Luleå HF

SHL · 120776 inlägg · 893 ämnen

Kvällens match

Sv: Kvällens match
phillsky:

Rad 3 är ok om det inte är bakom spelarbåsen, och det tror jag inte sektion N är. Det finns fördelar med att sitt nära också, man känner verkligen hur fort det går och hur tufft det är.

Fast själv jag tillbringar min tid i Coop arena på rad 11.

Albert Hall: En snabb koll visar att section N är BDX sectionen rakt bakom spelarbåsen.

Albert Hall: hmm hur ska man göra jobba över 2 timmar till matchstart eller knalla ner till coop och avnjuta en kall pilsner. desisions, desisions.

Salcin: Öhhh som långben skulle ha sagt, jag tycker det lät som ett lätt beslut :)

phillsky: ajdå rakt bakom spelarbåset kan bli svårt se om spelarna står upp alltför mycket.

Och du har helt rätt valet är lätt!

Salcin: Då blir det jobba över då ;)

phillsky: Precis! hehe

Fransson som extra back idag, tycker det är konstigt att det inte är Nagander istället.

Salcin: Saxat från kuriren.

Vi tar beslutet för att vi anser att Johan behöver jobba mer med sitt defensiva spel. Hans styrka ligger i offensiven, men han behöver bli säkrare i defensiven - speciellt i spelet runt målet.

Jag är nog böjd att hålla med, sett till dom senaste matcherna i alla fall.

phillsky: En period spelad och ledning mrd 2-1.Dessutom ser det ju rätt bra ut i de andra matcherna.Frölunda leder med 2-0 mot SSK och Timrå leder med 3-1 mot HV.

Portello: tyvärr leder även Brynäs. Modo måste skärpa till sig rejält i den matchen. Det kunde lika gärna ha varit 3-0 till Brynäs vid det här laget.

Enligt telefonrapport från Coop Arena borde Luleås ledning ha varit större än ett mål. Moras mål kom till efter en tabbe av Justin Williams på offensiv blå.

LL: Klart det. Leinonen är en duktig målvakt. Men vi vinner. Och mina jobbarkompisar får käka semlor på jobbet i morgon till di kräka.

(nu ska jag lyssna på Robban till baket)

Karoliina: Yiha! Raj-Ray gör 3-1. Härligt!

Shit, SSK har gjort två snabba mål i början av andra.Det var ju mindre bra.

Portello:

Men brynäs har släppt in en puck, alltid något...

Dysso: Ny ledning för Brynäs nu.

Verkar som att både Luleå och Mora har problem i PP.Att Mora har det gör mig inte något, men att Luleå inte lyckas är värre.

Portello:

Ajaj, Brynäs har tvåmålsledning och SSK fortfarande oavgjort mot VF. Ser inte ut att bli någon direkt optimal omgång det här.

Portello: 4-1....*käkar deg o jublar*

Karoliina: Williams fortsätter att producera poäng.Hoppas att vi får se honom i Luleå nästa säsong också.Gillar honom skarpt, han har en härlig inställning.

Och nu har Frölunda återtagit ledningen mot SSK.Bara hoppas att dom håller den.
TIK hade tydligen in en puck på Hv men det dömdes bort pga offside i målgården.

Portello: joo, inte mig emot. Reagerade just då någon skrev på forum att Williams klantat sig och orsakat baklängesmålet. Men efter att ha lyssnat på Robban i radion kom det fram att den skyldige var Obsut. Och jag var nöjd med det beskedet. *svamlar nervöst och ilar mellan ugnen och datorn nu. Första plåten i ugnen sen 5 min*

Karoliina:Sköt nu ugnen så sköter grabbarna hockeyn. Det verkar bra så här långt....

Bo_Beast: Nu har fd Lulingen Magnus Nilsson gjort 4-2 för TIK mot Hv.Härligt!

Bo_Beast: Jadå. Jag sköter ugnen och nannyar värre...MÅL av LEDIIN!

Karoliina: KUNG LEDIN.Helt underbart!
Någon mer än jag som fick problem med webbradion i samband med målet?

Portello: Japp, radion dog en stund...WILLIAMS MÅL...*tjihoooo*

Oj.Nu leker Luleå med Mora.Williams gör 6-1.

Portello: Kom igen nu Luleå. Sätt en balja till..(har 10 kr både 6-2 och 7-1)

Bo_Beast: Är bara hoppas att det kommer ett mål till då.Själv gjorde jag en dubbel på Luleå och Timrå.Och den ser ju ut att gå in.

Portello: Nu blev det inget mer men det spelar ingen roll, huvudsaken LHF vann. Nu får man åka till golfbollen på lördag...
Grattis till dubbeln, Portello !

Dax att lomma tillbaks till köket och skåda Jerusalems förstörelse. Eller snarare bullarmens nindningsdåd. Men 6-1 är inte illa bakat...*självberömmer sig storligen*

Karoliina: duktigt bakat idag! Bara att dra igång en ny laddning på lördag!

Vi gick i alla fall tillfälligtvis förbi SSK, och matchen på lördag mellan Brynäs och SSK blir plötsligt väldigt mycket mer betydelsefull - den var viktig redan innan dagens omgång, men nu har Brynäs chansen att få rejäl kontakt uppåt.

Det här är, vad många än tror, LÅNGT ifrån avgjort.

LL:

Vi var bättre matchen igenom och siffrorna är faktiskt inte så missvisande. Fortsätter vi så här ska det inte vara nån risk för kval eftersom det kommer att drälla av hemmamatcher på slutet.

Många bra i Lule, framförallt Willams (igen!) och naturligtvis våran älsklingsskitstövel som gjorde 1+1 förutom att han förargade lite moringar.

Sataos dock en stor besvikelse, långsam, stabbig och dräller med pucken. Hoppas det var ovana med match och tempo annars blir det bänken.

Däremot gillar jag fortfarande Branko Radivojevic.

Dessutom är det kul och en utmaning att skriva hans namn. Staios var dock för svårt för mig att stava rätt, tydligen.

Albert Hall: Väldigt positivt att Luleå för en gångs skull spelar bra i BP.Eller var det kanske Mora som var dåliga?

Albert Hall:

När Radivojevic blev utvisad för andra gången i matchen mot MODO så tyckte speakern att han borde hetat Andersson istället. Det tyckte jag var roligt...

För övrigt verkar denne Radivojevic vara ett riktigt energiknippe. Han såg ut att kunna bidra med mycket till Luleås spel.

Portello:

Jag tyckte Lule spelade dåligt i PP...

Den tyske domaren var otroligt petig, man fick flashbacks från inledningen av den här säsongen. Han tog i princip ut för allt, minsta pyttehakning. Fast lika åt båda håll. På lördag ska han döma Modo-Mora...

Albert Hall:

Den stora frågan är, får man åka på målvakten och komma undan med det då han dömer? Helt klart är att det är tillåtet då Vinnerborg är huvuddomare.

Poffa: märkligt att Vinnerborg godkände det målet. Visst får Brynäsaren en tackling i riktning mot Zajkowski, men han trycker ju till allt han kan när de krockar med varandra. Solklar tvåminutare på Brynäsaren.

Poffa:

Ja, jag håller med faktiskt. Otroligt att han inte blåste. Fast Brynäs ska Modo ändå slå 99 gånger av 100. Nu står det väl lika poängmässigt den här säsongen om jag räknar rätt i mitt lilla huvud.

Albert Hall: "99" ?

Siffrorna verkar bekanta på nå´t sätt...

Luleå:

Grattis till segern, en av dagens få ljuspunkter i en annars mycket trist omgång.

Albert Hall: Ledins framspelning var enorm, eller rättare sagt hans sätt att vinna pucken i det läget. Han var så enormt trött när han jagade. Såg ut som en hund som spriungit en mil i 40 graders värme. Han föll och lyckades stående på knäna vinna puck.

phillsky: Än lever liket !!! Hahaha....

Svella:

Hahaha, jajjämän!

Albert Hall: Det var ju sjukt hur pass tänd han var. Som en pitbull, duracell kanin. Det small i varje byte. Den karln vet inte vad omöjligt är för nått :)

Svella: Tja om man nu ska kalla han för lik, så viss han var levande i alldra högsta grad.

phillsky: Är inte han petad ???

« · 500873 · »