Luleå HF

SHL · 120784 inlägg · 893 ämnen

Kvällens match

Sv: Kvällens match
Albert Hall: Hörde att Ledin gick ut efter 5-1 målet.Har ni någon aning varför? Känning av någon skada? Eller kan det möjligtvis vara att sjukan satt kvar i kroppen på honom ?

Portello:

Ingen aning. Jag märkte i alla fall inte att han blev skadad.

Portello: Skulle tro att det var bara en säkerhetsåtgärd eftersom han har varit magsjuk innan. Finns ju ingen anledning å risker något när man leder med 5-1

Svella: Sicken lustig kurre du är :)

Portello:

Ledin gick av isen för att han fortfarande känner av sviter efter förkylningn enligt NSD. I samma artikel så förklarar han att han vill stanna i Luleå samt att Justin Williams är imponerad av honom.

Williams är verkligen en kanonvärvning. Han är ju faktiskt inte ett dugg transatlantisk i sitt spelsätt, bra på rören och har inte det minsta av den där fjantiga atiityden som är vanlig för kanadensare med att dom alltid är störst bäst och vackrast. Jag tror jag inte sett Williams arg på hela säsongen.

Han är av den där typen som man måste se ofta för att uppskatta fullt ut. Allt, precis allt, han gör på isen är för lagets bästa. Hela tiden hårt jobb och en riktigt pådrivare, ledare.

Albert Hall: i början var jag vädigt tveksam till Williams, men undan för undan har han kommit in i det hela, och framför allt efter jul har han varit riktigt, riktigt bra.

Trevligt också att läsa att Ledin vill stanna och att han anser det vara en dröm att spela i LHF.

LL: Vilken spännande upplösning det kommer att bli. Känns rätt bra att vi bara har kvar två bortamatcher, samt att vi möter lagen kring strecket på hemmaplan.

Enligt mig så ska det inte vara några som helst problem att undvika kvalserien, och dessutom tycker jag att vi har rätt stor chans att klara oss till slutspel.

Återstående matcher:

DIF b
Hv71 h
VF h
Malmö h
BIF b
SSK h

Portello:

Atonbladet spekulerar i samma ämne. Spännande blir det i alla fall.

Albert Hall: Såg att Ledin spydde fyra gånger i båset igår. "Men jag vill spela, så länge jag inte har feber"

Kung Ledin

Å vad ska man säga om Justin? Makalöst å se vilken gnista han visar upp varje match. Man kan tror att han har varit i klubben i tio år. I dagsläget skulle jag inte vilja byta ut honom mot någon annan lockoutspelare. Vilket hjärta han har - å kunnande!

Usch, nu börjar man bli smått nervös inför dagens drabbning mot DIF.
Bara hoppas att killarna är med från början.Ser gärna att det börjar som senast vi mötte DIF dvs med en 2-0 ledning, men efter det vill jag inte att det ska gå som sist.

Angående de andra matcherna. Bara hoppas att FBK slår Hv borta och att Modo hemmabesegrar Mora.När det gäller BIF-SSK så ser jag helst att inget utav lagen får några poäng, men det är ju inte möjligt så man får väl hoppas att dom delar rättvist på poängen.

Portello: För mig ekonomiskt ska Modo,Frölunda och Brynäs vinna..

Vi håller nollan än jäää!!!

Linkan: Det är inte illa. Och nollan höll vi ju senaste gången vi mötte DIF.

Hv 1-0 mot FBK.Inte bra.Bättre var det att DIF missade öppet mål.

Portello: Hehe, lite Lule syndromer

Linkan: Shit vad utvisningar.Verkar som att Ryhed ha satt en rätt låg bedömningsnivå.

Och vad ska man säga om kommentatorerna? Snällt sagt kan man ju konstatera att dom inte är direkt bra...

Ryhed verkar het idag....

Portello: Nej dom kan gå med i de hjärndödasförening som Ordf och Sekr, Det behövs inget inval i den styrelse och då är jag snäll i språket!

portello: Nä inga höjdare kan ju inga namn heller..Stockholmare:-)

Kom igen nu, sluta ta så onödiga utvisnjaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
holmström

NallePhu: Holmström 1-0 på friläge! Ojoj.

Portello: Sådärja Homer vet hur man ska göra mål på DIF!

NallePhu: JAAAAAAAAAAAAAAAAA. Å premiär mål!!!

NallePhu: Wohooo! Staios 2-0.Detta ser riktigt bra ut. Fernadez verkar spela bra.

Portello: Bara dom fortsätter å jobba på nu å inte lägger den slappa sidan till, som de har haft en tendens å göra ibland när de har haft ledningen.

Inga plus iaf till komentatorerna...blä va dåliga de var

Portello: Luleå är mer heta att vinna!
Bara FBK kan vinna mot HV71 då går vi om stereoridtjurarna från Jönköping!

Lövva: härligt för staios att hänga en....som Trocka skulle ha sagt!

Lövva: Nu har Modo kvitterat mot Mora, det var bra.Dessutom har Brynäs tagit ledningen mot SSK.Det är ett bra resultat om Luleå skulle vinna.

Linkan: å skojj att Trocka gör comeback imorrn...!!! Verkar arta sig till en riktigt trevlig helg :)

Lövva: Härligt med 2-0 efter en period.Nu gäller det bara att killarna fortsätter att jobba lika hårt resten av matchen.En seger ikväll skulle onekligen vara väldigt, väldigt viktig.

Ser fö att MIF kvitterat borta mot VF.Men Frölunda lär ändå vinna till slut.

Portello: å Tälje mot Brynäs...fast det är ju iofs ett ganska bra resultat, 1-1

Lövva: Ojoj, nu blommar löken.Burström har kvitterat för SSK. Kan tänka mig att varken SSK-fans eller han sjäv är speciellt nöjd med hans säsong.

Lövva: Men han börjar på bänken, Fast nog tror jag han gör nån "sarg ut" iaf!

Härligt med 2-0 ledning, fortsätt nu gubbar, kämpa ända in i det sista!!

Linkan: Forsätter vi exakt så här så vinner vi med 6-0. Sex pinnar av Holmström 3+3. Hat trick av Staios och tre ass var på Tellström och Fabbe! :)

Portello: På tiden att han börjar röra på sig i målprotokollet. För som jag förstod det så är det väl tänkt att han ska tillbaks till Luleå någon gång. Då MÅSTE han vara bättre än vad han har varit denna säsong.

Lövva: Det verkar som att Burra har problem att producera i andra lag än Luleå.Han gjorde väl inte direkt någon jättesäsong i Finland heller.

Portello: Nu verkar luleå tillbaka pressade..kom igen nu!!!!

Portello: Direktiv på webradions kommentatorer: Va så obejektiv som möjligt. Tänk på att de flesta som lyssnar är bortalagets supporters.

Tala om misslyckande.

Lite rykten från Finland!
Mäntylä är klar för Tappara inför kommande säson allt detta enl fans på Huhuareenas forum!

Lövva: De här två tattarna är absolut de sämsta jag hör.Inget flyt, mycke felsägningar på namn, verkar vara allmänt okunniga.Dessutom sitter dom och hostar och svär i microfonen.

ett tillägg.Dom verkar totalt oengagerade också.Borde det gå att hitta bättre kommentatorer?

Portello: Ja nu börjar dom sjunga istället när inte Tjärna kan göra mål! snacka om dåliga...Djurgården verkar vara under isen...

Portello: Ja nu börjar dom sjunga istället när inte Tjärna kan göra mål! snacka om dåliga...Djurgården verkar vara under isen...

Portello: Skojjar du. Det största skämet jag har varit med om. Den ena kille håller ju micken så nära att man tror att han ahr tänkt å svälja den. Sen så börjar han dessutom sjönga mitt i allt. Ush...ett skämt. som sagt.

Lövva: Och för att fortsätta att klaga lite mera.Den ena sluddrar ju värre än när en känd person i våran närhet är onykter... ;)

Lövva: Enögda kommentatorer..Först var domarn sämst sen fyra sek senarenär Ågi åker ut så påstås det att han är bäst:-) komiskt dåligt

Portello: Räkna med att han kommer sluddra ikväll också. Han ringde nyss å sa att han kommer att skjuta på hans vita helg. Det har han gjort i 10 månader nu...

Portello: Kanske är han som sitter bredvid nån som sett han idag? nä tänkte väl det han e i stocholm!!!

Lövva: Fernandez är ju stabil än så länge! kors i taket..kan vi verkligen ta tre pinnar idag...hoppas hoppas..5-4 nu kom igen 3-0 och Djurgården har en rejäl uppförsbacke

Linkan: Nu tycker jag det är dax att sätta ett mål i PP.

Portello: hehe Ledin och Odågan i gruff..Bra av Pelle att inte ta nått onödigt straff! 2,A perren klar...

Linkan: Jaha, fortfarande 2-0.Men det verkade som DIF var det något bättre laget, men dom har tack och lov inte lyckats få in pucken.
Nu gäller det att tömma de sista krafterna och ta med tre pinnar hem till norrbotten.

Modo-Mora 3-2.Näslund två mål. Han skulle jag gärna se i Luleå :)

Portello: såg det men suck vad håller Brynäs på med 1-3! jag som trodde på dom.

Kom igen nu, nån gång ska vi väl kunna knyta säcken och inte tappa på två minuter som vi gjort tidigare!
Det känns ändå bra.. har en känsla av det..

« · 501526 · »