Karoliina: nej, Karoliina, inte sluta med bakandet nu! Nästa match är ju mot Frölunda på bortaplan och då behöver vi nog all hjälp vi kan få...
Men fasen så skönt med en seger i dag! Tre raka trepoängare helt plötsligt - det var ju ett tag sedan det ens blev två i rad så det sitter helt OK. Verkar som om Fernandez har varit bra i dag också.
LL: Ännu en match för DIF utan de där eldflammetröjorna. Innebär det att järnkaminen slocknat?
Måste säga att den där tredjetröjan som DIF tog fram var bra mycket snyggare utan reklam än i dess nuvarande skick, fullkomligt nerklottrad med reklam.
Grattis till segern, förresten, imponerande med 3 raka segrar. Det måste tydligen till en match mot MoDoiter för att ni ska få den riktiga tändningen ;)
Tredje raka trean och full pott, nio pinnar, 2005! 5 poäng ner till kvalet, kan ge pyttelite arbetsro i alla fall. Skönt. Idag vann vi efter att spelat närmast perfekt försvarsspel. Kändes ganska lugnt bakåt matchen igenom och Manny behövde bara göra ett par idioträddningar.
Efter halva matchen började man undra om det skulle bli ytterligare en 0-0 match. Inget av lagen vaskade fram dom där riktiga chanserna, det var mest skott från dåliga vinklar och så vidare. Fast då kom Linus igenom och hängde lugnt in den i Theodores plockhandskkryss. Mycket vackert.
I den tredje så väntade man sig en djurgårdsanstormning, men den kom aldrig. Det var totalt igenmurat i lulezonen. Franssons slagskott i Theodores andra kryss avgjorde matchen definitivt.
Bra i Lule var nästan alla. Men Fenandez, Obsut, Williams och Holmström är ju inte fel att nämna.
Kul att Ledin blev uppmärksammad i Hockeykväll. Han var frpm som ett lamm ikväll liksom hela Lule. Futtiga fyra utvisningsminuter. Förra matchen åtta. Vi spelar för mesigt.
Portello: Såg också Hokkykväll av 4:an. Och Anderssons rekord av floskler levererade på 20 sekunder. Som en trogen supporter applåderade jag förståss (fnissandes) livligt! Jag tror att han fick med alla adjektiven för året i en och samma mening...hehe
kul att"frndz"äntl får visa hur bra han eg=,säk mkt bättre än både"antila"o"hento"eft 9 år i"nhl".tydl=det dock så att det tar 8-10 mtchr eft 5-6 mån ldght,rink=jo oxå betydl större,jfrt med det han=van vid.lär nog bli mer säk inom kort.
Freddan: hehe...alltid lika uppiggande att läsa reaktionerna. Efter att toben entrat scenen. Dax att somna nu. Med vinst i minnet och turkakorna i sinnet (läs; i magen).
Vad har egentligen hänt med Wikegård. Maken till ödmjukhet har väl sällan skådas från hans sida. Han sa ju till och med att Luleås 1-0 mål var riktigt snyggt....
Lövva: Han som tagit över Wikegårds gnäll heter numera Kent Forsberg! Nu gnäller han över att Modo måste spela hockey samma tid som idrottsgalan är! Fjantiga Forsberg,håll dig till hockeyn ditt lag går inte som tåget just nu! Detta går att läsa på AB ids inte länka!
Linkan: såg det. Fyra lag spelar den kvällen. Man har bara hört röster från en tränare. Verkar som om han måste hela tiden ha något att gnälla på.
Modo har ju helt klart probelm. De höll ju så när på att tappa en 3-0 ledning igår. Å där har de defenitivt inget att skylla på. Nu grejade de ju ändå två pinnar men det var ju inte direkt med mersmak.
NuMo: Nåja, man går väl omkring och retar sig på han pga hans "sågning" av Ledin. Det är alltid bra med åsikter men man behöver ju inte gå ut efter varje match och klaga! Det är ju precis vad han gör! Han måste väl skylla på något, nu när hans lag inte presterar det man kan förvänta sig!
Lövva: Jag fattar inte vad det är att gnälla på, Laget förlorar ju inget på det, möjligtvis att publiken stannar hemma istället men det kanske har mer med Modos spela att göra än idrottsgalan!
Linkan: Hade Luleå spelat den dagen hade jag då inte äns funderat över att stanna hemma. En Lule - match eller en segdragen idrottsgala...hmm...svårt val, eller så inte. Har Modo trogna supportrar, så nog dyker dem upp.
Linkan: Jag tror inte Kent "går" någonstans. Allra minst "ut". Jag tror helt enkelt att han svarar på frågor ställda av journalister. Självklart måste man kunna säga att Ledin sprider dålig stämning med sitt smått osportsliga spel, om man nu upplever det så. Annat vore ju att ljuga. Hur sedan tidningarna väljer att vinkla hans uttalanden är ju en annan sak.
Angående kollisionen av idrottsgalan och den tv-sända matchen så lovar jag dig att han inte har ringt upp någon tidning, eller "gått ut", äntrat en tidningsredaktion för att basunera ut hur dåligt det är. med lite fantasi så förstår man att t.ex. Peter Forsberg blivit inbjuden till idrottsgalan, men naturligtvis tvingas tacka nej pga. att han har match. Då är det inte så konstigt om man börjar fundera på hur ishockeyförbundet och SVT, som vill ha gäster på idrottsgalan, funderar kring datum av matcher.
Så vart är din kritik mot Kent egentligen. Byt gärna ut ordet "dundrar" mot det mer neutrala ordet, "säger".
------------------
" Skälet till att matcherna spelas är Hockeykväll, som visas samtidigt som Idrottgalan, fast i SVT2. - Klubben fick besked om den här flytten förut för att Hockeykväll skulle ha något att sända. Nu står vi där och kan inte göra något åt krocken, suckar Kent. Besvikelsen i Modo är tydlig. Säkert är den lika stor i Gävle, eftersom det är samma sak med matchen Brynäs-Färjestad.
Spelarna inbjudna - Jag tycker det här är riktigt dåligt av förbundet, som går med på detta utan att tänka. Hur resonerar man egentligen? - Här ska vi värna om publiken och så blir det så här, dundrar Forsberg. Dessutom är flera av spelarna i Modo inbjudna till SVT:s Idrottsgala. - Men vi har tackat nej. Vi har match den kvällen, säger Kent Forsberg och ler snett."
...................................
Som jag ser det så är det kritik till förbundets planering, inte helt obefogat. Gnäll skulle jag inte kalla det.
NuMo: ". Självklart måste man kunna säga att Ledin sprider dålig stämning med sitt smått osportsliga spel, om man nu upplever det så."
Det är ju en sak och gå ut å kritisera en spelare, och en annan sak att dra till personangrepp och mer eller mindre omyndigförklara någon. Då har man gått för långt och är inte längre saklig.
Luleå har ibland spelat match samtidgt som svenska landslaget i handboll och fotboll har visats på TV. Det är ju sånt som händer...
Men visst kan jag medge att förbundets planering kan ifrågasättas. Men det har varit väldigt mycket från Kent Forsberg sida på sistone.
Undrar om det är knepigt att "det har varit väldigt mycket från Kent Forsberg sida på sistone"? Folk bryr sig ju uppenbarligen - klart tidningarna fortsätter skriva!
Det är tacksamt att skriva artiklar med Storfoppa som grinolle, dels för att han började grina på Ledin och därmed fått grinstämpeln, sen för att han inte kommer vara tränare nästa säsong - då behöver man inte vara rädd för att trampa på lite tår som journalist.
Att det finns ett x antal reportrar som snappar upp vad Kent Forsberg säger beror väl på att det finns något att snappa upp. Och jag tvivalr på att det har med att han förmodligen inte kommer att vara elitserie tränare nästa år.
Någor är fel på Forsberg. Något fattas där uppe. Han förstör stämmningen.
NuMo: Okej, jag köper dit resonemang. det ger inget att debattera emot eftersom vi alltid kommer ha olika åsikter vad gäller Kent! Lycka till i fortsättningen Modo!
Jahapp, 0-0 efter en period. Mycket bra defensiv i den här perioden, men inte så mycket skapat framåt. Klart godkänt ändå att inte låta VF få sätta igång och trycka ner oss i egen zon redan från början.
Bo_Beast: har gett upp nu. Den satans morotskakan har jag utvisat till utomhus. Kallio är lika med Berg. (smaskar i mig med glömda praliner jag hitta gömda i skrivbordslådan min)
Karoliina: Som väntat så fick vi med oss noll poäng. Positiva saker med kvällens match: De två första perioderna. Negativa: PP samt sargen i Scandinavium...
Ge inte upp än. Det är oerhört svårt att baka fram en seger eller ens poäng i Scandinavium ska du veta! Fler än du har gått bet. Nej, nya baktag på torsdag, motståndet ser åtminstone på bakplåtspapperet lite mänskligare ut då.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Men fasen så skönt med en seger i dag! Tre raka trepoängare helt plötsligt - det var ju ett tag sedan det ens blev två i rad så det sitter helt OK. Verkar som om Fernandez har varit bra i dag också.