Albert Hall: Hörde att Ledin gick ut efter 5-1 målet.Har ni någon aning varför? Känning av någon skada? Eller kan det möjligtvis vara att sjukan satt kvar i kroppen på honom ?
Portello: Skulle tro att det var bara en säkerhetsåtgärd eftersom han har varit magsjuk innan. Finns ju ingen anledning å risker något när man leder med 5-1
Ledin gick av isen för att han fortfarande känner av sviter efter förkylningn enligt NSD. I samma artikel så förklarar han att han vill stanna i Luleå samt att Justin Williams är imponerad av honom.
Williams är verkligen en kanonvärvning. Han är ju faktiskt inte ett dugg transatlantisk i sitt spelsätt, bra på rören och har inte det minsta av den där fjantiga atiityden som är vanlig för kanadensare med att dom alltid är störst bäst och vackrast. Jag tror jag inte sett Williams arg på hela säsongen.
Han är av den där typen som man måste se ofta för att uppskatta fullt ut. Allt, precis allt, han gör på isen är för lagets bästa. Hela tiden hårt jobb och en riktigt pådrivare, ledare.
Albert Hall: i början var jag vädigt tveksam till Williams, men undan för undan har han kommit in i det hela, och framför allt efter jul har han varit riktigt, riktigt bra.
Trevligt också att läsa att Ledin vill stanna och att han anser det vara en dröm att spela i LHF.
LL: Vilken spännande upplösning det kommer att bli. Känns rätt bra att vi bara har kvar två bortamatcher, samt att vi möter lagen kring strecket på hemmaplan.
Enligt mig så ska det inte vara några som helst problem att undvika kvalserien, och dessutom tycker jag att vi har rätt stor chans att klara oss till slutspel.
Albert Hall: Såg att Ledin spydde fyra gånger i båset igår. "Men jag vill spela, så länge jag inte har feber"
Kung Ledin
Å vad ska man säga om Justin? Makalöst å se vilken gnista han visar upp varje match. Man kan tror att han har varit i klubben i tio år. I dagsläget skulle jag inte vilja byta ut honom mot någon annan lockoutspelare. Vilket hjärta han har - å kunnande!
Usch, nu börjar man bli smått nervös inför dagens drabbning mot DIF. Bara hoppas att killarna är med från början.Ser gärna att det börjar som senast vi mötte DIF dvs med en 2-0 ledning, men efter det vill jag inte att det ska gå som sist.
Angående de andra matcherna. Bara hoppas att FBK slår Hv borta och att Modo hemmabesegrar Mora.När det gäller BIF-SSK så ser jag helst att inget utav lagen får några poäng, men det är ju inte möjligt så man får väl hoppas att dom delar rättvist på poängen.
Lövva: Härligt med 2-0 efter en period.Nu gäller det bara att killarna fortsätter att jobba lika hårt resten av matchen.En seger ikväll skulle onekligen vara väldigt, väldigt viktig.
Ser fö att MIF kvitterat borta mot VF.Men Frölunda lär ändå vinna till slut.
Portello: På tiden att han börjar röra på sig i målprotokollet. För som jag förstod det så är det väl tänkt att han ska tillbaks till Luleå någon gång. Då MÅSTE han vara bättre än vad han har varit denna säsong.
Lövva: De här två tattarna är absolut de sämsta jag hör.Inget flyt, mycke felsägningar på namn, verkar vara allmänt okunniga.Dessutom sitter dom och hostar och svär i microfonen.
Portello: Skojjar du. Det största skämet jag har varit med om. Den ena kille håller ju micken så nära att man tror att han ahr tänkt å svälja den. Sen så börjar han dessutom sjönga mitt i allt. Ush...ett skämt. som sagt.
Portello: Räkna med att han kommer sluddra ikväll också. Han ringde nyss å sa att han kommer att skjuta på hans vita helg. Det har han gjort i 10 månader nu...
Lövva: Fernandez är ju stabil än så länge! kors i taket..kan vi verkligen ta tre pinnar idag...hoppas hoppas..5-4 nu kom igen 3-0 och Djurgården har en rejäl uppförsbacke
Linkan: Jaha, fortfarande 2-0.Men det verkade som DIF var det något bättre laget, men dom har tack och lov inte lyckats få in pucken. Nu gäller det att tömma de sista krafterna och ta med tre pinnar hem till norrbotten.
Modo-Mora 3-2.Näslund två mål. Han skulle jag gärna se i Luleå :)
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?