Luleå HF

SHL · 117921 inlägg · 891 ämnen

Kvällens match

Sv: Kvällens match
Portello: Det är ju tragiskt att man inte kan bygga en riktig sarg i Sveriges näst största stad...

Portello:

Ja, fast SSK fick bara en till sist i alla fall. Vi har åtminstone häng på dom än. Kul så länge det varar.

Portello:

Förresten så bestals Tikarna på segern. Hedströms mål med cirka fem minuter kvar var regelrätt. Stana hann inte ner med plocken.

Albert Hall: Och vad ska man säga om Renberg? Börjar vara less alla come-backer från hans sida som alltid slutar på samma sätt.
Låt honom vila resten av säsongen samt ta in en ersättare för honom.

Portello: Precis, då kanske det finns hopp för honom nästa säsong

Portello:

Absolut. Det räcker nu.

Albert Hall:

Nu väntar två matcher där det MÅSTE bli segrar i.Något annat är oacceptabelt. Malmö borta ska vinnas samt BIF hemma.

Albert Hall mfl: Micke Andersson sade efter den andra pausen att nu får det bli en längre vila för Renberg innan han får spela igen. Micke sade att det blir för mycket hattande fram och tillbaka för laget att han ska in och ut ur laget hela tiden. Och det är ju bara att hålla med.

Själv tycker jag att Koch gör ett mycket bättre jobb i den kedjan än vad Renberg har gjort på sista tiden.

Nåväl. MIF borta på torsdag - bara att fokusera på den matchen nu.

Portello: nja, jag vet inte om jag anser att det MÅSTE vara seger mot MIF. Däremot så finns det inget annat som gäller mot Brynäs på lördag. Visst, pratar vi om möjligheter till slutspel så måste vi kanske slå MIF, men jag ser först och främst på vad som krävs för att hålla Brynäs bakom oss.

Karoliina: Inför 3:e fanns chansen men allt tog slut.....Efter 2 perioder och 1-1 kändes det som att, ja kanske men, men....
Nu sover vi lite och laddar inför torsdan.....

Bo_Beast: Okejrå...*gömmer snabbis pralinasken under pyjamjackan*

LL: Men givetvis ska vi sikta på slutspel nu. Väl där spelar det ingen roll om vi har Brynäs framför eller bakom oss. Bara 2 pinnar upp. Tyckte för övrigt att grabbarna stod upp bra idag. Spelar vi som idag på torsdag så vinner vi.

Synd bara att fjärde linan rasar sönder och samman utan koch! Fabbe,Hynning och Kochen skapar massvis framåt det enda minus måste väl vara vikten! En klar framtids kedja i Luleå hockeys jakt mot nya Sm-titlar!

Linkan: Det har du rätt i. Men å andra sidan så lär vi ju värva någon under nästa transfer fönster så då lär ju Koch få ta klivet tillbkas till fjärde kedjan.
Tycker för övrigt att fjärde kedjan borde vara tredje kedjan. Dom har varit betydligt bättre än Bulan, Fagemo och Lundberg ett x antal matcher nu

Lövva: Efter andra femman har ju fjärde övertygat mest iaf om man ser till helheten av hur länge dom fått spela ihop, Det är ju nästan varje match dom splittras för att sen vara tillbaks med varann. Synd det, för jag tror verkligen på den här femman! Lite mer matchvikt så ser det genast bättre ut!

Fagemo kan dom väl kicka till j-18! Så han får lära sig på nytt hur man spelar hockey med kroppen och knoppen! Räddare elitspelare går inte att hitta! Målskytten som alltid gör mål i tom bur:-) Förlåt Fagemo men det är sant!

Albert Hall: Varför ska int Fabbe vara med? =//

Yes, 0-1! Bra pp-spel och vaket av Åkerström på returen.

FFffffaaaaaaaannnnnn...1-1 :-( Flytmål av Malmö. Passningsförsök som ändrar riktning på Franssons skridsko och ställer Manny Fernandez.

Klart godkänd första halva av perioden, inte helt godkänd andra. Vi borde ha varit i ledning med minst två mål efter den här perioden. Skotten blev visst 2-11, men MIF hade betydligt fler skott än så - det var bara det att de gick utanför.

PP igen nu. Kom igen nu Luleå och sätt den nu!!

2-1 nu. Roger Å igen!!

Fel. 1-2, alltså.... :-)

F-n. 2-2 nu :-((

Härligt. Holma gör 3-2 till LHF i PP. Håll i nu !!!!!!!

Skönt med Holmas styrning till 3-2, det kändes tungt där ett tag. Annars är det ingen vidare hockeymatch precis... Ledin-Williams-Nordquist är dock riktigt bra. Vågar man hoppas på ett mål från den kedjan till sist?

Ågi två mål i samma match. Det händer inte sååå ofta numera...

Bo_Beast: *rusar in med hjärtat i halsgropen*

Karoliina: Ja, på med ugnen, det behövs för nu är det virrigt. Men än leder vi :-)

Bo_Beast: Räknas microuppvärmda bullar!? (bakade som supportergärning till förrförra matchen)

Karoliina: Ja, vad som helst. Fullt lag nu i alla fall....
Har 2-4 och 2-5 på Oddset så håll tätt nu Manny

Bo_Beast: *siar och spår i bakets vaniljjox*...varmt o nybakt e doften. Bullen duger. Det blir vinst!

Karoliina: Härligt, då är jag lugn  *skakar än*

JAAA!!! 4-2 i tom kasse. Härligt Ledin !!!!!

Bo_Beast: TJJJJJJJIIIIHHHOOOOOoo

Karoliina: Garttis Bosse!...*bjuder på en sönderpillad vaniljbulle*

Karoliina: alla som vill får gänga mig om luleå vinner!! tjohoo

Karoliina: Tack, den smakar gott. *smackar och njuter segerns sötma*

bollkalle: "känka dik"...ehh, men nej takk...*bryter på svårslagen svenska* (grattis till vinsten, Kalle;-)

Bo_Beast: jaha..ser ut som om jag måste krypa till korset...trots borta plan..nåja det är inte så många gånger per år *ler*

Fel målskytt på sista målet. Ska vara justin Willams.

Bo_Beast: Sådärja. Nu har vi mera pinnar. Och kan snart leka med vilka vi vill. Vi klår alla. *surfar på en hög hybrisvåg*

Karoliina: Absolut. Nu kommer vi, som vanligt men nerverna tar stryk....*skakar än*

Karoliina: *blundar* och väntar på alla som kassera in vinsten!?

bollkalle: hehe, ja bäst att vara blind då.

bollkalle: ser ut att bli en lungn kväll....

bollkalle: ...jaha nu börjar det trilla in folk...

Bo_Beast: Seså. Stilla dig nu. Läget är under kontroll. Ja förutom Williams tänder då. Kontrollera han om han hitta alla och är di räknade? Menar dom som Nurminen putta ut strax före slutet.

bollkalle: såja...ställ er på kö, tack!!!

bollkalle: det var de 10 första....

Oj så jälva skönt. Kanske lite illa att man är så nöjd efter en seger match mot Malmö. Men oj så skönt. Matchen i sig höll ju väldigt låg kvalité men vad gör det.

Å extra skönt att Justin får avgöra i tom kasse. Det är han verkligen värd!

Underbetyg dock åt Lärking som kör med sitt sedvanliga kompensations nivå (åt bägge hållen).

Karoliina: Ja, för mig är det lugnt numera.....*Puh*

« · 490605 · »