Rad 3 är ok om det inte är bakom spelarbåsen, och det tror jag inte sektion N är. Det finns fördelar med att sitt nära också, man känner verkligen hur fort det går och hur tufft det är.
Fast själv jag tillbringar min tid i Coop arena på rad 11.
Vi tar beslutet för att vi anser att Johan behöver jobba mer med sitt defensiva spel. Hans styrka ligger i offensiven, men han behöver bli säkrare i defensiven - speciellt i spelet runt målet.
Jag är nog böjd att hålla med, sett till dom senaste matcherna i alla fall.
phillsky: En period spelad och ledning mrd 2-1.Dessutom ser det ju rätt bra ut i de andra matcherna.Frölunda leder med 2-0 mot SSK och Timrå leder med 3-1 mot HV.
Portello: tyvärr leder även Brynäs. Modo måste skärpa till sig rejält i den matchen. Det kunde lika gärna ha varit 3-0 till Brynäs vid det här laget.
Enligt telefonrapport från Coop Arena borde Luleås ledning ha varit större än ett mål. Moras mål kom till efter en tabbe av Justin Williams på offensiv blå.
Karoliina: Williams fortsätter att producera poäng.Hoppas att vi får se honom i Luleå nästa säsong också.Gillar honom skarpt, han har en härlig inställning.
Och nu har Frölunda återtagit ledningen mot SSK.Bara hoppas att dom håller den. TIK hade tydligen in en puck på Hv men det dömdes bort pga offside i målgården.
Portello: joo, inte mig emot. Reagerade just då någon skrev på forum att Williams klantat sig och orsakat baklängesmålet. Men efter att ha lyssnat på Robban i radion kom det fram att den skyldige var Obsut. Och jag var nöjd med det beskedet. *svamlar nervöst och ilar mellan ugnen och datorn nu. Första plåten i ugnen sen 5 min*
Portello: Nu blev det inget mer men det spelar ingen roll, huvudsaken LHF vann. Nu får man åka till golfbollen på lördag... Grattis till dubbeln, Portello !
Dax att lomma tillbaks till köket och skåda Jerusalems förstörelse. Eller snarare bullarmens nindningsdåd. Men 6-1 är inte illa bakat...*självberömmer sig storligen*
Vi gick i alla fall tillfälligtvis förbi SSK, och matchen på lördag mellan Brynäs och SSK blir plötsligt väldigt mycket mer betydelsefull - den var viktig redan innan dagens omgång, men nu har Brynäs chansen att få rejäl kontakt uppåt.
Det här är, vad många än tror, LÅNGT ifrån avgjort.
Vi var bättre matchen igenom och siffrorna är faktiskt inte så missvisande. Fortsätter vi så här ska det inte vara nån risk för kval eftersom det kommer att drälla av hemmamatcher på slutet.
Många bra i Lule, framförallt Willams (igen!) och naturligtvis våran älsklingsskitstövel som gjorde 1+1 förutom att han förargade lite moringar.
Sataos dock en stor besvikelse, långsam, stabbig och dräller med pucken. Hoppas det var ovana med match och tempo annars blir det bänken.
När Radivojevic blev utvisad för andra gången i matchen mot MODO så tyckte speakern att han borde hetat Andersson istället. Det tyckte jag var roligt...
För övrigt verkar denne Radivojevic vara ett riktigt energiknippe. Han såg ut att kunna bidra med mycket till Luleås spel.
Den tyske domaren var otroligt petig, man fick flashbacks från inledningen av den här säsongen. Han tog i princip ut för allt, minsta pyttehakning. Fast lika åt båda håll. På lördag ska han döma Modo-Mora...
Poffa: märkligt att Vinnerborg godkände det målet. Visst får Brynäsaren en tackling i riktning mot Zajkowski, men han trycker ju till allt han kan när de krockar med varandra. Solklar tvåminutare på Brynäsaren.
Ja, jag håller med faktiskt. Otroligt att han inte blåste. Fast Brynäs ska Modo ändå slå 99 gånger av 100. Nu står det väl lika poängmässigt den här säsongen om jag räknar rätt i mitt lilla huvud.
Albert Hall: Ledins framspelning var enorm, eller rättare sagt hans sätt att vinna pucken i det läget. Han var så enormt trött när han jagade. Såg ut som en hund som spriungit en mil i 40 graders värme. Han föll och lyckades stående på knäna vinna puck.
Albert Hall: Det var ju sjukt hur pass tänd han var. Som en pitbull, duracell kanin. Det small i varje byte. Den karln vet inte vad omöjligt är för nått :)
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Rad 3 är ok om det inte är bakom spelarbåsen, och det tror jag inte sektion N är. Det finns fördelar med att sitt nära också, man känner verkligen hur fort det går och hur tufft det är.
Fast själv jag tillbringar min tid i Coop arena på rad 11.