Rönnmark kan döma straff för Timrå när han inte dömde straff vare sig när Fabbe var igenom eller när Arlbrandt var fri. I det sista fallet blev det ju inte ens utvisning.

LL: Ja, Rönnmark känns lite ojämn. Oavgjort efter 1:a känns väl ganska rättvist.

Bolivar: ja, inget att säga om att det står lika. Möjligen att det snarare borde ha varit 2-2, båda lagen har missat ett par bra lägen. Fast det är ingen bra match, nästan alla chanser har ju kommit efter missar av motståndarna.

Men vad f... hur kan tre forwards åka och byta samtidigt när motståndarna har pucken? Det håller inte att bjuda på så enkla mål, nu är det dags att skärpa till sig lite.

LL: Luleå verkar helt sakna det fart och frensi man haft i tidigare hemmamatcher det ser mycket illa ut men vinstchanser ikväll.

Salcin: ja, det är alldeles för passivt.

Och nu blir det, för tredje gången den här matchen, inte straff för Luleå när en spelare blir fälld i friläge. Vad är det frågan om?

Salcin: Uselt spel och sedan kan vi tydligen inte få straff heller. Går nog inte att bli friare och fälld än vad Abbott var.

Hur fan kan Rönnmark släppa ytterligare ett straffläge efter att ha gett Timrå en sån jävla billig straff.

Salcin: Ingen aning. Förutom det så spelar vi som krattor idag. Fransson verkar tro att det ska bli icing i PP och Janne S skickar en icing, också i PP.

Nu är det en-och-en-hockey på högsta (eller borde det hela lägsta?) nivå. Usch vilket bottennapp så här långt. Det är dags att ta time out och försöka väcka spelarna.

TA TIME OUT NU FÖR FAN!

LL: Den kedja som i alla fall visar lite är Lindqvists line men samtidigt var det dom som bytte vid 1-2.

Snyggt pass av Lavander och så är det kvitterat i alla fall.

Bolivar: ja, och det är ju svårt att kalla de spelarna orutinerade så man förväntar sig ju aningen bättre av dem.

Högst oförtjänt kvittering nu i alla fall. Kan LHF lyfta av det?

Bolivar: Varit ett hemskt kasst PP idag, men nu iaf mål 2-2 annars en helt bedrövlig match klart sämsta hitills hemma.

...och nu blir Robin Lindqvist förvånad för att han blir utvisad efter att ha hängt som en ryggsäck på Timrå-spelaren genom hela mittzonen och en bit av egen zon. Kanske skulle prova att åka skridsko i stället?

Salcin: ja, det positiva trots den kadavermässiga insatsen i dag är väl att Arlbrandt fick göra mål och att det faktiskt var en fin passning från Lavander. Men annars är det ju på tok för ofokuserat och slarvigt. OK, man kan inte vara på topp i 55 omgångar men det är en jävla tur att vi inte möter ett lag som HV för då hade den här matchen varit död för länge sedan.

LL: Senaste PP var i alla fall rätt ok även om det inte blev mål

2-2 efter två perioder känns som ett resultat vi ska vara glada för. Ska det här bli vinst så får det bli till att skärpa sig i tredje. Jag måste åka iväg snart (har rinkbandymatch, den börjar kl 22 - det är sena matcher som gäller i Korpen :-) så jag hinner inte se mer än kanske någon minut av tredje. Kanske lika bra det.

Bolivar: jo, det var det faktiskt.

LL: Det här är den typen av matcher Luleå behöver vinna om man ska kunna vara med och kriga högt i tabellen. Att trots risigt spel kunna vinna likt FBK gjorde mot oss då dom vann med 2-3

Salcin: ja, bara att instämma.

LL: Och åter en billig utvisning men Hellström hade ju inte behövt lägga dit klubban.

Bolivar:Ovanligt att se Abbotts missa en del av chanserna dom missat idag tidigare matcher har det oftast resulterat i mål.

Salcin: Ja, alla puckar går 5 cm utanför stolpen

Alltså Rönnmark har varit riktigt usel ikväll.

Bolivar: skönt att vi iaf fick bonuspinnen, annars är jag i övrigt grymt missnöjd med dagens insats.

Salcin: Ja, skönt med 2 poäng. Det hade lika gärna kunna bli noll.

Är ni nöjda med kvällens match ? Inte jag , fast jag hejar ju på Timrå

Andersson: Klart vi är missnöjda. 3 poäng mot Timrå är en självklarhet :)

Andersson: Det enda vi är nöja med är tabellen.

Timrå och Modo ligger ju sist
Så det ser bra ut.

« · 1188687 · »